Autor |
Ciśnienie oleju |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 00:57 |
|
|
witam
mam pytanie: dosc czesto mi sie zdarza, ze jak odpalam samochod na zimnym silniku, to swieci mi sie przez chwile zarowka cisnienia oleju(czasem 3, czasem 5 sekund, czasem do momentu dodania gazu ponad 1200obr).
Ktos mowil, ze problem moze lezec w silniku, ale mechanik mi mowil, ze silnik chodzi dobrze. w 944 ostatnio zobaczylem jak odpala na zimno to na zegarze cisn oleju wskazuje mu 5 atm, daje wtedy automatycznie wiecej oleju. u mnie z tego co zauwazylem nie idzie w gore, trzyma caly czas na 3.. jeszcze jutro dojrze dokladnie.
jak normalnie jade i docisne mocniej gazu, to na tym samym zegarze cisn pokazuje wieksze (tez 5), ale w chwili odpalania na zimnym raczej trzyma sie takie male..
w czym moze lezec problem?
pozdrowka
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 09-02-2007 00:58 |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 08:18 |
|
|
poniewaz pali Ci sie zarowka i masz male cisnienie na wskazniku
to ja uznaje za sprawne - wskaznik i kable.
albo pada Ci czujnik, albo masz rzeczysiwscie male cisnienie oleju.
To drugie moze pochodzic ze zuzytej pompy oleju - malo prawdopodobne,
az po zuzyte panewki glowne :-)
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 09:05 |
|
|
Taki objaw w silniku 2.5 daje też założenie "po taniości" filta oleju od Audi/VW. Obudowa pasuje, ale filtr do Porsche ma dodatkowo zawory w środku. Sprawdź oznaczenie filtra.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 10:00 |
|
|
To moze ja sie podczepie. U mnie gdy samochod sie mocno nagrzeje (np stoi w korku przez dlugi okres czasu) to cisnienie potrafi zejsc ponizej 1. Olej mam mineralny 15W40 i generalnie nie ma zadnych problemow z ciscieniem dopoki sie bardzo nie nagrzeje. Jaka moze byc przyczyna?
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 10:42 |
|
|
Zużycie silnika lub słaby olej.
Możesz spróbować olej o klasie lepkości 10W60, pólsyntetyk, np: Valvoline VR1. Ja na takim jeżdzę. Klasa 60 w wysokiej temp. gwarantuje ochronę na gorącym silniku. U mnie po odpaleniu jest natychmiast 4,5 i długo się uptzymuje, przy maks. nagrzanym silniku 3. Wcześniej na 10W40 pólsyntetyk mobil miałem 2 bar na gorącym. Mówimy tu o wolnych obrotach. Po przekroczeniu 1500 obr. powinno być zawsze w okolicy min 4 bar niezależnie od temp.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 10:46 |
|
|
No to tak mam, tylko ze na wolnych wlasnie mi spada. Raczej obstawialbym zly dobor oleju, bo wczesniej nie mialem takich problemow, zaczelo mi sie tak dziac po wymianie.
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 10:59 |
|
|
To zmien olej na lepszy. xxW50 lub xxW60. Musisz tylko uważać, żeby XX nie było zbyt wysokie, bo nie zapalisz auta w zimę. Jeśli jeździsz sportowo i tylko w lato, to dobry jest Motul 20W60. Tylko ta cena......
Z tańszych mineralnych jest dostępny olej 15W50.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 11:11 |
|
|
Akurat w zimie jezdze, wiec na razie nie bede zmienial Przy nastepnej wymianie sprobuje wyzsy. Dzieki za info
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 12:07 |
|
|
czytam se ta "frywalna dyskusje" na temat oleju.i nasuwa mi sie mysl- nie zmienia sie z minerala na polsyntetyk. (to sa slowa znjomego mechanika) wiec zastanawiam sie czy mozna przeskoczyc z minerala na polsynstetyk??
A co do tematu. czujniki cisnienia oleu libia sie zpachac. wykrecenie go i przeczyszczenie powinno dac rezultat we wskazaniach. ale o tym bylo juz na forum. z tego co pamietam Pilatus napisal dobry sposob na odkrecenie bez zdejmowania aparatu zaplonowego.
I jescze jedno gdzi jest ten czujnik co wlacza zaroweczke na zegarze??? -to juz moja taka ciekawosc
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 13:14 |
|
|
Ketchup,
W tym wątku mowa o silnikach 2.5. Można przeskoczyć z minerala na pólsyntetyk i syntetyk choć wymaga to trochę zabiegów.
Wampir,
Spróbuj Valvoline Turbo V 15W50. Mineralny, ok 90 zł za 5l.
CP9A/4G63
We are not what we own.
