Autor |
Kubełki w 924? |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 12-08-2007 14:31 |
|
|
od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kubełkami w swoim wozie. chciałem poprosić o radę?
mam na oku mam kilka rodzajów:
http://moto.allegro.pl/item222290143_fotele_sportowe_kubelkowe_speed_mirco_evo_skaj.html
albo lepsze: http://moto.allegro.pl/item223364134_fotele_sportowe_kubelkowe_skora_exclusive.html
tak więc moje pytania odnoszące się do tematu:
1. to prawda że do codziennej jazdy są one mniej wygodne niż nasze fabryczne siedzenia? czy nie będą jakieś klaustrofobicznie-przytłaczające i ściskające?
2. jaki wybrać rodzaj materiału (welur / skaj / skóra) ?
3. jak to jest z rozstawem szyn?
4. jakich firm są najlepsze?
5. jaki wybrać kształt foteli? czy brać jakieś bajeranckie, czy takie najprostsze?
6. czy warto tu oszczędzić i kupić jakieś za 200/300 zł (np. http://moto.allegro.pl/item224007199_fotele_kubelkowe_super_promocja_.html) czy lepiej sobie przyszykować troszkę kasy i zainwestować w te lepsze?
7. no i ostatnie, też ważne - jakie siedzenia będą ładnie się komponowały z naszymi klasykami (bez Tjuning Stylee)?
na allegro chodzą po 600 / 700 zł naprawde dobre fotele, w katalogach tjuningowych idą po 500 najtańsze...
w każdym razie - zupełnie nie znam się na temacie, dlatego też proszę Was o radę.. wiem, że Ciachu ma u siebie, ktoś jeszcze taką przyjemność sobie sprawił?
z góry dzieki
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 12-08-2007 14:35 |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 12-08-2007 14:38 |
|
|
hehe zapomniałem dodać, że problem mam taki że strasznie mi się dupa ślizga podczas prób a to troszkę przeszkadza (żeby nie było że odprawiam jakies wiejskie tjuningi )
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
ciachu
Administrator
Postów: 4164
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 12-08-2007 16:06 |
|
|
Jako, że zostałem przywołany do tablicy jako pierwszy postaram się odpowiedzieć treściwie:
Prawdą jest, że sportowe kubełki są w większości przypadków mniej wygodne niż seryjne fotele, w końcu jest to sama skorupa obciągnięta materiałem ze skąpym dodatkiem cienkiej warstwy gąbki.. nie ma więc w ogóle porówania z komfortem foteli seryjnych zwłaszcza produkcji porsche bo tegoż komfortu po prostu nie ma. Dłuższa podróż może okazać się niewygodna, aczkolwiek bez przesady, to są w końcu dalej fotele, a nie wiadro.. W moim przypadku odgniatam sobie boleśnie kręgi kręgosłupa, ktoś inny kości tyłka..
Jest tylko jeden słuszny rodzaj materiału - welur. Nie ślizga się, nie nagrzewa. Należy jednak pamiętać, nad skórzanymi wstawkami w okolicy bocznych ścianek, gdyż jest to wyjątkowo narażone miejsce na przetarcia materiału od wsiadania i wysiadania.
Rozstaw szyn zależy od kubełka, i jest tutaj wiele kombinacji, nie ma rzeczy której by się nie dało zamontować. Odradzam jednak montaż kubła na fabrycznych szynach, gdyż po pierwsze siedzi się wyżej, a kubełki są jednak troszkę wyższe niż nasze fotele, po drugie szyny czesem powodują luzy na fotelu, a kubełek powinien być sztywny - do montażu służą specjalne mocowania boczne
Sparco, omp, recaro ewentualnie bi marco z polskich.. to są między innymi najlepsze firmy - ceny od 1tys w promocji za sztukę do kilku.. płacisz za logo i homologację. Fotele speed 1,2,3 i kilka innych modeli z allegro są dość znane, gdyż facet robi je już od wielu lat na wzór tych oryginalnych.. ja do tej pory nie spotkałem się ze negatywną opinią na ich temat, sam też nie narzekam - dobre dla tych którzy nie muszą mieć homologacji.
