924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 11 z 16 << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
Pumba
Użytkownik



Postów: 2831
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 21-04-2016 16:05
He, he. Już czuję, że w Koszalinie będzie Jarzyna Turbo Cup smiley

Zakres modyfikacji jest oszałamiający. Każdy aspekt istotny dla wyścigowego potwora ruszony i poprawiony. No, Jarzyna - ostatnia prosta. Wszyscy czekają na efekt smiley


'85 928S "Hodor"
'83 924 "Hellmann's"
5773500
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1689
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 21-04-2016 17:03
skopiowane, bo nie lubię jak mi się takie wpisy chowają pod koniec "poprzedniej". Żeby nie było, tym razem zaznaczone na zielono co już zrobione, a na czarno co jeszcze czeka..


Marka i Model: Porsche 951
Rocznik: 1986
Silnik: 2479 cm³ 16V turbo

Modyfikacje Silnika
- Głowica 944s 16v DOHC,
- rozwiercone kanały dolotowe i wydechowe - łącznie około 60% większy przepływ od seryjnej głowicy 951
- wymiana sprężyn zaworowych na fabrycznie nowe, mocniejsze, robione na zamówienie
- podniesienie max rpm do 7000-7200
- modyfikacja wałków - niestety kiepsko wykonana, więc trafły do śmietnika, zostaną seryjne wałki z 944s
- maksymalne odchudzenie wału korbowego, obcięcie przeciwwag do "żyletki" (knife-edge), spadek z 24,8 na 19,9kg
- kute korbowody robione na zamówienie, lżejsze od seryjnych o około 230g/szt
- śruby ARP,
- zmodyfikowane tłoki 951 pod 4 zawory
- osiowanie wszystkich łączeń (nie tylko mostki w głowicy, ale też np. korbowody względem wału)
- polerowanie wykorbień wału,
- parowanie i wyważanie elementów składowych układu korbowodowo-tłokowego
- wyważanie całego układu korbowo tłokowego razem
- drastyczne odchudzenie i wyważenie koła zamachowego
- wymiana wszystkich uszczelnień, panewek, łożysk, pierścieni i czego tam się jeszcze dało na nowe
- wielokrotnie wydajniejsza chłodnca oleju
- poliuretanowe półsztywne poduszki silnika 9xx-products

- docieranie i strojenie

Doładowanie
- wymiana sprężarki z kkk26/6 na Holset HX Super40 (być może będzie zmiana na HX35 albo jakąś małą VTG)
- współczesny wastegate,
- elektrozawór MAC sterujący doładowaniem
- współczesny DV/BOV

Układ Dolotowy
- "otwarty" zderzak
- Filtr sportowy

- customowy kolektor ssący
- układ wentylacji komory silnika, żeby maksymalnie zmniejszyć temperatury
- ogromny intercooler


Układ Wydechowy
- customowy kolektor wydechowy 4w2, równoodległościowy twin-scroll
- kompletny customowy sportowy układ wydechowy
- pojedynczy tłumik przelotowy (na tyle duży, żeby przeszedł BK na Poznań)

Elektronika i Paliwo
- Dwie pompy
- wymiana wtrysków na 800-1000cc
- wymiana przewodów paliwowych na nowe
- usunięcie cewki i rozdzielacza, montaż czterech indywidualnych COPów bezpośrednio na świecach
- Usunięcie wszystkich seryjnych komputerów i elektroniki
- Komputer Standalone EcumasterEMU
- 8" wielofunkcyjny wyświetlacz typu Digital Dash

- wymiana na nowe i maksymalne uproszczenie wszystkich wiązek i przewodów

Układ Napędowy
- 6-biegowa skrzynia manualna z Porsche 968
- Płytkowa szpera z porsche 968

- sprzęgło wzmocnione z zapasem pod 800Nm momentu obrotowego
- tarcza sześcioramienna spiekowa z Lancera Evo X
- półsztywna łapa skrzyni 9xx-products
- shortshifter
- jedne z najlżejszych kół na rynku - OZ Alleggerita 18"


Układ Hamulcowy
- Hamulce przednie z 996TT
- Hamulce tylne seria
- sportowe klocki i tarcze
- montaż tuneli chłodzących tarcze - materiały mam
- wymiana przewodów hamulcowych na nowe

Zawieszenie
- kompletne zawieszenie gwintowane KW ClubSport albo Öhlins (jako wisienka decyzja wejdzie na koniec)
- drążki skrętne sway-a-way 30mm hollow
- stabilizator tył 20mm, poliuretany czarne "że niby wzmocnione"
- stab przód 26,8mm, też poliuretany black edition


