Autor |
Zakup chłodnicy oleju w UK |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 11-10-2007 12:11 |
|
|
Przymierzam się do takiego sprzętu:
http://tiny.comm.pl/?xQ
Ponieważ będę miał to kupione w UK i będę miał transport do Polski (zwykła wysyłka do Polski byłaby nieopłacalna) informuję jak by ktoś coś z tych sprzętów również chciał coś zamówić.
Zakup samej podkładki pod filtr oleju z termostatem i złożenie reszty w Polsce też jest jakimś pomysłem. Podstawka z termostatem ok 40 funtów by kosztowała. Aha, filtr oleju trzeba by wynaleźć do tego krótszy bo pewnie oryginalny się nie zmieści.
Edytowane przez juras dnia 11-10-2007 12:19 |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
ciachu
Administrator
Postów: 4164
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 11-10-2007 12:57 |
|
|
a ile ta przyjemność w całości by kosztowała? w pln..
niestety nie mam czasu zagłębić się w temat, bo siedzę w pracy..
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 11-10-2007 15:40 |
|
|
Za zestaw: 99 gbp + 19.99 gbp za termostat + 14.99 gbp przesyłka w UK. Funt kosztuje ok 5.50 PLN. Gdybym miał kupić jeden zestaw wychodzi ok 740pln.
Zapytam jeszcze jak wygląda przesyłka w przypadku więcej niż 1 sztuki.
|
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 12-10-2007 09:30 |
|
|
przepraszam za pytanie , ale co da zastosowanie takiej chłodnicy ?
p.s.
w przyszlym roku mam plan "podnieść" bialego 924 i wstawic do niego turbine lub kompresor, narazie zbieram dane i wiedze
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 12-10-2007 10:12 |
|
|
To że olej w wysokiej temp robi się rzadszy, spada nieco ciśnienie oleju (które i tak jest w 924 niskie), szczególnie podczas katowania auta na imprezach jak PCP. Przy chłodnicy oleju w cywilnym aucie podobno podczas wymiany oleju widać, że olej jest mniej "zużyty". Chociaż przy ilości oleju dolewanego do 924 nie sądzę żeby akurat to dało się zauważyć...
Na zlot w Poznaniu założyłem zimniejszy termostat 82 stopnie. I ciecz chłodząca trzymała się w normie a jednak zauważyłem, że ciśnienie oleju po dłuższej jeździe na autostradzie spada o co najmniej 0.5 bar.
A tak w ogóle silnik z kompresorem / turbiną można się spodziewać że będzie wydzielał dużo więcej ciepła.
Edytowane przez juras dnia 12-10-2007 10:14 |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 12-10-2007 10:49 |
|
|
całkiem ciekawe wykonane
może warto się zastanowić czy nie zapłacić 7 funtów wiecej za większy rozmiar. Szczególnie jak planuje się wpakować turbinę.
juras zastanawiam się czy się nie dołączyć, a może warto wykonać coś takiego u nas - nie wygląda to skomplikowanie(o ile to zdjęcie to właśnie ten zastaw) |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 12-10-2007 12:14 |
|
|
Zestaw prawdziwy jest taki sam jak na zdjęciu ale inne końcówki.
Problem jest w tym, że w za przeproszeniem Polsce nie ma opcji kupienia podkładki pod filtr. Tzn. jest w JC Auto gotowy zestaw ale kosztuje chyba 850 pln i to jeszcze zdaje się badziew bez termostatu.
A nie chce mi się rzeźbić jak Piłatus. Mimo tego, że będzie to pewnie wszystko działać to ilość pracy w to włożonej jest niemała.
|
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 12-10-2007 12:49 |
|
|
przekonałeś mnie
wpisuję się na listę ale chyba dołożę 7 funtów na większy rozmiar(oczywiście z termostatem) |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 12-10-2007 14:05 |
|
|
Ja też bym się dołączył, ale na razie cierpię niedobór pieniędzy...
W naszym kochanym kraju trzeciego świata trudno byłoby złożyć taki zestaw - a jeśli nawet by się udało, to dużo drożej, bo ludzie tu pazerni.. Te 600 zł to nieduża suma za taki zestaw. Obserwuję aukcje tego człowieka od jakiegoś czasu i jedno, co mnie niepokoi, to że kiedyś chwalił się w opisie, że chłodnica jest firmy MOCAL, a teraz już chyba tego nie robi - tak mi się przynajmniej wydaje..
Anyway, świetna sprawa na tor i na codzień. Czekam na opisy doświadczeń z montażem i użytkowaniem
Don't panic! |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
pilatus
Administrator
Postów: 1734
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 12-10-2007 19:57 |
|
|
Jak Juras napisał, ja składałęm samodzielnie klocki zestawu, a część z nich dorabiałem. U mnie akurat istniała potrzeba przeniesienia filtra oleju w inne miejsce, bo nie mieścił się z nowym wydechem, więc podstawka pod filtr tym bardziej odpadała. Tym niemniej - gdybym nie musiał przenosić filtra oleju to, z obecnym doświadczeniem, bez wahania wydałbym 700-800 zł za zestaw plug&play.
