Autor |
Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 03-01-2007 01:09 |
|
|
Mialem rozpoczac ten temat znacznie wczesniej jednak z braku czasu jak tez chcac zdobyc pewne doswiadczenia odlozylem go az do teraz. Temat zaczal sie gdy mialem delikatny przyplyw gotowki i czasu. Zaczalem po internecie szukac sterownikow, wtryskow itp rzeczy. Na stronach w USA trafilem na samodzielny sterownik wtrysku paliwa MEGASQUIRT. Wystepuje on w dwoch wersjach - bez i z sterowaniem zaplonem. Zbieg okolicznosci sprawil ze znalazlem taki sterownik na allegro i to w dodatku w bogatszej wersji co spowodowalo ze odpadal temat sciagania go ze stanow. Po rozmowach z ciachem okazalo sie ze kolega Juras ma juz to u siebie w aucie zamontowane i uruchomione... wiec telefon i... ostudzenie mojego zapalu... dowiedzialem sie ze nie dziala tak jak powinien... Postanowilem jednak zaryzykowac. Wszystkie elementy gromadzilem 2 tygodnie. Najbardziej mnie zastanawialo jak rozwiazac to od strony mechanicznej czyli spasowanie od czegos nowych wtryskiwaczy, budowa listwy zasilajacej itp. Ja postanowilem nie isc ta sama droga co kol. Juras i przemyslec temat jeszcze raz bazujac ew. na jego przemysleniach. I tak po dlugich poszukiwaniach zdecydowalem sie na zakup kompletnej listwy wtryskowej od opla calibry 8V. Nowe gniazda na wtryskiwacze wytoczylem u tokarza tak by wkrecaly sie w oryginalne gwinty bez modyfikacji glowicy. Pierwszy pomysl na listwe to pociac i pospawac ta z calibry - jednak to upadlo i ostatecznie caly dzien budowalem nowa listwe z rurek miedzianych lutujac polaczenia... na stronach w necie odradzali taka konstrukcje ze wzgledu na trwalosc... jednak 2 miesiace prob i sprawuje sie doskonale. Regulator cisnienia paliwa wstawilem od calibry. Od strony elektronicznej jako ze zajmuje sie tego typu rzeczami nie bylo zadnego problemu. Pod maske powedrowaly nowe wiazki elektryczne, wymienilem czujnik temp silnika, wstawilem czujnik temp powietrza. Ogolnie prawie tydzien grzebania...
Podsumowujac temat powiem, ze zaczynajac cala zabawe z bolem wywalalem k-jeta bo tak na prawde nie wiedzialem czy przypadkiem nie bede musial do niego powrocic. Jednak moim zdaniem cala inwestycja oplacila sie - nie mam zadnych problemow z zapalaniem czy falujacymi obrotami... Mialem okazje zmierzyc sie z trzema innymi seryjnymi 924 i musze powiedziec ze bylem mile zaskoczony osiagnietymi efektami. Prawdopodobnie glownie dlatego, ze dolot nie jest dlawiony przez klape przeplywomierza jak rowniez tym, ze wlozylem tam na razie pozyczony od ciacha ogromny filtr stozkowy a raczej walec! Na razie uklad jest w fazie testow, strojenia map paliwa i ogolnie jest dopracowywany. W niedalekiej przyszlosci mam juz plany wybrania sie na hamownie i zestrojenia komputera w profesjonalnych warunkach co prawdopodobnie przyczyni sie do uzyskania lepszych osiagow plynacych z zestrojenia tego wszystkiego ze soba. Dalej planuje wyrzucic caly uklad zaplonowy i zastapic go calkowicie elektronicznym sterowanym przez w.wym. sterownik. Mozliwosci sa ogromne - mozna dokladac rozne elementy wykonawcze, sterowac wolnymi obrotami itd.. Jak bede mial chwilke czasu to moge wrzucic kilka zdjec.. Co o tym wszystkim myslicie? Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
Luki924
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: okolice Będzina
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 03-01-2007 06:52 |
|
|
no kurcze pogratulować... powiedz mi jaki był koszt całej tej przeróbki? pozdrawiam |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 03-01-2007 08:16 |
|
|
Fajny projekt. Powodzenia.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 03-01-2007 09:23 |
|
|
Widziałem ten patent na własne oczy
Jak Michał depną ze swiatłeł to tylko jego napis Porsche na tylnym pasie mogłem oglądać
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 03-01-2007 13:23 |
|
|
Jesli o koszta chodzi to szczerze mowiac nie liczylem tego..
