Autor |
944 S2 o krok od perfekcji |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 03-12-2011 18:21 |
|
|
W końcu postanowiłem trochę podzielić się z Wami losami niebieskiego turka czyli 944 S2 z 1990 roku w kolorze Turkische Blau, które kupiłem w Maju 2011.
Moja przygoda z Porsche rozpoczęła się w 1984r. kiedy po raz pierwszy zobaczyłem 928 i które do dzisiaj jest moim marzeniem (oczywiście w wersji GTS :-)))
Dlatego m.in. pierwotny plan zrobienia sobie prezentu na trzydziestektóreśtam urodziny zakładał kupno 928 właśnie co najmniej w wersji S4
Niestety żaden z dostępnych w tym czasie samochodów w PL mnie nie przekonał i tak za namową forumowiczów z PCP skierowałem również na 944.
944 S2 z Bielska-Białej gdzie mieszkam był blisko, za przyzwoite pieniądze i jak mi się wydawało w dobrym jak na 21 letnie auto stanie technicznym. Sprzedający w ogłoszeniach pisał nawet o stanie kolekcjonerskim :-)))
Autko przyjechało do Polski w 1992 roku i nie miało łatwego życia, przez 17 lat głównie stało w garażu pokonując nieco ponad 55000 km
Pierwszy właściciel w PL drugi ogółem zdecydował się dać auto w prezencie ślubnym swojemu zięciowi w roku 2009 a ten długo nie namyślając się sprzedał je po niecałym roku. Handlarz od którego kupiłem autko również miał je mniej więcej rok. Tak więc w historii auta jestem piątym właścicielem.
Po zakupie samochodu w stanie rkolekcjonerskimr1; dość szybko zostałem sprowadzony na ziemię r11; autko miało dwie przygody blacharskie jedną z przodu lewe nadkole, zderzak oraz jedną z tyłu.
Obie niegroźne i obie źle naprawione.
Ponieważ nie stać mnie na samochód moich marzeń póki co postanowiłem podarować niebieskiemu turkowi najlepsze piąte życie na jakie mnie stać no i zaczęło się szaleństwo.
Cel jeden czyli przywrócenie samochodu do stanu w jakim wyjechał z salonu bez ściemniania, oszczędzania, druciarstwa i badziewiarstwa w nadziei, że efektem końcowym będzie jedno z najlepiej zachowanych 944 S2 w Polsce :-)
Projekt podzieliłem na kilka etapów
1. Mechaniczne ogarnięcie samochodu i kompletacja środka
2. Zawieszenie i układ hamulcowy
3. Układ wydechowy i przeróbka klimatyzacji na czynnik R134A - wiosna 2012
4. Wymiana wszystkich rnaruszonychr1; elementów blacharskich na zupełnie nowe i oczywiście oryginalne - wiosna 2012
5. Poprawki lakiernicze
Na chwilę obecną udało się zrobić następujące elementy:
Wymiana kompletnego sprzęgła na Sachs's na sprężynach
Kompletna wymiana rozrządu wraz z łąńcuszkiem, kompletem ślizgów i pompą wody
Wymiana świec oraz wszystkich płynów, silnik, skrzynia, hamulcowy, chłodniczy
Wymiana zatartych łożysk transwału na nowe ZZ z luzem C3
Wymiana wsporników drzwi ograniczających szerokość otwarcia
Wymiana postrzępionej nici na kierownicy
Wymiana wszystkich połamanych we wnętrzu plastików (suwaków nawiewu, zegarka elektronicznego, przycisków elektrycznego sterowania szybami
Zakup kompletu oryginalnych dywaników Porsche
Wymiana przepływomierza oraz silniczka obrotów biegu jałowego
Wymiana popękanych lamp tylnych
Wymiana daszków przeciwsłonecznych wraz z uchwytami
Wymiana popękanych kierunkowskazów
Wymiana popielniczki
Wymiana maskownic głośników w drzwiach przednich
Kompletna odbudowa instalacji radiowej do stanu fabrycznego (wszystkie styki i końcówki kabli)
Montaż fabrycznego radia Blaupunkt SQR 46 oraz wzmacniacza z equalizerem Blaupunkt BEA 80
Zakup skórzanego pokrowca targi ucha do holowania oraz maskownicy otworu oka do holowania
Zakup nowego kompletu opon Bridgestone S-02 16r1; w rozmiarach fabrycznych
Kompetna renowacja felg Design 90' malowanie z pistoletu fabrycznym kolorem Porsche Silver
Uzupełnienie dekielków zabezpieczających śruby w kołach przed odkręceniem
Wymiana kompletu wycieraczek na nowe Bosch
Wymiana zatartego silnika tylnej wycieraczki
Na tym zakończył się etap I i wkroczyłem w etap II
Na tą chwilę niebieski turek otrzymał komplet amortyzatorów Koni sport 8040-1035Sport
Plan na Grudzień zakłada:
Montaż przednich wkładów 8641-1414Sport na oryginalnych kolumnach
Malowanie proszkowe na kolor żółty kolumn wraz z założonymi wkładami Koni
Wymianę czarnych sprężyn na fabryczne fioletowe 944 343 531 02 904
Wymianę gumowych stoperów 51 343 527 00
Wymianę przednich tarcz hamulcowych na OEM Porsche
Kompletną wymianę klocków hamulcowych (na Textary) wraz z kompletem nowych blaszek oraz zaślepkami tłoczków = fabryczna kompletacja przedniego układu hamulcowego
Ustawienie geometrii przedniego zawieszenia
Postaram się na bieżąco aktualizować postępy prac...
