Autor |
Ciezko pali z rana.. |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 21-09-2007 15:15 |
|
|
Witam .. no i nastaly zimne poranki przy 2C zapala dopiero po 3\4 razie, w audi byl czojnik temp. cieczy silnika ktury sterowal dodatkowym wtryskiem paliwa do kolektora sacego nie wiem jeszcze co steroje tym tu w 924, byc moze wtrys nie daje dodatkowej dawki na zimny silnik moze ma ktos schemat jak przerobic ten wtrysk na reczne sterowanie tak by mozna bylo go wlaczyc i wylaczyc recznie jakims przyciskiem???
mamkilka tych wtryskow na poczatek zmienie na inny...
|
|
Autor |
RE: Ciezko pali z rana.. |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 21-09-2007 15:23 |
|
|
mam taki sam problem po dluzszym postoju (np.noc, po pracy)
zapala przy pelnym gazie
start 1 . zapala i zaraz gasnie
start 2 . zapala i zaraz gasnie
...
wreszcie zapala i pracuje nierowno
po chwili praca sie normuje i chodzi dobrze
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Ciezko pali z rana.. |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 23-09-2007 10:18 |
|
|
Denerwoje to odpalanie ale mam dziesiatki czojnikow od audi bo robilem w moim silnik 5 cyl. Wiec moze cos podpasoje a moze ktos napisac do czego ida te 2 czujniki wody ten z tylu glowicy 1 pin i na wezu 2 piny. Czujnik termiczny i wtrysk 5 mam od audi sa takie same ale w audi termiczny siedzi w kroccu termostatu i miezy temp wody jak to jest tu?[img][/img]
|
|
Autor |
RE: Ciezko pali z rana.. |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-09-2007 23:06 |
|
|
Z tyłu głowicy są dwa czujniki:
1-przewodowy taki mały na wsuwkę idzie do wskaźnika temp. na desce
drugi z wtyczką taką jak wtryskiwacz rozruchowy idzie do wtryskiwacza rozruchowego
2-przewodowy na wężu uruchamia zawór wzbogacania mieszanki przy rozruchu gorącego silnika (zawór jest przy rozdzielaczu paliwa).
|
|
Autor |
RE: Ciezko pali z rana.. |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 03-10-2007 00:17 |
|
|
Objawy mr-nemo to książkowy przykład niesprawnego (rozkalibrowanego) WUR (Warm-Up Regulator) czyli tej aluminiowej skrzyneczki przykręconej z tyłu kolektora dolotowego do której dochodzą dwa przewody paliwowe. Trzeba ją wymienić na sprawną używkę (nowe już nie są produkowane, a jak były to kosztowały ok 1200 zł), lub wykalibrować ten co masz. Żeby to zrobić trzeba lekko przerobić WUR i zaopatrzyć się w manometr, trochę złączek i przewodów paliwowych. Jak trzeba to opiszę co i jak.
Troll -> jeśli chcesz sprawdzić czy nie poleciał ci czujnik temp. cieczy chłodzącej o którym pisze Juras to zamiast niego (chyba brązowa wtyczka) zrób tam pętelkę(znaczy zwarcie) i zobacz jak odpala. Ja nie dostałem nigdzie sprawnego czujnika i mam zamiast niego wpięty włącznik umieszczony w kabinie - nie tniesz w ten sposób instalacji.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Ciezko pali z rana.. |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 03-10-2007 21:56 |
|
|
pozmienialem juz czojniki pomierzylem opornosci i potestowane przy roznych temperaturach i jest juz lepiej pali duzo latwiej , okazuje sie iz mialem na dodatek zle ustawiana miesznke niby byla przy 1 lambdzie cos miedzy 099 a 1,09 ale widac nie bylo okay, zrobilem na oko jak kiedys w audi przy silniku NG(2.3 tez na jettroniku) co do warmup-a to mam kilka od wlasnie takowego audi ale maja one dodatkowo wejscie na podcisnienie wyczytalem na tutejszym forum iz zakladali wlasnie takie do golfow gti i niby lepiej sie wkrecaly jak znajde czas na to to przeloze i przetestoje,
kurcze szkoda ze krece tylko przy dieslach i max 4 letnie bo co do bezyniakow to niewiele wiem....
a podobno ten czujnik mozna zastapic innym bimetalem ktury rozlancza sie przy tem 12*C i nie musi byc zanuzony w cieczy wiem ze zakladali taki przy pokrywie od rozrzadu odbieral cieplo od silnika..
bede w polsce na wszystkich swietych to moge zabrac i wyslac ci kilka czojnikow na podtestowanie
|
|
Autor |
RE: Ciezko pali z rana.. |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-10-2007 11:29 |
|
|
pilatusie albo reszto kumatych, co mi sie dzieje od zawsze ?? jak zimny to pali dobrze (z przyciskiem od 5 wtrysku oczywiście) jak ciepły (czyli jeździł, zgasiłem na 5min i odpalam) też pali dobrze. jak postoi nie 5 min tylko powiedzmy 20 to trzeba długo trzymac 5 wtrysk i gazu troche, pali na 2 gary, potem 3, jak puszcze guzik od 5 wtrysku to gaśnie, potem dopiero 4 i już spokuj.
