Autor |
gumy stabilizatora |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-08-2007 15:13 |
|
|
jak był taki post to proszę mnie zrugać.
potrzebuje wymienić wszystkie gumy stabilizatora i łącznika, nigdzie tego nie mają a dobierać nikomu sie nie chce. jeśli ktoś już wie od czego pasują, znajakiś patent, albo ma może na zbyciu prosze mówić i sie nie wstydzić
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: gumy stabilizatora |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 21-08-2007 17:31 |
|
|
Który stabilizator - ten z łącznikami, czy ten nowszy, przykręcany bezpośrednio do wahacza? |
|
Autor |
RE: gumy stabilizatora |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-08-2007 18:54 |
|
|
starszy, z łącznikiem. tak jak napisałem potrzebuje wszystkie gumy ztabilizatora i łącznika
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: gumy stabilizatora |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 22-08-2007 09:49 |
|
|
Skoro starszy typ to bez trudu dostaniesz gumy wchodzące w ucho łącznika - te, przez które przetyka się końcówki stabilizatora. Pytaj w sklepie o gumy stabilizatora do VW LT (nie wiem który rocznik). Średnice zewnętrzna i wew. się zgadzają. Jedyna różniaca jest w szerokości - te od LT są jaieś 10-15 mm szersze (dłuższe???) - będą ci wystawać po obu stronach ucha, ale to w niczym nie przeszkadza.
Pozostałych gum nie udało mi się nigdzie dobrać tak, by można było je ot tak założyć. Radziłem sobie w ten sposób:
- małe gumki które są między łącznikiem, a wahaczem (4 szt.) zrobiłem sobie z jakiś gum od Żuka. Były podobnej wielkości jak te oryginalne, ale nie "zaokrąglone". Odpowiedni kształt nadałem im na "gumówce" stacjonarnej (tarcza do cięcia stali tyle, że duża)- bardzo ładnie obrabia się tym gumę właśnie .
Jeśli dobrze pamiętam gumki te miały średnicę wewnętrzną większą o 2 mm od średnicy "nogi" łącznika - zastosowałem redukcję z rurki o odpowiedniej średnicy i grubości ścianki 1 mm nasuniętej na łącznik.
Sądzę, że można by było tego nie robić, ale mnie zależałona maksymalnie ciasnym pasowaniu elementów co by sztywno było. Z tego samego powodu zastosowałem gumki od Żuka mimo, że dostępne były jakieś inne o odpowieniej średnicy - te pierwsze były z twardej gumy.
- gumy mocujące stabilizator do nadwozia - tego nie udało mi się zdobyć więc stosowałem "druciarskie" rozwiązanie - owinołem je blachą aluminiową i dokręciłem do nadwozia. Ponieważ to guma to średnica wew się zmniejszyła i stabilizator siedział ciasno, a o to chodziło.
U Ciacha zrobiliśmy inny patent - zastosowaliśmy gumy od stabilizatora od Poloneza. Gumy te mają średnicę otworu na stab. mniejszą o chyba 1,5 mm więc rozwierciliśmy to (Skorek na tokarce). Ciachu w swoim aucie miejsce między szpilkami którymi przykręca się obejmy tych gum ma płaskie (w późniejszych modelach podłużnice w tych miejscach miały "zagłębienia". Dzięki temu gumy od Poloneza spasowały idealnie, bo nie sa one okrągłe tylko jedną z powierzchni mają płaską. Zatetą polonezowskich gumek jest to, że są bardzo twarde a powierchnię styku ze stabilizatorem mają wykonaną z jakiegoś tworzywa - nie powinny wytrzeć się zbyt szybko.
Nie wiem czy powyższe wywody do czegokolwiek Ci się przydadzą, bo nie są to rozwiązania oryginalne. Miały spełniać 2 założenia - być łatwo dostępne (czyt. tanie) i zmiejszyć przechyły nadwozia poprzez większą sztywność elementów gumowych. Cel został osiągnięty, ale czy to dobre rozwiązanie w aucie na żółtych blachach... nie wiem.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: gumy stabilizatora |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-08-2007 16:01 |
|
|
wygląda ze Twoje wywody przydadzą się bardzo. Żółte blachy kazą mi utrzymywać samochód w stanie sprawnym, ładnym i nieklekoczącym. niektórych czesci może jużnie być w sprzedaży więc trzeba dorabiać, ta akurat są tylko musiałbym wybekać ok 800zł, więc założe coś innego żeby nie pujść do pierdla za niszczenie zabytków tylko dlatego że jestem biednym studentem.
Dzięki za pomoc
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: gumy stabilizatora |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-08-2007 18:20 |
|
|
A może pójść taką drogą?
http://www.mercedesstory.pl/porada_18.php
Nie pamiętam skąd mam ten link, mam nadzieję ze nie powtarzam tematu.
A tak z innej beczki w Olkuszu jest firma która dorabia na zamówienie poliuretanowe tuleje wahaczy i stabilizatorów - ze wstępnych rozmów komplet na auto miał wynieść ok. 600-700 PLN.W okolicach zimy/wiosny pewnie będę tam coś działał więc dam znać co i jak.
A Jackowi może nawet dam się potem przejechać |
|
Autor |
RE: gumy stabilizatora |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 23-08-2007 13:37 |
|
|
piterson napisał/a:
A Jackowi może nawet dam się potem przejechać
OK - umowa stoi. Ja Cię przejadę, a auto będzie moje .
Bardzo fajny link.
