924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Wymiana sprzęgła
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 04-09-2007 16:31
postanowiłem opisać swoje problemy przy wymianie sprzęgła ponieważ miałem z tym kilka problemów (głównie z tarcza).

Zabierając sie do wymiany należy mieć:

- tarcza sprzęgła średnica 215 mm (w katalogach jest błąd i kupiłem tarcze 228 mm) tarcza posiada 2 tłumiki drgań !!! (ja swoja wreszcie po przebojach zregenerowałem www.sprzegla.com polecam) koszt 120 zl

- docisk (nie było problemów) koszt 280 zl
- łożysko (bez problemów) 60 zl
- simmering walu napędowego (problemy www.porscheczesci.pl)
- 2x poduszka pod skrzynie (regeneracja 150 zl /szt)

na te części trzeba zwrócić uwagę przy wymianie


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare

nemo dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez nemo dnia 04-09-2007 16:33
4938237 www.agito.pl
Autor RE: Wymiana sprzęgła
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 04-09-2007 19:06
Czy dobrze rozumiem, że problemy były z dostaniem części, a nie z dostawcami?


Don't Call Me Zombie!!!
Autor RE: Wymiana sprzęgła
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 04-09-2007 21:13
ciezko zdobyc tarcze - zdecydowalem sie na regeneracje bo SACHS kosztował ok 700 zl

a za innymi trzeba tez sie nachodzic

polecam najpierw skompletowac wszystko zeby auto nie stalo 2 tyg w warsztacie smiley


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: Wymiana sprzęgła
Wojciek
Użytkownik



Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 04-09-2007 22:06
170zł tarcza z VW LT 2.0D. Dopiero co wymieniałem. Chodzi zupełnie normalnie.
1776338
Autor RE: Wymiana sprzęgła
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 04-09-2007 22:12
Kupowałem te części kilka miesięcy temu i nie było problemu. Większe sklepy (FOTA, Intercars) mają je w katalogach i sprowadzają na życzenie. Najlepiej jest mieć znajomego ze zniżkami w takim dużym sklepie albo znajomego właściciela małego sklepu, który zamówi części z hurtowni i nie dołoży gigantycznej marży (bo ceny wyjściowe w katalogach FOTY itp. mają gigantyczną marżę).

Tarcza dedykowana do 924 rzeczywiście jest droga (ponad 600 zł.) - pochodzi od diesla audi 2.4. Można regenerować starą lub kupić tarczę od audi 80 2.0 (B2: 81-85) za jakieś 240 zł. (można dostać nawet zamiennik tej tarczy za 100 zł.). Ta tarcza na pewno pasuje rozmiarowo i podobno nawet działa...

Nie wiedziałem za to, że można regenerować poduszki skrzyni... Na czym to polega i gdzie to robią?? Też odeszła Ci ta guma od metalu?


Don't panic!

Edytowane przez miniver dnia 04-09-2007 22:14
8388751
Autor RE: Wymiana sprzęgła
meewosh
Użytkownik



Postów: 213
Miejscowość: Ogrodzieniec
Data rejestracji: 31.10.06
Dodane dnia 05-09-2007 00:14
droga??? do 944 najtaniej kosztuje 1250 - sama tarcza a komplet min 3200smiley


niegdyś '87 944 2.5 N/A S2 Look smiley
Peżot 406 z gazem smiley
2009492
Autor RE: Wymiana sprzęgła
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 05-09-2007 09:25
ja staram sie robić wszystko na dedykowanych czesciach nowych/regenerowanych

tarcza dedykowana od AUDI 2,4 jest za duża (228 mm)bo taka kopiłem
jest błąd w katalogach (sprawdziłem na sobie) i nie ma dodatkowego tłumika drgań.

nie wiem jak tarcza od AUDI 80

Poduszki w skrzyni załatwił mi mój warsztat (nie mam adresu do regeneracji) widziałem je przed montażem obejma zalana nową gumą. Warsztat jest w Warszawie na ul. Powsińskiej tel 022 8588484


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare

Edytowane przez nemo dnia 05-09-2007 09:49
4938237 www.agito.pl
Autor RE: Wymiana sprzęgła
porscheboxster
Użytkownik

Postów: 123
Miejscowość: okolice Wysokie Mazowieckie
Data rejestracji: 02.01.07
Dodane dnia 05-09-2007 09:46
witam a moze mi ktos powie co sie stanie jesli ma sie tarcze sprzegla bez tego tlumika drgan?
3332206
Autor RE: Wymiana sprzęgła
meewosh
Użytkownik



