924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
BraveHeart
Użytkownik



Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10
Dodane dnia 17-06-2012 17:46
Jak to było...
Jechałem wczoraj na nasz mały zlot prosiaków z Bydgoszczy/Gdańska i okolic do Lipy... i lipa smiley. Na jakieś 20km przed dotarciem do celu pojawiły się problemy z silnikiem. Zauważyłem, że gdy startowałem z jakiegoś ronda to mi się nie zbiera (a po każdym dohamowaniu lubię ruszać z werwą)... tzn. Wchodzi na obroty jak trzeba ale puszczam sprzęgło na2 biegu i się dławi. Pomyślałem, że wszedł 4bieg ale nie. No to spokojnie z jedynki, sprzęgło powoli, 2, 3, ... i już wiem, że coś nie halo. Po 1km zjeżdżam na pobocze. Silnik na jałowym jakoś nierówno pracuje (rzuca całym autem). Szarpie tak jakby miał już zgasnąć ale kręci, ma czkawkę i się szarpie sam ze sobą. Z wydechu idzie biały dym. Zapach spalin jest dziwny. Trochę olejem jakby hmm. Do tej pory zapach spalin był kwintesencją mieszanki niedopalonej benzyny z gorącym powietrzem - bez dymu.

Sprawdziłem poziom oleju, ciśnienie oleju, temperatura, napięcie i wszystko OK, a silnik ledwo pracuje. Widzę, że się nie grzeje, oleje i płyny są. Stwierdziłem, że spocony ale dojadę do końca... Wchodził na obroty jak należy ale nie ciągną. Znalazłem optymalną prędkość na 3biegu i się kulam dalej. Po jakichś 5km zapaliły się kontrolki (silnik zgasł). Jadę 80km/h i próbuję go odpalać w trakcie - NIC. To pobocze. Kiedy już stałem odpaliłem go kilka razy. Odpalał. Wchodził na obroty 4tys i więcej... delikatnie popuszczam gaz i gaśnie. Za mną biały dym.

Trójkąt, telefon do Szraka: "Ratujcie". Wbija odsiecz. Auto już nie odpala wcale. Pada deszcz, Pumba grzebie w elektryce, pompa przestaje działać i wszyscy skupiamy się na pompie paliwa oraz elektryce która ją zasila. Po eksperymentach z kablami pompa przestała działać i na długi czas to był największy problem. Niestety kiedy już wszyscy byli to nie mieli okazji zobaczyć jak pracuje silnik. Więc holowanie na kemping.

Tam odpuszczamy do rana bo jest 22 i 1:0 dla Czechów. Rano udaje się Pumbie podłączyć pompę. Po wcześniejszej deinstalacji na szybko resztek nieprofesjonalnie założonego alarmu. Sprawdzaliśmy pompa podaje paliwo jak ta lala. Wtryski puszczają piękne chmurki zroszonej benzy. Iskra jest. Nie ma żadnych nieszczelności w kolektorze dolotowym.

Czyli co? Bierzemy się za zapłon. Minimalnie przestawialiśmy zapłon w rezultacie czego silnik zaczął odpalać. Ale jak! Biały dym i zero kontroli nad obrotami. Tzn.: Odpala, gaz wciśnięty. Lekko puszczam gaz silnik milknie (nawet gdy dociskam gaz po chwilowym odpuszczeniu, a ciągle ma obroty). Wszędzie biały dym. Kilka prób. Silnik odpala, wchodzi na obroty do puki nie od puszcze gazu i gaśnie (po odpuszczeniu gazu nawet minimalnie). Co wcale nie znaczy, że gaz jest wciśnięty do dechy. Lekko wciśnięty ale jak odpuszczam to gaśnie sam.

Później ustawiliśmy zapłon celownikiem równo z oznaczeniami za kole zębatym (po wcześniejszej "frywolnej" regulacji). Sinik przestał odpalać. W grę wchodzi imbus do regulacji K-jeta. Regulacja mieszanki nic nie daje. Silnik czasem prychnie białą chmurą nic więcej.

