924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Wszystko o Porsche 924
Strona 2 z 4 < 1 2 3 4 >
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Maciek
Użytkownik



Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10
Dodane dnia 16-10-2012 11:51
Czy ktoś jeździł na Markgum'ach ? Cena atrakcyjna względem TOYO R888. Występują w 4 twardościach mieszanki. I w związku z tym pytanie którą twardość wybrać ?


Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek
na110.pl
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
wit007
Użytkownik



Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 16-10-2012 12:36
Ja jeździłem, ale na tyle starych że nie było jeszcze podziału na twardości. Bieżnik właśnie Colway. Sprawowały się naprawdę bardzo dobrze. Dwa sezony przejeździły i ciągle są do użytku. Nawet na mokro nie było problemów (byle bez kałuż).


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Maciek
Użytkownik



Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10
Dodane dnia 16-10-2012 13:17
Dzięki Wit. Czekam teraz na odpowiedź od producenta. Ciekaw jestem którą twardość polecą.


Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek
na110.pl
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 16-10-2012 19:27
Mack, nie byłbym taki pewien że da się pojechać w gr. 1 na Markgumach. Biłki
mają pewne doświadczenia. Jeździli w Gr. 2 a rok później przeszli do Gr. 1.
Przyjechali na jedną imprezę na Markgumach, a potem kupuli cywilne opony.
Możesz ich podpytać dlaczego. Może też coś napiszą o doświadczeniach z samą
gumą. Wiele osób ma raczej kiepskie opinie. Ja dzięki uprzejmości Biłków będę
prawdopodobnie testował komplet takich opon w przyszłym sezonie smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
cichy
Użytkownik



Postów: 742
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08
Dodane dnia 16-10-2012 19:58
Ja też słyszałem niemalże same negatywne opinie o Markgumach, a w szczególności od osób które jeździły też na innych oponach (np. R888)
Piterson napewno coś może powiedzieć smiley
W 195/55R15 sa jeszcze dostępne Yokohama Advan AD08R (semi chyba bliżej do R1R) kolega jeździ na takich tylko inny rozmiar w Hondzie S2000 i bardzo sobie chwali.



944 T 90r. - "Rothmans"

Tor Poznań
2016r.: 1:43.402
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
PietroM
Użytkownik



Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12
Dodane dnia 16-10-2012 20:45
Nie wiem czy to plota, czy nie, ale słyszałem, że każdego Markguma można dostać z homologacją drogową. Wystarczy poprosić przy zakupie, a oni wyrzeźbią kilka żeber bieżnika i wybiją homo na ścianie.
Powtarzam - nie wiem czy to plota - ale jeśli nie - to jeśli samochód jest rzadko używany w sporcie, można sobie taki komplet b.miękkiej mieszanki sprawić smiley


_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied.

Edytowane przez PietroM dnia 16-10-2012 20:45
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Darek K
Użytkownik

Postów: 50
Miejscowość:
Data rejestracji: 05.05.11
Dodane dnia 16-10-2012 21:18
moi koledzy jeździli w rallycrossie w klasie seicento wyłącznie na Markgumach i opinie były tak różne jak różne opony się trafiały. Niektóre są nalewane na jakichś dobrych oponach, które mają sztywne boki a niektóre nie nadawały się do niczego. Często koledzy narzekali na odklejający się bieżnik. Wg mnie guma nieporównywalnie gorsza od r888, czy też od federali 595-rs na których jeździłem. Z tego co wiem federale nie występują w ww. rozmiarach, a markgumy zawsze miały homologacje drogową (nie wiem jak teraz).
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
wit007
Użytkownik



Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 16-10-2012 22:16
Moje Markgumy mają homologację drogową smiley Bez żadnych cudów


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Maciek
Użytkownik



Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10
Dodane dnia 17-10-2012 08:30
Markgumy mają homologację E20. Rozmawiałem z Tomkiem Ważyńskim. Potwierdził że w " jedynce" można bez problemu jeździć na semi-slickach z E20. Oby rozmiar właściwy był zachowany. Więc Markgumy są dozwolone.
W każdym bądź razie zaryzykuję Markgumy. Jaki rozmiar powinienem wybrać: 205/55 R15 czu 205/60 R15 ?


Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek

Edytowane przez Maciek dnia 17-10-2012 08:38
na110.pl
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Darek K
Użytkownik

Postów: 50
Miejscowość:
Data rejestracji: 05.05.11
Dodane dnia 17-10-2012 09:41
moim skromnym zdaniem 205/55 R15 - mniejszy balon=lepsze przyspieszenie

Edytowane przez Darek K dnia 17-10-2012 09:41
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Marta
Użytkownik

Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06
Dodane dnia 17-10-2012 11:04
mack10 napisał:
Markgumy mają homologację E20. Rozmawiałem z Tomkiem Ważyńskim. Potwierdził że w " jedynce" można bez problemu jeździć na semi-slickach z E20. Oby rozmiar właściwy był zachowany. Więc Markgumy są dozwolone.

No owszem, jeździć można bez problemu smiley
A to, że zupełnym przypadkiem możesz oberwać karnym współczynnikiem za nieseryjną oponę, to już inna sprawa.
Że się zacytuję:
My "ucierpieliśmy" (choć to za duże słowo), na umowie z organizatorem, który nalegał, abyśmy wystartowali w klasykach, choć wiedział, że jedziemy na nieseryjnej oponie.
"Jakoś się dogadamy" oznaczało przywalenie współczynnika z kosmosu (1,02), który już przed startem na PS1 dawał nam około 6 sekund strat do Locji (choć, jak wiadomo ścigamy się o urnę na prochy, nie o 1000 000 $).



Co do samej opony Markgum, to w zasadzie nic nie możemy powiedzieć, bo nie mamy z czym porównać.
Po starcie w BP natychmiast nabyliśmy opony Uniroyal rainexpert i dopiero na nich udało nam się wywalczyć kilka urn.




Edytowane przez Marta dnia 17-10-2012 12:24
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Maciek
Użytkownik



Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10
Dodane dnia 17-10-2012 12:09

No owszem, jeździć można bez problemu smiley
A to, że zupełnym przypadkiem możesz oberwać karnym współczynnikiem za nieseryjną oponę, to już inna sprawa.


Nie wiedziałem o czymś takim jak karny współczynnik :/
Ponękam Tomka Ważyńskiego. Niech się konkretnie wypowie w tej sprawie.


Po starcie w BB natychmiast nabyliśmy opony Uniroyal rainexpert i dopiero na nich udało nam się wywalczyć kilka urn.


W jakim rozmiarze mieliście te Uniroyal'e?


Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek

Edytowane przez Maciek dnia 17-10-2012 12:28
na110.pl
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Marta
Użytkownik

Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06
Dodane dnia 17-10-2012 12:27
mack10 napisał:

Ponękam Tomka Ważyńskiego. Niech się konkretnie wypowie w tej sprawie.

Jeśli mogę Ci doradzić - kontaktuj się przez mail i wszystko staraj się mieć na piśmie. To Ci zdecydowanie ułatwi wyjaśnianie ewentualnych wątpliwości z resztą ekipy CA.


Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Maciek
Użytkownik



Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10
Dodane dnia 17-10-2012 12:37
No jasne, że podkładka być musi. Mam całą korespondencję.

A do Bilków ponawiam pytaniesmiley

W jakim rozmiarze mieliście te Uniroyal'e?


Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek
na110.pl
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Marta
Użytkownik

Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06
Dodane dnia 17-10-2012 12:40
205/60 R15. Chyba (pamięć ma ulotna jest) smiley
Podreptam wieczorem do garażu i sprawdzę.


Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
cichy
Użytkownik



Postów: 742
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08
Dodane dnia 17-10-2012 12:43
Moja rada poczekaj na R888 lub np to:
http://moto.allegro.pl/nowe-opony-yokohama-195-55r15-advan-neova-ad08-i2666885480.html
Yokohama w testach lepiej wychodzi np R1R
http://my350z.com/forum/wheels-and-tires/417894-toyo-r1r-vs-yokohama-neova-vs-bridgestone-potenza-re11-vs-dunlop-direzza-z1-star-spec.html


944 T 90r. - "Rothmans"

Tor Poznań
2016r.: 1:43.402

Edytowane przez cichy dnia 17-10-2012 12:46
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Maciek
Użytkownik



Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10
Dodane dnia 17-10-2012 13:12
Sprawa nie ogień. Do rozpoczęcia sezonu trochę czasu zostało smiley
Na razie szukam, a wyboru dokonam pewnie zimą.


Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek
na110.pl
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Maciek
Użytkownik



Postów: 358
Miejscowość: Księżyno/Białystok POLAND
Data rejestracji: 19.07.10
Dodane dnia 17-10-2012 13:50
W ramach wyjaśnienia kompletna korespondencja z Panem Tomkiem Ważyńskim, żeby nie było wątpliwości. Czytać od dołu.

cyt. : "

Jeśli oryginalny jest 195/60/15 to regulaminowe zamienniki są 185do205/55do65/15 czyli 205/55/15 może być

W dniu 2012-10-17 12:37, Toroidy-M.Lachowski pisze:
Witam Panie Tomku.

Mam jeszcze jedno pytanie.
Otrzymałem informację od kolegi który kiedyś otrzymał na zawodach CA Cup karny współczynnik 1,02 za opony nieseryjne. I teraz w związku z tym pytanie.
Jeśli seryjnym rozmiarem jest 195/60 R15 a ja wystartuję na semi-slickach z homologacją E20 205/55 R15 to czy nie zostanę r0; obciążony r0; karnym współczynnikiem ?

Maciej Lachowski

From: Tomasz Ważyński
Sent: Tuesday, October 16, 2012 12:45 PM
To: Toroidy-M.Lachowski
Subject: Re: Zapytanie o opony w grupie I

Witam,
Tak, w grupie 1 może Pan użyć semi-slicków z homologacją drogową we właściwym rozmiarze.

Pozdrawiam
Tomasz Ważyński

W dniu 2012-10-16 10:44, Toroidy-M.Lachowski pisze:
Witam.
Panie Tomku, czy w grupie I dopuszcza się opony semislick posiadającą homologację drogową E21 w rozmiarze fabrycznym ?
Czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam
Maciej Lachowski

"

koniec cytatu.

I wszystko jasne.


Poprzedni nick Mack10
924 '79 2.0 aka Porszawka
zarejestrowana jako zabytek
na110.pl
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 17-10-2012 21:12
Zapisać, zapamiętać, wyryć.
Dobra, załącznik:



924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 17-10-2012 21:14
www.qbak.pl
Autor RE: Oryginalne felgi 924 ( na 4 śruby )
Bilek
Użytkownik



Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06
Dodane dnia 18-10-2012 08:06
zonabilka napisał/a:
205/60 R15. Chyba (pamięć ma ulotna jest) smiley
Podreptam wieczorem do garażu i sprawdzę.

Potwierdzam, jednak nie jest tak źle z pamięcią smiley

Jeżeli chodzi o karny współczynnik to w sezonie 2011 był trochę inny regulamin w CA jeżeli chodzi o opony - bardziej rygorystyczny. Dopuszczał jedynie odstępstwo od szerokości opony - profil jak i średnica felgi musiały być oryginalne.
Co do rozmiaru opon w 924 to jest jedno ale... według katalogów PET ściągniętych ze strony porsche.com felgi 15" jako opcja pojawiły się dopiero od 1980r.


Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek
Strona 2 z 4 < 1 2 3 4 >