924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Ciśnienie oleju
igor
Użytkownik



Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 09-02-2007 00:57
witam
mam pytanie: dosc czesto mi sie zdarza, ze jak odpalam samochod na zimnym silniku, to swieci mi sie przez chwile zarowka cisnienia oleju(czasem 3, czasem 5 sekund, czasem do momentu dodania gazu ponad 1200obr).

Ktos mowil, ze problem moze lezec w silniku, ale mechanik mi mowil, ze silnik chodzi dobrze. w 944 ostatnio zobaczylem jak odpala na zimno to na zegarze cisn oleju wskazuje mu 5 atm, daje wtedy automatycznie wiecej oleju. u mnie z tego co zauwazylem nie idzie w gore, trzyma caly czas na 3.. jeszcze jutro dojrze dokladnie.

jak normalnie jade i docisne mocniej gazu, to na tym samym zegarze cisn pokazuje wieksze (tez 5), ale w chwili odpalania na zimnym raczej trzyma sie takie male..

w czym moze lezec problem?

pozdrowka


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 09-02-2007 00:58
Autor RE: Ciśnienie oleju
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 09-02-2007 08:18
poniewaz pali Ci sie zarowka i masz male cisnienie na wskazniku
to ja uznaje za sprawne - wskaznik i kable.
albo pada Ci czujnik, albo masz rzeczysiwscie male cisnienie oleju.
To drugie moze pochodzic ze zuzytej pompy oleju - malo prawdopodobne,
az po zuzyte panewki glowne :-)


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Ciśnienie oleju
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-02-2007 09:05

Taki objaw w silniku 2.5 daje też założenie "po taniości" filta oleju od Audi/VW. Obudowa pasuje, ale filtr do Porsche ma dodatkowo zawory w środku. Sprawdź oznaczenie filtra.


CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Ciśnienie oleju
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-02-2007 10:00
To moze ja sie podczepie. U mnie gdy samochod sie mocno nagrzeje (np stoi w korku przez dlugi okres czasu) to cisnienie potrafi zejsc ponizej 1. Olej mam mineralny 15W40 i generalnie nie ma zadnych problemow z ciscieniem dopoki sie bardzo nie nagrzeje. Jaka moze byc przyczyna?


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Ciśnienie oleju
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-02-2007 10:42

Zużycie silnika lub słaby olej.

Możesz spróbować olej o klasie lepkości 10W60, pólsyntetyk, np: Valvoline VR1. Ja na takim jeżdzę. Klasa 60 w wysokiej temp. gwarantuje ochronę na gorącym silniku. U mnie po odpaleniu jest natychmiast 4,5 i długo się uptzymuje, przy maks. nagrzanym silniku 3. Wcześniej na 10W40 pólsyntetyk mobil miałem 2 bar na gorącym. Mówimy tu o wolnych obrotach. Po przekroczeniu 1500 obr. powinno być zawsze w okolicy min 4 bar niezależnie od temp.






CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Ciśnienie oleju
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-02-2007 10:46
No to tak mam, tylko ze na wolnych wlasnie mi spada. Raczej obstawialbym zly dobor oleju, bo wczesniej nie mialem takich problemow, zaczelo mi sie tak dziac po wymianie.


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Ciśnienie oleju
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-02-2007 10:59

To zmien olej na lepszy. xxW50 lub xxW60. Musisz tylko uważać, żeby XX nie było zbyt wysokie, bo nie zapalisz auta w zimę. Jeśli jeździsz sportowo i tylko w lato, to dobry jest Motul 20W60. Tylko ta cena......

Z tańszych mineralnych jest dostępny olej 15W50.




CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Ciśnienie oleju
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-02-2007 11:11
Akurat w zimie jezdze, wiec na razie nie bede zmienial smiley Przy nastepnej wymianie sprobuje wyzsy. Dzieki za info smiley


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Ciśnienie oleju
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 09-02-2007 12:07
czytam se ta "frywalna dyskusje" na temat oleju.i nasuwa mi sie mysl- nie zmienia sie z minerala na polsyntetyk. (to sa slowa znjomego mechanika) wiec zastanawiam sie czy mozna przeskoczyc z minerala na polsynstetyk??

A co do tematu. czujniki cisnienia oleu libia sie zpachac. wykrecenie go i przeczyszczenie powinno dac rezultat we wskazaniach. ale o tym bylo juz na forum. z tego co pamietam Pilatus napisal dobry sposob na odkrecenie bez zdejmowania aparatu zaplonowego.

I jescze jedno gdzi jest ten czujnik co wlacza zaroweczke na zegarze??? -to juz moja taka ciekawosc smiley


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Autor RE: Ciśnienie oleju
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-02-2007 13:14
Ketchup,
W tym wątku mowa o silnikach 2.5. Można przeskoczyć z minerala na pólsyntetyk i syntetyk choć wymaga to trochę zabiegów.

Wampir,
Spróbuj Valvoline Turbo V 15W50. Mineralny, ok 90 zł za 5l.


CP9A/4G63
We are not what we own.

Edytowane przez tkacki dnia 09-02-2007 13:15
Autor RE: Ciśnienie oleju
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-02-2007 13:23
Sprobuje, jak gdzies go znajde i bede wymienial olej smiley
Dzieki.