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 27-09-2012 21:51 |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 03-12-2011 19:37 |
|
|
Oglądałem auto z bliska więc wiem że materiał na najładniejsze S2 w PL jest. Jak widać Lamer nie uznaje ŻADNYCH półśrodków i po remoncie blacharskim stan pewnie będzie zapierał dech.
Najgorsze że wtedy strach będzie jeździć tym autem szybciej (a jeździ szybko - na obwodnicy Bielska ledwo mogłem nadążyć swoją S2 ).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 03-12-2011 19:58 |
|
|
Wow! Na kiście masz kilka punktów, których nawet ja jeszcze nie przerabiałem
Szacun za wytrwałość i bezkompromisową konsekwencję!
Fotken pliz
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 03-12-2011 20:10 |
|
|
Super się czyta takie opowieści - życzę by nie zabrakło sił i zapału w kontynuowaniu prac. Autko piękne, nie tylko dlatego, że niebieskie ;-)
|
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 03-12-2011 21:08 |
|
|
Jedna z rzeczy które zupełnie mi nie wychodzą to dokumentacja prac i pamiętanie o tym, żeby zrobić zdjęcia.
Ponieważ w chwili obecnej autko śpi w garażu pod kołderką specjalnie w tym celu kupioną więc ostatnie foto jakie zrobiłem pochodzi z czerwca 2011.
Zakup felg teledial wydawał mi się wtedy świetnym pomysłem ale odkąd wróciły z renowacji Design 90 uważam, że w tym samochodzie wyglądają po prostu najlepiej. Zresztą były już w Wyrazowie, kto widział ten wie.
Postaram się większą uwagę przywiązywać do dokumentacji fotograficznej bo sporo się dzieje i post factum jest nie do odtworzenia.
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-12-2011 00:05 |
|
|
Będziesz dodawał boczne listwy na drzwi i błotniki? (rysunek poniżej)
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 04-12-2011 01:59 |
|
|
simprez napisał/a:
Będziesz dodawał boczne listwy na drzwi i błotniki? (rysunek poniżej)
o ile sie dobrze orientuje to te listwy były wyposażeniem opcjonalnym, tak więc dodawanie ich nie zwiększa autentyczności a wręcz fałszuje historię, kwestia sprawdzenia w kodach opcji czy auto rzeczywiście bez nich wyjechało z fabryki.. zdaje się że było to M418
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 04-12-2011 07:47 |
|
|
simprez trochę się waham
Tak jak pisał Jarzyna jest to M418 Side protection moldings, której u mnie nie było fabrycznie. Z pewnością autko z nimi wygląda z "pełniej" i drzwi mają dodatkową ochronę lakieru. Nie podjąłem jeszcze decyzji
Jest za to u mnie ciekawa opcja M981 Leather equipment without seat covers czyli skórzane obszycie krawędzi tunelu środkowego oraz podłokietników w drzwiach oraz dolnej części deski rozdzielczej.
To dość rzadko spotykana opcja i w Wyrazowie sporo osób widziało to jako pozostałość jakiegoś wiejskiego tuningu, tymczasem jest to w 100% fabryka
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-12-2011 11:18 |
|
|
Mialem ta opcje w 'rekinie' naprawde dodaje 'blasku'.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 04-12-2011 11:33 |
|
|
kurcze, jak tak patrze na listę ile jest zrobione boje się myśleć ile jeszcze przed tobą...
Ja chce wymienić uszczelki pod pokrywą zaworów, bo obecne się "pocą", wymieniłem wycieraczki i korek od chłodnicy i uważam to za sukces
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 07-12-2011 21:15 |
|
|
ehhh po 5 latach posiadania 924 Ski coraz bardziej zazdroszczę tym co mają 44S2 lub turbo...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-12-2011 22:19 |
|
|
PieszczoH, to się da wyleczyć tylko i wyłącznie kupując drugie Porsche
Lamer napisał/a:
Jedna z rzeczy które zupełnie mi nie wychodzą to dokumentacja prac i pamiętanie o tym, żeby zrobić zdjęcia.
Z tym to ja mam podobnie Ino u mnie skala prac jest mniej imponująca - nie zagłębiłem się w takie detale. Mam przez to wyrzuty sumienia i wstyd mi za każdym razem, kiedy muszę powiedzieć - 'tego jeszcze nie zrobiłem', albo 'to nie działa, bo...' Z drugiej strony, w sumie jestem zadowolony, bo mój zadek codzień jakoś do pracy zostaje dowieziony, a jak przyjdzie mi ochota pojechać na czwartkowe do Warszawy, czy na ściganie - jeszcze bardziej na południe - wiem, że mnie tam dowiezie.
