924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 29-05-2009 08:40
Witam,
Własnie przystąpiłem do wymiany łożyska z tyłu. Ostatnio czytałem posty z pytaniami o głośne stukanie z tyłu w kole. Od pewnego czasu miałem ten sam problem - podczas obciążenia czyli przy hamowaniu silnikiem i przyspiszeniu spokój (oprócz buczenia) a podczas wrzucenia na luz walenie jakby młotkiem o wahacz. Do tego stukanie ma dokładnie częstotliwość obrotu koła. Pojawiły się odpowiedzi że to skrzynia ale ja idę z intuicją że to jednak łozysko piasty.

Zacząłem od odkręcania nakrętki klucz 36 czyli w praktyce rozcinania jej kontówką bo się zapiekła, potem wszystko w środku wyropowałem, odkręciłem pokrywę klucz 14, odkręciłem przewód hamulcowy (klucz 11), odpowietrznik (k7) zjąłem hamulce i zostało to, co na zdjęciu. Teraz chciałbym wyjąć łozysko wałeczkowe które wystaje z kołnierza na jakieś 4mm ale troche to trudne. Powiedzcie mi proszę - czy faktycznie trzeba odkręcać z drugiej strony półośkę czy uda się jakoś przechytrzyć?

Stopniowo będę umieszczał opis prac. Mam nadzieję, że nie bedzie problemu z umieszczaniem zdjęć... ok, własnie spróbowałem, oczywiście nie udało się wstawić zdjęcia....

Filip dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez pilatus dnia 29-05-2009 16:38
1363292
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 29-05-2009 16:41
Zdjęcie - nie stosuj polskich znaków w nazwach (ani spacji). Poprawiłem za Ciebie.

U mnie to łożysko da radę wyciągnąć palcami, ale za pierwszym razem rozbierałem wszystko - łącznie z wyciągnieciem wahacza z auta.

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 29-05-2009 17:06
Jak chcesz się bawić w takie zabawy prędzej czy później będziesz musiał zainwestować w klucz nasadowy 36 z przedłużką. Wtedy szlifierka kątowa do cięcia tej śruby nie będzie potrzebna.

A półoś raczej odkręcić trzeba żeby wyjąć drugie łożysko.

ps. A takie hałasy to mogły również wynikać z niedokręconego bębna moim zdaniem...



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 29-05-2009 21:37
A więc. Faktycznie musiałem odkręcić półośkę ale zajęło mi to najwyżej 15 minut wliczając w to szukanie kluczy: 6 śrub gwiazdkowych M8 - odkręciłem bez problemów. Przesunąłem półośkę w bok, wybiłem lekko ośkę i już miałem swobodny dostęp do łożysk. Zewnętrzne wybiłem zbijako-śrubokrętem, drugie też tylko po wyjęciu pierścienia zabezpieczającego - wszystko poszło dosyć lekko. Zewnętrzne łożysko wygląda super, a wewnętrzne nawet w palcach było czuć że jest zużyte.

Dołączam zdjęcia 2 łożysk. Pierwsze kulkowe 6206 C3. W garażu znalazłem z 10 łożysk zatopionych w smarze: 6206 Z. Czy ma ktoś pomysł czym różni się C3 od Z? Wizualnie te które znalazłem z oznaczeniem Z jest całe zakryte.

Filip dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Filip dnia 31-05-2009 09:41
1363292
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 30-05-2009 20:22
I drugie, wałeczkowe NU206E:

Filip dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Filip dnia 30-05-2009 20:23
1363292
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 01-06-2009 11:00
Czy ktoś z Was wiem może czym się będzie różniło 6206C3 od 6206Z?
1363292
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 01-06-2009 15:10
"Z" to oznaczenie uszczelnienia łożyska (w tym wypadku metalową blaszką) natomiast "C3" to luz promieniowy. Po prostu łożysko delikatnie "stuka" już na dzień dobry. Jak łożysko się obraca to się nagrzewa. Luz promieniowy jest po to, żeby łożysko nie "stanęło" i zablokowało koła gdyby baaardzo się rozgrzało.
Wiem, że są ludzie którzy wkładają w to miejsce zwykłe łożyska (bez C3) i jeżdżą tak wiele lat. Jednak inżynierowie Porsche stwierdzili, że bezpieczniej będzie z luzem promieniowym i ja bym takie właśnie zastosował.

pzdr
jacek(pilatus)

Edytowane przez pilatus dnia 01-06-2009 15:11
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
mg83
Użytkownik



Postów: 280
Miejscowość: Nowa Sól/Rumia
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 08-06-2009 20:33
Czy ktos moze zna wymiary siemeringów do tych łozysk??


chwilowy brak prosia....
531155
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Apa13
Użytkownik



Postów: 397
Miejscowość: Warszawa/Ciechanów
Data rejestracji: 20.01.08
Dodane dnia 08-06-2009 22:51
właśnie odkryłem ,ze mam łożysko do wymiany smiley


Artur 944 '83
3136093
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 08-06-2009 23:07
Mam komplet na 2 kola uzywek wymienilem u mnie na skfy bo dostalem zestawy za prawie darmo od skf-a moge zabrac uzywki do polski i zamienic z kims na inne klamoty..
Nie bylo na nich zadnych luzuw czy szumuw poprostu tak wymienilem ... No i nabije lozyska nowym smarem do lozysk mam w firmie przyzad do tego. ale to dopiero jak bedzie chetny

Edytowane przez troll oslo dnia 08-06-2009 23:16
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 08-06-2009 23:34
simering: 44,5x62x10 - nietypowy... Ja kupowalem 44


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Tomek
Użytkownik



Postów: 559
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-06-2009 01:42
michal928 napisał/a:
simering: 44,5x62x10 - nietypowy... Ja kupowalem 44