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Ciezko pali z rana.. |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 04-10-2007 21:36 |
|
|
mowili mi ze zle ustawiona miesznka ma wplyw na rozruch, nie odczowa sie tego podczas jazdy ale iz jet-y byly\sa wrazliwe na miesznke, no i CO do 85 moze dochodzic do 4,5 i nie jest to bledem tylko ten silnik tak ma, ja ustawilem na 2,5 i ciezko z rana, przestawilem na 4,5 i jest calkiem ok.. lambda jest teraz na 1,12 czyli troche wiecej niz 14 litrow powietrza na litr bezyny.....
a i jeszcze jedno pali juz mi prawie od reki ale jak juz zapali na zimnym ma ok 550-600 obr. jak sie nagrzeje to ma 0k 1000, co moze nie dzialac sruba od reg. obr, wkrecona prawie do konca no moze ma jescze pol oroty do konca silnik nie faluje wiec silnik krokowy ok, zastanawia mnie podcisnienie co idzie do aparatu zaplonowego jak je sciagne to niema zadnej roznicy czy tak ma byc?aparat elektroniczny bez przerywacza....
Edytowane przez troll oslo dnia 07-10-2007 21:44 |
|
Autor |
RE: Ciezko pali z rana.. |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 23-10-2007 14:33 |
|
|
wymieniłem warm up regulator i jest lepiej ale nie jest dobrze
teraz wygląda to tak:
1 start gaśnie
2 start gaśnie
3/4 start pali i po chwili obroty sie normują
po wymianie , regulacji zapłonu i zaworów pali bez gazu, i szybciej osiaga normalna prace
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Ciezko pali z rana.. |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-10-2007 16:56 |
|
|
Jeśli ktoś ma chęć przerobić swój warmup regulator tak by można było regulować tzw. ciśnienie sterujące na zimnym silniku jest to proste jak drut. Trzeba by dokupić jakiś manometr, przewody itp a potem sprawdzić to z książką z działu download.
http://forums.pelicanparts.com/showthread.php?s=&threadid=218814
|
|
Autor |
RE: Ciezko pali z rana.. |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 26-11-2007 18:07 |
|
|
mr-nemo napisał/a:
wymieniłem warm up regulator i jest lepiej ale nie jest dobrze
teraz wygląda to tak:
1 start gaśnie
2 start gaśnie
3/4 start pali i po chwili obroty sie normują
po wymianie , regulacji zapłonu i zaworów pali bez gazu, i szybciej osiaga normalna prace
mam pytanie poniewaz nadal nie pali od razu:
- jak sprawdzic warm up regulator ?
1) z odlaczonym regulatorem - nie ma reakcji
2) podlaczylem na "krotko" regulator do akumulatora - nie ma reakcji
ma ktos jakis pomysl ?
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Ciezko pali z rana.. |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 26-11-2007 20:11 |
|
|
No nie będzie reakcji ponieważ podłączenie go do prądu powoduje odwrotną reakcję niż byś chciał tzn. zubożenie zamiast wzbogacenia. O ile w ogóle uzwojenie grzejne działa. Ale podejrzewam, że działa tylko, rozkalibrowane są ciśnienia. Bez manometru nie da rady sprawdzić co się dzieje. A jak już będziesz miał manometr to pewnie skończy się przeróbką, którą zalinkowałem wyżej.
Tak przy okazji widziałem na ebayu angielskim - nawet chyba u tego sprzedawcy od którego kupowałem cześci do chłodnicy oleju manometry z gliceryną w środku specjalnie przeznaczone do paliwa. I chyba nie były powalająco drogie. Kwestia końcówek żeby się wpiąć z pomiarami - to chyba ze starych przewodów paliwowych z innych aut z jetronikiem. A może pojawiły się już manometry przeznaczone do diagnostyki tego układu w przyzwoitych cenach ? Kiedyś taki zestaw był strasznie drogi - ok 1tys złotych.
Edytowane przez juras dnia 26-11-2007 20:46 |
|