Autor |
Głośniki w 944 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 30-03-2011 09:12 |
|
|
Jeśli taki temat był - sorry Auto mam wprawdzie parę dni, ale już wiem że długo nie wytrzymam z seryjnym audio. I mam takiego pomysła, żeby w miejsce wstrząsających głośników 4x6 cali dać jednak okrągłe 16,5 cm. Ktoś robił coś takiego? A może robił i ma takie przerobione boczki na zbyciu? Tweetery zamontowałbym obok przycisków sterowania szybami. No i jakiś wzmacniacz, ale to juź detal
Wiem, to trochę profanacja, ale nie dam rady No i zamierzam zachować boczki z oryginalnymi otworami na głośniki.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 30-03-2011 09:24 |
|
|
W sumie to nie taki problem, ale przerobienie przodu powinno sie wiazac z przerobieniem tylu, bo tyl nie bedzie wyrabial. A tam juz troche gorsza sprawa, bo trzeba tez cale boczki wymontowac i nie jest to takie trywialne jak z przodu.
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 30-03-2011 09:26 |
|
|
Tyłu nie będę dotykać. Chociaż... Może będę - wywalę w cholerę
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 30-03-2011 09:41 |
|
|
No to może i ja się podepnę, bo temat ciekawy. Moje pytanie jest jednak nieco inne: co można najsensowniejszego wstawić do przodu i do tyłu, żeby grało to wszystko maksymalnie dobrze, a żeby modów nie było widać? Nie rozbierałem boczków z tyłu..duzo tam jest miejsca na głosniki? Własnie ze względu na 4x6 z przodu, stawiałbym raczej na bardzo porządny tył..bo głosniki są i tak blisko kierowcy i zrobiłyby swoją robotę.
Tak myślę, że dla zupełnych audiofili możnaby jeszcze wstawić pasywnego suba pod siedzenie i byłoby miodzio.. Czy ktoś ma dyskretne, acz mocne audio w 44 i zdradziłby co mu w..aucie gra ?
Edytowane przez Cyryl dnia 30-03-2011 09:47 |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 30-03-2011 09:53 |
|
|
Niestety - tak się nie da. Z przednich 4x6 nie będzie nigdy żadnego basu. Także kupowanie drogich głośników (na szczęście chyba takich nie ma w tym rozmiarze) nie ma sensu. A z tyłu, nawet jeśli jest więcej miejsca to ograniczają Cię otwory w boczkach. Chyba żeby ich trochę "dorobić". Ale i tak poprawa będzie niewielka. Postęp da niestety dopiero to co planuję ja, a to oznacza odejście od oryginału.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 30-03-2011 10:19 |
|
|
Można wstawić takie cuda jak u mnie są z tyłu, ktoś co prawda troszkę przyciął oryginalne dziury żeby tył głośnika się bardziej chował. Jednak pod oryginalnymi boczkami jest zupełnie dużo miejsca żeby spokojnie schować częściowo wystające głośniki. Na foto widać jak to mniej więcej się trzyma. Po założeniu boczków wygląda całkowicie seryjnie.
Osobiście wolałbym u siebie oryginalne głośniczki 6x4 ale zostawiłem co było żeby już nie kombinować.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Misiek dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Misiek dnia 30-03-2011 10:20 |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 30-03-2011 10:22 |
|
|
Strona lewa po założeniu boczków... głośniki jak na powyższej fotce - jakieś cholera wie co ze 80W... czy więcej. A boczki leżą ślicznie.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Misiek dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 30-03-2011 10:33 |
|
|
Moc głośników nie ma większego znaczenia. Na pewno lepiej to zagra niż 4x6, a nie widać. Ale najważniejszy jest przód, a tu jest słabo niestety.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 30-03-2011 10:43 |
|
|
Cyryl napisał/a:
możnaby jeszcze wstawić pasywnego suba pod siedzenie
Eeee? To pod siedzeniem jest na cos miejsce?
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-03-2011 12:04 |
|
|
Witek ja mialem moim zdaniem niezle zrobione audio i przodu nie ruszalem..kupilem najlepsze glosniki 4x6 jednodrozne , na wzor 968 gwizdki nad rgulacja szyb. Natomiast z tylu jest miejsce na 16,5 dorobilem nawet zaslepki z PE do adaptacji..do tego becker i masz ladnie i niezle gra. Przerabianie przodu mija sie z sensem bo masz ograniczenie miejsca(trzeba ciac poszucie) i glebokosci...dodatkowo spore glosniki moga wywolywac rezonans calej graciarni w drzwiach.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-03-2011 19:13 |
|
|
Jeżeli dobrze kojarzę to chcesz to auto za jakiś czas sprzedać, ja bym tego nie robił.
