Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
RE: Hak w 924 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 18-01-2014 17:50 |
|
|
A ja mam jeszcze hak własnej konstrukcji który miałem kiedyś zalozony w czerwonym 924. Ciagnąłem nim przyczepę pełna pustaków na budowę jak również wiozłem na przyczepce betoniarkę.
Proszę o bana na forum...
Po prostu używałem 924 na co dzień a hak był zwiększeniem jego użytkowych właściwości - po co wozić rzeczy mogące uszkodzić tapicerke wewnątrz auta skoro można je wrzucić na przyczepe i rozkoszować się jazdą prosiakiem bez póżniejszego sprzątania przestrzeni ładunkowej. Odpinamy przyczepe i posprzątane.
Dodam, ze nowsze 944 miały już te otwory powiercone w budzie i pozaslepiane gumkami.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Hak w 924 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 18-01-2014 18:00 |
|
|
michal928 napisał/a:
Dodam, ze nowsze 944 miały już te otwory powiercone w budzie i pozaslepiane gumkami.
Co tylko potwierdza, że jest to znikome "uszkodzenie" auta i pewnie można w serwisie zamówić oryginał gumki do zaślepienia.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Hak w 924 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 18-01-2014 18:01 |
|
|
Mi także nie wydaje się żeby auto jakoś straciło na wartości... nowsze 944 miały już firmowo zrobione i zaślepione gumkami otworki na montaż haka... nie wiem dokładnie które roczniki ale jak ktoś ma ochotę może sobie sprawdzić czy ma te otwory - zrobione w fabryce.
Hak firmy PEKA jest opisany w PET... i chyba nawet znajduje się na liście "opcji" ale nie sprawdziłem jeszcze na 100%.
Jest chyba rzadszym elementem jak same 931.
W/g oryginalnej instrukcji należy wywiercić 4 otwory fi 11mm pod śruby M10 w miejscach do tego przeznaczonych ale w 924 fabrycznie jeszcze nie dziurawionych, przy montażu w 944 może wejść P&P bo otwory są gotowe. Pozostałe cztery śruby trzymające całość są tymi które trzymają wsporniki zderzaka i należy wymienić je na dłuższe bo oryginalne są za krótkie by się to dobrze trzymało.
Wspornik haka jest zamontowany na stałe a sam hak można sobie schować do bagażnika i prawie tego nie widać
924 jeździ tylko jak jest ciepło bo na zimę garażuje a wypad na jakiś kamping byłby ciekawym doświadczeniem na wakacje albo pojechać na TT bez "pośpiechu" zabierając mieszkanko ze sobą. Z łódką może być ciężej...
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Hak w 924 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 18-01-2014 19:00 |
|
|
Do czego w samochodzie potrzebny jest hak? Zazwyczaj po to aby holować przyczepę.
Co można wozić na takiej przyczepie? Rowery, pontony, materace, piłki i inne akcesoria plażowe. Można wozić styropian albo worki z pierzem. Również łódkę/kajak/motorówkę. A dlaczego nie wykorzystać takiego auta do przewiezienia ziemniaków z targu? Albo x ton cementu, cegieł i innych materiałów które będą potrzebne aby wybudować dom w górach? A jeżeli jest to jedyne auto lub tylko to posiada hak? Po to właśnie jest aby z niego korzystać a nie prosić innych o pomoc.
W tym miejscu dochodzimy do wartości auta. Waszym zadaniem tak eksploatowany samochód zyskuje na wartości? No proszę Was.. Przy zakupie takiego auta trzeba brać poprawkę na to, że nie było eksploatowane zgodnie z założeniami producenta, przez co zużycie poszczególnych elementów np silnika będzie dużo większe niż wskazywałby na to choćby przebieg czy stan tapicerek. Jako osoba sprzedająca takie auto nie jesteś w stanie udowodnić, że okazjonalnie i tylko w sezonie letnim woziłeś na przyczepce kilka rowerów. I właśnie dlatego trzeba liczyć się z tym że uzyskana za nie cena będzie niższa. Wiadomo, że nikt nie kupuje takiego auta aby jeździć nim 40km/h i tego typu pojazdy zużywają się szybciej. Ale jeżeli w sportowym aucie jest zamontowany hak.. Sprzedający musi liczyć się z tym że dostanie mniej za auto, a klient powinien być przygotowany na większe wydatki na tzw pakiet startowy. Ot i cała tajemnica.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: Hak w 924 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 18-01-2014 19:54 |
|
|
Mammoth a nie uważasz, że auto "sportowe" używane do ścigania, zap... po mieści i autostradach itp albo na trackdaye itp nie zużyje się równie mocno co ciągnące czasem przyczepkę??
Ciężko jednoznacznie stwierdzić co bardziej "wymęczy" auto...
