Autor |
tarcze z tylu |
boru1
Użytkownik
Postów: 214
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 05.12.06 |
Dodane dnia 09-07-2007 11:33 |
|
|
mam pytanie czy ktostutaj probowal przerobic tylne bebny na tarcze i czy da sie to zrobic bez przezucania calego zawieszenia od 44 ? moze sa jakies takieczesci dedykowane dla garbusa lub golfa ?
|
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-07-2007 17:32 |
|
|
Trzeba spojrzec na 924.org . Sam teraz probuje zbadac ten temat. Jednak w 944 chyba przednie i tylnie tarcze sa wentylowane, wiec jak wymieniac to przednie i tylnie. Tylnie z 944 chyba sa wielkosci przednich u nas lub wieksze. Hamulce z przodu musza byc odpowiednio silniejsze od tylnich wiec trzeba to zrobic z glowa. Co do zawieszenia, to nie trzeba wymieniac chyba tak duzo elementow, tylko z przodu chyba zwrotnice i to co za nia do kola, a z tylu zamiast bebna montuje sie taka "tube" i dalej lozysko, tarcze, zaciski itp. NIe wiem jak to jest z recznym i nie wiem jak to jest z pompa hamulcowa, ale tu chyba tez trzeba pozamieniac i kable hamulcowe... Jak ktos wie co i jak dokladnie to pliz o info, bo od dawna zjada mnie ciekawosc
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
niedziu
Użytkownik
Postów: 65
Miejscowość: Konin
Data rejestracji: 13.02.07 |
Dodane dnia 09-07-2007 21:32 |
|
|
z tego co wiem to ręczny jest podobnie montowany jak w 944 i pompa też pasuje tylko ze w 944 jest inna belka do której jest montowany silnik i inaczej montowany drążek stabilizacyjny ale to raczej najmniejszy problem
|
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 09-07-2007 22:12 |
|
|
Chcesz mieć lepsze hamulce to zmiana na hamulce od 924S albo 944. Z przodu wentylowane więc pięknie. Na używany upgrade można się jednorazowo wykosztować. Ale pod uwagę trzeba wziąć, że nowe tarcze i klocki do 944 kosztują sporo. Poza tym do tego pasują tylko koła 5x130 czyli prawdziwe porsche Były niedawno felgi do sprzedania na porscheclub.pl za 1500pln 17''. Moża i mniejsze czyli 16'' od 924s ale jak szaleć to szaleć. Czyli kolejne wydatki.
A co się da wycisnąć z naszych hamulców - z przodu pasują bez przeróbek żadnych zaciski od passata/golfa albo jak ja mam - zacisk od audi b3 chyba 54mm (w 924 jest 48mm) i jarzmo (zwane też wspornikiem zacisku hamulcowego) od "policyjnego" passata. Są bardziej nowoczesne od zacisków 924 więc mogę polecić. I jedna jeszcze zaleta - klocki dużo większe i pełen wybór - ferodo performance jeśli ktoś chce itd.
Z tyłu próbowałem i założyłem tarcze od audi 100 ale to już jest hardkorowa przeróbka, trzeba dorabiać mocowanie. Zaciski od audi a4 udało mi się założyć ale nie mam jarzm do nich tylko od starego audi 100 i jedno z drugim nie bardzo pasuje. Tych od A4 dostać nie mogę więc na razie straciłem wenę i wrócę do bębnów. Hardkor tej przeróbki w polega na tym, że nie da się tych tarcz spasować bez dystansów (za duży otwór centralny) więc nie wiem czy mogę polecić...
Edytowane przez juras dnia 09-07-2007 22:13 |
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
boru1
Użytkownik
Postów: 214
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 05.12.06 |
Dodane dnia 10-07-2007 07:41 |
|
|
wlasnie moj problem polegana tym ze zajechalem na rajdzie hamulce i stwierdzilem tez ze na probach szybkosciowych nasze tarcze i bebny nie daja rady wiec chcialbym ewentalnie przejsc tylko z bebnow z tylu na tarcze bo narazie krucho u mnie z kasa ale ewentulanie chcialbym sie dowiedziec co trzeba przezucic do naszego samochodu aby pasowaly hamulce z 44 i mniej wiecej jaki to jest koszt ?
|
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 10-07-2007 09:40 |
|
|
To piszę - piasty, tarczobębny - nowe kosztują na oba koła z 800pln i musisz zmienić koła bo są na 5 śrub...