Gdy ja się tym bawiłem miało być maksymalnie tanio i 50 Euro to była góra pieniędzy dla mnie (jak za gumki).
W Warszawie jest człowiek który robi tego typu elementy dokładnie w sposób opisany w tym artykule (choć nie wiem czy używa materiałów tej akurat firmy). W każdym razie też najpierw wykonuje stalowe formy. Robiło u niego sporo osób z klubu Capri, ale i Kuzaj coś dorabiał (tak się przynajmniej chwalił). Z jego opowieści wynikało, że najtrudniej pozbyć się pęcherzyków powietrza z płynnego jeszcze poliuretanu. Element z pęcherzykami jest niepełnowartościowy.
Ja poszedłem nieco inną drogą w przypadku stabilizatora - teflon + sztywne popychacze z końcówkami cięgien (łożyska sferyczne). Do częstej jazdy nie polecam - niska trwałość (łożyska sferyczne rdzewieją, a gdzie dostać nierdzewne - nie wiem) i mało komfortu.
pzdr
jacek(pilatus)
[edit] Tak sam się przeczytałem i muszę poprawić - do nieczęstej jazdy też nie polecam. Mój przecież w ogóle nie jeździ i w tych warunkach setup o którym pisałem sprawdza się najlepiej [/edit]
Edytowane przez pilatus dnia 23-08-2007 13:48 |
|
Autor |
RE: gumy stabilizatora |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-08-2007 14:13 |
|
|
Też się przymierzam do tego. Z tym, że mi przyszedł taki pomysł, żeby wywalić gumę z poduszek macphersonów i zamiast tego odlać poliuretan. A przy okazji można odlać to tak by przesunąć łożysko w bok zwiększając pochylenie kolumny w kierunku silnika :] nie płacąc ciężki pieniędzy za zestaw camber plate :]
I znalazłem udokumentowane eksperymenty takie:
http://www.sierrafan.pl/viewtopic.php?p=468095
http://www.sierrafan.pl/viewtopic.php?p=473816
Są tam też namiary na sklep w Warszawie, który sprzedaje komponenty do tego.
http://amod.com.pl/ |
|
Autor |
RE: gumy stabilizatora |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 23-08-2007 16:32 |
|
|
Kurcze, że też na to nie wpadłem camber plate mnie nie interesujeale od dłuższego czasu zastanawiałem się jak swiększyć wyprzedzenie swożnia zwrotnicy (czyli to co reguluje się na końcu wahacza). A tu taki pomysł - też sobie odleję gumkę z odpowiednim przesunięciem w takim razie . Na pewno nie przed poznaniem ale jesienią/zimą....
pzdr |
|
Autor |
RE: gumy stabilizatora |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4953
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 23-09-2007 00:04 |
|
|
ja ostatnio dorabiałem u takiego magika pewne bushe, akurat nie do 24, ale to mało istotne, wyrób jest dokładnie tak robiony jak to pokazuje artykuł z mercedes story, firma która sprzedaje najtaniej z tego co wnikałem poli opisany w artykule to CT-Card, zaproponowali cene 210netto,
przy czym sklep besstech krzyczal 299zl netto po tym jak najpierw krzykneli 400zl tylko, że powiedziałem że to dużo patrząc na to że w niemczech to kosztuje 50Euro, a w anglii góra 300zl w przeliczeniu.
Formy można zrobić u tokarza i mogą być wielorazowego użytku.
jedyny problem jak zostało powiedziane to problem mieszania poli i powstawania babli powietrza, trzeba to robić maksymalnie uważnie i powoli, tak samo jak odlewanie poli tak żeby tych bąbli nie narobić.
powiem szerze, że jesli chodzi o firmy produkujące to przypuszczam że wszystkie robią to tak samo, czyli albo odlew, albo walec poliuretanu obrobiony na tokarce.
Co do prostych tulei to myślę, że nie ma większego problemu żeby zrobić je sobie samemu, gorzej z nieregularnymi kształtami... jak np. guma montowana do nadwozia... itp. tu problematyczne może być dorobienie formy, albo poprostu drogie i może się okazać, że taniej można kupić tuleje... np. superpro
wracając do dorobionych tulei, nic szczególnego... 4 zwykłe proste tuleje, dorabiane pod warszawą wraz z tulejkami metalowymi koszt 150zl...
trochę dużo i spodziewałem się czegość trochę staranniejszego...
a jak widać za 2x taką inwestycję można zacząć już małą rzemieśliniczą produkcję ... a przynajmniej opanować technologię.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: gumy stabilizatora |
phill
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 26.07.06 |
Dodane dnia 12-11-2007 15:22 |
|
|
hej
mam podobny problem... szukam gumy stabilizatora w wahaczu... ale mam wrażenie że u mnie jest ten przykręcany bezpośrednio do wahacza (nie jestem na 100% pewna, ale w aucie z 84 chyba powinien być nowszy, prawda? )
czy takową gumkę można gdzieś znaleźć, dobrać?
pozdrawiam
phill
924 targa 84` |
|
Autor |
RE: gumy stabilizatora |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 12-11-2007 18:54 |
|
|
zadzwon do Porsche Centrum - może uda się znaleźć a koszt - ja niedawno płaciłem za gumę do stabilizatora 20/40 zł (nie pamiętam dokładnie) więc pewnie drogo nie będzie
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: gumy stabilizatora |
phill
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 26.07.06 |
Dodane dnia 12-11-2007 21:59 |
|
|
dzięki
924 targa 84` |
|