Edytowane przez tkacki dnia 09-02-2007 13:15 |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 13:23 |
|
|
Sprobuje, jak gdzies go znajde i bede wymienial olej
Dzieki.
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 14:18 |
|
|
sprawdzilem cisnienie jeszcze raz - jednak na zimnym normalnie wchodzi mi na 4/5 atm, a pozniej schodzi na 3/4..
filtra nie dotykalem a normalnie dojrzec nie moge...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 09-02-2007 14:19 |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 16:17 |
|
|
a ze co sie niby stanie jak zmienie z minerała na półsyntetyk albo na syntetyk ?
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
Wiciu
Użytkownik
Postów: 199
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 11.06.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 16:18 |
|
|
wypłuczesz wszystko czym silnik się uszczelniał i będzie niewesoło
Pozdrawiam
Wiciu
http://wiciu.fotosik.pl/albumy/74659.html - zdjecia mojego Prosiaczka |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-02-2007 19:46 |
|
|
Nie wiem czemu ale mam wrażenie, że są dwie szkoły. Jedna mówi o oleju jak najlepszym do auta, a druga o wypłukaniu szlamów z silnika przez oleje syntetyczne.
Czy ktoś z Was widział jak auto jezdzace na minerale zaczelo zle pracowac po przejsciu na lepszy olej? I na minerale nie bylo ani jednego wycieku i objawow "nieciekawosci"?
Mam wrazenie ze za czystosc silnika odpowiadaja dodatki w oleju KOH podawane w mg. Wydaje mi sie, a nawet jestem przekonany ze wiele olejow mineralnych ma wieksze wartosci tego parametru.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
kamyk
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 10-02-2007 09:44 |
|
|
Ketchup napisał/a:
[..]
I jescze jedno gdzi jest ten czujnik co wlacza zaroweczke na zegarze??? -to juz moja taka ciekawosc
Tak jak by ktos szukal -odnosnie silnika 2.0 - czujnik cisnienia oraz wlacznik zarowki niskiego stanu cisnienia znajduje sie w jednej obudowie.
Najlepszy dostep jest z boku silnika - od strony 4-tej swiecy. Mozna spokojnie czujnik wykrecic bez kanalu i bez rozkrecania czegokolwiek innego.
W temacie nie ma mowy o tym czy to jest 2,5 czy 2 litry - wiec dorzucam fotki. Moze komus to pomoze.
Trzecia fotka pokazuje kabelki - czarnoniebieski idzie z prawej strony auta, czyli do koncowki 'w'
pzdr
kamyk dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez kamyk dnia 10-02-2007 09:46 |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
kamyk
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 10-02-2007 09:45 |
|
|
drugi obrazek
kamyk dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
kamyk
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 10-02-2007 09:45 |
|
|
trzeci obrazek
przepraszam za 3 odpowiedzi, ale nie widze tu mozliwosci dodania 3 obrazkow za 1 zamachem..
pozdrawiam
kamyk dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 11-02-2007 01:03 |
|
|
jeśli moje informacje są dobre to żadnemu, nawet dowolnie staremu silnikowi nie zaszkodzi usunięcie nagarów i innych stolców, dlatgo też jak zrobi sie cieplej nawpuszczam w silnik odnagarzających specyfików i opowiem co mi z tego wyjszło.
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 12-02-2007 12:08 |
|
|
Panowie, miedzy bajki idzcie z tymi zabobonami, ze z minerala nie mozna przejsc na lepszy olej.
W mojej Hondzie zrobilem taki zabieg, juz blisko 20 tys km i jakos olej sie nie leje wszedzie, zuzycie oleju nie wzroslo - bo praktycznie od wymiany do wymiany nie istnieje - jakies minimalne.
Zmienilem olej z minerala 15w40 mobil, na 10w40 mobil polsyntetyk.
dlaczego? bo na mineralu 15w ciezko sie zapala zima i dlugo nabija cisnienie oleju, na pol syntetyku polowa tego czasu.
Popieram zdanie Tkackiego, mozna przejsc z jednego na inny typ oleju
tylko z glowa.
Jedno co moze sie stac, to to ze w silniku mamy uszczelki nie przystosowane, do olei syntetycznych, wtedy zaczynaja ciec.
Jednak takie silniki w dzisiejszych czasach sa malo spotykane.
moje 924S jezdzi na pelnym syntetyku i nic mu nie dolega narazie.
inna sprawa, ze oleje syntetyczne i pol syntetyczne maja mniej substancji myjacych niz mineraly, bo mniej brudza silnik zazwyczaj.
To co zauwazylem, polsyntetyk w Hondzie duzo wolniej robi sie ciemny.
mineral przy 10 tys, byl juz prawie czarny, a pol syntetyk jeszcze nie.
dlatego nie bac sie lepszych olei.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|