Z kształtem jest tak - po pierwsze są różne wielkości foteli, dla osób mniejszych i większych - zagłówek nie może się kończyć na wysokości potylicy, nie może być za szeroki, za wąski.. wiadomo, trzeba usiąść i przymierzyć. Natomiast sam kształt kubła jest kwestią indywidualną - im głębszy, wyższe podparcie boczne, tym lepiej spełnia swoje zadanie, ale tym trudniejszy w codziennym użytkowaniu, gdyż utrudnione jest wsiadanie i wysiadanie z niego. Jak kupowałem kubełki 924 było moim jedynym samochodem, więc zdecydowałem się na trochę płytsze, teraz chętnie zamieniłbym je na bardzo głębokie, gdyż jeżdże nim sporadycznie, zastanawiam się nawet nad ewentualną odsprzedażą Jurasowi, może Tobie Igor , żeby kupić dla siebie głębsze.
Jak się komponują w naszych klasykach? Sam oceń. Ja sugerowałem się kubełkami z wersji 968 CS, które nota bene są podobne.
moje 924:
[img]http://img119.imageshack.us/img119/237/kubekiic8.th.png[/img]
968 Club Sport:
[img]http://img512.imageshack.us/img512/631/96809ng4.th.jpg[/img]
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 12-08-2007 16:33 |
|
|
Jakos że siedze w sporcie samochodowym jako sędzia i wcześniej jako zawodnik pozwolę sobie poprzeć pilatusa i dodać od siebie że komfortowe to nie będzie chociażby dlatego że fotel sportowy ma bardzo pionowo oparcie, nigdy sie w tym komfortowo nie usiądze, ale wielu zapaleńców to lubi bo to dodaje klimatu i poczucia wyczynowego klimatu. Można oczywiście kupić fotele regulowane ale nie są już to fotele dopuszczone do sportu, al emoże trzeba przemyśleć czy nie wystarczyły by ci fotele takie jak sie montuje w subaru imprezie które też na bokli trzymają. O szynach zapomnij. Tak jak pisał pilatus, fotele mocowane są na specjalnych prowadnicach pod które często trzeba wiercić nowe otwory w podłodze. następna sprawa to pasy. Nie wskazane jest używać seryjnych pasów i należy zainwestować w szelki a to już sprawa na dłuższy wywód (dobór, montaż). Jak chcesz zobaczyć prawdziwe auta sportowe i podpatrzeć jak w nich są rozwiązane te kwestie zgodnie z przepisami zapoewniającymi bezpieczeństwo to wybierz się do słomczyna 15-16.09 na mistrzostwa europy rallycross, tam będzie tego do cholery i jak trzbea będzie to cie zaprowadze do ludzi którzy chętnie pokażą i poopowaidają o tym co będziesz potrzebował. Przy dobrych wiatrtach może uda mi sie załatwić ze 2 wejściówki to będziesz płacił tylko za żarcie jak zgłodniejesz
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 12-08-2007 16:46 |
|
|
nie przejmuję się homologacją, bo to ma tylko poprawić komfort jazdy podczas prób.. jeszcze się zastanawiam nad fotelami z 951 (tam je seryjnie montowali??), ale one są strasznie drogie (po 500 E za fotel, tak przynajmniej słyszałem)
widzę też, że będę musiał zrezygnować z efektownego skaja, lub skóry, na rzecz efektywnego weluru...
propo Słomczyna - Zwierzu - znasz naszą uczelnię jak nie będę miał poprawek to bardzo chętnię podjadę
Dzięki za cenne wskazówki, Ciachu, Zwierz!! Jakby ktoś jeszcze chciał coś dodać, zachęcam...