To info jakie znalazłem ale niewiele mi to mówi na ten moment:
http://www.diaaut.home.pl/r3561c4x.htm
prawdopodobnie tłumaczenie (trzeba zjechać niżej strony):
http://www.porsche924-944.nl/924/Troubleshooting.html

Tak teraz sobie pomyślałem (bo dopiero dzisiaj się dowiedziałem), że silnik 924 jest bezkolizyjny co oznacza, że może przeskoczyć pasek zębaty bez wysadzania zaworów i niszczenia tłoków, głowicy itp.. Ja nie zmieniałem paska rozrządu do tej pory od kupienia auta od bluebirda. Objechałem już z 5,000 km. Czy jest możliwe, że przeskoczył mi pasek , a cała reszta jest OK? Nigdy nie ustawiałem rozrządu więc nie wiem czy to może być to? Ale czy gdyby pasek rozrządu przeskoczył o 1 czy dwa ząbki to objawy nie mogłyby być podobne? Tzn.: Paliwo podaje, iskra jest, na K-jecie 0 śladów uszkodzeń (z zewnątrz), Wtryski leją mieszankę (nie wiem czy prawidłowo ale leją intensywnie).

Ktokolwiek miał podobne objawy to proszę o wsparcie. Jakieś pomysły? Nie mam kanału ale mogę krok po kroku eliminować pewne wątpliwości aż dojdziemy do meritum. Jakiś fachowiec z Bydgoszczy? HELP smiley

Wszystkich którzy widzieli co się u mnie działo zapraszam do tematu.
439865
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
BraveHeart
Użytkownik



Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10
Dodane dnia 17-06-2012 18:37
Jak dla mnie to przygoda dopiero się zaczęła. Ato ma 35 lat, spodziewałem się rychłej awarii, a do tej pory był bezawaryjnym bajkowozem smiley (jeżdżę nim na co dzień) . W ciągu 1 dnia dowiedziałem się o tym aucie bardzo dużo. Jak to Sobek dzisiaj stwierdził po odstawieniu mnie do domu: "to auto czasem zmusza żeby poznać je bliżej" smiley. Jak na razie najbardziej martwi mnie to, że nie wiem co jest nie tak. Nie chciałbym wymieniać K-Jeta czy innych części do puki nie będę wiedział, że to one są przyczyną awarii. Czuję się trochę bezsilny w tej sytuacji. Z tym paskiem to tak tylko strzeliłem bo w sumie nie braliśmy tego wcześniej pod uwagę.
439865
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
madmat76
Użytkownik

Postów: 146
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 15.04.08
Dodane dnia 17-06-2012 19:27
sprawdż rozrząd na znakach i przede wszystkim zajzyj do świec aparatu zapłonowego kopułka palec przewody bo w 924 objawy które opisujesz mogą byc spowodowane świeczkami.........
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 17-06-2012 20:29
pompa i pasek były nowe smiley

obczaj rozrząd czy jest dobrze ustawiony... a moze znowu wur się sypnął ? sprawdzałes cisnienie paliwa ?


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 17-06-2012 20:39
Dopierośmy ze spotu wrócili - a tak naprawdę, to nawet świec nie mogliśmy tam wykręcić, co dopiero o mierzeniu ciśnień mowa smiley
Mateuszu, twórz teraz listę elementów do sprawdzenia smiley
Mariusz już dziś wysyłał manual do K-Jeta - teraz tylko studiować smiley


Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 17-06-2012 20:49
BraveHeart podaj maila smiley też dostaniesz manual k jeta


Porsche 924 2.0 Szarak

Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
Qbak
Użytkownik



Postów: 7462
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 17-06-2012 21:27
Biały dym, hmm, brzmi jakby przepalał wodę, rozumiem ze się nie grzeje, ale może
uszczelka nie jest tak mocno uszkodzona? A głowica też nie ruszona, ktoś z poprzednich
właścicieli wie czy była kiedyś wymieniana? Może jeszcze z fabryki? Chociaż do straty
mocy ten opis nie pasuje, no i wody nie ubywa. To taki strzał oczywiście jeżeli chodzi
o ten biały dym, bo nad tym bym się najpierw zastanowił. Na 100% nie ubyło płynu?

Teoretycznie powinien wywalać wodę przy takiej usterce, ale może nie jest tak duża
i nie jeździłeś zbyt dużo z tym uszkodzeniem.

