Autor |
opis kontrolki |
juri99
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: sanok
Data rejestracji: 01.10.10 |
Dodane dnia 07-11-2010 19:03 |
|
|
Witam Panie i Panów. Zwracam się z prośbą o wytłumaczenie mi oznaczenia kontrolki znajdującej się poniżej wskaźnika ładowania niedaleko gniazda zapalniczki ( czerwona prostokątna kontrolka z oznaczeniem jakby hamulca ). Od jakiegoś czasu zauważyłem że czasami się zapala. Co ona oznacza? Czy w moim prosiaku coś umiera
Z góry dziękuję za wyjaśnienie.
nowy z 924 |
|
Autor |
RE: opis kontrolki |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 07-11-2010 19:13 |
|
|
Niski poziom plynu hamulcowego lub jesli masz pompe hamulcowa z czujnikami w starszej wersji niesprawnosc jednego z obwodow hamulcowych (spadek cisnienia). Nie wiem czy nie jest ona podlaczona tez do wskaznika cisnienia oleju ale ten ma swoja osobna kontrolke.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: opis kontrolki |
juri99
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość: sanok
Data rejestracji: 01.10.10 |
Dodane dnia 07-11-2010 19:31 |
|
|
Dziękuję za odpowiedź. Tylko że remont swojego prosiaka zacząłem od układu hamulcowego. Wymieniłem pompę hamulcową ( ATE bez tych czujników od spodu , ale i w starej mimo że były nic tam nie było podłączone ) , regenerowane miałem zaciski przednich hamulców i wymieniłem na nowe tylne cylinderki. Poza tym auto normalnie hamuje, przynajmniej nie odczuwam zmiany na gorsze. Wiesz może gdzie byłby jeszcze jakiś czujnik ciśnienia hamulcowego. A co do ciśnienia oleju to oscyluje około 5 ( to chyba nie najgorzej ). A może ( tak mi teraz przyszło do głowy ) poprostu powietrze się gdzieś jeszcze błąka w układzie?
nowy z 924 |
|
Autor |
RE: opis kontrolki |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 07-11-2010 20:21 |
|
|
Ta kontrolka byla tylko podlaczana do tych czujnikow cisnienia na pompie. Wynika z tego, ze masz niski poziom plynu hamulcowego i stad sie zapala - sprawdz.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: opis kontrolki |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 07-11-2010 20:38 |
|
|
michal928 napisał/a:
Ta kontrolka byla tylko podlaczana do tych czujnikow cisnienia na pompie.
A u mnie był podłączony pod nią hamulec ręczny.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: opis kontrolki |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-11-2010 22:22 |
|
|
Jeżeli świeci Ci się na desce lampka ciśnienia oleju i lampka pod woltomierzem, to
ciśnienie siada. Jeżeli tylko tzw. "general failure" to za mało płynu hamulcowego.
W zależności który masz rocznik. Jak świeży to na korku zbiorniczka masz czujnik.
Przynajmniej tak mówią schematy
Inna sprawa tak jak napisał Mammoth, jak masz dziwne patenty w aucie to może
być wszystko
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: opis kontrolki |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 07-11-2010 22:34 |
|
|
Qbak napisał/a:
Inna sprawa tak jak napisał Mammoth, jak masz dziwne patenty w aucie to może
być wszystko
To NIE był żaden patent, tylko jak najbardziej fabryczne rozwiązanie. Dlatego też zacytowałem wypowiedź Michała, ponieważ się myli stawiając za pewniaka jedyną możliwość.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: opis kontrolki |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 08-11-2010 00:43 |
|
|
Juri99
"Wiesz może gdzie byłby jeszcze jakiś czujnik ciśnienia hamulcowego. "
Mammoth - chodzilo mi o to ze nie bylo innych czujnikow cisnienia w ukladzie hamulcowym i jedyne pod ktore mogl byc podlaczony to te.
Byc moze byl tez pod niego podciagiety reczny - nie wiem. Nigdy tego nie stwierdzilem gdyz u mnie od recznego sie nie zapalala w zadnym 924. Podobnie jak w innych autach ktorymi mialem okazje jechac.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: opis kontrolki |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 08-11-2010 08:01 |
|
|
[img]http://usera.imagecave.com/9xx/Kuva001.jpg[/img]
U mnie w jednym aucie służyło to jako kontrolka od ręcznego - do 81r ale również zapalało się przy braku płynu w zbiorniczku. Stacyjka i praca silnika nie miały wpływu na świecenie.
W drugim po 81, zapala się tylko jak zaczyna brakować płynu w układzie i dzieje się coś niedobrego. Kontrolka zapala się przy włożonym kluczyku i po zapaleniu silnika gaśnie.
Kontrolkę ręcznego mam natomiast w zegarze kombi.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: opis kontrolki |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 08-11-2010 11:21 |
|
|
Michal928 - w takim razie się zgadza, jednak warto zwrócić uwagę na ten włącznik przy ręcznym. U mnie ta kontrolka też żyła własnym życiem, a rozwiązanie było proste: Włącznik nie był prawidłowo przymocowany i stykał jak mu się podobało. Poprawiłem mocowanie i problem zniknął. Równie dobrze może być uszkodzony przewód i dotykając masy kontrolka będzie mrugała. Łatwy dostęp więc można bez problemu sprawdzić. Oczywiście winny również może być bałagan w przewodach w środkowej konsoli. Zawsze jest kilka możliwości. ; )
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|