Zresztą gdyby nie takie tematy... przy sprzedaży auta można hak w pół godzinki odkręcić i zaślepić otwory gumkami jak w oryginale... i chyba nikt nie będzie wiedział że coś tam było - ja dopiero ostatnio dowiedziałem się, gdzie i jak mocowany jest hak... jakbym kupił 10 aut to w życiu nawet nie wiedziałbym że mogły mieć hak bo bym w miejsca otworów w życiu nie zajrzał. podsumowując sprzedajesz hak i auto osobno... i jak ktoś nie czytał tego tematu itp to na pewno nie będzie myślał o "stracie" wartości.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Hak w 924 |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 18-01-2014 20:12 |
|
|
I tak rodzą się koty w workach, które później idą na sprzedaż .. żart żart. Dajcie spokój, ile mocniej zużyje się auto od ciągania przyczepki? Sprzęgło przy ruszaniu nawet porządnie nie dostanie, przecież nikt nie ciąga trzech i pół tony na przyczepce za 924. Silnik? Jedzie z troszkę większym obciążeniem, więcej spali, K-Jet umiesza bogatszą mieszankę.. to wszytko. Turbo jest prawdziwym unikatem i nie jestem zwolennikiem wiercenia dziur w karoserii, ale skoro miał na to miejsca.. a hak jest akcesoryjny. Niemcy przewidzieli na bank, że auta będą ciągnąć przyczepki i będą wykorzystywane ostrzej (na torach) i na pewno wzięli sobie na wszystkie te wyczyny naddatek. A klient będzie wybrzydzał zawsze.. chyba, że jest normalny, ale to rzadkość.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Hak w 924 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 19-01-2014 00:11 |
|
|
Mammoth napisał/a:
Przy zakupie takiego auta trzeba brać poprawkę na to, że nie było eksploatowane zgodnie z założeniami producenta, przez co zużycie poszczególnych elementów np silnika będzie dużo większe niż wskazywałby na to choćby przebieg czy stan tapicerek. Jako osoba sprzedająca takie auto nie jesteś w stanie udowodnić, że okazjonalnie i tylko w sezonie letnim woziłeś na przyczepce kilka rowerów. I właśnie dlatego trzeba liczyć się z tym że uzyskana za nie cena będzie niższa.
Rozumiem, że sugerujesz, że ktoś 924 będzie ciągał przeładowaną przyczepę wykraczającą poza specyfikację (założenia) jaką wyznaczył producent pojazdu.
Pierwsze słyszę, aby to silnik zużywał się od ciągania przyczepy, a znając 924 to pewnie przyczepki.
Silnik prędzej zużywa się od pałowania na zimno, lub kręcenie do odcinki, czego z przyczepą się raczej nie robi. Nie wiem czy wiesz Mammoth, ale większość z Nas jeździ tymi autami latem, okazjonalnie.. więc jeśli wiadomo od kiedy masz hak...a to wiadomo, plus masz wpisy w książce na wymianę olejów i przebiegi co roku, to mniej więcej można określić ile używałeś auto i że pewnie nie jeździłeś z przyczepą non stop...
Do tego auta w tym wieku kupuje się oceniając stan, więc jeśli ktoś dba to auto nie będzie bardziej zużyte niż inne.
Tak jak często masz rację tak tym razem zwyczajnie się z Tobą nie zgadzam i uważam że znacznie większym ryzykiem jest kupno 5latka z hakiem, niż dobrze wyglądającego 30letniego 924 z hakiem.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 19-01-2014 00:13 |
|
Autor |
RE: Hak w 924 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 19-01-2014 12:37 |
|
|
Patrząc na obrazek stwierdzam, że mogła być początkowo wersja haka montowana jedynie na śruby od zderzaka - albo fak fote zrobili że tylnych mocowań nie widać...
[img]http://www.porsche-924.com/wp-content/uploads/2011/11/catalogue-accessoires-porsche-924-3.jpg[/img]
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Hak w 924 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 19-01-2014 13:10 |
|
|
Wersja skrócona odpowiedzi:
PIeszczoH napisał/a:
Tak jak często masz rację tak tym razem zwyczajnie się z Tobą nie zgadzam..
Dzięki. I bardzo dobrze, że się nie zgadzasz Problem jednak jest w jednym.. Nie dopuszczasz możliwości przekraczania jakiejś granicy/normy wskazanej przez np producenta, a ja wychodzę z założenia, że ludzie bardzo chętnie wszelkie granice przekraczają. Auto nie musi być eksploatowane tylko i wyłącznie na płaskich asfaltowych drogach lecz również w mniej przyjaznych warunkach, a wtedy holując dodatkowy ciężar mocniej obrywa nie tylko silnik. Wykończyć auto w takich warunkach wcale nie jest trudno i nie potrzeba do tego tysięcznych przebiegów czy katowania szybką jazdą na torze.