A w związku z pytaniem o gotowy upgrade do garbusa:
Kosztuje ok 800pln w którymś ze sklepów z częściami do garba ale garbus ma oczywiście inny rozstaw śrub więc umieszczam jako ciekawostkę bardziej.
Edytowane przez juras dnia 10-07-2007 10:00 |
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
boru1
Użytkownik
Postów: 214
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 05.12.06 |
Dodane dnia 10-07-2007 11:36 |
|
|
domyslam sie ze w tych 800 zl nie zawieraja sie klocki i zaciski tylko trzeba skads skombinowac
|
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 10-07-2007 23:00 |
|
|
Jeśli idzie o upgrade hamulcy 924 na 944 to mogę conieco napisać, bo niedawno przez to przechodziłem.
Komplet tarcz (4szt.) w FOCIE kupiłem z wielkimi rabatami za niecałe 800zł.
Tarcze przód i tył chłodzone wiatrem, tylne większe jak przednie
Zaciski przednie kupiłem profesjonalnie regenerowane za JEDYNE 299zł, tylne kupiłem używki i zdegenerowałem sam.
Komplet klocków na dwie ośki to o ile pamiętam ok 300zł. Do tego musisz kupić przednie zwrotnice z piastami od 944, tylne piasty od 944, tarcze hamulcy tylnych, linkę ręcznego (JEST INNA!), wszelkie sprężynki, szczęki i rozpieracze ręcznego, gumki, zmienić przewody hamulcowe na tylnej belce i co tam jeszcze...
Robiąc porządnie, na "nowych" częściach to koszt sumaryczny spokojnie rzędu 1600zł.
DO TEGO koła od prawdziwego porsche. I tu kolejne schodki. Z przodu pasują kółka z ET 52-55 z tyłu potrzeba gdzieś ET30. Więc trzeba wybić krótkie szpilki (w 944 kółka są na szpilkach, a nie na śrubkach) z piast tylnych, nabić długie (=kupić po 15zł sztuka) i dorobić (kupić) dystanse ok 20mm (200zł minimum).
Także jeśli chcesz mieć zrobiony porządnie ten upgrade to trzeba ze wszystkim liczyć Hmmm. 3000zł.
Możesz też kupić wszystko w używce, będzie taniej
To tego oczywiście komplet nakrętek, oryginalnie są aluminiowe i zwykle dość sfatygowane...
Mam nadzieję, że trochę ostudziłem Twój zapał. Chyba (a nawet zdecydowanie!) lepiej=taniej pójść drogą jurasa. Jego hamulce (przynajmniej przednie) wyglądają całkiem porządnie i takoż hamują z tego co wiem (choć początkowo narzekał, że są za ostre, teraz nie wiem )
Pozdro
|
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
boru1
Użytkownik
Postów: 214
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 05.12.06 |
Dodane dnia 11-07-2007 09:25 |
|
|
no faktycznie osudziles moj zapal i to bardzo skutecznie narazie chyba dam sobie spokoj ale i tak musze nad tym pomyslec zobacze ile bedzie kosztowala naprawa moich hamulcow wtedy zapadnie decyzja
|
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 07-08-2007 23:14 |
|
|
Damian napisał/a:
Jeśli idzie o upgrade hamulcy 924 na 944 to mogę conieco napisać, bo niedawno przez to przechodziłem.
Komplet tarcz (4szt.) w FOCIE kupiłem z wielkimi rabatami za niecałe 800zł.
Tarcze przód i tył chłodzone wiatrem, tylne większe jak przednie
Zaciski przednie kupiłem profesjonalnie regenerowane za JEDYNE 299zł, tylne kupiłem używki i zdegenerowałem sam.
Komplet klocków na dwie ośki to o ile pamiętam ok 300zł. Do tego musisz kupić przednie zwrotnice z piastami od 944, tylne piasty od 944, tarcze hamulcy tylnych, linkę ręcznego (JEST INNA!), wszelkie sprężynki, szczęki i rozpieracze ręcznego, gumki, zmienić przewody hamulcowe na tylnej belce i co tam jeszcze...
Robiąc porządnie, na "nowych" częściach to koszt sumaryczny spokojnie rzędu 1600zł.
DO TEGO koła od prawdziwego porsche. I tu kolejne schodki. Z przodu pasują kółka z ET 52-55 z tyłu potrzeba gdzieś ET30. Więc trzeba wybić krótkie szpilki (w 944 kółka są na szpilkach, a nie na śrubkach) z piast tylnych, nabić długie (=kupić po 15zł sztuka) i dorobić (kupić) dystanse ok 20mm (200zł minimum).