Ale wyszlo tak:
Komputer (niekompletny) 550zl
pozostale czesci do komputera jakies 50zl
listwa wtryskowa (wyrzucona) 4 wtryskiwacze razem z regulatorem cisnienia paliwa 80zl
zrobienie nowej listwy ok 25zl
wytoczenie 4 nowych gniazd zaworowych 50zl
przewody paliwowe, podcisnieniowe itd 50zl
zrobienie profesjonalnej elektryki to jakies 150zl (nowe kable, zlaczki, wtyczki, gniazda bezpiecznikow, rurki itd)
filtr stozkowy na razie 0zl bo pozyczony do testow
do tego dochodzi mnostwo poswieconego czasu ktorego policzyc nie sposob...
Razem wychodzi 955zl... do tego trzebaby doliczyc cene stozka... czyli troche ponad 1000zl... o kurcze nawet nie wiedzilem ze az tyle...
Porownujac to do doprowadzenia k-jeta do takiego stanu by chodzil bez zarzutow to koszty sa porownywalne (4 wtryski kosztuja 600zl!)a elektronika daje o wiele lepsze parametry i mozliwosc ich zmian w kazdej chwili... Zapomnialem jeszcze policzyc sonde lambda - ok 100zl..
Edytowane przez michal928 dnia 03-01-2007 14:11 |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 21-01-2008 08:33 |
|
|
Witam - odgrzewam temat bo odezwal sie do mnie suljaf i widze ze juz rok smigam na elektronice. Przez ten czas musze powiedziec ze nie mialem z nim zadnych wiekszych problemow. Padl jedynie czujnik temperatury silnika ale uwazam to za zbieg okolicznosci - kupilem nowy i jest ok. Co do zmian to tak jak mowilem zaczalem prace z zaplonem - tzn zaplon juz dziala ale wymaga pewnych modyfikacji tzn "toczy" mi sie kolo zebate do czujnika polozenia walu. Mapy zaplonowe mam na razie zywcem przeniesione z aparatu zaplonowego, brak mi na razie 2 elementow zeby calkowicie wywalic aparat zaplonowy - ukladu sterujacego zaplonem i cewki 4-ro biegunowej od forda. Regulacja calosci to sama przyjemnosc - podpinam laptopa i moge modyfikowac ilosc paliwa i kat wyprzedzenia zaplonu - powiem ze mozna niesamowicie zmienic charakterystyke silnika. Co do hamowni to mysle ze najpierw dopracuje caly system i pojawie sie na niej na pewno przed poznaniem. Jeszcze co do drobnostek to uruchomilem sterowanie wentylatora z komputera co dalo mi kontrole nad temperatura wlaczania wiatraka chlodnicy. Obawy i ostrzezenia co do miedzianej listwy sie nie potwiedzily. Rok jazdy i listwa wytrzymuje. Dla zwiekszenia pewnosci moznaby ja polutowac lutem twardym z dodatkiem srebra ale ja na razie sprawdze ile wytrzyma polutowana cyna na miekko. Aha - Juras jak tam sie wszystko sprawuje u ciebie? Wiem ze przybyla sonda szerokopasmowa. jakies zmiany?
Edytowane przez michal928 dnia 21-01-2008 08:38 |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 21-01-2008 11:57 |
|
|
U mnie zmian brak. Zimę samochód przestał w garażu. Sondę szerokopasmową dołożyłem i dopiero wtedy zaczął naprawdę dobrze jeździć. Strojenie na wąskopasmowej to dla mnie wróżenie z fusów. Mimo, że niektórzy się w necie chwalą, że bez problemu im się to udaje. Tak ogólnie to jeździ a czy lepiej niż na dobrze wyregulowanym k-jet ? Nie wiem trzeba by pomierzyć / zhamować a tego nie robiłem.
