Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 22-02-2013 00:12 |
|
|
Ogólne porządki wymagały demontażu, a skoro były na wierzchu to wyszły na jaw popękane kapelusze oraz stwardniale uszczelki. Naturalnym była wymiana. Również wymieniłem węże paliwowe.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 23-02-2013 18:43 |
|
|
simprez napisał/a:Twoje wtryski wyglądają jak nowe! Może są nowe? Czy to efekt czyszczenia?
A gdzie tam nowe, troszkę je tylko podczyscilem dremelkiem
Dzięki za link do wtykow. O ile przy wtryskiwaczach wtyczki są spoko, to jedną przy czujniku pasowało by wymienić, na oko jest taka sama.
A wtryski były w takiej samej kondycji jak Twoje.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
Edytowane przez czerni dnia 23-02-2013 18:52 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 04-03-2013 22:23 |
|
|
Obie listwy zamontowane. Cały układ paliwowy jest już na swoim miejscu. Jutro wkładam akumulator i będzie test szczelności.
Przy okazji do naprawy poszedł jeden gwint mocujący kolektor przy cylindrze nr. 5.
Nabyłem też 15l wody zdemineralizowanej. Wstępnie zaleje układ coby go przepłukać. Potem Prestone.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez czerni dnia 04-03-2013 22:25 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 06-03-2013 10:25 |
|
|
Silnik zalany wodą. Akumulator podpięty. Ależ to jest miłe jak znowu kontrolki zabłysną i silnik zakręci po przekręceniu kluczyka. Poza tym nic spektakularnego się nie wydarzyło
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 06-03-2013 12:39 |
|
|
Hej, pięknie pamietaj o spuszczeniu wody z głowic.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 08-03-2013 23:37 |
|
|
No i dupa. Wtryski ciekną. Trzeba szukać nowych na wymianę. Żeby było \"łatwiej\" do S3 są inne niż do S4
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 09-03-2013 08:37 |
|
|
ciekawe ile nowe kosztują? |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 09-03-2013 22:57 |
|
|
W S3 jest wtryskiwacz o numerze 280150706. Jak na razie sprawa jest prosta - nowych brak a przynajmniej nie ma ich w ofercie. Na ebayu są jakieś po 200$ sztuka.
Są też używki ( po regeneracji) za jakieś 40$ sztuka.
Czytam teraz dość ciekawe wątki o zastosowaniu innych wtrysków:
http://forums.rennlist.com/rennforums/928-forum/622410-injectors-choosing-the-right-design-iii-and-some-ii-info.html
http://forums.pelicanparts.com/porsche-928-technical-forum/601505-86-5-fuel-injector.html
Wychodzi na to że kompletu http://www.buyfordracing.com/ford-racing-24-lb-hr-fuel-injector-set/ używa 2 użytkowników.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 10-03-2013 13:48 |
|
|
Można coś próbować w Chinach zamówić.
http://www.alibaba.com/product-gs/442953734/Chrysler_Bosch_Fuel_injector_0280150706_car.html
Nie jestem tylko pewien, czy to rzeczywiście ten sam nr części :/
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 10-03-2013 14:19 |
|
|
Chyba bezpieczniej będzie zamówić te fordowskie.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 17-03-2013 10:50 |
|
|
Fabryczny wtryskiwacz so s3 daje 170g/min przy cisnieniu 250kPa.
Przez jakiś czas toczyliśmy z wojciechem dyskusje na temat zastosowania wtrysków z S4 (jako że on dysponuje kompletem).
Po ostatnich porównaniach raczej nie mogą być zastosowane. Zasadniczą różnicą bowiem jest ciśnienie pracy układu które wynosi 350kPa w S4 i 250kPa w S3
Dla wtrysku 280 150 730 (tego od s4) wydajność jest taka sama jak w S3 ..... ale przy cisnieniu 380kPA
Podejrzewam że po włożeniu do mojego, wtrysk od S4 wygeneruje jakieś 130g/min przy ciśnieniu 250kPa ( o ile się otworzy ). A to jest jakieś 25% mniej.
Czyli chcąc użyć wtrysków od S3 trzeba podnieść ciśnienie a to wiąże się ze zmianą regulatora ciśnienia. Pytanie co jeszcze trzeba by wymienić. Większość elementów układu paliwowego ma inne numery w PET.