Będzie dobrze smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 17-06-2012 21:29
www.qbak.pl
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 17-06-2012 21:46
Ja uszczelki nie wymieniałem, wymieniane były uszczelniacze zaworowe, ale bez ściągania głowicy. K-Jeta bym nie obwiniał, wtryski też są praktycznie nowe, sprawdziłbym dokładnie układ zapłonowy - kable i świece wymieniałem, ale aparat jest tam jeszcze starego typu może warto zerknąć w jakim stanie są styki na rozdzielaczu, kopułka i palec. Ten biały dym może wskazywać na uszczelkę pod głowicą, ale skoro płyny i temperatura w normie to dziwna sprawa.

Co do manula do K-Jeta to dostępny jest ciekawy skan w dziale download: http://924.pl/downloads.php?cat_id=2

Powodzenia i szybkiej naprawy!


Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
BraveHeart
Użytkownik



Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10
Dodane dnia 18-06-2012 20:17
Dopiero teraz zobaczyłem, że w opisie wpisałem "blebirdowy" zamiast "bluebirdowy". Sorry to nie złośliwość smiley
Trochę posiedziałem przy prosiaku dzisiaj i sprawdziłem kilka rzeczy. Na początek zakręciłem kilka razy i truposz. Próbowałem sprawdzić rozrząd ale znalazłem oznaczenie tylko na wałku rozrządu i pokrywie rozrządu. Nie mogłem zlokalizować oznaczeń na trybach wału korbowego, a oznaczenia na kole zamachowym są po drugiej stronie silnika smiley

Bluebird zasugerował że k-jet powinien być ok i postanowiłem sobie odpuścić grzebania w tym ustrojstwie.

Tomek z transaxle.istore.pl napisał mi na privie żebym na początku oczyścił styki rozdzielacza w aparacie zapłonowym. Wyczyściłem z grubsza, zamontowałem i zakręciłem. Pobulgotał coś i padł. Więc pokręciłem aparatem zapłonowym aż w końcu zaskoczył. Jak już ustawiłem aparat w takiej pozycji, że nie gasł to minimalnie poruszałem jeszcze aparatem na pracującym silniku żeby ustawić na optymalną pracę. O to co udało mi się uzyskać (to jeden z kolejnych udanych startów):
http://www.youtube.com/watch?v=KjrYf_bDOEQ&feature=youtu.be

Słabo słychać na filmiku ale na moje to chodzą góra trzy tłoki. Silnik mocno się rozregulował i jeszcze grzebaliśmy wczoraj przy mieszance więc pracuje jak widać. Teraz przekonałem się do tego aby wymienić cały aparat zapłonowy bo jest już mocno styrany. Tego samego dnia co doszło tej awarii 4h wcześniej jechałem od mechanika (wymiana wszystkich starych przewodów paliwowych) dopadło mnie oberwanie chmury co mogło się odbić na aparacie zapłonowym po paru godzinach.

Pod pokrywą rozrządu nie ma wycieku oleju. Pod głowicą z widocznej strony silnika też nie ma wycieku oleju... ale ze strony od kabiny jak wsadzam palce bo nie widać to mam czarną krew na rękach. Jest wyciek. Qbak ma racje. To chyba dopiero początek smiley dlatego się jeszcze nie grzeje. Sprawdziłem poziom płynu chłodniczego no i może faktycznie coś tam ubyło ale to w granicach błędu statystycznego, lub nachylenia podłoża. Fakt faktem od razu zauważyłem zmianę więc długo z tym nie pojeździłem. Ale czy uszkodzona uszczelko może mieć wpływ na tak drastyczną zmianę pracy silnika?

Może te dwie usterki są ze sobą kompletnie nie powiązane. Źle pracuje lub nie pracuje bo pada mi aparat zapłonowy, a biały dym to uszczelka pod głowicą?
439865
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
Qbak
Użytkownik



Postów: 7462
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-06-2012 20:47
No faktycznie to nie wygląda na uszczelkę, jeżeli chodzi o wszystkie inne objawy.
Rozmawiałem dziś z Michałem i stwierdził że czasem zła dawka paliwa może mieć
takie objawy. Jaki zapach ma ten biały dym?