Znam faceta specjalistę, który twierdzi, że nie ma jak wtrysk mechaniczny - jeśli chodzi o szybkość reakcji na wciśnięcie gazu.
Ogólnie zabawa dla hobbystów / ludzi, którzy mają za dużo czasu i nie wiedzą co z nim zrobić
|
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 21-01-2008 17:25 |
|
|
Warunkiem dobrego zestrojenia wtrysku mechanicznego jest dobry spec od tego typu rzeczy, a o takich niestety bardzo trudno...
W jaki sposób rozwiążesz problem czujnika położenia wału? Dołożysz kolejne koło 'zębate' na wał korbowy?
Jeżeli masz możliwość zrobienia paru zdjęć pod maską to bardzo chętnie zobaczyłbym listwę wtryskową, którą polutowałeś samodzielnie. W 924 jest bardzo ciepło pod maską, czy nie masz obawy, że zacznie przepuszczać paliwo na silnik? Szoka było by puścić silnik z dymkiem...
Cały czas zastanawiam się czy można obniżyć koszt, ew. zwiększyć dostępność takich układów jak megasquirt w Polsce... -Juras gdzie Ty nabyłeś swój egzemplarz?
P.S. ludzie PW piszą -odpisz jak przeczytasz...
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 21-01-2008 18:07 |
|
|
Wiec czujnik polozenia walu juz rozwiazalem. Wlasnie wrocilem od tokarza z gotowym kolem zebatym. Wykombinowalem dokladke do przedniego kola pasowego ale taka idealnie dopasowana, i uspawanie podstawy do czujnika mocowanej do ucha wystajacego po lewej stronie silnika. Mysle ze zdjecia wiele powiedza - wkrotce je tu umieszcze jak zmontuje to w calosc i sprawdze. Myslalem ze zastosuje czujnik od malucha eleganta ale koszt w sklepie (75zl) mnie zniechecil i stwierdzilem ze pojade po niego na gielde gdzie zaplace 20... Jak zmontuje kolo bede musial sobie obrac punkt na kole sembatym, usunac jeden zab i wprowadzic do komputera punkt impulsu potrzebny do obliczen. Najwiekszy problem z zaplonem to dostanie sterownika cewki zaplonowej... w polsce chyba nieosiagalny, w UK jest ale niestety zamiennik i to o ciut innych parametrach... jako ze jeden juz mam to musze dokombinowac drugi identyczny co jest juz bardzo trudne bo uklady nie sa dostepne na ogolnym rynku a stosuje je np vw i skoda... Tak z innej beczki to caly gotowy uklad w polsce jest juz trudno osiagalny nawet w prostszej wersji bez zaplonu. W UK V3.0 czyli z zaplonem (lub 3.xx wersja SMD) to koszt ponad 1000zl za sam komputer... dodam ze koszta poboczne sa znaczace... Niemniej ja goraco zachecam bo temat ciekawy...
AHA LISTWA - tez sie obawalem i tej listwy... Temat okazal sie nie taki straszny. Jesli chodzi o wytrzymalosc to ja testuje juz rok i jest ok - sucha. Bardziej obawialem sie ze paliwo pod wplywem temperatury silnika i tego ze wtryski nie sa izolowane termicznie przez plastikowe podkladki bedzie o prostu babelkowac czyli beda sie tworzyc opary paliwa co powoduje zapowietrzanie sie wtryskow po zgaszeniu silnika... okazalo sie ze tak sie nie dzieje... dodam ze gniazda wtryskiwaczy sa wytoczone metalowe i miedzy temperatura glowicy a wtryskiwaczem jest tylko gumowa uszczelka... dodatkowo jezdze troche na gazie(tez ze sterownikiem) gdzie wtryski nie pracuja a sie grzeja i nic zlego nie zauwazylem
Edytowane przez michal928 dnia 21-01-2008 18:14 |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 21-01-2008 18:24 |
|
|
@Michał sterowników cewki z forda escorta na allegro jakiś czas temu widziałem kilka a teraz jest kilkanaście. To samo co na stronie MS jest - "Ford EDIS module" o ile dobrze pamiętam się to nazywa. Jeśli to o to chodzi. Na allegro pod hasłem EDIS.
