Autor |
Ciśnienie w oponach? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 23-12-2012 23:03 |
|
|
Może ktoś ze ścigających będzie znał odpowiedź na pytanie dlaczego w 924n/a ciśnienie w oponach wynosić powinno 2.0bar a w 924 Turbo już jest 2.0bar przód i 2,5bar tył... zastanawia mnie ta różnica, bo znając życie po coś jest. A jak jest w innych Porsche 924S i 944?
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Ciśnienie w oponach? |
rys
Użytkownik
Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09 |
Dodane dnia 23-12-2012 23:20 |
|
|
brales pod uwage ze standardowo 2.0 ma inny rozmiar od standardowych 2.0 turbo (14" vs 15"?
|
|
Autor |
RE: Ciśnienie w oponach? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 23-12-2012 23:31 |
|
|
Rys zasadniczo nie brałem, ale i tak masz że w wolnossącym ciśnienia na przód i tył są takie same a w Turbo już są inne. Wiem, że silnik nieco cięższy i inne zawieszenie i w ogóle może chodzi o ten rozkład mas?
A co do rozmiaru felg... w sumie czy miałem 14 czy 15 czy 16 to dmuchało się do 2,0bar w 99% także mogę się mylić ale chyba rozmiar felg nie miał znaczenia.
Doczytałem że do 944 też zaleca się 2,0bar na przód i 2,5bar na tył
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 23-12-2012 23:33 |
|
Autor |
RE: Ciśnienie w oponach? |
rys
Użytkownik
Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09 |
Dodane dnia 23-12-2012 23:49 |
|
|
czy ktos ma dane jakie sa zalecane cisnienia dla standardowego (dwa ludziki) i napchanego auta (dwa ludziki + 2 dzieci + bagaz) dla
924 2.0 na 14 stalowych chyba 175/70/R14
924 2.0 na 14 alusach chyba 185/70/R14
924 2.0 na 15 spiderach chyba 205/60/R15 lub 215/55/R15
924 2.0 turbo na 15 spiderach (nie kojarze rozmiaru)
924S 2.5 na 15 alusach (nie kojarze rozmiaru)
moze z powyzszych daloby sie wydedukowac wizje inzynierow porsche?
z tego co kojarze moje doswiadczenia z motoryzacja to czym wiecej felgiw kole w proporcji do opony to wyzsze cisnienie - z tego moze wynikac roznica miedz 924 a 924 turbo
Edytowane przez rys dnia 23-12-2012 23:50 |
|
Autor |
RE: Ciśnienie w oponach? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 24-12-2012 00:01 |
|
|
No oki... ale dlaczego pompować tył bardziej a przód zostaje taki sam? akurat jeśli coś więcej w wadze się zmieniało to przy silniku a nie od strony skrzyni - które niezależnie od modelu wypadały dość podobnie wagowo, zawieszenie też z grubsza było zbliżone. Przy turbo może i są 15" oryginalnie były opony 185/70R15 dziś już ciężkie do zakupienia jeśli ktoś jeszcze je robi.
Dla 924 dawali jeszcze 205/60R15 a dla 931 były 205/55/R16
Z ciekawostek... koło zapasowe pompowano do 2,2bara
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Ciśnienie w oponach? |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 24-12-2012 00:36 |
|
|
Ale tylko pełnowymiarowe. Dojazdowka z tego co pamiętam ok 4?
Może różnica w cisnieniu wynika z przyspieszenia i obciążenia tylnej osi. Z tego co pamiętam to DMC w 924 i turbo były inne jak również masa.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Ciśnienie w oponach? |
rys
Użytkownik
Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09 |
Dodane dnia 24-12-2012 00:48 |
|
|
w temacie opon - czy ktos myslal o takim gadzecie do 924 ktora ma "space saver"? -> http://allegro.pl/naboj-co2-220g-blyskawiczne-pompowanie-kola-i2878533840.html
|
|
Autor |
RE: Ciśnienie w oponach? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 24-12-2012 11:51 |
|
|
Z tyłu masa obciążenia jest przecież zmienna (benzyna & zapas) z przodu obciążenie jest mniej-więcej stałe (silnik i cała reszta). No i tylne koła są napędowe - więc opory toczenia inne są przy 2.0 bar a 2,5 bar.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 25-12-2012 15:39 |
|