924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Alternator-ladowanie
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 19-06-2006 09:54
Hej probowalem znalesc ten temat na forum, ale bezskutecznie, dlatego zakladam nowy temat.

Chodzi o problemy z ladowaniem akumlatora. Tzn wskaznik w aucie pokazuje 8 czy 10 przy wlaczonych swiatlach drogowych, radiu, i dmuchawy na max. Natomiast moj voltomierz na akumlatorze 12.48V. Czy powinienem sie martwic? Czy wszystko jest ok? Bez obciazenia na akumlatorze jest 13.1V Wszystkie pomiary byly na biegu jalowym, nie jestem pewny czy predkosc obrotowa ma wplyw na ladowanie?

Mam problemy z odpalaniem autka, rzadko jezdze i mysle ze to wlasnie za sprawa akumlatora. Jak troche go pomecze to zapala.

A i jesli 12.48V jest ok, to czy wlaczenie wycieraczek dodatkowo moze spowodowac spadek ponizej 12V ? Nie wiem jak sprawdzic, sucha szyba, itd...
Pozdrawiam!


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Alternator-ladowanie
Zwierz
Użytkownik



Postów: 585
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 19-06-2006 19:14
jeśeli woltomierz przytykasz do kołków akumulatora a nie do klem to ja bym może zaczął od dokładnego wyczyszczenia klem (i kołków. jak one sie fachowo nazywają niech mi ktoś przypomni bo mnie szlag trafi) bo to tak troche wygląda na straty na wszelkich połączneiach między aku. a odbiornikami. Jeśli to same klemy to dobrze a jak nie to trzeba szukać głębiej. W serwisie blaupunkta dowiedziałem si eostatnio że w starych samochodach pojawiaja się problem pezwodzenia masy, chodzi o to że stara buda przestaje przewodzić na zgrzeinach.


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
2849325
Autor RE: Alternator-ladowanie
Bilek
Użytkownik



Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06
Dodane dnia 20-06-2006 10:48
Nie wiem jak to u Was dokładnie wygląda, ale u mnie wskaźnik naładowania akumulatora nie jest zbyt wiarygodny i nie przejmował bym się nim. Raz pokazuje 10V a innym razem przekracza skalę... tak że polecam opieranie się na pomiarach woltomierzemsmiley
Autor RE: Alternator-ladowanie
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 20-06-2006 10:57

Zgadzam się z Bilkiem,
Woltomierz w aucie jest jedynie wskaźnikiem poglądowym.


CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Alternator-ladowanie
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 20-06-2006 12:02
Witam
1. to co wczesniej przeczyscic klemy i wystkie styki . moj woltomierz (na srodkowej konsoli) zaczal pokazywac okolo 0,3 V wiecej po tej zabawie.
Teraz pokazuje 13,5 V przy wylaczonych siwatlach itp. i 12V gdy wlacze wszystko na maxa.
2. sprawdz akumulator recznym woltomierzem jak masz wylaczony silnik i jak masz obroty okolo 2500 (w tedy napewno alternator laduje) podcza ladowania alternatora powinienes miec na akumulatorze od 13,5 do 15 V najlepiej okolo 14V z malym kawalkiem. Jesli masz ponizej 13,5 V to trzeba sie sprawdzic przewody od ladowanie (sczegonie styki na alternatorze) lub zastanowic czy nie dac alternatora do naprawy.

Masz bardzo niskie wyniki napiecia. Sprobuj go naladowac prostownikiem przez 12h i sprawdz jakie masz na nim napiecie. z tego co wiem powinno byc powyzej 13V.

Maciek

ps. u mnie skonczylo sie naprawa alternatora (160 zł) i teraz na akumulatorze 55Ah jezdze bez prolemu (choc jest o toroszke mala pojemnosc)


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Autor RE: Alternator-ladowanie
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 20-06-2006 17:33
Pomiary byly prawie ze identyczne dla klem jak i kolkow ale przy obrotach ok 900. Jak w weekend bede w domu sprobuje pomierzyc na klemach dla 2500rpm jak sugerujecie. Co do naprawy to sie wlasnie zastanawiam, bo ponoc mam alternator z innego auta i moze to jest powod slabego ladowania? Nie wiem czy jest mozliwe lekkie przerobienie alternatora tak by ladowal bardziej? Ew musze sie chyba zastanowic nad wymiana na orginalny?
Dzieki za wszystkie dobre rady. Jak tylko cos wiecej bede wiedzial to napisze.


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Alternator-ladowanie
Wojciek
Użytkownik



Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 20-06-2006 18:20
Z tym woltomierzem, to tak nie do końca, bo jak pokazuje zbyt dużo, to nie bez przyczyny. Mi skubaniec raz pokazał 16V i schodził poniżej tylko jak wyłączałem silniksmiley. Przyczyna: koniec szczotek i walnięty przez to regulator. Regulator jest oryginalnie o ile się nie mylę do 14,4V i większej od tej wartości niezależnie od obrotów miernik na klemach nie powinien pokazywać. W ogóle zabawa z alternatorem to taka mała masakra przez tą cholerną osłonę metalową. A tak przy okazji to wielkie pokłony dla Miszy, dzięki któremu szybko udało się naprawić alternator, i dzięki temu zaliczyłem całkiem fajny wyjazd do Słoweniismiley.

Edytowane przez Wojciek dnia 20-06-2006 18:22
1776338
Autor RE: Alternator-ladowanie
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 23-06-2006 23:55
Niestety moje pomiary przy 2500rpm sa taki esame jak przy niecalym 1000rpm. Bez dodatkowego obciazenia 13.48V na klemach. Chyba czeka mnie zakup alternatora, ew regeneracja tego?