Mam dokładnie dwa takie simeringi.
Mogę zamówić wiekszą ilość (nr OE 113 501 315 H), jeśli ktoś jest chętny. Do 924 potrzebne są cztery. Trochę to potrwa ale jest szansa.
Tomek
PS
Jesli ktoś chce się bawić, to do tylnych kół mogę zamówić jeszcze:
113 609 309 B
113 609 205 A
113 609 613 A
113 609 614 A
113 609 637
113 609 638
131 609 209
211 609 601 B
113 501 291 A - tu nie jestem pewien czy jest zamienne z koncówką B
plus zatyczki do tarczy kotwicznej - zaślepki do regulacji szczek oraz same tarcze kotwiczne (są w ofercie sklepu)
Pozdrawiam


TRANSAXLE - nowe części do Porsche
www.transaxle.pl
transaxle.pl
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 09-06-2009 08:07
Ja niestety miałem już dosyć czekania na jazdę prosiaczkiem i zamontowałem jakie mieli: 44x8x62. Mam nadzieję, że to mu nie zaszkodzi te 0,5mm. W każdym razie każdy sklep z łozyskami sprowadzi oryginalny rozmiar bo takie sa normalnie w katalogach.

Jeżeli chodzi o łozysko to miałem w garażu nowe 6206Z więc takie załozyłem - kryte z normalnym luzem.

Ja niestety rozwaliłem sobie przy pracy w garażu palca i mam małą przerwę w pracach - przyciołem sobie bębnem przy zakładaniu. Przy okazji odkryłem że dostanie nakrętki ośki nie jest takie łatwe. W zasadzie nie pasuje od niczego. Do tego przy okazji okazało się że mam zrantowany bęben hamulcowy.
1363292
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 09-06-2009 09:32
Dostanie nakrętki ośki jest proste - w sklepach internetowych do garbusa są takie bo sam kupowałem.

W zdaje się 1300 (nigdy nie pamiętam tych ich numerków) jest taki sam bęben tylko z innym rozstawem śrub i dlatego to wszystko pasuje - sprężynki itd i między innymi ta nakrętka.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 09-06-2009 09:33
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 25-09-2009 08:40
Czy ktos ma taka nakretke w zapasie? nie zamowilem wczesniej a szybko potrzebuje 2 sztuki.
1363292
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 25-09-2009 10:27
Troszke niepotrzebnie sie pospieszyles z tym cieciem nakretek..ja w swoim 24 wymienialem tylne lozyska kilka razy (pierwsze objawy luzow pojawialy sie po 10tys ) Zawsze prace zaczynalem od zluzowania tej nakretki a ramie do klucza stosowalem ok 1,5metra (gruba rura zakladana na druga strone klucza 36-32 plaskiego produkcji CCCPsmiley


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 26-09-2009 08:46
No masz racje ale jest problem ze nie mam klucza nasadowego 36 a płaskim jak założę na nakrętkę to błotnik nie daje miejsca na założenie dźwigni. Kombinowałem cały dzień na poprzedniej śrubie i tym razem już szkoda mi tracić czasu. Zaraz wybieram się na sklepy kupić jakiś zamiennik zanim ze sklepu internetowego przyjdą oryginały.

Pytanie: czy ktoś wie jakie to są fachowo parametry gwintu?
1363292
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 26-09-2009 19:44
Rozumiem ze dzisiaj wszyscy w Częstochowie wiec odpowiadam sobie sam.
To jest nakrętka niemetryczna z gwintem 1,5. Średnica wewnętrzna 23. Powinna pasować od Karmana Ghia, 411, Beetle, Transporter jakiś strasznie stary. Ja natomiast kupiłem taką w sklepie....Liaza.
Rżnięciu dzisiaj nie było końca ale w końcu pozbyłem się starej nakrętki i mogłem przeprowadzić wymianę bębnów, szczęk i kompletu detali jak sprężynki i inne. Nie licząc wyjeżdżonego paliwa kosztowało mnie to 670 pln. Pewnie się ktoś zastanawia dlaczego w temacie o wymianie łożyska piszę o bębnach. No więc moja najnowsza teza głosi, że stukanie w kole to nie było łożysko. Jak przetestuję to napiszę osobny temat o wymianie bębnów, kosztach itd. skoro już mam jakieś doświadczenia.
1363292
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 01-10-2009 19:38
OK, sprawdziłem. To nie było żadne łożysko tylko zowalizowane i totalnie zużyte bębny hamulcowe z głębokim rantem. Testowałem do prędkości 150km/h i cisza :-). Założę osobny wątek o wymianie hamulców.
1363292
Autor RE: Wymiana łożyska tynej piasty
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 23-11-2009 19:11
No niestety - temat powrócił tylko przez chwile było cicho i zaczęło się bicie na kole. Tym razem wzbogacone o niemiłosierne skrzypienie jak w wozie drabiniastym. Stwierdziłem że to pewnie łożysko po drugiej stronie i właśnie wymieniłem. Niestety mimo wydania 100zł za nowego FAGa i kilku na nowe zimeringi (44x62x10 bo te na 44,5 dopiero do mnie idą z transaxle.pl) skrzypi jak fura z sianem i od wrzucenia 5 biegu przy 80 km\h zaczyna walić z tyłu że aż popielniczka rezonuje z całą budą. Skrzypienie słychać szczególnie przy zatrzymywaniu. Może to wina tego zimeringa 44 zamiast 44,5. Bębny ATE i łozyska nowe, przeguby bez luzów.

Panowie! Co to może być? Hmm... nie wyważałem jeszcze kół.. może to?

Edytowane przez Filip dnia 23-11-2009 19:13
1363292
Strona 1 z 2 1 2 >