Autor |
Polemiki sprzegielne... |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 14-10-2008 18:59 |
|
|
Napewno niejeden z was odbil sie od zabojczej ceny tarczy sprzegla do 924 - Sachs jakies 700zl.
Ponizej podaje parametry (z katalogu Sachsa do 924):
Nr 1861 602 344
Nabenprofil: 18,3x20,4-24N
Zähnezahl: 24
Kenngröße: 215VTPD
Durchmesser [mm]: 215
A teraz drugie sprzeglo Sachsa:
Nr 1862 114 041
Nabenprofil: 18,3x20,4-24N
Zähnezahl: 24
Kenngröße: 215VTPB
Durchmesser [mm]: 215
To sprzeglo jest do VW tansportera T3 z silnikiem Diesla 1,6 i 1,7 TD i nie TD.
Jeszcze trzecie:
Nr 1862 903 041
Nabenprofil: 18,3x20,4-24N
Zähnezahl: 24
Kenngröße: 215VTPB
Durchmesser [mm]: 215
To jest NEXIA 1.5 16V.
Wymiary sa jak widac identyczne. Jedyna roznica z T3 jest taka, ze nasze sprzeglo ma 4 sprezyny amortyzujace, a to z T3 ma ich 6.
Gadalem z moim nadwornym mechanikiem i jego uwaga byla jedynie taka, ze diesel duzo bardziej "szarpie" w znaczeniu "kreci sie" wokol osi niz benzyniak i dlatego w T3 jest 6 sprzezyn zamiast 4.
TA TARCZA KOSZTUJE 150 ZL!!!
Tarcza do Nexii nie wiem ile kosztuje, ale jest IDENTYCZNA.
[img]http://webcat.sachs.de/se230_image/00321862903041.gif[/img]
Niestety nie zrobie proby z tym sprzeglem, bo juz kupilem okazyjnie, ale jesli ktos z was bedzie stal przed tym problemem, to moze warto w sklepie chociaz porownac te tarcze? Ja swoja jeszcze mam luzem, wiec jak bedzie okazja, to chetnie sam dokonam ogledzin.
Mechanik mowi, ze ilosc sprezyn raczej dziala na plus - poprostu lepiej bedzie amortyzowalo.
Jesli sie okaze, ze wszystko pasi i dziala, to jestesmy uratowani
Edytowane przez ElastiC dnia 14-10-2008 19:06 |
|
Autor |
RE: Polemiki sprzegielne... |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 14-10-2008 20:41 |
|
|
no prosze jak zes to znalazl?
ja studiowalem katalogi amorkow by dobrac cos na tyl do 944 ale stanolem na literze C i musialem dac spokoj bo juz mi sie dane plataly....
a do 944 tarcze-zamiennik znalazlbys? |
|
Autor |
RE: Polemiki sprzegielne... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 14-10-2008 20:49 |
|
|
Panowie? To aż taki problem? :/ Ja chyba nawet kiedyś wspominałem o tym, że do 924 tarcze pasują od opla. Na chwilę obecną nie pamiętam dokładnie, ale wiem, że z jakiegoś małego (1.6?). Cena była w ogóle śmieszna.
ps.
Przecież do 924 można dopasować chyba większość części z innych aut..to nie jest nowe 911 |
|
Autor |
RE: Polemiki sprzegielne... |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 14-10-2008 22:45 |
|
|
Dopasowac mozna jak ma sie czesci pod reka ale nie na obrazkach lub pulce sklepowej upychalem ssangyunga do 924 944 bo mam czesci w robocie ale dobrze wiedziec co gdzie pasoje.. |
|
Autor |
RE: Polemiki sprzegielne... |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 15-10-2008 19:55 |
|
|
Masz racje Mammoth. Ta tarcza z Nexii wystepuje tez w Oplach kilku nawet. Pytanie tylko, czy masz taka wsadzona?
Z drugiej strony, to skoro rozmiary te same, to musi pasowac.
Troll - napisz mi numer czesci z PET 944 to poszukam ci w katalogu Sachsa... moze akurat cos bedzie
|
|
Autor |
RE: Polemiki sprzegielne... |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 15-10-2008 20:37 |
|
|
ElastiC napisał/a:
Ta tarcza z Nexii wystepuje tez w Oplach kilku nawet.