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Alternator-ladowanie
tomaszek355
Użytkownik

Postów: 51
Miejscowość: kraków
Data rejestracji: 25.02.06
Dodane dnia 24-06-2006 09:00
u mnie jest to samo alternator nieładuje akumulatora i basta a voltomierz zawsze teraz pokazuje 10 po 1-wszym wybieram się z nim do lekarza specjalisty od elektryki.


aktualnie bez 924 ale są myśli nad 924 ponownie lub 944
nie podano nie podano nie podano nie podano nie podano
Autor RE: Alternator-ladowanie
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 24-06-2006 10:26
nie znam cen nowego ale mnie regeneracj (wymiana elektroniki lozysk itp) kosztowala 160 zł , + wymiana gumowych tulejek (ktore je trzymaja), tu zrobilem mala podmiane i zastosowalem od opla, po malym dopsownianu byly ok a cena za 4 gumy 24 zł - serwis VW mial je za 60 i musilabym czekac 2 tyg na sprowadzeni smiley


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Autor RE: Alternator-ladowanie
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 24-06-2006 11:27
Bylem dzis u panow co sie alternatorami zajmuja i podejrzewam ze mnie skasuja ladnie bo sie slinili na widok 26 latka marki porsche. Jestem umowiony na pt wiec moze juz w sb albo w pn bedzie wszystko ok. Mam nadzieje tylko zeby mi nic nie spierdzielili ...bo nigdy u nich nic nie robilemsmiley


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Alternator-ladowanie
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 24-06-2006 12:59
Przyjedź z tym do Łodzi na ul Bydgoską. 50pln za robotę plus części.
Autor RE: Alternator-ladowanie
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 24-06-2006 14:43
Dzieki. Zastanowie sie.


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Alternator-ladowanie
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 30-06-2006 12:07
No i stalo sie smiley smileyDzis rano autko mialo trafic do specow, ale niestety powiedzialo "nie" i to katygoryczne, bo w tej chwili juz nie kreci rozrusznikiem. Mierzylem napiecie na akumlatorze jest w tej chwili 12,??V.
Proces odpalania przebiegal tradycyjnie, az w pewnym momencie rozrusznik zrobil sie leniwy, a potem przestal krecic.
Alternator zamowilem urzywany, mial byc wczoraj. Mam nadzieje ze rozrusznik mi sie nie popsul(nic nie smierdzi w garazu), wydaje mi sie ze to rozladowanie akumlatora - duzo jezdzilem, a ladowanie takie slabiutkie bylo.smiley
Czy moge odpalac je z popychu?smiley
Powiedzcie mi jak mozecie jak podlacza sie klemy by doladowac akumlator z 2 samochodu?(Moze uda mi sie porzyczyc od kogos)

Zauwazylem ze ostatnio duzo z naszych 924 ma problemy z odpalaniem...smiley


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Alternator-ladowanie
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 30-06-2006 13:06
po kilku minutach przerwy w zabawie w odpalaniesmiley rozrusznik zaczal krecic, ale po 2-3 razach znow przestal...


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Alternator-ladowanie
Zwierz
Użytkownik



Postów: 585
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 01-07-2006 02:12
jakto jak ?? + do +, - do -. łapiesz zaciskami, odpalasz dawce prądu (jeżeli był zgaszony bo wcale nie musi) i kręcisz. Dobrze jak ktoś ci troche podniesie obroty w dawcy. Przy podłączaniu i odłączaniu uważaj żeby sie kable nie zwarły bo będzesz miał kosztowne fajerwerki


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
2849325
Autor RE: Alternator-ladowanie
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 01-07-2006 11:21
dzieki, sprobuje pozyczyc kable i podzialac.


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Alternator-ladowanie
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 02-07-2006 00:44
Andrzeju, jak będziesz jutro czy raczej dziś (niedziela) w Rawie i mnie zaprosisz smiley to kole 17-18tej mógłbym wpaść i luknąć na Twoje 924, bo i tak będę przez Rawę przejeżdżał, coprawda obwodnicą, ale jednak smiley
Jak cóś to puść mi smsa, bo nie będę miał neta jutro.
Pozdro.
A kable najlepiej ponoć łączyć tak: plus dawcy do plus biorcy a minus dawcy do silnika biorcy, idzie o to, żeby jak najmniej prądu szło przez akumulator biorcy, bo to i niezdrowe dla akumulatora i rozruchu nie ułatwia smiley
Damian
Autor RE: Alternator-ladowanie
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 07-07-2006 19:41
Damian, przepraszam ze sie nie odpowiedzialem, nie zaprosilem ale wlasnie teraz wrocilem z gor i przegladam forum i widze Twoje moje zaproszenie smiley W nd juz mnie nie bylo, wyjechalem w sb wieczorem.
Moze nastepnym razem, tak czy inaczej zawsze zapraszam!
Co do alternatora to jutro moze wreszcie uda mi sie go wymienic...


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Alternator-ladowanie
Wojciek
Użytkownik



Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 08-07-2006 08:14
A propos alternatora, to mój właśnie przeszedł "renowacje" w postaci wymiany łożysk. Powiedzcie mi proszę, czy Pan Elektryk poleciał w kulki (bynajmniej nie łożyskowe) kasując mnie odpowiednio:
-małe łożysko 15zł
-duże łożysko... 65zł (!)
-robocizna 15zł więc OK

1776338
Strona 1 z 2 1 2 >