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Ciśnienie oleju
igor
Użytkownik



Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 09-02-2007 14:18
sprawdzilem cisnienie jeszcze raz - jednak na zimnym normalnie wchodzi mi na 4/5 atm, a pozniej schodzi na 3/4..
filtra nie dotykalem a normalnie dojrzec nie moge...


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 09-02-2007 14:19
Autor RE: Ciśnienie oleju
Zwierz
Użytkownik



Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 09-02-2007 16:17
a ze co sie niby stanie jak zmienie z minerała na półsyntetyk albo na syntetyk ?


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
2849325
Autor RE: Ciśnienie oleju
Wiciu
Użytkownik



Postów: 199
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 11.06.06
Dodane dnia 09-02-2007 16:18
wypłuczesz wszystko czym silnik się uszczelniał i będzie niewesoło smiley


Pozdrawiam
Wiciu
http://wiciu.fotosik.pl/albumy/74659.html - zdjecia mojego Prosiaczka smiley
3080955
Autor RE: Ciśnienie oleju
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-02-2007 19:46
Nie wiem czemu ale mam wrażenie, że są dwie szkoły. Jedna mówi o oleju jak najlepszym do auta, a druga o wypłukaniu szlamów z silnika przez oleje syntetyczne.

Czy ktoś z Was widział jak auto jezdzace na minerale zaczelo zle pracowac po przejsciu na lepszy olej? I na minerale nie bylo ani jednego wycieku i objawow "nieciekawosci"?
Mam wrazenie ze za czystosc silnika odpowiadaja dodatki w oleju KOH podawane w mg. Wydaje mi sie, a nawet jestem przekonany ze wiele olejow mineralnych ma wieksze wartosci tego parametru.


Siem
browar
eS
Autor RE: Ciśnienie oleju
kamyk
Użytkownik



Postów: 26
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 10-02-2007 09:44
Ketchup napisał/a:
[..]
I jescze jedno gdzi jest ten czujnik co wlacza zaroweczke na zegarze??? -to juz moja taka ciekawosc smiley


Tak jak by ktos szukal -odnosnie silnika 2.0 - czujnik cisnienia oraz wlacznik zarowki niskiego stanu cisnienia znajduje sie w jednej obudowie.
Najlepszy dostep jest z boku silnika - od strony 4-tej swiecy. Mozna spokojnie czujnik wykrecic bez kanalu i bez rozkrecania czegokolwiek innego.

W temacie nie ma mowy o tym czy to jest 2,5 czy 2 litry - wiec dorzucam fotki. Moze komus to pomoze.
Trzecia fotka pokazuje kabelki - czarnoniebieski idzie z prawej strony auta, czyli do koncowki 'w'
pzdr

kamyk dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez kamyk dnia 10-02-2007 09:46
420303
Autor RE: Ciśnienie oleju
kamyk
Użytkownik



Postów: 26
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 10-02-2007 09:45
drugi obrazek

kamyk dodał/a następującą grafikę:

420303
Autor RE: Ciśnienie oleju
kamyk
Użytkownik



Postów: 26
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 10-02-2007 09:45
trzeci obrazek

przepraszam za 3 odpowiedzi, ale nie widze tu mozliwosci dodania 3 obrazkow za 1 zamachem..

pozdrawiam

kamyk dodał/a następującą grafikę:

420303
Autor RE: Ciśnienie oleju
Zwierz
Użytkownik



Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 11-02-2007 01:03
jeśli moje informacje są dobre to żadnemu, nawet dowolnie staremu silnikowi nie zaszkodzi usunięcie nagarów i innych stolców, dlatgo też jak zrobi sie cieplej nawpuszczam w silnik odnagarzających specyfików i opowiem co mi z tego wyjszło.


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
2849325
Autor RE: Ciśnienie oleju
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 12-02-2007 12:08
Panowie, miedzy bajki idzcie z tymi zabobonami, ze z minerala nie mozna przejsc na lepszy olej.

W mojej Hondzie zrobilem taki zabieg, juz blisko 20 tys km i jakos olej sie nie leje wszedzie, zuzycie oleju nie wzroslo - bo praktycznie od wymiany do wymiany nie istnieje - jakies minimalne.

Zmienilem olej z minerala 15w40 mobil, na 10w40 mobil polsyntetyk.
dlaczego? bo na mineralu 15w ciezko sie zapala zima i dlugo nabija cisnienie oleju, na pol syntetyku polowa tego czasu.

Popieram zdanie Tkackiego, mozna przejsc z jednego na inny typ oleju
tylko z glowa.
Jedno co moze sie stac, to to ze w silniku mamy uszczelki nie przystosowane, do olei syntetycznych, wtedy zaczynaja ciec.
Jednak takie silniki w dzisiejszych czasach sa malo spotykane.

moje 924S jezdzi na pelnym syntetyku i nic mu nie dolega narazie.
inna sprawa, ze oleje syntetyczne i pol syntetyczne maja mniej substancji myjacych niz mineraly, bo mniej brudza silnik zazwyczaj.

To co zauwazylem, polsyntetyk w Hondzie duzo wolniej robi sie ciemny.
mineral przy 10 tys, byl juz prawie czarny, a pol syntetyk jeszcze nie.

dlatego nie bac sie lepszych olei.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Strona 1 z 2 1 2 >