Wnętrze
- radykalne odelżenie - brak jakichkolwiek mat bitumicznych, wszędzie gołe blachy i lakier.
- jedyne elementy tapicerskie pozostałe to goła deska rozdzielcza i górne przetłoczenie poczków drzwi
- fotele kubełkowe
- Pasy 4-punktowe homologowane
- 6-punktowa skręcana klatka rollcentre.com
- Usunięcie zegarów deski rozdzielczej
- usunięcie seryjnej nagrzewnicy
- usunięcie wszelkich mechanizmów i silniczków (targa tylko on/off, brak doświetlenia itp)


Nadwozie
- Błotniki - włókno szklane
- Nosek - włókno szklane
- Maska - carbon, wentylowana
- Drzwi - włókno szklane
- tylne ćwiartki - włókno szklane
- szybki boczne tylne - lexan wklejone na stałe, zlicowane z budą w celu poprawy aero

- Szyby drzwi - lexan wklejone na stałe, zlicowane z drzwiami w celu poprawy aero
- Klaposzyba - poliwęglan
- spoiler tył laminatowy z 968 turbo s z regulacją kąta natarcia
- Klosze lamp replika GTP by GaZiK
- Zderzak modyfikowany by maksymalnie zwiększyć chłodzenie (niestety kosztem aero)
- targa laminat
- usunięcie rynienek dachowych
- ultralekkie lusterka motocyklowe

- wentylowanie przednich nadkoli - kratki są, trzeba zamontować
- "płaska podłoga" pod autem - materiały mam
- usunięcie wnęki koła zapasowego
- nieseryjny dyfuzorek - materiały mam

plany na dalszą przyszłość:
- aluminiowa obudowa transwału (jak przejdzie "testy" u innych )
- sucha miska olejowa
- usunięcie hydroszklanek, podniesienie max rpm do około 8500

ogólne przewidywania co do parametrów auta:
max doładowanie 1-1.2 bar,
moc między 400-470 koni, moment 600-650Nm,
waga między 1000 a 1150 kg

w skrócie: niby sporo zostało, ale w praktyce nie powinno to już zająć zbyt długo:
od razu jak silnik będzie złożony, zabieramy się za robienie dolotu i wydechu, na tym etapie przyjdą wszystkie Wastegaty, DV, coolery, tłumiki itp, jak tylko to będzie zrobione, trzeba będzie zamontować ostatnie elementy aero jak podłogę, wyloty powietrza z błotników i prototypowy dyfuzorek, po czym auto jedzie do Miniaca, gdzie dostanie wiązki, wtryski, pompy, czujniki i zostanie wystrojone i dotarte.. gdzieś tam w międzyczasie trzeba będzie założyć amorki, hamulce i ustawić geometrię, a projekt będzie "skończony"..

GaZiK - auto będzie dotarte w zasadzie w pełni na hamowni, co najwyżej zrobię kontrolnie jakiś trip Wawa-Szn-Wawa.. ale przyda mi się jakiś nauczyciel co by mi pokazał jak jeździć smiley

Pumba - a jak! trzeba będzie, tylko chyba zejdę na zawał gdyby auto doznało jakiegokolwiek uszczerbku.. bo, że wszyscy mnie objadą moim własnym autem to doskonale wiem smiley


_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo...
Volvo S60 R - wołowina - 2.5L 20V turbo...


były
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy..
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley

tel So9 6o6 S33

Edytowane przez Jarzyna dnia 22-04-2016 11:49
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
michal951
Użytkownik



Postów: 902
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11
Dodane dnia 22-04-2016 08:05
Lista zmian robi wrazenie, widizlem wczoraj twoje autko, oby jak najszybciej zagadal i wyplul 400+ wtedy bedzie to najszybsze auto na forum.

Pzdr


out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
szczurek
Użytkownik



Postów: 1126
Miejscowość: ustka
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 22-04-2016 10:02
A ja myślałem że wystarczy wszystko ze środka wyrzucić i już wyścigówka gotowa smiley a tu proszę jakie zmiany trza poczynić smiley, myślałem że może za jakiś czas się kupi coś na wyścigówkę ale przy takim poziomie konkurencji to se chyba odpuszczę smiley.
Niesamowity projekt!!!
Mam nadzieję że będzie gotowy na Koszalin. Trzymam kciuki.


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
VW TYP 181 gruby szrot ale będzie ładny, podwozie już jest gotowe
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
piterson
Użytkownik



Postów: 3397
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 25-04-2016 22:10
Gruuuuboooo...
Zakres przeróbek robi wrażenie.
No ale będzie to auto którym można pogonić 991TT smiley

Pisz lepiej kiedy premiera! Przyszły sezon?


