Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Maciek
Użytkownik
Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10 |
Dodane dnia 16-10-2012 11:51 |
|
|
Czy ktoś jeździł na Markgum'ach ? Cena atrakcyjna względem TOYO R888. Występują w 4 twardościach mieszanki. I w związku z tym pytanie którą twardość wybrać ?
Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 16-10-2012 12:36 |
|
|
Ja jeździłem, ale na tyle starych że nie było jeszcze podziału na twardości. Bieżnik właśnie Colway. Sprawowały się naprawdę bardzo dobrze. Dwa sezony przejeździły i ciągle są do użytku. Nawet na mokro nie było problemów (byle bez kałuż).
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Maciek
Użytkownik
Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10 |
Dodane dnia 16-10-2012 13:17 |
|
|
Dzięki Wit. Czekam teraz na odpowiedź od producenta. Ciekaw jestem którą twardość polecą.
Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7463
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-10-2012 19:27 |
|
|
Mack, nie byłbym taki pewien że da się pojechać w gr. 1 na Markgumach. Biłki
mają pewne doświadczenia. Jeździli w Gr. 2 a rok później przeszli do Gr. 1.
Przyjechali na jedną imprezę na Markgumach, a potem kupuli cywilne opony.
Możesz ich podpytać dlaczego. Może też coś napiszą o doświadczeniach z samą
gumą. Wiele osób ma raczej kiepskie opinie. Ja dzięki uprzejmości Biłków będę
prawdopodobnie testował komplet takich opon w przyszłym sezonie
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 16-10-2012 19:58 |
|
|
Ja też słyszałem niemalże same negatywne opinie o Markgumach, a w szczególności od osób które jeździły też na innych oponach (np. R888)
Piterson napewno coś może powiedzieć
W 195/55R15 sa jeszcze dostępne Yokohama Advan AD08R (semi chyba bliżej do R1R) kolega jeździ na takich tylko inny rozmiar w Hondzie S2000 i bardzo sobie chwali.
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r. |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 16-10-2012 20:45 |
|
|
Nie wiem czy to plota, czy nie, ale słyszałem, że każdego Markguma można dostać z homologacją drogową. Wystarczy poprosić przy zakupie, a oni wyrzeźbią kilka żeber bieżnika i wybiją homo na ścianie.
Powtarzam - nie wiem czy to plota - ale jeśli nie - to jeśli samochód jest rzadko używany w sporcie, można sobie taki komplet b.miękkiej mieszanki sprawić
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied.
Edytowane przez PietroM dnia 16-10-2012 20:45 |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Darek K
Użytkownik
Postów: 50
Miejscowość:
Data rejestracji: 05.05.11 |
Dodane dnia 16-10-2012 21:18 |
|
|
moi koledzy jeździli w rallycrossie w klasie seicento wyłącznie na Markgumach i opinie były tak różne jak różne opony się trafiały. Niektóre są nalewane na jakichś dobrych oponach, które mają sztywne boki a niektóre nie nadawały się do niczego. Często koledzy narzekali na odklejający się bieżnik. Wg mnie guma nieporównywalnie gorsza od r888, czy też od federali 595-rs na których jeździłem. Z tego co wiem federale nie występują w ww. rozmiarach, a markgumy zawsze miały homologacje drogową (nie wiem jak teraz). |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 16-10-2012 22:16 |
|
|
Moje Markgumy mają homologację drogową Bez żadnych cudów
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Maciek
Użytkownik
Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10 |
Dodane dnia 17-10-2012 08:30 |
|
|
Markgumy mają homologację E20. Rozmawiałem z Tomkiem Ważyńskim. Potwierdził że w " jedynce" można bez problemu jeździć na semi-slickach z E20. Oby rozmiar właściwy był zachowany. Więc Markgumy są dozwolone.
W każdym bądź razie zaryzykuję Markgumy. Jaki rozmiar powinienem wybrać: 205/55 R15 czu 205/60 R15 ?
Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek
Edytowane przez Maciek dnia 17-10-2012 08:38 |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Darek K
Użytkownik
Postów: 50
Miejscowość:
Data rejestracji: 05.05.11 |
Dodane dnia 17-10-2012 09:41 |
|
|
moim skromnym zdaniem 205/55 R15 - mniejszy balon=lepsze przyspieszenie
Edytowane przez Darek K dnia 17-10-2012 09:41 |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Marta
Użytkownik
Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06 |
Dodane dnia 17-10-2012 11:04 |
|
|
mack10 napisał:
Markgumy mają homologację E20. Rozmawiałem z Tomkiem Ważyńskim. Potwierdził że w " jedynce" można bez problemu jeździć na semi-slickach z E20. Oby rozmiar właściwy był zachowany. Więc Markgumy są dozwolone.
No owszem, jeździć można bez problemu
A to, że zupełnym przypadkiem możesz oberwać karnym współczynnikiem za nieseryjną oponę, to już inna sprawa.
Że się zacytuję:
My "ucierpieliśmy" (choć to za duże słowo), na umowie z organizatorem, który nalegał, abyśmy wystartowali w klasykach, choć wiedział, że jedziemy na nieseryjnej oponie.
"Jakoś się dogadamy" oznaczało przywalenie współczynnika z kosmosu (1,02), który już przed startem na PS1 dawał nam około 6 sekund strat do Locji (choć, jak wiadomo ścigamy się o urnę na prochy, nie o 1000 000 $).