W końcu nexia to tylko licencyjny Kadett E Podobnie jak Espero to licencyjna Vectra A tylko w "orginalnej" karoserii made by Bertone (a może Giugiaro...nie pamiętam)
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|
Autor |
RE: Polemiki sprzegielne... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 15-10-2008 22:06 |
|
|
ElastiC napisał/a:
Masz racje Mammoth.
Gdybyś znał mnie lepiej - wiedziałbyś że ja zawsze mam rację hehe
Ale do tematu.. Czas na historyjkę:
Sprzęgło nie jest wieczne. Żeby było ciekawiej moja tarcza rozpadła się na kawałki:/ Dawno to było. Dostępu do netu nie miałem. Więc trzeba było kombinować. Dostęp do wszelkich popularnych części mam, więc zaczęły się poszukiwania jakiegoś zamiennika. Trafił się opel o takich wymiarach (jak wspominałem chyba 1.6). Po zamontowaniu tarczy okazało się, że sprzęgła jak nie było tak nie ma:/
Uwaga Ciekawostka: Tarcza okazała się zbyt cienka!
Więc co się robi w takich przypadkach? Kupuje się okładzinę i dokłada z jednej strony (i tu minus - jakby ktoś chciał to wypróbować - ponieważ już samych okładzin dostać nie można). W każdym razie po tym patencie i zamontowaniu tarczy w aucie.. sprzęgło było REWELACJA. Przeżyło zmiany biegów przy zamkniętym obrotomierzu jak i wiele innych akcji. Wogóle to tarcza przeżyła całe auto. Jeśli ją kiedyś znajdę to postaram się wrzucić foto na forum. (oczywiście w ramach ciekawostki ) |
|
Autor |
RE: Polemiki sprzegielne... |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 15-10-2008 22:10 |
|
|
Mammoth napisał/a:
Trafił się opel o takich wymiarach (jak wspominałem chyba 1.6). Po zamontowaniu tarczy okazało się, że sprzęgła jak nie było tak nie ma:/
Uwaga Ciekawostka: Tarcza okazała się zbyt cienka!
Podsumowując - nie pasuje
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Polemiki sprzegielne... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 15-10-2008 22:33 |
|
|
juras? W pierwszym poście napisałem "do 924 tarcze pasują od opla". Liczba mnoga. Jest zainteresowanie więc rozwinąłem wątek.
Kolejna sprawa: Moje auto było tak pokombinowane, że wcale bym się nie zdziwił jeśli problem z grubością okazał się występować tylko u mnie.
Powtarzam: Nie miałem oryginalnej tarczy w ręku żeby porównać z inną. Moja oryginalna tarcza się ROZPADŁA.
Pozatym jeśli mogę sobie poradzić, to w życiu nie wydałbym 1000zł jeśli niewielkim nakładem czasu i chęci mogę mieć to samo za 100zł. |
|
Autor |
RE: Polemiki sprzegielne... |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 18-10-2008 18:26 |
|
|
Dorzucając mały kamyczek do ogródka... Niestety z doborem tarczy sprzęgłowej nie jest tak prosto te cztery sprężyny to są tłumiki drgań pochodzących od silnika a także mają za zadanie łagodzić uderzenie podczas załączania sprzęgła. Charakterystyka tych sprężyn jest każdorazowo dobierana do charakterystyki silnika i układu napędowego. Tak więc reasumując dobranie tarczy od innego samochodu może powodować zmniejszenie komfortu (większe drgania) oraz w skrajnych przypadkach uszkodzenia skrzyni biegów
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|
Autor |
RE: Polemiki sprzegielne... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 18-10-2008 19:18 |
|
|
Bilek napisał/a:
Tak więc reasumując dobranie tarczy od innego samochodu może powodować zmniejszenie komfortu (większe drgania) oraz w skrajnych przypadkach uszkodzenia skrzyni biegów
Uszkodzić skrzynię? No bez przesady. Jak już mówiłem, miałem z jakiegoś opla i sprzęgiełko było super. Pozwolę sobie wkleić tutaj link do innego wątku..
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=401#post_3265
Jest w czym wybierać aby nie przepłacać |
|