Także jeśli chcesz mieć zrobiony porządnie ten upgrade to trzeba ze wszystkim liczyć Hmmm. 3000zł.
Możesz też kupić wszystko w używce, będzie taniej
To tego oczywiście komplet nakrętek, oryginalnie są aluminiowe i zwykle dość sfatygowane...
Mam nadzieję, że trochę ostudziłem Twój zapał. Chyba (a nawet zdecydowanie!) lepiej=taniej pójść drogą jurasa. Jego hamulce (przynajmniej przednie) wyglądają całkiem porządnie i takoż hamują z tego co wiem (choć początkowo narzekał, że są za ostre, teraz nie wiem )
Pozdro
a mnie przeciwnie jestem zainteresowany ale dopiero jak dopieszcze auto. najwazniejsze ze sie da
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4953
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 11-08-2007 10:30 |
|
|
przemek wszystko sie da, to zawsze kwestia pieniędzy
co do felg, to nie musicie kupowac 16stek, 924 standardowo stoi na telefonach 15, 16 to już upgrade.
co do hamulcy to powiem szczerze, droga zabawa, nawet jak je masz w standardzie i regenerujesz. dopiero co przerobilem ten proces,
tarcze, klocki, lożyska kół, zestawy naprawcze zacisku, nowe sruby w niektórych miejscach, wszystko razem po zniżkach kupowane, a wyszło ponad 1000zl na przednią oś.
tarcze 300, klocki 300 - org. porschowski, lożyska z uszczelniaczem 150 za strone - tu powinno dać radę taniej to zrobić, jakies srubki ze 30zl, zestawy naprawcze zacisku po 100zl za zacisk.
Aha, do odpowietrznikow najlepsze sa klucze fajkowe, lub 6 katne, pod zadnym pozorem nie uzywajcie 12 katnych
a ja na pocieszenie powiem, ze mam do przerobienia jeszcze tylny układ hamulcowy w ten sam sposób, a ceny sa wieksze niż na przód mimo że zacisk mniejszy
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 29-04-2008 13:15 |
|
|
pierwsze robocze fotki
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
nemo dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 29-04-2008 13:16 |
|
|
front jeszcze do poprawy
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
nemo dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
boru1
Użytkownik
Postów: 214
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 05.12.06 |
Dodane dnia 01-05-2008 18:05 |
|
|
dzisiaj sie mozno zirytowalem na te nasze przestarzałe bebny z tylu i dochodze do wniosku ze bede przerabial tylne hamulce na tarczobebny najprawdopodobniej bedzie to jakas przeróbka wzieta z garbusa poniewaz slyszalem ze mozna dostac tarczobebny bez otworow na sruby wiec wtedy rozstaw i ilosc srub pozostanie ta sama najchetniej przeszedlbym na 5 x 130 ale szkoda mi dwoch kompletow adrestaurowanych felg i teraz pytanie do was czy macie jakiegos znajomego co siedzi w garbusach lub czy wiecie z ktorego rocznika garbusa jest w 924 zawieszenie ? bo zastanawiam sie czy byly jakies roznice w budowie wielokloinu lub paisty w roznych rocznikach garbusa. Do przerabiania tylnych bebnow na tarcze z garbusa sklania mnie glownie oszczednosc poniewaz wydaje mi sie ze bedzie to jednak tansze niz przekladanie calego ukladu z 944. pozdrawiam i licze na pomoc z waszej strony
|
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1507
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 08-05-2008 07:42 |
|
|
Wieloklin napewno we wszystkich garbach jest ten sam. Różnice w zawieszeniu garba wunikały z zastosowania różnych skrzyń biegów (mokre lub suche półosie). Miały inne mocowania amortyzatorów i inne amortyztory co do piasty to nie bardzo pamiętam. ale gneneralnie to te tarcze powiinny pasować jeżeli wieloklin będzie ten sam. Gdzieś już zakładałem taki temat
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1507
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 08-05-2008 07:47 |
|
|
Jeszcze jedno sprubuj się dodzwonić do garbusy.pl i zapytaj się czy jest opcja bez otworów na śruby. bo gołe tarcze napewno można kpić tylko nie wiem czy w Polsce
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: tarcze z tylu |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 08-05-2008 08:02 |
|
|
mogę sprzedać tylne wachacze z zaciskami ,komplet od 944za 600zł używane
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść |
|