Co do samej opony Markgum, to w zasadzie nic nie możemy powiedzieć, bo nie mamy z czym porównać.
Po starcie w BP natychmiast nabyliśmy opony Uniroyal rainexpert i dopiero na nich udało nam się wywalczyć kilka urn.
Edytowane przez Marta dnia 17-10-2012 12:24 |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Maciek
Użytkownik
Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10 |
Dodane dnia 17-10-2012 12:09 |
|
|
No owszem, jeździć można bez problemu
A to, że zupełnym przypadkiem możesz oberwać karnym współczynnikiem za nieseryjną oponę, to już inna sprawa.
Nie wiedziałem o czymś takim jak karny współczynnik :/
Ponękam Tomka Ważyńskiego. Niech się konkretnie wypowie w tej sprawie.
Po starcie w BB natychmiast nabyliśmy opony Uniroyal rainexpert i dopiero na nich udało nam się wywalczyć kilka urn.
W jakim rozmiarze mieliście te Uniroyal'e?
Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek
Edytowane przez Maciek dnia 17-10-2012 12:28 |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Marta
Użytkownik
Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06 |
Dodane dnia 17-10-2012 12:27 |
|
|
mack10 napisał:
Ponękam Tomka Ważyńskiego. Niech się konkretnie wypowie w tej sprawie.
Jeśli mogę Ci doradzić - kontaktuj się przez mail i wszystko staraj się mieć na piśmie. To Ci zdecydowanie ułatwi wyjaśnianie ewentualnych wątpliwości z resztą ekipy CA.
|
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Maciek
Użytkownik
Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10 |
Dodane dnia 17-10-2012 12:37 |
|
|
No jasne, że podkładka być musi. Mam całą korespondencję.
A do Bilków ponawiam pytanie
W jakim rozmiarze mieliście te Uniroyal'e?
Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Marta
Użytkownik
Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06 |
Dodane dnia 17-10-2012 12:40 |
|
|
205/60 R15. Chyba (pamięć ma ulotna jest)
Podreptam wieczorem do garażu i sprawdzę.
|
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 17-10-2012 12:43 |
|
|
Moja rada poczekaj na R888 lub np to:
http://moto.allegro.pl/nowe-opony-yokohama-195-55r15-advan-neova-ad08-i2666885480.html
Yokohama w testach lepiej wychodzi np R1R
http://my350z.com/forum/wheels-and-tires/417894-toyo-r1r-vs-yokohama-neova-vs-bridgestone-potenza-re11-vs-dunlop-direzza-z1-star-spec.html
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Edytowane przez cichy dnia 17-10-2012 12:46 |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Maciek
Użytkownik
Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10 |
Dodane dnia 17-10-2012 13:12 |
|
|
Sprawa nie ogień. Do rozpoczęcia sezonu trochę czasu zostało
Na razie szukam, a wyboru dokonam pewnie zimą.
Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Maciek
Użytkownik
Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10 |
Dodane dnia 17-10-2012 13:50 |
|
|
W ramach wyjaśnienia kompletna korespondencja z Panem Tomkiem Ważyńskim, żeby nie było wątpliwości. Czytać od dołu.
cyt. : "
Jeśli oryginalny jest 195/60/15 to regulaminowe zamienniki są 185do205/55do65/15 czyli 205/55/15 może być
W dniu 2012-10-17 12:37, Toroidy-M.Lachowski pisze:
Witam Panie Tomku.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Otrzymałem informację od kolegi który kiedyś otrzymał na zawodach CA Cup karny współczynnik 1,02 za opony nieseryjne. I teraz w związku z tym pytanie.
Jeśli seryjnym rozmiarem jest 195/60 R15 a ja wystartuję na semi-slickach z homologacją E20 205/55 R15 to czy nie zostanę r0; obciążony r0; karnym współczynnikiem ?
Maciej Lachowski
From: Tomasz Ważyński
Sent: Tuesday, October 16, 2012 12:45 PM
To: Toroidy-M.Lachowski
Subject: Re: Zapytanie o opony w grupie I
Witam,
Tak, w grupie 1 może Pan użyć semi-slicków z homologacją drogową we właściwym rozmiarze.
Pozdrawiam
Tomasz Ważyński
W dniu 2012-10-16 10:44, Toroidy-M.Lachowski pisze:
Witam.
Panie Tomku, czy w grupie I dopuszcza się opony semislick posiadającą homologację drogową E21 w rozmiarze fabrycznym ?
Czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam
Maciej Lachowski
"
koniec cytatu.
I wszystko jasne.
Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7463
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-10-2012 21:12 |
|
|
Zapisać, zapamiętać, wyryć.
Dobra, załącznik:
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 17-10-2012 21:14 |
|
Autor |
RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby ) |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 18-10-2012 08:06 |
|
|
zonabilka napisał/a:
205/60 R15. Chyba (pamięć ma ulotna jest)
Podreptam wieczorem do garażu i sprawdzę.
Potwierdzam, jednak nie jest tak źle z pamięcią
Jeżeli chodzi o karny współczynnik to w sezonie 2011 był trochę inny regulamin w CA jeżeli chodzi o opony - bardziej rygorystyczny. Dopuszczał jedynie odstępstwo od szerokości opony - profil jak i średnica felgi musiały być oryginalne.
Co do rozmiaru opon w 924 to jest jedno ale... według katalogów PET ściągniętych ze strony porsche.com felgi 15" jako opcja pojawiły się dopiero od 1980r.
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|