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
958 4.2D '14
ex:
944 S2 '89
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
sliwa
Użytkownik



Postów: 628
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06
Dodane dnia 26-04-2016 08:35
Musi być na Koszalinsmiley


Było: 924 '82 ('78)
Jest: 944"S" '93 (składak)
Bardzo nudny diesel 1.4
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1689
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 26-04-2016 10:07
michał - i jak? ruszone coś, czy dalej leży pod plandeką z kompletem gratów? smiley

szczurek - ależ oczywiście, że wystarczy nawet mniej niż wyprucie! wystarczy lekko sztywniejszy amorek i stabilizatory i fru podbijać okoliczne tory i imprezy! nie ma co się zastanawiać. Auto z tego tematu to owoc absolutnie psychopatycznego nastawienia. Trzeba być niespełna rozumu, żeby rozebrać auto na tak długo. O wiele szybsze jest i daje nieporównywalnie więcej radości auto seryjne, które jeździ niż projekt, który stoi rozebrany na kawałki przez trzy bite lata.. smiley

piterson - planowana premiera - Koszalin 2016 smiley

OO właśnie!


Śliwa się odezwał!

Człowiek, bez którego nie miałbym w aucie zrobionej nawet połowy tego wszystkiego.
Niniejszym chciałbym mu tutaj publicznie bardzo gorąco podziękować, nie tylko za oczywistą pracę jego własnych rąk przy matowieniu, lakierowaniu, czy laminowaniu elementów, ale też za ogrom wsparcia zarówno psychicznego jak i wożenie mnie w tę i nazad między domem a halą, kiedy nie miałem żadnego dupowozu, ale także za tysiące drobnych prac przy odkręcaniu najmniejszych nawet śrubek i zabieraniu mi z rąk i półek przeróżnych narzędzi, i robienie przy aucie za mnie, kiedy mnie brała jakaś chandra i nicmisięniechceizm... a było tak dość często.

Kurka wodna, na prawdę jestem Ci Panie mega wdzięczny!



_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo...
Volvo S60 R - wołowina - 2.5L 20V turbo...


były
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy..
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley

tel So9 6o6 S33

Edytowane przez Jarzyna dnia 26-04-2016 10:15
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 26-04-2016 10:11
rzuć jakie zdjęciasmiley


Prawdziwy nick -> Łajka smiley
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
ciachu
Administrator



Postów: 3472
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 26-04-2016 10:51
No kurde, grubo i to bardzo. Ale nie uwierzę dopóki nie zobaczę smiley


www.924.pl
951'88
996C4S'02
ex: 924'78, 928S'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
Adi_rallye
Użytkownik

Postów: 275
Miejscowość: Będzin
Data rejestracji: 08.04.15
Dodane dnia 26-04-2016 11:26
Szacun , gruuuby projekt


Tor poznań
944 Gulf 1:47.100 (Yokohama)
944 S2 seria 1:56.753
944 Marlboro 1:49.937 (rsr/fz201)
993 C2 1:54.114(Federal Rs-r)
996 Gt3 MkII 1:46,000(MPSC1)
www.abgold.pl
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
michal951
Użytkownik



Postów: 902
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11
Dodane dnia 26-04-2016 15:01
Buda narazie byla pod plandeka,nie wiem czy graty ruszone nie pytlem, ale wiem ze Zbyszek ma urwanie glowy, akurat kiedy bylem bylo dzialane przy Gulfie.

Pzdr


out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1689
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 30-04-2016 17:50
Dziś dowiozłem chyba ostatnie drobnostki do mojego silnika i przy okazji do silnika Gulfa. Zrobiłem kilka fotek dołu. Niesamowicie wygląda w końcu taki idealnie czysty i powoli składany w jedną całość - zawsze był zasyfiony olejem, smarem czy czym tam jeszcze.. nie mogę się doczekać efektów jak już będzie złożony.

[img]http://s32.postimg.org/yyd51h2qd/13115713_1705264266394740_528198439_n.jpg[/img]

[img]http://s32.postimg.org/lg68p6ql1/13082154_1705243959730104_2081919123_n.jpg[/img]

[img]http://s32.postimg.org/69vlkib6d/13081750_1705264296394737_1337080945_n.jpg[/img]

[img]http://s32.postimg.org/on5dmk0et/13082030_1705283289726171_1675585728_n.jpg[/img]

[img]http://s32.postimg.org/uf5htpa8l/13141083_1705243793063454_1939345347_n.jpg[/img]

mam też smutną wiadomość - carbonowa maska w dwóch miejscach paskudnie się odbarwiła - jakby epoksyd albo lakier bezbarwny zrobił się mleczny smiley wygląda to fatalnie.. i nie wiem z czego wynika..