Na koniec dodam: Hak to nie jest element dekoracyjny a część zwiększająca użytkowe właściwości pojazdu. Montujesz go aby z niego korzystać. W jakich warunkach? Do tego nikt się nie przyzna. Zawsze można powiedzieć, że do transportu dwóch rowerów lub pontonu max kilka km od miejsca zamieszkania. Jeśli w to wierzysz - ok. Dla mnie auto z hakiem = większe zużycie = mniejsza wartość.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: Hak w 924 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 19-01-2014 13:39 |
|
|
Dopuszczam, zwyczajnie w przypadku 924 944 nie uważam, że będzie powszechna.
tak jak napisałem znacznie bardziej bałbym się 5latka z hakiem niż 30latka z hakiem.
Pierwsze jest autem użytkowym, to drugie w większości już nie.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Hak w 924 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 19-01-2014 14:12 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
Dopuszczam, zwyczajnie w przypadku 924 944 nie uważam, że będzie powszechna.
tak jak napisałem znacznie bardziej bałbym się 5latka z hakiem niż 30latka z hakiem.
Pierwsze jest autem użytkowym, to drugie w większości już nie.
Mammoth napisał/a:
Na koniec dodam: Hak to nie jest element dekoracyjny a część zwiększająca użytkowe właściwości pojazdu. Montujesz go aby z niego korzystać. W jakich warunkach? Do tego nikt się nie przyzna. Zawsze można powiedzieć, że do transportu dwóch rowerów lub pontonu max kilka km od miejsca zamieszkania. Jeśli w to wierzysz - ok. Dla mnie auto z hakiem = większe zużycie = mniejsza wartość.
a ja pójdę jeszcze dalej w swoich przemyśleniach - czasami większym ryzykiem jest samochód 5-letni bez haka niż taki sam z hakiem ...
nie da się generalizować.
Jak Misiek pokazał na załączonym fragmencie katalogu mówimy o oryginalnych akcesoriach z epoki - wg mnie nie obniżają one wartości takiego auta, OK nie podnoszą może też, ale na 100% nie obniżają.
Mammoth zapytam tak, które auto wolałbyś kupić (przykład nie wyssany z palca ale oparty na faktach):
moją octavię z hakiem, 1.9 tdi z przebiegiem 155 kkm po 8 latach użytkowania, hak mam bo od kilku lat jeździmy na wakacje na kemping z przyczepą (zazwyczaj ok 5 m długości i 1200 kg DMC), z haka korzystam 1 x w roku i przejeżdżam z przyczepą ok 4 kkm, poza tym auto regularnie serwisowane wszystko udokumentowane (każda naprawa, wszystkie prace przy aucie)
czy taką sama octavię - BEZ HAKA - ten sam rocznik, "bezwypadkowe", świeżo sprowadzone, na szafie 210 kkm ale książka serwisowa gdzieś zaginęła , miernik grubości lakieru pokazuje że faktycznie "bezwypadkowe" - lakierowane tylko maska, błotnik i drzwi, i przy każdym rozruchu dymek w stylu ikarusa - ale sprzedający mówi że te silniki tak maja bo to dobry motor bo jeszcze bez DPF... a jeszcze jako atut na tak mówi że turbina po wymianie ...
zostawię to bez komentarza - po prostu nie zawsze hak równa się tyranie z przyczepą przeładowana na maxa, nie mówię że takich aut nie ma ale nie da się wg mnie postawić znaku równości między hak i nadmiernie eksploatowane auto.
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Hak w 924 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 21-01-2014 00:15 |
|
|
Dla przykładu... 944:
[img]http://forums.rennlist.com/rennforums/attachments/924-931-944-951-968-forum/380972d1251248552-rear-tow-hook-mounting-holes-dscf0493.jpg[/img]
A tutaj wykorzystane do zaczepów przy transporcie:
To co można zobaczyć zaglądając głębiej w boczną kieszeń bagażnika:
[img]http://forums.rennlist.com/rennforums/attachments/944-turbo-and-turbo-s-forum/268309d1207262780-rear-tow-hook-mounting-anchor-plate.jpg[/img]
Nie jestem pewny ale w nowszych 944 czy 951 mogły być zastosowane od razu takie blaszki ze śrubami...
Jedyne czego nie mogę znaleźć to gdzie powinien oryginalnie iść przewód od gniazdka do przyczepki... w instrukcji tego nie opisali. Ogólnie hak od PEKA sprzedawano bez elektryki... wiązkę można było dokupić osobno.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 21-01-2014 00:38 |
|
|
|
|