ps> Zwierzu - chyba chodziło Ci o Ciacha nie Pilatusa, choć może Pilatus też swego czasu wypowiadał się na ten temat - nie wiem
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
max944
Użytkownik
Postów: 1220
Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
Data rejestracji: 12.01.07 |
Dodane dnia 12-08-2007 17:14 |
|
|
Kubły w Prosiaku wg mnie OK. Pozdrawiam
Max944 ( Dominik )
Jest:
Renault Captur '24, Mercedes S350 '04, Mini Cooper '05, Chrysler Sebring '09
Kiedyś było:
944 '86
924 '84 |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
boru1
Użytkownik
Postów: 214
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 05.12.06 |
Dodane dnia 12-08-2007 18:06 |
|
|
jezeli chcesz miec oryginalne kubly to poszukaj foteli z 924 turbo jak dla mnie bomba bardzo dobrze trzymaja przy bardzo duzym komforcie
|
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 12-08-2007 18:28 |
|
|
hehe jeśli któryś z szanownej grupy właścicieli 924 Turbo na tym forum posiada zbędną parę foteli w bardzo dobry stanie, to możnaby porozmawiać nad sprzedażą / kupnem )
a na poważnie - trudno jest je zdobyć... tak czy siak - jak ktoś ma, możemy porozmawiać
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 12-08-2007 18:46 |
|
|
oczywiście chodziło o ciacha, przepraszam obu zainteresowanych.
Co do egzaminów to uwerz mi że sie da. Od 5 lat pracuje przy wszystkich zawodach w słomczynie (łącznie z mistrzostwami europy któe są zawsze we wrześniu) a od początku studiów (7 lat) nie miałem wolnego września. To jest impreza na której trzeba być i koniec. Nie gadaj że masz egzamin w sobote czy niedziele.. A być warto bo można z bliska zobaczyć jak wygląda PRAWDZIWE auto sportowe, wspaniałą walke na torze no i przy odrobinie szczęścia (jak dla kogo) dachujący, lecący, rolujący się samochód. Kto widział dachowanie przy 100km/h na żywo ?
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 12-08-2007 18:56 |
|
|
super! o ktorej jedziemy?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
Kaczik
Użytkownik
Postów: 236
Miejscowość: Pruszcz Gdanski
Data rejestracji: 16.04.06 |
Dodane dnia 12-08-2007 20:07 |
|
|
z kublami mialem smieszna historie w samochodzie kolegi. fotele nie byly otwierana i do tylu trzeba bylo sie "wslizgnac" Postanowilismy przespawac szyny ze starego fotela do kubla pasazera zeby choc jeden sie uchylal, ale po kombinacjach ze spawaniem byla opcja uchylania ale kubelek prawy wyladowal znacznie wyzej niz lewy i automatycznie musielismy zrobic lewy bo wygladalo to niebywale komicznie gdyz kubelki byly 1 firmy a wygladaly jak wersja mini dla kierowcy i maxi dla pasazera Jesli auto ma byc Strictly Track to nie ma o czym mowic Pozdrawiam
Tylna szyba, zderzaki USA, obrysowki... i mile wspomnienia... To wszystko co mi pozostalo... Woz niestety sprzedany, ale bedzie nastepny Prosiak... |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 12-08-2007 22:31 |
|
|
Ja też ostatnio myślałem o fotelach, jednak typowe kubły są nie wygodne i myślałem o kupnie jakiś fajnych kubłów ale seryjnie produkowanych w jakimś aucie. Na czele stoją te od crxa bo oprócz tego że nie źle trzymają to są całkiem wygodne, ale znalazłem inne na allegro ale sie spóźniłem i poszedł mi sprzed nosa... Byly one od jakiejś alfy chyba, ale prezentowały sie nie zle a w dodatku byly cienkie (dalo by rade wlozyc nogi pod kierownice:lol
Wogóle to miałem wizje żeby obszyć fotele skórą, ale na allegro można kupić dwa nie zle kubły ze skóry za 300-500zl a szyny to nie jest duży problem
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: AAAPEL |
ciachu
Administrator
Postów: 4164
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 13-08-2007 00:52 |
|
|
po pierwsze Panowie nie róbmy maniany.. jest taka niepisana zasada - jeżeli coś zmieniać, to musi mieć to jakieś dobre uzasadnienie
jeżeli wymieniamy w aucie jakąś oryginalną część to nie dla widzi-mi-się tylko oczekujemy jakichś efektów, jeżeli przygotowujemy auto do sportu, to uzasadniona jest wymiana foteli na typowe kubły
ale na litość boską nie zakładajmy do naszych porsche foteli od crx, reflektorów od fiata coupe itd..