Zgłębiając nieco temat na rynku (USA) dostępne są następujące wtryski które można rozważyć jako zamienniki (zbliżona wydajność i impedancja):
Bosch:
0 280 155 931 - 170g/min przy ciśnieniu 250kPa (przewidywane ciśnienie pracy 350kPa)
0 280 156 013 - 160g/min przy ciśnieniu 250kPa (przewidywane ciśnienie pracy 350kPa)
Frod Racing:
M-9593-LU24A - 181g/min przy ciśnieniu 250 kPa. (przewidywane ciśnienie pracy 250kPa)
Ponieważ dość powszechne wydaje się przechodzenie z wtrysków EV1 (starego typu) na EV6 postanowiłem pójść tą samą drogą. W chwili obecnej rozesłałem pytania do sklepów w Stanach. Tyle że słabo coś odpisują.
Nie wiem jak z kosztem wysyłki ale 150$ (wyliczone na stronie UPS) to chyba nieco za dużo. Ostatnio dostałem przesyłkę o podobnych rozmiarach za 12$.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 19-03-2013 16:27 |
|
|
Z jakiego źródła masz specyfikacje wtrysków Boscha (0 280 155 931 i 0 280 156 013)?
wg tej strony pierwszy ma wydajność przy 3 barach ok 300ccm/min, a ten drugi 'zaledwie' ok. 170:
http://www.fuelinjector.citymaker.com/Fuel_Injector_Flow_Rates.html
inna stronka (mniej wtrysków, za to z podanymi wartościami impedancji):
http://www.injectorrx.com/bosch-fuel-injectors.html
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 20-03-2013 18:41 |
|
|
Bazowałem na tym http://www.usrallyteam.com/content/products/injector/Bosch_Injector_data.xls
Na ebayu te 0 280 155 931 są oferowane jako 24lbs/h więc ten dokument jest raczej OK
Z 928srus otrzymałem ofertę na 0280150947. Są to wtryski typu EV1 is różnią się od oryginalnych nieco podniesionym ciśnieniem pracy, z 250kPa na 270kPa. Poza tym parametry zbliżone. No i wreszcie rozsądna cena za przesyłkę.
Ale coś wojciech ma w zanadrzu więc się wstrzymuje z zakupem ...
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 16-04-2013 22:57 |
|
|
W swoim tempie historia pt "rozrząd" dobiega końca.
Ponieważ nie mam nowych wtrysków ze starych odciąłem plastikowe kapturki i dostałem się do miejsca skąd był wyciek - tam gdzie ze wtryskiwacza wychodzą przewody. Ładnie to oczyściłem i zalałem klejem dwuskładnikowym. Przeschło, zamontowałem no i nie cieknie. Tymczasowo, na czas pierwszego odpalenia, może być.
Drugim krokiem była próba odpalenia silnika bez połączonego podciśnienia. Pomysł chybiony bo nie trzymał obrotów i od razu gasł. No ale wielka radość bo mechanicznie wszystko wygląda OK.
Po tygodniu przerwy (miły pobyt w Germanii) wreszcie spiąłem podciśnienie i .... DZIAŁA !!!!
Dziś zamontowałem wentylator z nowymi łożyskami. Po spięciu paskiem pompa powietrza dołączyła do pracy.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 16-04-2013 22:59 |
|
|
tu zbiegają się drogi podciśnienia
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 16-04-2013 23:07 |
|
|
Wygląda odlotowo!
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 16-04-2013 23:30 |
|
|
I jeszcze filmik na szybko. Coś nie tak jest ze sprzęgłem wentylatora bo chyba aż tak nie powinien się kręcić gdy silnik jest zimny.
20MB http://www.poznaj-krakow.pl/pawel/928_FS.wmv
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-04-2013 23:48 |
|
|
Chciałoby się napisać - nareszcie! Nareszcie będziesz mógł zakosztować jazdy,
akurat pogoda chyba czekała aż zakończysz prace Gratulacje
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 17-04-2013 08:01 |
|
|
Gratuluje zapalu i wytrwalosci .
Wiem jak byle "pierdola" w 928 potrafi doprowadzic wlasciciela do szalu podczas naprawy wiec tym bardziej jestem pod wrazeniem , biorac pod uwage zakres przeprowadzonych napraw
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
Edytowane przez tetsumaru dnia 17-04-2013 08:02 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 17-04-2013 08:33 |
|
|
To kiedy robimy pierwszy w PL spot 928?
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|