Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 13-05-2011 08:55 |
|
|
W sumie jak komis to masz szansę zwrócić auto - choć na pewno łatwo nie będzie. Jakbyś kupował od osoby prywatnej byłoby bardzo trudno... zresztą już teraz ciężko będzie udowodnić, że to nie Ty zjarałeś to sprzęgło.
Podjedź może jeszcze najpierw do jakiegoś mechanika i niech on oceni to auto. Może nie jest tak źle. Choć samo sprzęgło to tak jak piszesz, zrobić na szybko na nowych częściach to ok 3-4 tys.
|
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
max944
Użytkownik
Postów: 1220
Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
Data rejestracji: 12.01.07 |
Dodane dnia 13-05-2011 08:59 |
|
|
Mówiąc szczerze ostro zaryzykowałeś, bo kupno auta bez sprawdzenia, szczególnie takiego nietypowego to pchanie się świadomie na minę. Ryzyko 100%. Ja bym się bał powiem szczerze tak kupić, no chyba że byłoby w super cenie. Ale nie ma co rozprawiać bo fakt dokonany.
Tak jak wspomniał kolega powyżej ze zwrotem może być ciężko, mimo że to auto z komisu. Szczególnie może byc kiepsko gdyż świadomie kupiłeś auto bez przeglądu, oc i nie wiadomo co masz jeszcze w umowie(fakturze) wpisane., niewspominając o fakcie udowodnienia kto zjarał sprzęgło.
Max944 ( Dominik )
Jest:
Renault Captur '24, Mercedes S350 '04, Mini Cooper '05, Chrysler Sebring '09
Kiedyś było:
944 '86
924 '84
Edytowane przez max944 dnia 13-05-2011 09:03 |
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
Custom
Użytkownik
Postów: 17
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 26.04.11 |
Dodane dnia 13-05-2011 09:12 |
|
|
Wszystko się okaże. Co do kupowania auta bez jazdy... jestem do tego przyzwyczajony. Zdarzało mi się już takowe kupować, np. z aukcji bankowych, gdzie można było auto przed licytacją tylko odpalić. Mam dość dziwne usposobienie i zawsze wyszukuje sobie auta, które stało jakiś czas, które wymaga dopieszczenia (bardziej w kwestii wizualnej). Po prostu wtedy mam większą satysfakcję. Ale wszystko w granicach rozsądku.
Auto kupiłem z OC, otrzymałem ubezpieczenie tzw. komisowe. A to, że wypuścili auto na kołach bez przeglądu, to tak jakby hmm... nie mój kłopot. Złamali przepis, oni mają coś na mnie, ja coś na nich. Ale jestem dobrej myśli. Będę na bierząco informował Was o przebiegu sytuacji no i zamieszcze foto później
Edit:
Panowie, doradźcie coś. Dzwoniłem teraz do zakładu w Warszawie, gdzie regenerują sprzęgła. Powiedziałem o co chodzi i koszta są od 240-400zł w zależności od rodzaju wybranych okładzin i od tego, czy będzie coś jeszcze do zrobienia przy sprzęgle (sprężyna itp.). Jesto to kwota za regenerację całego sprzęgła. Czas naprawy ok. godziny. Dodatkowo oczywiście muszę przywieźć wymontowane sprzęgło.
Bawić się w to, czy odpuścić? Przyznam szczerze, że jestem całkiem skołowany tą sytuacją.
Edytowane przez Custom dnia 13-05-2011 09:30 |
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 13-05-2011 09:33 |
|
|
No, to masz dylemat.
Albo od razu auto oddajesz, albo zaciskasz zęby i z czasem doprowadzasz do ładu.
Jest tak, że jak chcesz mieć z głowy sprzęgło na parę lat - trzeba kupić nowe wszystkie elementy. Z drugiej jednak strony może okazać się, że walnięty jest wysprzęglik albo pompa sprzęgła (sprawy groszowe w porównaniu do wymiany wszystkiego) - a może do wymiany może być tylko tarcza na razie ( to już mniej niż 1000 zł) , a reszta jeszcze trochę pojeździ.