Ewentualnie wymień całe boczki, a oryginalne zachowaj bo skoro auto jest takie
ładne to szkoda go...
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 30-03-2011 19:45 |
|
|
http://forums.pelicanparts.com/porsche-924-944-968-technical-forum/416756-10-speaker-sytem-anyone-have-pics-2.html
Może pomyślicie o czymś podobnym... bo w sumie powinno pasić do 944.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 30-03-2011 19:56 |
|
|
wit ,taki system jak pokazany na tych fotkach to mam
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 30-03-2011 21:21 |
|
|
O, dzięki Misiek, widziałem coś takiego w PET. I właśnie zastanawiałem się jak wygląda na żywo.
Porsz, zajrzę jutro, ew. w piątek to i na to spojrzę. Ale skoro woofer ma 13 cm to nie spodziewam się hiszpańskiej inkwizycji niestety...
Qbak tak właśnie kombinuję, z dodatkowymi boczkami. Ale już jest kolejka chętnych na auto, więc nawet sprofanowane okrągłymi głośnikami kupią Poza tym - może mi się spodoba, że nie sprzedam w ogóle? ;P
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-03-2011 21:48 |
|
|
Witek, mam nadzieje że spodoba Ci się 944 tak że zostanie, gdybyś kupił 924 to nie miałbym wątpliwości
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-03-2011 13:25 |
|
|
Robiłem audio w S2 i mogę z całą świadomością powiedzieć jak tego NIE robić.
Zakupiłem komplet dwudrożnych Alpine - z przodu 4x6 cali, z tyłu 16,5 cm, montowane w fabrycznych miejscach. Do tego Becker AVUS. Zaleta to 100% oryginalny wygląd. Gra niestety kiepsko - zero wysokich tonów, bas słabiuteńki - każde nowoczesne auto z 6 głośnikami to przy tym niemal "sprzęt audiofilski".
Gdybym robił jeszcze raz to na 100% dałbym tweeter z przodu natomiast głośniki w oryginalnych miejscach wrzuciłbym jednodrożne. Powinno być lepiej, choć i tak bez konkretnego subwoofera basu w 944 nie uświadczysz... |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 31-03-2011 14:31 |
|
|
Suba akurat fajnego mam - 8 cali w 8 litrach. Tylko wzmacniacz sprzedałem a on lubi moc
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-03-2011 16:55 |
|
|
piterson napisał/a:
Robiłem audio w S2 i mogę z całą świadomością powiedzieć jak tego NIE robić.
Zakupiłem komplet dwudrożnych Alpine - z przodu 4x6 cali, z tyłu 16,5 cm, montowane w fabrycznych miejscach. Do tego Becker AVUS. Zaleta to 100% oryginalny wygląd. Gra niestety kiepsko - zero wysokich tonów, bas słabiuteńki - każde nowoczesne auto z 6 głośnikami to przy tym niemal "sprzęt audiofilski".
Gdybym robił jeszcze raz to na 100% dałbym tweeter z przodu natomiast głośniki w oryginalnych miejscach wrzuciłbym jednodrożne. Powinno być lepiej, choć i tak bez konkretnego subwoofera basu w 944 nie uświadczysz... Nieprawda mialem z tylu stare McAudio i graly tak ze kumple chcieli mi auto rozbierac w poszukiwaniu Woofera, pozniej jednak zmienilem na tej samej wielkosci JBL i byla juz kicha.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Car Audio w 924/944 |
Briesenforce
Użytkownik
Postów: 19
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.12.11 |
Dodane dnia 26-12-2011 21:49 |
|
|
Witam wszystkich Użytkowników Forum 924,
Chciałbym przedstawić wszystkim moją koncepcje rozwiązania problemu audio w 924/944. Jak wiadomo, od czasu powstania projektu auta, świat muzyki mocno ewoluował (pasmo przenoszenia uległo znacznemu poszerzeniu i oczekiwania melomanów w zakresie dynamiki sprzętu także). Na szczęście sam 9*4 mocno wyprzedził epokę.
