924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Wszystko o Porsche 924
Autor Ciśnienie w oponach?
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 23-12-2012 23:03
Może ktoś ze ścigających będzie znał odpowiedź na pytanie dlaczego w 924n/a ciśnienie w oponach wynosić powinno 2.0bar a w 924 Turbo już jest 2.0bar przód i 2,5bar tył... zastanawia mnie ta różnica, bo znając życie po coś jest. A jak jest w innych Porsche 924S i 944?



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Ciśnienie w oponach?
rys
Użytkownik

Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09
Dodane dnia 23-12-2012 23:20
brales pod uwage ze standardowo 2.0 ma inny rozmiar od standardowych 2.0 turbo (14" vs 15"smiley?




Autor RE: Ciśnienie w oponach?
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 23-12-2012 23:31
Rys zasadniczo nie brałem, ale i tak masz że w wolnossącym ciśnienia na przód i tył są takie same a w Turbo już są inne. Wiem, że silnik nieco cięższy i inne zawieszenie i w ogóle może chodzi o ten rozkład mas? smiley
A co do rozmiaru felg... w sumie czy miałem 14 czy 15 czy 16 to dmuchało się do 2,0bar w 99% także mogę się mylić ale chyba rozmiar felg nie miał znaczenia.

Doczytałem że do 944 też zaleca się 2,0bar na przód i 2,5bar na tył smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 23-12-2012 23:33
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Ciśnienie w oponach?
rys
Użytkownik

Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09
Dodane dnia 23-12-2012 23:49
czy ktos ma dane jakie sa zalecane cisnienia dla standardowego (dwa ludziki) i napchanego auta (dwa ludziki + 2 dzieci + bagaz) dla
924 2.0 na 14 stalowych chyba 175/70/R14
924 2.0 na 14 alusach chyba 185/70/R14
924 2.0 na 15 spiderach chyba 205/60/R15 lub 215/55/R15
924 2.0 turbo na 15 spiderach (nie kojarze rozmiaru)
924S 2.5 na 15 alusach (nie kojarze rozmiaru)

moze z powyzszych daloby sie wydedukowac wizje inzynierow porsche?

z tego co kojarze moje doswiadczenia z motoryzacja to czym wiecej felgiw kole w proporcji do opony to wyzsze cisnienie - z tego moze wynikac roznica miedz 924 a 924 turbo




Edytowane przez rys dnia 23-12-2012 23:50
Autor RE: Ciśnienie w oponach?
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 24-12-2012 00:01
No oki... ale dlaczego pompować tył bardziej a przód zostaje taki sam? smiley akurat jeśli coś więcej w wadze się zmieniało to przy silniku a nie od strony skrzyni - które niezależnie od modelu wypadały dość podobnie wagowo, zawieszenie też z grubsza było zbliżone. Przy turbo może i są 15" oryginalnie były opony 185/70R15 dziś już ciężkie do zakupienia jeśli ktoś jeszcze je robi.
Dla 924 dawali jeszcze 205/60R15 a dla 931 były 205/55/R16
Z ciekawostek... koło zapasowe pompowano do 2,2bara smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Ciśnienie w oponach?
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 24-12-2012 00:36
Ale tylko pełnowymiarowe. Dojazdowka z tego co pamiętam ok 4?
Może różnica w cisnieniu wynika z przyspieszenia i obciążenia tylnej osi. Z tego co pamiętam to DMC w 924 i turbo były inne jak również masa.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Ciśnienie w oponach?
rys
Użytkownik

Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09
Dodane dnia 24-12-2012 00:48
w temacie opon - czy ktos myslal o takim gadzecie do 924 ktora ma "space saver"? -> http://allegro.pl/naboj-co2-220g-blyskawiczne-pompowanie-kola-i2878533840.html


Autor RE: Ciśnienie w oponach?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 24-12-2012 11:51
Z tyłu masa obciążenia jest przecież zmienna (benzyna & zapas) z przodu obciążenie jest mniej-więcej stałe (silnik i cała reszta). No i tylne koła są napędowe - więc opory toczenia inne są przy 2.0 bar a 2,5 bar.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 25-12-2012 15:39