Masz przerywacz czy moduł? Rocznik wskazuje na przerywacz, może on ma jakieś
problemy?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 18-06-2012 21:05
Zobacz może czy nie pojawiają ci się bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego podczas pracy silnika, ale ten dymek jak na moje oko troszkę za mało biały i za mało gęsty jak na strzeloną uszczelkę pod głowicą.

Na moje oko pierwsze co to masz za bogatą mieszankę... sprawdź czy nie leje ci stale 5-ty wtrysk w dolocie. Mieszałeś przy k-jecie więc też może być za dużo paliwa.
Koła pasowe ustawiasz na znaki:
Płetwa na deklu zaworów = kropka od strony silnika (czyli patrzeć na kółko od strony szyby przedniej)
Znak na kole zamachowym - trzeba zanurkować na tylną część silnika z latarką i przy prawidłowym ustawieniu w okienku na obudowie sprzęgła pojawi się "-0"
Poglądowo (na fotce jest błąd w ustawieniu kółka rozrządu bo kropka jest po złej stronie):
[img]http://i134.photobucket.com/albums/q112/insignificant_entity/1980%20Porsche%20924/Timing-0.jpg[/img]

Tutaj jest prawidłowo jak być powinno smiley
[img]http://c.fixya.net/fixya20/uploads/Images/tdisline_14.JPG[/img]

Możesz także sprawdzić wtedy aparat zapłonowy - palec powinien wskazywać do środka silnika w stronę grodzi... nie wiem czy to brzmi logicznie smiley ale w tamtym kierunku jest wyjście na 1 cylinder.

Sprawdź stan świec, powinny być lekko brązowe a inny kolor oznacza że coś jest nie tak i trzeba patrzeć co smiley

Przewody zapłonowe możesz sprawdzić multimetrem - normalnie dobry przewód ma ok 8000 Omów.

Profilaktycznie można wymienić kopułkę i paluch... w sumie groszowe sprawy a nierzadko pomaga.

Dobrze jest też sprawdzić jak działa przerywacz w aparacie - takie kowadełko... powinno się na krzywkach odsuwać. Ja miałem tak że mi odsuwało się na 3 krzywkach a na 4 nie... wystarczyło wyregulować i było dużo lepiej.

W razie czego w "hayensie" masz sporo opisane... jest na necie smiley
To tyle ode mnie smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 18-06-2012 21:13
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
BraveHeart
Użytkownik



Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10
Dodane dnia 18-06-2012 21:25
Czuć trochę benzynę i olej? Kiedy wcześniej wszystko było ok to pachniało wspaniale niedopaloną benzyną i to dość intensywnie. Teraz czuć mniej benzyny lub inaczej spaloną. Może zapłon jest nie w tym momencie i wybucha kiedy tłok już opada, przypalając olej na ściankach cylindrów?

Mam przerywacz. Ło to ustrojstwo (też z dzisiaj):
http://youtu.be/Coaoey-R7qA

Właśnie po przeczyszczeniu styków wewnątrz aparatu (przerywacz, palec i co się dało) odpalił. Jednak po moich dalszych eksperymentach z tym oto modułem znowu prycha i kicha, zabulgocze i pada. Ponieważ nie grzebałem dzisiaj nigdzie indziej to zwalam winę na ten wynalazek.

Czy w moim roczniku 77 mogę zainstalować sobie jakiś nowszy typ?
439865
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 18-06-2012 21:57
Znaki do zgrania z przedniej strony silnika:

znak 1 = nacięcie lub "płetwa"
znak 2 = nacięcie na kole pasowym

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 18-06-2012 21:58
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
BraveHeart
Użytkownik



Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10
Dodane dnia 20-06-2012 11:21
Więc tak. Zaistniała realna obawa o to, że wlałem lewe paliwo, a dokładnie ON smiley. Prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest nikłe bo nawet nie wsadziłbym do wlewu paliwa pistoletu. Jednak zawsze tankuję się na shellu v-power racing, a w drodze do Lipy miałem już słabą rezerwę i zatankowałem się na Orlenie vervą. I nie dam sobie ręki obciąć, że nie była to verva ON. Chociaż na pistoletach jest napisane verva 98 i verva ON. Mało prawdopodobne abym się pomylił jednak wtedy bardzo się śpieszyłem (mecz polska - czechy), a nie wiem czy dystrybutory orlenu mają zabezpieczenia. Nie jestem kolekcjonerem paragonów ze stacji paliw więc nie mam dowodu. Faktem jest jednak, że kilka kilometrów po do tankowaniu zaczęły się kłopoty.