Dodam, że na tamte czasy firmowy Blaupunkt z dwoma 4x6 w boczkach z tyłu i jeden 4x6 w desce z przodu były rozwiązaniem naprawdę niezłym. Dźwięk rozchodził się prawidłowo (tzn było uwzględnione, że uszy słuchacza są umieszczone po bokach głowy a nie na łydkach lub kostkach). Miałem "przyjemność" jeździć autami z firmowym audio, w których prawidłowe pasmo słyszałem, gdy... schylałem się po coś, co mi spadło na podłogę :-)
W Porsche 924/944 nie było tego problemu. Firmowe głośniki miały niesamowicie dużą dynamikę i grały naprawdę głośno mimo stosunkowo niewielkiej mocy wzmacniacza w oryginalnym radioodtwarzaczu Blaupunkt lub Becker (coś na podobieństwo dawnych zestawów estradowych produkcji Eltra-Bydgoszcz, które pomimo mocy zaledwie 100 W bez problemu dynamicznie nagłaśniały salę weselną na 400 osób, lub średniej wielkości domy kultury i sale kinowe. Dlaczego? Bo miały dynamikę rzędu 100-101 d. Trzy decybele w przeliczeniu na ludzkie ucho oznacza ok. dwa razy głośniej. Obecnie produkowane głośniki mają dynamikę niewiele ponad 90 dB. Więc czego tu się spodziewać? Prawie wszystkie głośniki z dużą dynamika z tamtych lat po prostu się rozsypały od starości, natomiast nowo produkowane mają mniejszą dynamikę. Postęp techniczny w radioodtwarzaczach spowodował, że producentom głośników nie zależy na dużej dynamice, lecz na możliwie szerokim i liniowym paśmie przenoszenia. Kiedyś standard mocy wzmacniacza był 2x4W, 2x7W itd ... a Becker Mexico 2x20W był chyba najdroższym radioodtwarzaczem na świecie :-) Producentom głośników zależało zatem by grały przyzwoicie przy stosunkowo małej mocy wzmacniaczy radiowych. Dzisiaj to już historia.
Co zatem zrobić, gdy oryginalne audio naszego 924/944 poddało się próbie czasu? Jeśli chcemy mieć dobrze brzmiące audio bez większych przeróbek polecam głośniki 4x6 Infinity (produkcji f-my Harman Industries, która jest właścicielem także takich marek jak JBL i Harman/Kardon). Proszę mi wierzyć, pomimo małej powierzchni membrany zagrają naprawdę dobrze w całym paśmie akustycznym. Ważne! Nie robić wygłuszeń drzwi, boczków itp. To jakaś pomyłka. Drzwi w każdym samochodzie maja odpowietrzniki i miejsca spływu wody skraplającej się na szybach. Upchanie drzwi spowoduje wchłanianie wilgoci, w efekcie czego w drzwiach będzie rozwijał się grzyb. Głośniki do systemów car audio uwzględniają niekorzystne warunki panujące w drzwiach i nie trzeba zbytnio kombinować, bo zamiast poprawić brzmienie można tylko wytłumić przyjemne dla ucha częstotliwości.
Powyższe rozwiązanie polecam tym, którym moc radioodtwarzacza wystarczy (czyli około 17-22 W mocy znamionowej na kanał, tzn 40-50W mocy muzycznej (brrr, nie lubię tego parametru). Jeśli ktoś potrzebuje mocniejszych wrażeń, polecam system, który niedawno sobie zainstalowałem.
W naszych autach mamy niewykorzystane miejsca przy tylnych błotnikach, błędnie nazywane schowkami, do których można się dostać z bagażnika. Cóż to za schowek, jeśli spływa tam woda, która zbiera się dookoła targi? Ponadto spływa tam woda z zamków klaposzyby i chyba woda spod klapki wlewu paliwa (dlatego na dnie są otworki odprowadzające tę wodę). Przewozić tam narzędzia czy inne przedmioty to dość ryzykowne, w szczególności w czasie dużych ulew. Pozostawić te miejsca niewykorzystane to też nierozsądne, jako że na nadmiar miejsca w Porsche 9*4 chyba nikt nie narzeka. Więc... proponuję włożyć w przykrywki tych miejsc głośniki typu midbass o średnicy 13cm i przykryć oryginalną tapicerką. W firmowe miejsca proponuję włożyć dobre głośniki 4x6 (zwrócić uwagę na górną granicę pasma przenoszenia, dobrze by przenosiły grubo ponad 20kHz; nie zrażać się płytkim basem typu 80Hz - nie będzie to istotne). Wszystkie kable doprowadzić do bagażnika (także od głośnika umieszczonego pośrodku deski rozdzielczej), za składana tylną część mikrokanapy. Ponadto doprowadzić zasilanie z akumulatora (bezpiecznik tuż przy akumulatorze o wartości 20A, dobrze zastosować przewód zasilający o przekroju 6-10mm2, a przewody głośnikowe 1,5mm2). Trzeba pamiętać też o przewodzie sterującym od radia i dwóch przewodach głośnikowych, które będą służyły jako przewody sygnałowe od radia (mogą być 2x0,5mm2) Ważne! Mają to być zwykłe przewody głośnikowe, żadne ekranowane chinche! Za radiem zakładamy kości ISO (chyba firmowo ich nie mieliśmy ;-P ) i wyprowadzamy z nich do bagażnika żyłę sterującą +12V z radia i sygnał tylnych głośników. Przewody zasilające do radia mogą pozostać firmowe. Pobór prądu radia będzie znikomy.