Może zdarzyć się tak, że wszystko jest do wymiany - nie dowiesz się, dopóki nie rozbierzesz. Szanse są jak 50/50.
Dziwne do tego podejście - 'dopieszczanie w kwestii wizualnej' - te auta mają 20+ lat, tam ma prawo wysiąść wszystko, czego jeszcze sam nie ruszałeś i nie jesteś pewien kondycji...
|
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 13-05-2011 09:35 |
|
|
To zależy jakie masz sprzęgło bo są dwa rodzaje: 1) na gumie - te nie nadają się do regeneracji bo zazwyczaj guma się po prostu ukręca 2) na sprężynach - tutaj można je zregenerować. Niestety dużo większa szansa jest na to, że masz na gumie.
|
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 13-05-2011 09:48 |
|
|
do regeneracji oddaje sie tarcze na sprezynach i docisk
jesli nie masz tarczy na sprezynach to nabijanie gumowej mija sie z celem
tarcze na sprezynach trudno znalesc ale mozna ale to zajmuje troche czasu (mi zajelo 3 miesiace)
@przemek84 - gdzie mozna dostac tarcze na sprezynach za 400 zl ?
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 13-05-2011 09:50 |
|
|
Z jakiego rejonu Warszawy jesteś? Bym podjechał i ocenił czy warto . Objawy masz podobne jak ja w BMW miałem jak mi się łożysko oporowe rozleciało nie dowiesz się co jest konkretnie dopóki nie rozbierzesz. Forumowicze rozsiani są po całej Warszawie więc na pewno ktoś się znajdzie blisko ciebie żeby pomóc w diagnozie. Na Białołęce masz warsztat pana Porsza myślę że na pewno pomoże taniej niż warsztat. Mój kolega ma warsztat w Piastowie gdzie czasem i ja grzebie po godzinach przy swoich autach. Nie zostawimy nikogo kto jeździ Porsche bez pomocy . |
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 13-05-2011 09:51 |
|
|
Ja osobiście zawsze staram się, kiedy już się na coś zdecyduję - trzymać tego. Satysfakcja na koniec, prędzej czy później - gwarantowana. Niemal każdy tutaj Ci powie, że należy Prosiaka uratować. Choć kłamliwy i kręcący komis też należałoby jakoś ukarać.
|
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
Custom
Użytkownik
Postów: 17
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 26.04.11 |
Dodane dnia 13-05-2011 10:07 |
|
|
Dzięki za tyle odpowiedzi, jednak decyzja dalej nie podjęta. Mam czas do ok. 12, bo wtedy ew. miałbym kogoś, kto mnie zaholuje do komisu.
Pumba, oczywiście masz racje, satysfakcja najważniejsza. Jednak moim zdaniem wszystko ma swoje granice. Nie można czegoś robić za wszelką cenę, czasem trzeba odpuścić i poszukać czegoś innego.
Jak sprawdzić, jakie mam sprzęgło? w sensie na gumie czy sprężynach? Da się bez rozbiórki? Chyba firma Porsche kierowała się jakimiś wytycznymi przy montażu, może od konkretnej daty je montowali?
Marko84s jestem z Bemowa ;]
Edytowane przez Custom dnia 13-05-2011 10:12 |
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 13-05-2011 10:22 |
|
|
Typu sprzęgła chyba nie sprawdzisz bez ściągania - a przynajmniej ja nie wiem jak.
Wejdź pod auto - na obudowie sprzęgła powinien być otwór zaślepiony okrągłą gumą - jak ją wyciągniesz ukaże Ci się tłoczek od wysprzęglika. (gumy możę już dawno nie być )
Zmierz odległość podaną tutaj:
http://clarks-garage.com/shop-manual/clutch-03.htm
Coś nam to już powie o kondycji tarczy. 18 mm - dobrze, więcej niż 34 - źle.
|
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 13-05-2011 10:29 |
|
|
Custom nawet jak bedziesz chcial teraz sprzedac auto to hmmm komu?kto kupi auto bez przegladu i bez przejechania sie nim?kazdy kto sie nim przejedzie odrazu wyczuje ze jest gruby problem ze sprzeglem i sie przerazi "Porsche...bedzie kosztowac" wiec albo duzo stracisz na tym aucie albo troche zainwestujesz i bedziesz mial luzu na dluzszy czas.