@Sufjaf. Warunkiem zestrojenia wtrysku mechanicznego jest doprowadzenie go do stanu fabrycznego co chyba nie jest aż takie trudne bo jeśli ciśnienia są poprawne to regulacja sprowadza się do jednej śrubki składu mieszanki. Inna sprawa to tryb warm-up czyli rozruch zimnego silnika z którym większość chyba z nas ma problemy.
Ja nabyłem w USA płytkę z procesorem 60$ + kilkanaście przesyłka + cholerna prowizja Western Union za przekaz pieniężny. Resztę częsci dokupiłem w Polsce ok 100pln. Potem czujniki, kable itd. Teraz chyba jest łatwiej to kupić nawet zmontowane. W USA albo i w Polsce bo chłopaki z polskiego forum MS robili podróbę - zamawiali kopię płytki drukowanej w PL. Trochę taniej.
Nie tak łatwo się okazuje ten silnik spalić gdyż listwa wtryskowa jest po stronie kolektora ssącego a nie wydechowego. Mówię z własnego doświadczenia :]
A co do PS i PW to bynajmniej ja żadnej wiadomości prywatnej nie dostałem...
|
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 21-01-2008 19:28 |
|
|
No właśnie te koszta związane z przesyłką mnie zniechęcają najbardziej. Ale mam nadzieję, że już niedługo będę miał 'swojego człowieka' w stanach i będzie łatwiej
Mówiąc szczerze wolałbym zakupić zmontowany komputer, bo chociaż klika razy trzymałem lutownicę w rękach to lutowanie elementów SMD nadal sprawia mi problemik
Wielka szkoda, że chłopcy z listy ms.insel.pl nie uruchomili jakiejś małej produkcji rodzimego klonu MS -jeśli koszty były by akceptowalne byłbym pierwszym klientem
Faktem jest także, że instalacja wtrysku po stronie kolektora ssącego zapewnia niższą temperaturę roboczą niż po drugiej stronie, przez co trudniej o podpalenie wozu. Ja jednak widziałem już kilka 924 z wypaloną komorą silnika. No ale to wynika raczej z zaniedbania kabla do alternatora/rozrusznika.
A poprzedni P.S. był do Michała -hihi (dotyczył jego oferty)
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 21-01-2008 22:52 |
|
|
Juras - mi nie chodzi o modul EDIS... Wedlug mnie to komplikacja calego systemu chociaz ma tez kilka zalet: 1)modul mocy oddzielony od modulu sterowania megasquirt 2) w przypadku awarii megasquirta zapewnia powrot do domu na stalym wyprzedzeniu 10* co jest chyba najwieksza zaleta.
Ja potrzebuje tranzystor sterujacy IGBT VB921 tak zeby gotowy sygnal do cewki wychodzil mi wprost ze sterownika i bym mial wszystko w jednej obudowie. Jeden juz mialem z moim zestawem ktory teraz steruje cewka ale potrzebuje drugi by wyeliminowac calkowicie aparat zaplonowy czego nie da sie zrobic na module EDIS potrzebne sa 2... To co z jednym EDISem mam juz teraz... A ten IGBT musi byc taki sam bo moj jest z ograniczeniem pradowym 7A a te ktore oferuja na Ebayu sa bez ograniczenia i obawiam sie ze bylaby roznica w mocy iskry na poszczegolnych parach cylindrow.
PS Spalic 924 jest trudno przy nieszczelnej listwie bo zeby sie benzyna zapalila potrzebuje albo iskry, albo duzej temperatury albo silnego sprezenia... po stronie kolektora ssacego nie wystepuje zaden z tych czynnikow. |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 21-01-2008 23:18 |
|
|
@Michał nie wiem o czym piszesz bo nie zagłębiałem się w temat zapłonu z MS... No i nie wiem czy się jeszcze zagłębię.
