924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
franz
Użytkownik

Postów: 110
Miejscowość: 3miasto
Data rejestracji: 31.08.16
Dodane dnia 20-10-2016 20:23
odebralem dzisiaj samochod po wymianie kompletu rozrzadu (944 2,7). Pojezdzilem parenascie km i wszystko bylo ok. Obroty wolne w granicach 900 a silnik wkrecal sie normalnie na obroty.

Wieczorem wizyta w markecie i powrot do domu w meczarniach. Przypalowalem chwile na prostej i od nastepnego skrzyzowania silnik krztusi sie w zakresie 1500-3000 obrotow, szarpie cholernie i jazda jest mozliwa tylko na najnizszych obrotach. Jak podchodzi pod 3000 obrotow i potem spada w dol to z tylu sa stuki (strzaly w wydech ??). Podjazdy pod gorke to meczarnia. Dotoczylem sie do garazu na awaryjnych predkoscia 20km/h. Ciekawe, ze na wolnych obrotach silnik pracuje lepiej i rowniej niz przed awaria (trzyma rowniotko prawie 1000 obrotow-wyzej o jakies 100 niz bylo). Niestety nawet bez obciazenia na luzie silnik krztusi sie i strzela z wydechu jak tylko dodaje sie gazu.

Dodam ze w miedzyczasie umylem auto, a dodatkowo byly spore opady deszczu (jesli to moglo miec w ogole wplyw na to co sie dzieje).

Macie jakies pomysyly co sie moglo wydarzyc?

Edytowane przez franz dnia 20-10-2016 21:41
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
Andrew
Użytkownik



Postów: 1461
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 20-10-2016 21:58
Problem z zapłonem. Świece i kable wymieniałem w zeszłym roku. Może coś z kopułką jak wymieniali rozrząd. Źle się zapinana kopułkę i może zaczep puścił. Szukał bym w miejscach gdzie mechanik musiał coś rozbierać do wymiany rozrządu


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220

Edytowane przez Andrew dnia 20-10-2016 22:00
1405874
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
franz
Użytkownik

Postów: 110
Miejscowość: 3miasto
Data rejestracji: 31.08.16
Dodane dnia 20-10-2016 22:13
Andrew, też tak stawiam na zapłon tylko dokładnie co to nie mogę zlokalizować. Poodpinałem kable, powpinałem z powrotem, jest lekka poprawa, mniej się krztusi, strzały z wydechu pozostały. Sam dzisiaj już nic nie wymodzę. Jutro dokulam się jakoś z powrotem do warsztatu.


Odjechał: 944 2,7 1988
Jest: SL500 R129
Będzie: 911 ???
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
simprez
Użytkownik



Postów: 5604
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 21-10-2016 11:52
Zdjąć kopułkę i obejrzeć palec - może coś gmerane było? Może nie nie dokręcony?
Jak nie to to pomierzyć kable.
Może uszkodziło się przejście między którymś z przewodów a którąś z fajek?


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
franz
Użytkownik

Postów: 110
Miejscowość: 3miasto
Data rejestracji: 31.08.16
Dodane dnia 21-10-2016 16:14
Sa przebicia na kablach. uszkodzone przy fajkach. Kable ida do wymiany i mam nadzieje ze to zamknie temat.


Odjechał: 944 2,7 1988
Jest: SL500 R129
Będzie: 911 ???
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1705
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 21-10-2016 19:16
Hejka,

tu zapytam z czystej ciekawości, bo miałem dokładnie taki sam problem w 924 2.0. Jakiej masz marki kable zapłonowe? Miałem NGK. Wypiąłem kable i po ponownym wpięciu na świece do niczego się nie nadawały. Połamane i potopione w środku fajki. Rozpadały się w rękach. Nowe kable.. smiley


Porsche 924 2.0 Szarak

Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
franz
Użytkownik

Postów: 110
Miejscowość: 3miasto
Data rejestracji: 31.08.16
Dodane dnia 21-10-2016 21:42
kable tesla


Odjechał: 944 2,7 1988
Jest: SL500 R129
Będzie: 911 ???
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 21-10-2016 23:30
Widocznie taka jakość...


Siem
browar
eS
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 21-10-2016 23:38
Przy okazji - proponuję zrobić inspekcję przewodu masy silnika.


Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
Andrew
Użytkownik



Postów: 1461
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 21-10-2016 23:44
Przy kole zapasowym były stare Beru. Możesz sprawdzić na szybko czy będzie różnica.