chyba musimy zrobić listę co można, a czego nie wymieniać w naszych autach - to oczywiście żart, ponieważ każdy może robić co mu się ze swoim autem podoba, ale niech potem liczy się z ostrą, prześmiewczą opinią, ponieważ trzeba jasno to powiedzieć Panowie, że jeździmy klasykami i pewnych rzeczy nam już po prostu nie wypada..
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 13-08-2007 02:34 |
|
|
ciachu napisał/a:
po pierwsze Panowie nie róbmy maniany.. jest taka niepisana zasada - jeżeli coś zmieniać, to musi mieć to jakieś dobre uzasadnienie
chyba musimy zrobić listę co można, a czego nie wymieniać w naszych autach ..
masz na mysli 10 przykazan?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-08-2007 02:47 |
|
|
ciachu napisał/a:
Panowie, że jeździmy klasykami i pewnych rzeczy nam już po prostu nie wypada..
dobrze gada
igor: co do słomczyna to musisz sam tam trafić bo ja tam siedze od rana do nocy i moge sie spotkać z tobą tylko w przerwie bo normalnie jestem na torze a tam włażą tylko sędziowie
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 13-08-2007 07:32 |
|
|
10 przykazan tuningowania 924
1. jesli chcesz tuningowac rob to na oryginalnych czesciach !
2. jesli nie bedzie to tuning fabryczny pamietaj o guscie i smaku !
3. nigdy, ale to nigdy nie wsadzaj kubelków z hondy crx !
4. nie można też wkładać reflektorów od fiata coupe !
5. malując auto dwu kolorowo w stylu turbo, pamietaj aby przednie blotniki dojechac do konca !
6. swapy silnika sa dozwolone w przypadku wzrostu mocy o minimum 80PS !
7. pamietaj, że to twoje auto i jak coś źle pójdzie top ludzie się będą z ciebie śmiali !
8. nie przesadzaj ze szpachlą
9. nie zakładaj lusterek z m3, progów z e36, wydechu z 750il oraz nerek na maske
10. jeśli wzbudzasz uśmiech na twarzy ludzi, którzy oglądaja twoje porsche, bądź twoje auto znalazło sie w dziale humor na jakimś forum internetowym, oznacza to że coś po drodze zjebałeś
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 13-08-2007 08:55 |
|
|
dobre mi odpowiada oprócz tych linii z punktu 5
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 13-08-2007 09:17 |
|
|
Igor: fotele od turbo to opcja, a nie seria - nawet w Sce.
Sam nad tym ubolewam, bo bede musial zmienic swoje Ale ja sie raczej porwe na oryginalne - nie chce wsadzac typowych kubelkow.
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
Edytowane przez wampir dnia 13-08-2007 09:17 |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 13-08-2007 09:29 |
|
|
Wampir - a rozglądałeś się już za fotelami? nie wiesz jakiego rzędu to jest koszt? chodzi mi oczywiscie o oryginalne
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 13-08-2007 09:31 |
|
Autor |
RE: Kubełki w 924? |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 13-08-2007 10:13 |
|
|
Zobacz na ebayu niemieckim. Koszt jest dosyc duzy, ze wzgledu na to ze to sa dosyc rzadkie fotele i duzy popyt jest na nie, dlatego jeszcze ich nie mam Ale mysle ze w przyszlym roku juz beda
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|