Wzmacniaczem systemu będzie wzmacniacz Bose dedykowany do Mercedesa CL. Jest to wzmacniacz pracujący w trybie 7.1. Głośnik z deski wpinamy jako głośnik centralny, głośniki tylnych boczków podpinamy pod sekcje mid-high (stąd dolna granica pasma przenoszenia głośników 4x6 była nieistotna). Jeśli mamy głośniki 4x6 w przednich drzwiach (czyli nowsze 924 i 944) np. podpinamy szeregowo dwa lewe i dwa prawe (boczek + drzwi). Głośniki z osłon nadkoli podpinamy pod sekcję mid-bass wzmacniacza, natomiast najgłębszy bas usłyszymy z subwoofera włożonego w miejsce koła zapasowego (Np od INFINITI FX35 lub Audi Q7) i podpiętego do sekcji subwoofer'a (dwa kanały wzmacniacza - mogą zasilać dwie cewki subwoofera dwucewkowego lub dwa głośniki typu woofer jak np w Audi A8). Tak zrobione audio w najmniejszym stopniu nie narusza oryginalności auta. Deska, boczki, profile metalowe są nietknięte. Oryginalne przewody audio mogą pozostać nienaruszone (np. jak byśmy chcieli sprzedać auto, wkładamy zwykłe radio i głośniki, a wyjmujemy nasz system Bose). Jedynie osłony przestrzeni przy nadkolach będą miały zrobione otwory pod głośniki 13cm, ale można do systemu Bose zrobić z płyty nowe osłony (odrysować na płycie wiórowej te stare osłony :-) i starannie wyciąć, po czym w tych nowych nieoryginalnych zrobić otwory). Wiązki przewodów proponuję owinąć czarną szmacianą taśmą izolacyjną (nie czarną foliową izolacja, bo ta z czasem robi się sztywna i pęka). Jeśli zrobi się to starannie, wiązka wygląda jak fabryczna. Teraz pytanie jakie radio? Pod proponowany wzmacniacz możemy podłączyć każde radio, bo w przeciwieństwie do wzmacniaczy Bose z aut VW/Audi, Bose z Mercedesa jest sterowany sygnałem z wyjścia głośnikowego, a nie sygnałem 200mV z gniazd CHINCH. Dlatego pod wtyczkę ISO za radiem możemy podpiąć zarówno oryginalnego Blaupunkta lub Beckera, lub też coś nowocześniejszego np z systemem nawigacji, odtwarzaczem DivX itd. Uwierzcie mi, sąsiad będzie łaził dookoła auta i będzie się zastanawiał, gdzie umieszczony jest sprzęt, który tak gra. Aha, wzmacniacz dobrze przymocować do tylnej ścianki składanego oparcia kanapy. Jest on tak niepozorny, że wcale nie zwraca na siebie uwagi, a jego wymiary są wręcz "na miarę" dla posiadaczy 9*4.
Take audio so sem zrobił, piknie gro
Pozdrawiam i życzę miłego eksperymentowania z audio w 9*4. Te auta naprawdę zasługują na godne traktowanie. |
|
Autor |
RE: Głośniki w 944 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 29-12-2011 11:49 |
|
|
"W naszych autach mamy niewykorzystane miejsca przy tylnych błotnikach, błędnie nazywane schowkami, do których można się dostać z bagażnika. Cóż to za schowek, jeśli spływa tam woda, która zbiera się dookoła targi? Ponadto spływa tam woda z zamków klaposzyby i chyba woda spod klapki wlewu paliwa (dlatego na dnie są otworki odprowadzające tę wodę). Przewozić tam narzędzia czy inne przedmioty to dość ryzykowne, w szczególności w czasie dużych ulew. "
A nie wydaje Ci się, że głośnik jest znacznie bardziej wyczulonym na wilgoć i wodę urządzeniem szczególnie w przypadku papierowej membrany jak narzędzia itp.? Do tego dokładnie w to miejsce kapie woda z szyby kiedy otwieramy kloposzybę w mokry dzień...
Schowki są świetne, wozi się tam bańkę oleju, które prosiaczki zużywają, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy... i jakieś mniej istotne elementy...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|