Po przewertowaniu całej sieci na temat objawów jakie się pojawiają po takim zdarzeniu muszę brać również to pod uwagę smiley. "spadek mocy, białawy dym, nierówna praca silnika, do zatrzymania jednostki napędowej" itp.. Muszę brać niestety pod uwagę i taką ewentualność.

Jak przyjdą części.:
1 kondensator układu zapłonowego Porsche 924
2 zestaw styków rozdzielacza zapłonu Porsche 924
3 palec rozdzielacza Porsche 924
4 kopułka rozdzielacza Porsche 924
5 4x świece zapłonowa NGK - BP7ES 924
6 pasek rozrządu
7 filtr paliwa

Biorę się za profilaktyczne zabiegi:
1- Zlewam całe paliwo 2- wlewam parę litrów nowego i butelkę dodatku do czyszczenia układu paliwowego 3- przepłukuję układ do filtra paliwa (stary już zdemontowany) 4- zakładam nowy filtr paliwa 5- przepłukuję K-Jeta (bez wtrysków) 6- wtryski już wypiąłem z przewodami i oczyściłem (drożne i puszczają ładną - właściwą chmurę) sprawdzę jeszcze bary 7- podłączę wtryski do oczyszczonego układu paliwowego i sprawdzę czy równo podają benzynę 8- podłączam wtryski do silnika ale wymontowuję stare świece aby przepłukać silnik na razie bez spalania mieszanki 9- podpinam kopułkę, rozdzielacz, kondensator 10- Zakładam nowy pasek i ustawiam rozrząd, później palec 11- sprawdzam iskrę, wkładam świece 12- Musi odpalić!!!

K-Jetronic:
Szarak Dzięki za manuala. Poczytałem. Rozkręciłem i skręciłem taki sam (zapas od Bluebirda) bez rozdzielacza paliwa. Sprawdzałem działanie regulacji. Jak przekręci się w lewo do oporu to mamy minimalne podawanie paliwa (lub zerowe smiley). Ciekawostka: po wykonaniu 32 obrotów w prawo (zwiększanie dawki benzy) gwint się kończy i śruba regulująca wypada smiley. Ciężko się to później zakłada więc ostrożnie z kręceniem (0-30 max). U siebie w zamontowanym jeszcze nie grzebałem ale chcę policzyć ile obrotów będę miał do końca w LEWO. Dzięki temu będę wiedział w jakim położeniu jest regulacja (między 0, a 30). Kolejna ważna rzecz! Przy regulacji mieszanki trzeba wyjąć imbusa po każdej regulacji - bo zwyczajnie ma on swoją wagę i dociąża ramie bardzo precyzyjnie wyważonej dźwigni poruszającej tłoczek regulacji dawki benzyny (ramię przepływomierza).

Po ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu (chyba 10 stopni) i wyregulowaniu jałowej pracy silnika na przepustnicy wyreguluje K-Jeta.
Na razie ustawię go tak żeby zmniejszać dawkę do momentu przerywania i nierównej pracy na jałowym. Później oddam w ręce fachowców.

A to wszystko w następnym odcinku jak Odpali smiley

PS. Wymyśliłem ciekawy patent na czyszczenie wtrysków ale niestety tylko w jedną stronę smiley

439865
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
Qbak
Użytkownik



Postów: 7462
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 20-06-2012 19:56
Proponuje odkręcić korek wlewu paliwa i powąchać - powinno być wszystko jasna.
A jeżeli na węch się nie da to ściągnij jakimś gumowym wężykiem trochę paliwa
przez wlew, będzie widać czy ropa czy benzyna.

