924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Polemiki sprzegielne...
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 14-10-2008 18:59
Napewno niejeden z was odbil sie od zabojczej ceny tarczy sprzegla do 924 - Sachs jakies 700zl.

Ponizej podaje parametry (z katalogu Sachsa do 924):

Nr 1861 602 344
Nabenprofil: 18,3x20,4-24N
Zähnezahl: 24
Kenngröße: 215VTPD
Durchmesser [mm]: 215

A teraz drugie sprzeglo Sachsa:

Nr 1862 114 041
Nabenprofil: 18,3x20,4-24N
Zähnezahl: 24
Kenngröße: 215VTPB
Durchmesser [mm]: 215

To sprzeglo jest do VW tansportera T3 z silnikiem Diesla 1,6 i 1,7 TD i nie TD.

Jeszcze trzecie:
Nr 1862 903 041
Nabenprofil: 18,3x20,4-24N
Zähnezahl: 24
Kenngröße: 215VTPB
Durchmesser [mm]: 215

To jest NEXIA 1.5 16V.

Wymiary sa jak widac identyczne. Jedyna roznica z T3 jest taka, ze nasze sprzeglo ma 4 sprezyny amortyzujace, a to z T3 ma ich 6.
Gadalem z moim nadwornym mechanikiem i jego uwaga byla jedynie taka, ze diesel duzo bardziej "szarpie" w znaczeniu "kreci sie" wokol osi niz benzyniak i dlatego w T3 jest 6 sprzezyn zamiast 4.
TA TARCZA KOSZTUJE 150 ZL!!!

Tarcza do Nexii nie wiem ile kosztuje, ale jest IDENTYCZNA.
[img]http://webcat.sachs.de/se230_image/00321862903041.gif[/img]

Niestety nie zrobie proby z tym sprzeglem, bo juz kupilem okazyjnie, ale jesli ktos z was bedzie stal przed tym problemem, to moze warto w sklepie chociaz porownac te tarcze? Ja swoja jeszcze mam luzem, wiec jak bedzie okazja, to chetnie sam dokonam ogledzin.
Mechanik mowi, ze ilosc sprezyn raczej dziala na plus - poprostu lepiej bedzie amortyzowalo.
Jesli sie okaze, ze wszystko pasi i dziala, to jestesmy uratowani smiley




Edytowane przez ElastiC dnia 14-10-2008 19:06
elastic 4542351 www.d16.pl
Autor RE: Polemiki sprzegielne...
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 14-10-2008 20:41
no prosze jak zes to znalazl?
ja studiowalem katalogi amorkow by dobrac cos na tyl do 944 ale stanolem na literze C i musialem dac spokoj bo juz mi sie dane plataly....

a do 944 tarcze-zamiennik znalazlbys?
Autor RE: Polemiki sprzegielne...
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 14-10-2008 20:49
Panowie? To aż taki problem? :/ Ja chyba nawet kiedyś wspominałem o tym, że do 924 tarcze pasują od opla. Na chwilę obecną nie pamiętam dokładnie, ale wiem, że z jakiegoś małego (1.6?). Cena była w ogóle śmieszna.
ps.
Przecież do 924 można dopasować chyba większość części z innych aut..to nie jest nowe 911smiley
Autor RE: Polemiki sprzegielne...
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 14-10-2008 22:45
Dopasowac mozna jak ma sie czesci pod reka ale nie na obrazkach lub pulce sklepowej upychalem ssangyunga do 924 944 bo mam czesci w robocie ale dobrze wiedziec co gdzie pasoje..
Autor RE: Polemiki sprzegielne...
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 15-10-2008 19:55
Masz racje Mammoth. Ta tarcza z Nexii wystepuje tez w Oplach kilku nawet. Pytanie tylko, czy masz taka wsadzona?
Z drugiej strony, to skoro rozmiary te same, to musi pasowac.

Troll - napisz mi numer czesci z PET 944 to poszukam ci w katalogu Sachsa... moze akurat cos bedzie smiley


elastic 4542351 www.d16.pl
Autor RE: Polemiki sprzegielne...
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 15-10-2008 20:37
ElastiC napisał/a:
Ta tarcza z Nexii wystepuje tez w Oplach kilku nawet.