@sufjaf No właśnie pisałem, że uruchomili produkcję podróby. Było ileś płytek do kupienia. Tylko, że nie pamiętam teraz czy reklamowali to na forum ms czy na streetracing.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 22-01-2008 22:13 |
|
|
temat spodobał mi się jak zobaczyłem co ma pod maską juras, teraz po tym co pisze Michał jestem prawie zdecydowany pójść tą samą drogą. Bardzo chętnie zobaczę wyniki na hamowni.
Jaką wersję megasquirt użyłeś, jaki masz CPU? i czy to ma się jakoś do możliwości sterowania zapłonem czy nie?
Sufjaf może połączymy siły i zamówimy niezbędne elementy razem będzie taniej. Ja planuję płytkę zrobić u nas, większość części też bez problemu jest dostępnych, a na megasquirt.info są linki do firm sprzedających części jeśli w Polsce czegoś nie dostaniemy. Najbardziej jednak liczę na dobre rady Michał i Jurka na etapie montażu.
Michał podeslij jakieś zdjęcia i coś więcej o zrobienu listwy wtryskowej, z czego najlepiej i jakie wtryski ,dobrać też z opla?, jak z wymiarami nowych gniazd( jak to wygląda)?
pozdrawiam
kuzik
|
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 22-01-2008 22:27 |
|
|
OK Kuzik. Jestem za stworzeniem teamu.
Postarajmy się zebrać maksimum wiedzy dot. tego tematu, a potem powili do kompletowania zestawu. Ciekawi mnie bardzo rozwiązanie listwy wtryskowej, o której pisał Michał. No ale musimy poczekać na jakieś zdjęcia
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 22-01-2008 23:35 |
|
|
To wszystko jest trudne do opisania. najlepiej jakbyscie zobaczyli sami jak to wszystko wyglada. Wymiary gniazd pod wtryskiwacze mam gzies zapisane razem z rysunkiem trzeba by poszukac.Generalnie wszystko bylo robione na bierzaco, najgorsze jest skompletowanie wszystkiego no i te kombinacje... Niestety do wszystkiego musialem dojsc samemu bo po internecie sa 924 na MSach ale zadnych informacji szczegolowych... Cpu mam podstawowy, kod MSns-extra. Listwe najlepiej byloby zrobic z nierdzewki i pospawac tigiem. ale to nie jest proste. Ja zrobilem ja z rurek miedzianych uzywanych do wody, gazu i CO - do dostania w kazdym markecie budowlanym. polutowalem dosc spora lutownica na zwykla cyne. Wymiarow niestety nie mam bo robilem po tym jak sie wkurzylem ze nie udalo mi sie pociac i spowrotem pospawac listwy z opla - po prostu powstala, robilem ja przymierzajac calosc bezposrednio do glowicy i mialo to byc tylko na rozruch ale widze ze jest nawet ok. Juras na poczatku dobral wtryski od jakiegos 16V ale to on moze cos wiecej napisac. Ja wzialem wtryski od vectry/calibry 8V bodaj 172ml takze sa jakby akurat powiedzialbym pod to rozwiazanie - do ostrego tuningu sie nie nadaja bo nie wyrobia z paliwem. Mam jeszcze w planach regulator cisnienia paliwa z mozliwoscia ustawienia cisnienia zamiast tego z opla ktory kupilem z wtryskami. Zaleta jego bylo to ze byl montowany na przewod i znane bylo jego cisnienie i przy tym wydajnosc wtryskow bo byl to komplet wiec na razie jest ale docelowo trzeba bedzie wymienic zeby podniesc cisnienie i wydajnosc wtryskow. |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 24-01-2008 09:57 |
|
|
Oto kilka zdjec na razie samych elementow - wkrotce porobie foty wszystkiego na samochodzie.
Ponizej listwa wtryskowa wlasnej produkcji
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 20-03-2008 09:36 |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 24-01-2008 09:59 |
|
|
krociec zasilajacy
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 20-03-2008 09:37 |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 24-01-2008 09:59 |
|
|
gniazdo pod jeden z wtryskiwaczy
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 20-03-2008 09:35 |
|
Autor |
RE: Wtrysk elektroniczny w 924 zamiast k-jeta |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 24-01-2008 09:59 |
|
|
wtryskiwacze sterowane elektrycznie
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 20-03-2008 09:36 |
|