Postów: 213
Miejscowość: Ogrodzieniec
Data rejestracji: 31.10.06
Dodane dnia 05-09-2007 12:44
ten dodatkowy tłumik to to coś z małymi sprężynkami?? w 944 po wymianie tarczy z gumowym tłumikiem na SACHSA ze sprężynami, w dodatku od Turbo czuć trochę po pedale że drga i czasem słychać te sprężyny, ja się bałem że łożysko leci a podobno tak jest z tymi egzemplarzami tarcz. Kompletne sprzęgło LUK za 3200smiley nie ma takich problemów. Inaczej chodzi pedał i nic nie słychać.


niegdyś '87 944 2.5 N/A S2 Look smiley
Peżot 406 z gazem smiley
2009492
Autor RE: Wymiana sprzęgła
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 05-09-2007 14:36
Rzeczywiście jest jakieś pomieszanie w katalogach...

Wiem za to, że ja kupowałem tarczę Sachsa o numerze 1861 602 344 - ma dobrą średnicę i taką mam założoną. A dodatkowego tłumika drgań rzeczywiście brak... Ale stara tarcza LUKa też takiego tłumika nie miała..


Don't panic!
8388751
Autor RE: Wymiana sprzęgła
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 28-11-2008 23:20
Moze ktos z was wie dlaczego po regeneracji mojej starej tarczy i wlozeniu jej na miejsce tarcza podczas zasprzeglania wydaje dzwiek kota wkrecanego w imadlo lub mezczyzny, ktorego jadra znalazy sie w imadle?


elastic 4542351 www.d16.pl
Autor RE: Wymiana sprzęgła
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 29-11-2008 00:53
Dosyć obrazowy ten opis;) Dzwonić może łożysko ewentualnie tłumiki..ale jednak nie napisałeś czy to sprzęgło jest czy też go brak? Może to głupie ale zapytam: Jesteś pewny, że tarcza założona jest dobrą stroną? Ja kiedyś w pośpiechu odwrotnie to złożyłem i efekt był podobny:)
Autor RE: Wymiana sprzęgła
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 29-11-2008 01:12
Wlasnie tez o tym pomyslalem, ze moze byc odwrotnie :/
Dzwoni napewno tarcza o docisk i zamach. Przy wcisnietym sprzegle tarcza ma luz i dlatego sie tlucze. Pytanie dlaczego teraz sie tlucze, a wczesniej nie.


elastic 4542351 www.d16.pl
Autor RE: Wymiana sprzęgła
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 29-11-2008 02:14
Co znaczy "wcześniej"? Czyli po założeniu nie było tego, a dopiero po czasie się pojawiło? Jeśli tak to się coś poprostu posypało (tłumik/łożysko - tam więcej nie ma nic co by mogło tak robić )..rozkręcisz - zobaczysz. Swoją drogą bardzo "miłe" zajęcie:/ Nie zazdroszczę. U mnie od złożenia przy pierwszej próbie strasznie to dzwoniło i sprzęgła zero. Po odwróceniu tarczy problem zniknął i sprzęgło było igła - jednak ja miałem tarczę trochę pokombinowaną. Tak czy inaczej..nie liczyłbym na to, że samo się naprawi.;) Oby się okazało, że sprawa jest identyczna jak to było u mnie. Trochę trudno postawić diagnozę na odległość:/

Edytowane przez Mammoth dnia 29-11-2008 02:14
Autor RE: Wymiana sprzęgła
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 30-11-2008 00:08
Wiadomo, ze trudno smiley dlatego pytalem, czy ktos mial podobne objawy. Gadalem dzisiaj z mechanikiem i mowi, ze tarcza jest zalozona tak jak powinna, bo inaczej docisk by jej nie zlapal, czyli zero sprzegla - tak jak u ciebie.
Odnosnie posypania: przed regeneracja tarczy bylo ok, ale zaczepy okladzin mialy dosc, wiec wolalem je zrobic. Po zalozeniu wyjechalem z kanalu i bylo cudnie. Potem jeknelo, potem znowu, a teraz dre ryja jak dziki. Chce zaznaczyc, ze to juz druga tarcza jaka wsadzilem. Przy tamtej objawy byly identyczne, ale wystapily odrazu.
Szlag mnie trafia... nawet nie wspominaj o rozkrecaniu tego gowna smiley