Trochę odjechałem od tematu, a dążyłem do tego, że kibicuje mocno obu Twoim projektom i czekam na szczegółowe relacje
|
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 22-12-2011 14:10 |
|
|
Czas na mały apdejcik
Niebieski turek dostał nowe żółte tyły i żółte wkłady na przód no i na razie wygląda to "średnio"
W sumie już jest to widoczne i świadome odstępstwo od oryginału ale ciekam jestem Waszego zdania na ten temat.
Całość zostanie oczyszczona i zostanie pomalowana proszkowo tylko pytanie czy na czarno jak w oryginale czy na żółto???
Jest jeszcze temat sprężyn. Oczywiście jako Lamer nie wiedziałem że "fioletowe sprężyny" to po prostu czarne sprężyny z dwiema fioletowymi kropeczkami ani nie wiedziałem jaka jest różnica pomiędzy "turkusowymi" montowanymi w 1989r a "fioletowymi" z lat 1990-1991 na zwykłym zawieszeniu Sachs.
Dzięki naszym forumowym przyjaciołom ze Szczecina już wiem że
a/ turkusowe są bardziej miekkie (cca 200lbs)
b/ fioletowe mają nieco twardszą charakterystykę ale wymiarami są identyczne (cca 220-250lbs)
Jeszcze raz wielkie dzięki dla Tomka a w szczególności Zbyszka za poświęcenie czasu na pomiary
Tym samym okazało się, że moje sprężyny są 100% fabryka i w dodatku najtwardsze fabryczne do tego typu MacPhersona a więc zostaną jedynie oczyszczone i polakierowane (na czarno) z zachowaniem koloru fioletowego
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Lamer dnia 22-12-2011 14:11 |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 24-12-2011 22:32 |
|
|
Liczylem na jakas podpowiedz z Waszej strony
Nie wiem czy to dobra decyzja ale cale macphersony beda zolte
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 24-12-2011 22:52 |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 02-01-2012 12:01 |
|
|
Następnym elementem na tapecie są hamulce.
Regeneracja zacisków a w roli głównej "słynne blaszki" i jeszcze bardziej "słynne nakrętki" mocujące owe blaszki.
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 02-01-2012 21:33 |
|
|
Ech tak patrząc na Twoje podejscie do tematu to jedyne co można to nabawić sie kompleksów. Odbudowa totalna. A gdy słyszę o planach blacharskich i zakupach całych paneli w Porsche to...
Utwierdzam sie w przekonaniu że będzie to zdecydowanie najlepsza S2 w PL.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 02-01-2012 21:55 |
|
|
piterson nie ma powodu, wrodzony perfekcjonizm to wstrętna choroba bo najczęściej bardzo droga i postępująca z wiekiem
panele są już w garażu, tylko z tym fotografowaniem mi nie wychodzi
No i szukam mistrza blacharskiego który naprawę zrobi z sercem a nie "na sztukę"
Pozdrawiam
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 03-01-2012 11:32 |
|
|
Lamer napisał/a:
Następnym elementem na tapecie są hamulce.
Hej, ja właśnie swoje regeneruje ...ale nie mogłem nigdzie znaleźć reperaturek Brembo 98.5032.40, dogrzebałem się do informacji, że te zaciski Brembo, to jest to samo, co w STI, i w EVO VIII i IX czyli nr. z Autofrena to D4-924, zamówiłem na próbę aby sprawdzić czy to jest to, wymiary się niby zgadzają.
A powiedz mi gdzie udało się Tobie dostać te 98.5032.40 i za jaka cenę?
Pzdr,
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 (Racecar)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Racecar)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977
Edytowane przez AdamWalenda dnia 03-01-2012 11:57 |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 03-01-2012 12:21 |
|
|
Adam
Brembo KITy były kupione w Porsche w Katowicach.
Wiem, że taniej można ściągać ze stanów i wtedy wychodzi jakieś 500pln za kompletną odbudowę zacisku z tłoczkami ale po czekaniu 5tyg na sprężyny odechciało mi się chwilowo zamawiać w stanach.
Ceny trzeba negocjować indywidualnie. Za bycie członkiem PCP masz 9% zniżki więc to już coś.
Pozdrawiam
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: 944 S2 na drodze do perfekcji by Lamer |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 07-01-2012 13:41 |
|
|
Dziś postanowiłem bliżej przyjżeć się "nieprzyjacielowi"
Nie jest dobrze... ale na szczęście nie tragicznie tzn po wycięciu i uzupełnieniu oryginalnymi panelami nadwozia będzie znów jak z fabryki.
I takie coś ludzie w Polsce mają czelność nazwać "stanem kolekcjonerskim"
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
|
|