W końcu nexia to tylko licencyjny Kadett Esmiley Podobnie jak Espero to licencyjna Vectra A tylko w "orginalnej" karoserii made by Bertone (a może Giugiaro...nie pamiętam)


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...
Autor RE: Polemiki sprzegielne...
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 15-10-2008 22:06
ElastiC napisał/a:
Masz racje Mammoth.

Gdybyś znał mnie lepiej - wiedziałbyś że ja zawsze mam racjęsmiley hehe
Ale do tematu.. Czas na historyjkę:
Sprzęgło nie jest wieczne. Żeby było ciekawiej moja tarcza rozpadła się na kawałki:/ Dawno to było. Dostępu do netu nie miałem. Więc trzeba było kombinować. Dostęp do wszelkich popularnych części mam, więc zaczęły się poszukiwania jakiegoś zamiennika. Trafił się opel o takich wymiarach (jak wspominałem chyba 1.6). Po zamontowaniu tarczy okazało się, że sprzęgła jak nie było tak nie ma:/
Uwaga Ciekawostka: Tarcza okazała się zbyt cienka!
Więc co się robi w takich przypadkach? Kupuje się okładzinę i dokłada z jednej stronysmiley (i tu minus - jakby ktoś chciał to wypróbować - ponieważ już samych okładzin dostać nie można). W każdym razie po tym patencie i zamontowaniu tarczy w aucie.. sprzęgło było REWELACJA. Przeżyło zmiany biegów przy zamkniętym obrotomierzu jak i wiele innych akcji. Wogóle to tarcza przeżyła całe auto. Jeśli ją kiedyś znajdę to postaram się wrzucić foto na forum. (oczywiście w ramach ciekawostki smiley )
Autor RE: Polemiki sprzegielne...
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 15-10-2008 22:10
Mammoth napisał/a:
Trafił się opel o takich wymiarach (jak wspominałem chyba 1.6). Po zamontowaniu tarczy okazało się, że sprzęgła jak nie było tak nie ma:/
Uwaga Ciekawostka: Tarcza okazała się zbyt cienka!


Podsumowując - nie pasuje smiley


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Polemiki sprzegielne...
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 15-10-2008 22:33
juras? W pierwszym poście napisałem "do 924 tarcze pasują od opla". Liczba mnoga. Jest zainteresowanie więc rozwinąłem wątek.

Kolejna sprawa: Moje auto było tak pokombinowane, że wcale bym się nie zdziwił jeśli problem z grubością okazał się występować tylko u mnie.

Powtarzam: Nie miałem oryginalnej tarczy w ręku żeby porównać z inną. Moja oryginalna tarcza się ROZPADŁA.

Pozatym jeśli mogę sobie poradzić, to w życiu nie wydałbym 1000zł jeśli niewielkim nakładem czasu i chęci mogę mieć to samo za 100zł. smiley
Autor RE: Polemiki sprzegielne...
Bilek
Użytkownik



Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06
Dodane dnia 18-10-2008 18:26
Dorzucając mały kamyczek do ogródka... Niestety z doborem tarczy sprzęgłowej nie jest tak prosto te cztery sprężyny to są tłumiki drgań pochodzących od silnika a także mają za zadanie łagodzić uderzenie podczas załączania sprzęgła. Charakterystyka tych sprężyn jest każdorazowo dobierana do charakterystyki silnika i układu napędowego. Tak więc reasumując dobranie tarczy od innego samochodu może powodować zmniejszenie komfortu (większe drgania) oraz w skrajnych przypadkach uszkodzenia skrzyni biegów


Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek
Autor RE: Polemiki sprzegielne...
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 18-10-2008 19:18
Bilek napisał/a:
Tak więc reasumując dobranie tarczy od innego samochodu może powodować zmniejszenie komfortu (większe drgania) oraz w skrajnych przypadkach uszkodzenia skrzyni biegów

Uszkodzić skrzynię? No bez przesady. Jak już mówiłem, miałem z jakiegoś opla i sprzęgiełko było super. Pozwolę sobie wkleić tutaj link do innego wątku..
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=401#post_3265
Jest w czym wybierać aby nie przepłacaćsmiley