elastic 4542351 www.d16.pl
Autor RE: Wymiana sprzęgła
madmat76
Użytkownik

Postów: 146
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 15.04.08
Dodane dnia 30-11-2008 03:20
o dodatkowym tlomiku drgan pisalem juz jakis czas temu niby taka pierdola a jest potrzebny dzieki niemu wysprzeglanie jast plynne pod noga nie czuc przy ruszaniu z jedynki < kopania w noge> a dzieki temu lozysko oporowe nie dostaje kopa i nie wierci lopatek docisku a propos miniver wymienial sprzeglo dlatego ze lozysko zerwalo sie z lapek i wwiercilo sie w docisk ja w aucie minivera sprzeglo wymienialem kilkakrotnie 1 tarcza ktora zostala zdemontowana miala tlomik drgan dodatkowy zoatala zamieniona na<odpowiednik> ale to byly takie czasy ze cieszylem sie jak glupi ze w ogule zdobylem graty ............ no a potem bylo tak jak u elastica krotki czas cisza a nastepnie odezwalo sie lozysko
Autor RE: Wymiana sprzęgła
madmat76
Użytkownik

Postów: 146
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 15.04.08
Dodane dnia 30-11-2008 03:34
uwaga na tarcze regenerowane w 99 % przypadkow jest nabijana okladzina cierna a reszta <sprezyny> sa nieruszane przez szpecow a wiadomo sprzeglo pracuje w wysokiej temperaturze i sprezyny rozhartowuja sie a skutek jest taki problemy z wysprzeglaniem smiley kolejny problem ze sprzeglem to przegrzany docisk - wynik dlugotrwalego jezdzenia ze slizgajaca sie tarcza a wynik jest taki ze platy -blaszki trzymajace bierznie docisku traca sprezystosc i przy wysprzeglaniu docisk nie < odkleja > sie od tarczy -zgrzyty przy zmianie biegow ana koniec brak mozliwosci zmiany biegowsmiley
Autor RE: Wymiana sprzęgła
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 30-11-2008 12:26
W www.sprzegla.com zajmują się również sprężynkami w tarczy.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Wymiana sprzęgła
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 30-11-2008 16:06
madmat76 napisał/a:
o dodatkowym tlomiku drgan pisalem juz jakis czas temu niby taka pierdola a jest potrzebny dzieki niemu wysprzeglanie jast plynne pod noga nie czuc przy ruszaniu z jedynki < kopania w noge> a dzieki temu lozysko oporowe nie dostaje kopa i nie wierci lopatek docisku a propos miniver wymienial sprzeglo dlatego ze lozysko zerwalo sie z lapek i wwiercilo sie w docisk ja w aucie minivera sprzeglo wymienialem kilkakrotnie 1 tarcza ktora zostala zdemontowana miala tlomik drgan dodatkowy zoatala zamieniona na<odpowiednik> ale to byly takie czasy ze cieszylem sie jak glupi ze w ogule zdobylem graty ............ no a potem bylo tak jak u elastica krotki czas cisza a nastepnie odezwalo sie lozysko



Eee tam, tak to wcale nie było... Sprzęgło wymieniałem, bo kiedy kupiłem 924 ślizgało się jak szalone.. A to dlatego, że i tarcza, i docisk były wytarte. Fakt faktem, że po jakimś miesiącu od wymiany kompletu sprzęgło zniknęło, ale to dlatego, że profesjonalyści, którzy wymieniali mi sprzęgło źle przypięli łożysko dociskowe do widełek... No i trzeba było od nowa rozbierać. U mnie nigdy żadne piski ze sprzęgła nie dochodziły, sprzęgło chodzi cicho i płynnie i nie ma żadnego kopania - mimo że tarcza Sachsa, którą założyłem nie miała dodatkowego tłumika drgań (za to miała duże sprężyny główne).

Elastic - współczuję i życzę powodzenia w szukaniu przyczyn... Może masz po prostu nawiedzone sprzęgło smiley
Ostatnio przypadkiem natknąłem się na takie forum:

http://vagtech.jun.pl/

Może tam wiedzą coś o sprzęglanych dźwiękach.


Don't panic!

Edytowane przez miniver dnia 30-11-2008 16:07
8388751
Autor RE: Wymiana sprzęgła
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 30-11-2008 19:32
U mnie lozysko siedzi cicho jak mysz pod miotla. Tarcza ma luz na wieloklinie i wali o docisk i zamach - dlatego wyje. Biegi moge zmieniac bez zadnych problemow, tylko podczas ruszania zmiejsca slychac wstretny ryk.
Zastanawiamy sie tutaj z kolega mechem, czy to moze nie kwestia wyruchanego wieloklinu na wale. Pytanie tylko jakim cudem luz powstal samoistnie?


elastic 4542351 www.d16.pl
Strona 1 z 2 1 2 >