Zrobienie tego samemu porządnie kosztuje mnustwo czasu i energii, a i pieniądze wcale nie wyszły wiele mniejsze. Same końcówki i króćce do węży kostowały mnie ok 100 zł. węże i zakucie końcówek to 230 zł (co prawda było by taniej gdybym chciał zwykły wąż zbrojony gumowy, ale pokusiłem się o telonowe w nierdzewnym pancerzu ). Używana chłodnica z termostatem od VW Golfa GTI (na prawdę nieduża) to ok 200 zł z przesyłką. Do tego dorobienie mocowań, podstawki pod filtr (u mnie ma ona nieco inną formę) itp to kolejne pieniądze na materiał i spawacza (i ocynk). Na prawdę nie warto jeśli moża mieś to samo, fabrycznie, za w.w. pieniądze.
Jak mi starczy czasu to wkleję zdjęcia i opiszę moją rzeźbę w temacie chłodnicy oleju.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 15-10-2007 11:20 |
|
|
Tak jak wcześniej pisałem wcześniej - 14.99 gbp będzie kosztowała przesyłka niezależnie od ilości zamówionych zestawów.
|
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 15-10-2007 12:00 |
|
|
jestem wstępnie zainteresowany wiekszą(16row cooler)
liczę kasę i proszę o info kiedy będzie składane zamówienie
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
Edytowane przez nemo dnia 15-10-2007 12:03 |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 02-11-2007 13:13 |
|
|
odświeżam temat
jestem zainteresowany
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 02-11-2007 19:12 |
|
|
Kuzik negocjował i wynegocjował zdaje się 16 row za tą samą cenę co 13 row plus 14.99gbp transport do podziału. Za tydzień wróci z wojaży to sfinalizujemy transakcję.
|
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 21-11-2007 21:06 |
|
|
Przyszły moje zabawki
Nastąpiła zmiana planów. Chłopaki się rozmyślili a ja zmieniłem koncepcję na zamontowanie filtra oleju na podłużnicy jak Piłatus. W tym celu zakupiłem:
[img]http://img221.imageshack.us/img221/1548/takeofflo6.th.jpg[/img]
[img]http://img80.imageshack.us/img80/2471/headch8.th.jpg[/img]
[img]http://img105.imageshack.us/img105/9085/thermostatyx2.th.jpg[/img]
Muszę dokupić węże i końcówki w PL i wykorzystam chłodnicę z 944 którą okazyjnie kupiłem.
ps. Tej samej firmy zdarzają się używki jakby kto chciał. Tu akurat dopeugeouta - nie wiem czy pasuje podkładka pod filtr, warto sprawdzić.
http://www.tinyurl.pl?CMFuRK6O |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-11-2007 22:08 |
|
|
No ładne cacko!
A ten ostatni jeż to do czego? Termostat czy jak?
Jeśly idzie o bełkota to jest wielka szansa, że będzie pasiło, bo ja robię przejściówkę właśnie z kawałka peżotowego filtru i pasi jak ulał.
Tyle, że nie z 205Gti a ze 106 1,5 diesel power
|
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 22-11-2007 09:24 |
|
|
Zgadza się. To taki sprytny termostat właśnie do podłączenia chłodnicy. |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 22-11-2007 15:45 |
|
|
Trmostat to raczej powinien być zintegrowany z elementem mocowanym do podstawy filtra. Co będzie w zimie ?
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 22-11-2007 16:53 |
|
|
Sądzisz, że w wężach idących do termostatu olej straci temperaturę na tyle, że przestanie mi się załączać termostat ? Znaczyłoby to, że wydajność chłodzenia węży jest całkiem niezła i chłodnica mi nawet niepotrzebna :]
Nie przekonałeś mnie. Dlaczego miałoby być źle w zimie. Termostat jest zamknięty (dokładnei obieg do chłodnicy jest zamknięty) i otwiera się kiedy olej przez niego przepływający osiągnie ok 80 stopni.
Edytowane przez juras dnia 22-11-2007 16:54 |
|
Autor |
RE: Zakup chłodnicy oleju w UK |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 22-11-2007 21:54 |
|
|
Tkacki ma rację.
Temperatura na wężach spada. Może nie są to jakieś szokujące wartości, ale jednak. W wielu autach poprowadzony gdzieś "w kanale powietrznym" przewód olejowy stanowi chłodnicę, czy to układu wspomagania kierownicy czy np. skrzyni automatycznej.
Odsunięcie termosu od silnika sprawi, że w misce będziesz miał olej w temperaturze np. 95 stopni, a termostat o wartości 80st. dopiero zacznie się otwierać. Długie przewody sprawiają, że ten układ będzie reagował na zmiany temperatury wolno, dużo wolniej niż z termostatem na silniku. Czyli mówiąc mało zrozumiałym językiem będzie miał kiepską nadążność...
A niby czemu w układzie chłodzenia silnika termostat jest montowany gdzieś na silniku, a nie w chłodnicy żeby był lepszy do niego dostęp?.
Termostat powinien być na silniku.
Choć nie ukrywam, że popełniłem taki sam błąd jak ty, ale nie mam możliwości odwrotu...
PS. A dlaczego 80stopni? Czy to aby nie za mało? Oliwka mogłaby mieć spokojnie tak... z około 100stopni.
|
|