Mr.Nemo - w ciagu ostatnich 12msc mialem okazje kupic 3x sprzeglo na sprzeazynach albo w super stanie(nowe lub z minimalnym przebiegiem) albo po regnereacji za 700zl(czyli jakby nie patrzec 400zl za sprzeglo + regeneracja)...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 13-05-2011 10:33 |
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
max944
Użytkownik
Postów: 1220
Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
Data rejestracji: 12.01.07 |
Dodane dnia 13-05-2011 10:30 |
|
|
Decyzji nikt za ciebie nie podejmie. To twoja osobista sprawa.
Nie ma się co oszukiwać, że stare Porsche będzie tanie w utrzymaniu, bo to mało realne.
Tak szczerze mówiąc w tych autach nie ma ,,granic" takie auto kupuje się sercem a nie z kalkulatorem w ręce. Najczęściej jest to 2-3 auto w domu, chcoć czesto używane na codzień bo to świetne auta! ale w rezerwie na wypadek awarii jest coś innego dojazdy bo w tak starym aucie co chwile może byc niespodzianka jeśli będziemy mieli pecha i nie ma co mieć pretensjido auta czy poprzednich właścicieli (pod warunkiem, że nie zatajili czegoś celowo).
Tak więc przemyśl sobie sprawe i podejmij decyzję bo nikt za ciebie jej nie podejmie.
Max944 ( Dominik )
Jest:
Renault Captur '24, Mercedes S350 '04, Mini Cooper '05, Chrysler Sebring '09
Kiedyś było:
944 '86
924 '84 |
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 13-05-2011 10:45 |
|
|
Przemek, miałeś okazję kupić docisk i tarcze po regeneracji za 700zł i nie kupiłeś ? wiesz doskonale, że nowy zestaw kosztuje 3 tys, nowa tarcza 1600...
Używanej tarczy do 944 nie widziałem taniej niż jak Michał sprzedawał chyba używaną chyba za 600zl i sam twierdził, że tanio sprzedał, ale miał swoje powody.
za 700-800 zł i droższych to widziałem i słyszałem, ale o tarczach na sprężynach do regeneracji, lub tarczach zregenerowanych pasujących.
Sam mam tarczę na sprężynach,docisk, do 944 do regeneracji na sprzedaż i drugi zestaw w zapasie dla siebie, ale jakbym miał oddać docisk i tarcze na sprężynie za 400 zł to bym musiał być chory na raka i zbierać na operację, leży i jeść nie woła.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 13-05-2011 10:49 |
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
Custom
Użytkownik
Postów: 17
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 26.04.11 |
Dodane dnia 13-05-2011 11:02 |
|
|
PIeszczoH, za ile miałbyś ten kpl na sprężynach? Muszę rozważyć wszelkie opcje. Póki co Panowie z komisu powiedzieli, żebym przyjechał bez auta to porozmawiamy na spokojnie i coś ustalimy. |
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 13-05-2011 11:18 |
|
|
Trzeba bylo od razu wczoraj wrocic sie na miejsce i zalatwiac sprawy - ugrałbys duzo wiecej w koncu oni chcieli by sie pozbyc auta. Teraz skoro juz kupiles beda sie starali jakos polubownie zalatwic sprawe ale nie probuj szarpac za duzo bo sie wypna, nic nie dostaniesz i bedzie gorzej bo sie bedziesz z nim bujal albo ich sądzil. Moze wyrwiesz na tą tarcze na sprezynach i to juz sporo zalatwia bo w tym przypadku koszty regeneracji sprzegla powinny byc niewielkie - o ile to trarcza sie wysypala a nie np wysprzeglik i podpiera docisk. Moze jeszcze byc wysypany docisk ale to juz mniejszy problem - jak cos moge jeden odsprzedac.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 13-05-2011 11:45 |
|
|
Niestety, michal ma rację. Mój kolega zrobił 2-3 lata temu jeszcze lepiej - kupił Focusa TDCi w jakimś komisie w środku Polski. I auto zaczęło szarpać jakieś 20-30 km po wyjeździe (a jechał do Gdańska). I zamiast wracać czym prędzej do komisu i demonstrować usterkę pojechał do domu. I gdy okazało się że to wtryskiwacze zadzwonił do komisu, gdzie olano go ciepłym sikiem mówiąc, że przecież oni nie mogą za to odpowiadać - nie wiadomo co on tam po drodze nalał itd. I dupa zbita, musiał naprawiać za własne pieniądze. I to niemałe (jakoś 8-10 tys.). Tu na szczęście jest bliżej więc szansa na zwojowanie czegoś większa.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 13-05-2011 16:43 |
|
|
Wyjaśniło się coś w temacie?