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
BraveHeart
Użytkownik



Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10
Dodane dnia 22-10-2016 21:11
Cześć,
To nie kable. Mogło być grzebane w przerywaczu zapłonu mechanicznym pod palcem w kopułce albo źle ustawili zapłon i wyregulowali na przepustnicy żeby trzymał obroty pomimo złego konta wyprzedzenia zapłonu. Mi tak zrobili kiedyś w 924 po wymianie rozrządu. Obroty są ładne i silnik pracuje równo ale nie wejdzie na obroty (u mnie było od 3500). Długo się męczyłem zanim do tego doszedłem. Zacząłem nawet regulować mieszanką obroty i wtedy już wszystko pochrzaniłem.

Na 90% źle ustawiony zapłon i podregulowane obroty na przepustnicy. Zapłon źle ustawiony albo na całej kopułce albo na samym przerywaczu (tylko nie wiem czy w 944 jest przerywacz ze śrubeczką do regulacji przerywacza).
439865
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 22-10-2016 21:39
Jezu, Mateusz. Jak byk napisane 944 2,7 litra...


Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
Andrew
Użytkownik



Postów: 1461
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 23-10-2016 21:02
Możliwe, że te Tesle kiepsko znoszą wysoką temperaturę. Dopóki nie były ruszane to wszystko działało. Przy okazji wymiany rozrządu trzeba odpiąć kable i wtedy się połamały. Dopóki było sucho to wszystko było ok. Jak popadało to zaczęły przebijać.

Napisz Franc, czy po wymianie kabli pomogło.


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
franz
Użytkownik

Postów: 110
Miejscowość: 3miasto
Data rejestracji: 31.08.16
Dodane dnia 27-10-2016 12:24
Niestety, poszukiwania problemu trwają dalej. Kable miały uszkodzenia przy fajkach, ale ich wymiana nie pomogła. Kable masowe też sprawdzone i są ok, a silnik dalej prycha.


Odjechał: 944 2,7 1988
Jest: SL500 R129
Będzie: 911 ???
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
marchewa
Użytkownik



Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12
Dodane dnia 27-10-2016 12:49
a nieszczelnośći między przepływką a kolektorem - jak robili rozrząd to na pewno to rozbierali, może guma pekla albo opaski którejś ktoś nie dokręcił????
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
franz
Użytkownik

Postów: 110
Miejscowość: 3miasto
Data rejestracji: 31.08.16
Dodane dnia 02-11-2016 14:28
W warsztacie sprawdzali wszystkie czujniki, wiązki, złącza, elementy układu zapłonowego,
a dzisiaj zabrali się za sprawdzanie ciśnienia w układzie paliwowym i wygląda, że temat wreszcie rozkminiony.

Po podłączeniu paliwa przez manometr silnik zaczął normalnie pracować. Na 99% musiał zaciągnąć się jakiś syf ze zbiornika. To by się zgadzało, bo usterka mi wyszła bezpośrednio po zatankowaniu, o czym zaponiałem wam wcześniej napisać. Samochód dzisiaj sprawuje się dobrze. Czeka mnie pewnie ściągnięcie zbiornika i czyszczenie, żeby się nie powtórzyło. Narazie wymienię filtr.

Przy okazji sprawdzona kompresja. Na każdym cylindrze trzyma po 13 bar.


Odjechał: 944 2,7 1988
Jest: SL500 R129
Będzie: 911 ???

Edytowane przez franz dnia 02-11-2016 17:33
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
r944s2
Użytkownik

Postów: 14
Miejscowość: Kielce
Data rejestracji: 06.03.16
Dodane dnia 08-11-2016 14:39
Nie chce nowego tematu tworzyć to wybaczcie ze tu sie podepnę.Moja Eska ciezko pali na ciepło,ewidentnie go zalewa bo śmierdzi paliwo,zanim zrzucę kolektor ssący to zapytam sie czy dobrze typuje ze to czujnik temperatury?Na zimnym pali na widok kluczyka...smiley
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
Qbak
Użytkownik



Postów: 7450
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 08-11-2016 21:13
Może być, ale może najpierw go zmierz. Może jeszcze regulator ciśnienia paliwa?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.porscheshop.pl
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
r944s2
Użytkownik

Postów: 14
Miejscowość: Kielce
Data rejestracji: 06.03.16
Dodane dnia 09-11-2016 03:44
Regulator na pewno bo puścił paliwo i po pięciu minutach ma tylko 1.4 bara.A do czujnika to nawet go paluchem nie dotknę bo głęboko jest bestia...
Autor RE: silnik parska, auto sie nie kula - problem z obrotami
Andrew
Użytkownik



Postów: 1461
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 09-11-2016 12:18
Ja walczyłem z regulatorem. Poczytaj tutaj:

http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=2864&rowstart=20


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Strona 1 z 2 1 2 >