_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo...
Volvo S60 R - wołowina - 2.5L 20V turbo...


były
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy..
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley

tel So9 6o6 S33

Edytowane przez Jarzyna dnia 30-04-2016 17:53
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1689
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 21-05-2016 11:59
Zbytnio nic sie w temacie nie dzieje, silnik dalej sklada sie u Zbyszka, trzeba bylo dokupic panewki i tulejki uszczelniajace balans, tu dzieki Qbakowi wszystko udalo sie blyskawicznie skompletowac..

Tymczasem na podwarszawskiej wsi siedzi Jarzynka i mozolnie wycina otwory w dwoch plastikowych ustrojstwach, ktore beda odpowiedzialne za odprowadzenie powietrza z przednich nadkoli... smiley

[img]http://s32.postimg.org/e4hy92005/image.jpg[/img]


_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo...
Volvo S60 R - wołowina - 2.5L 20V turbo...


były
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy..
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley

tel So9 6o6 S33

Edytowane przez Jarzyna dnia 21-05-2016 12:07
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1689
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 20-06-2016 11:29
drobny update:

Cały czas walczę pełen nadziei, że zdąże na Koszalin. Znowu okazuje się że kilku drobnostek nie dostarczyłem, więc kolejne kilka dni projekt czeka. Padło parę decyzji i zaszły drobne zmiany co do setupu. Zawias jednak będzie KW ClubSport, za to hamulce..

hamulce..

wygląda na to, że wpadnie zestaw węglowo-ceramicznych hamulców PCCB z 996 lub 997 turbo smiley

Będzie grubo.

fotki:

[img]https://s31.postimg.org/ookht5etn/image.jpg[/img]

[img]https://s31.postimg.org/kth3qkvnv/image.jpg[/img]

[img]https://s31.postimg.org/oaj5tjuq3/image.jpg[/img]

[img]https://s31.postimg.org/bmyt3aqff/image.jpg[/img]

[img]https://s31.postimg.org/kpnaabq6j/image.jpg[/img]


_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo...
Volvo S60 R - wołowina - 2.5L 20V turbo...


były
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy..
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley

tel So9 6o6 S33

Edytowane przez Jarzyna dnia 21-06-2016 08:08
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 20-06-2016 12:22
Ale ladny taki czysty smiley


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
szczurek
Użytkownik



Postów: 1126
Miejscowość: ustka
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 20-06-2016 20:26
Jak będzie jeździł tak jak się błyszczy na zdjęciach, to będzie ogień smiley
Wygląda jak ozdoba do domu smiley


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
VW TYP 181 gruby szrot ale będzie ładny, podwozie już jest gotowe
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
951S
Użytkownik

Postów: 323
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 20-06-2016 22:08
Wielki szacun za podejście i rozmach. Imponujące. Ten efekt nowego aluminium uzyskałeś przez jakieś ekstra czyszczenie czy tylko mycie w wannie ultradzwiękowej? Zastanawiam się czy zasyfiony blok który teraz rozbieram trzeba będzie najpierw wyczyścić przed kąpielą w ultradzwiękach czy szkoda na to czasu.


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1689
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 20-06-2016 22:21
Dzięki smiley

Nie ja to czyściłem. Silnikiem zajmuje się Zbyszek Pietrzak w Szczecinie. Podejrzewam, że mogła to być myjka + poprawka ręczna z chemią + natrysk jakiejś chemii po czyszczeniu, ale nie wiem. Na żywo też super wygląda. Jak nowy smiley


_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo...
Volvo S60 R - wołowina - 2.5L 20V turbo...


były
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy..
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley

tel So9 6o6 S33
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
951S
Użytkownik

Postów: 323
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 20-06-2016 22:34
OK, dzięki za info. Czyli chyba jednak czeka mnie walka z syfem, przynajmniej tym najgrubszym...smiley


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley
Autor RE: 951 16v - Jarzyna
piterson
Użytkownik



Postów: 3397
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 20-06-2016 23:29
Silnik świeci się jak... no nie powiem co smiley
Będzie co uwalać olejem smiley

BTW co Zbyszek sądzi o Twoim setupie? On jest jednak zwolennikiem dobrze zrobionego dłubniętego oryginału.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
958 4.2D '14
ex:
944 S2 '89
Strona 11 z 16 << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>