ps. u mnie była robiona tarcza+docisk u p. Radzikowskiego, całość z wymianą -900zł- jeśli wierzyć poprzedniemu właścicielowi.
Edytowane przez Cyryl dnia 13-05-2011 20:42 |
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 13-05-2011 19:38 |
|
|
Custom wszystko jest tu:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=3689
jak będziesz zainteresowany to się do mnie odezwij PW.
Z tego co wiem, to normalna okładzina u Radzikowskiego to 50zł
pełna regeneracja tarczy jeśli okaże się, że trzeba wymieniać dodatkowo sprężyny, lub talerzyki trzymające, lub blachy trzymające wykładzinę to 150zł.
Ja tarczy nie regeneruję, ponieważ nie wiem czy ewentualny kupiec nie będzie chciał sobie obić tarczy czymś lepszym niż standardowa okładzina, a tu powoli zaczynają się koszty.Ponieważ to tarcza na sprężynach to można ją regenerować do bólu, w odróżnieniu od tarczy na gumie.
Zbadaj najpierw co masz i co się da z tym zrobić. Może jesteś farciarzem i ktoś kiedyś już sprzęgło u Ciebie zmienił ?
Ewentualnie może mr-nemo ma jeszcze jakąś tarczę do sprzedania - ale to już gadaj z nim co ma i za ile.
ps. szkoda że wcześniej się nie ujawniłeś i nie napisałeś co chcesz kupić w jakim jest stanie itd.... bo te samochody potrafią wydrenować portfel.
Może by Ciebie ktoś odwiódł od tego egzemplarza, za kilka tys więcej masz podobne auta w zdecydowanie lepszym stanie nawet na allegro.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 13-05-2011 19:42 |
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 13-05-2011 20:01 |
|
|
mały OT: ja jechałem ze śląska do Warszawy do komisu obejrzeć auto. Było bez przeglądu i można powiedzieć, że kupiłem je tak jak Custom tyle że w pobliżu komisu mogłem się przejechać bo było na chodzie. Wiadomo... zakochałem się i odebrało mi wszelki rozum Auto wystawił facet z Gorzowa Wielkopolskiego i dzwoniąc do niego z Warszawy obiecał mi jeszcze dodatkowy komplet kół z oponami na zime. Prosto z komisu pojechałem nim do byłego właściciela po dodatkowe koła, wypiłem kawkę zjadłem - milutko. W drodze z Gorzowa na śląsk autko już zaczęło fochy robić i ogólnie czuć było benzynę czego pewnie w drodze z wawy z tej całej podniety nie czułem. Traciło w drodze moc, moc wracała, czasem trzeba było się zatrzymać i odczekać chwilkę. Pamiętam migrenę W sumie moja wyprawa trwała jakieś 23h i zrobiłem wtedy 850km czyli z Warszawy jakieś 600km niepewnym autem.
No cóż, ostatecznie zamiast uszczelki pod głowicą okazało się że było więcej silikonu
Ale co tam - warto było po niego jechać!
To tak nawiązując do zakupów napalonych
Edytowane przez tomo dnia 16-05-2011 09:43 |
|
Autor |
RE: Porsche 944 - kilka problemów |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 13-05-2011 20:08 |
|
|
pieszczoh nie mowilem o tarczy z dociskiem za 700 tylko o samej tarczy,nie kupilem bo za pare-parenascie dni dostaje tarcze po regeneracji okladzin na sprezynach za free .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|