Przy punkcie 8 bym się zastanowił, nalejesz sobie benzyny do oleju, niby nic wielkiego
ale może nie być smarowania cylindrów przez jakiś czas bo benzyna wyczyści olej.
Jeżeli ktoś ma doświadczenie po takiej sytuacji to proszę o poprawienie tego co
napisałem.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
BraveHeart
Użytkownik



Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10
Dodane dnia 22-06-2012 21:06
Po zainstalowaniu części i profilaktycznej wymianie paliwa DZIAŁA!!!
Trochę nierówno pracuje. Wacha się pomiędzy 0,9 / 1,1 i kiedy spuszczę nogę z gazu to trochę wolniej schodzi z obrotów (na końcu). Po za tym widzę i czuję, że dużo żwawiej ciągnie na niskich obrotach niż kiedykolwiek przedtem. Na trasie testowej cieszyłem się jak dziecko!

Powodem jest prawdopodobnie to, że nieprofesjonalnie ustawiłem zapłon i przepustnicę, a do tego grzebałem w K-Jecie. Mam problemy z odpaleniem na zimnym silniku. Ale jak już zamruczy to normalnie filharmonia smiley

Trochę głośniej ryczy, trochę lepiej się zbiera i trochę więcej pewnie bierze benzyny ale Jezu jak to "cholerstwo idzie"!!!!!!!

Na jałowym po wchodzeniu na wysokie obroty zauważyłem "dziurę" tzn. od 1 do 5tys. wkręca się ładnie i wyżej zaczyna się dławić, a kiedy dociskam mocniej pedał wskakuje na czerwone pole. Inaczej... Gdy wcisnę od razu gaz do podłogi to wskakuje na czerwone bez szemrania ale kiedy powoli wchodzę na czerwone to na wysokości 5,5/7 tys. się dławi.

Może go zalewa z lekka itp. Może dlatego też wolniej schodzi z obrotów (zanim się przepali?). Jednak kiedy zmniejszałem ciśnienie (dawkę paliwa) w K-Jecie to już prawie gasł silnik. Więc tutaj pomoże tylko mistrz w ustawianiu K-Jetronika/zapłonu/przepustnicy.

Podsumowując: Cieszę się jak dziecko smiley. Prawie tak samo jak go kupiłem (tylko w tedy patrzyłem przez okno co 30min.smiley). To co mi się przytrafiło zżyło mnie jeszcze jeszcze bardziej z niebieskim ptakiem. Cieszę się, że ta przygoda jest za nami, a przed nami tysiące kilometrów wspaniałych chwil. Teraz jestem bardziej wyczulony na wszelkie znaki jakie mi daje i wiem co morze być ich powodem. W brew pozorom dzięki temu mam do niego większe zaufanie niż wcześniej...

Dziękuję: Tokowi z transaxle.istore.pl za porady oraz szybką przesyłkę części. Dziękuję Bluebirdowi za bardzo cenne porady na privie oraz wam wszystkim za wszystkie sugestie i wsparcie

PS: Naprawiłem również samo włączające się wycieraczki smiley. Elektryka w manetkach jest powalona ale dałem radę smiley Ci co widzieli wiedzą o co biegasmiley
439865
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
BraveHeart
Użytkownik



Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10
Dodane dnia 22-06-2012 21:10
Sorry za ortografię. Dopiero teraz zobaczyłem.
Podziękowania dla Sobka za wsparcie manualne (klucze do świec itp.).
439865
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
BraveHeart
Użytkownik



Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10
Dodane dnia 22-06-2012 21:17
YYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sory emocje :smiley
Moderatorzy wiedzą co robić jak by cosmiley
439865
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
Qbak
Użytkownik



Postów: 7462
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 22-06-2012 21:54
Emocje wskazane! smiley W końcu okazało się że to jakaś pierdoła smiley

To teraz bezawaryjnej jazdy!

Czyli jednak paliwo? ON?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: K-Jetronic PRAWDOPODOBNIE? 924 blebirdowy
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 23-06-2012 09:02
Super, że bestia ożyła smiley Teraz z nowym układem zapłonowym może silnik nabierze jeszcze większego wigoru - choć już wcześniej radził sobie z tym autkiem całkiem nieźle.
Wiesz co w końcu było przyczyną niedomagań? Rzeczywiście wlałeś ropę, czy po prostu coś z osprzętu zaczęło niedomagać?


Strona 1 z 2 1 2 >