Autor |
RE: Prosiaczek |
porsche89
Użytkownik
Postów: 1218
Miejscowość: Łazy Woj.Górny Śląsk
Data rejestracji: 30.04.06 |
Dodane dnia 14-08-2016 07:51 |
|
|
Wiosna czyli odkręcanie - zakręcanie wody na ranczo.
3 .09.2016 Łazy 37 km od Katowic.Spotkaj się ze Śląskiem spotkaj się z Resztą Świata.
944 2,7 '86/'89 kombinacja z trzech dawców lub z czterech teraz S2 look -Już u ludzi
924 2.0 '82
944 2,5 '84
Jeden rower górski
Czarna taczka '06 |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 17-09-2016 10:07 |
|
|
porsche89 napisał/a:
Wiosna czyli odkręcanie - zakręcanie wody na ranczo.
3 .09.2016 Łazy 37 km od Katowic.Spotkaj się ze Śląskiem spotkaj się z Resztą Świata.
Dzięki za zaproszenie ale akurat dość daleko od Śląska byłem. Jak będzie "zakręcanie" może się wyrobię i wybiorę.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 17-09-2016 10:17 |
|
|
Dawno mnie tu nie było, ale jako samozwańczy skryba coś skrobnę.
Z okazji wyjazdu na wakacje i nie użwania Prosiaczka auto pojechało do blacharza. Miałem powierzchowną korozję na progu od strony kierowcy i pęknięty kit na błotniku lewy-przód. Fachowiec połatał i jest nieźle. Przy okazji poustawiał szczeliny na jakieś takie bardziej akceptowalne dla oka i wypolerował cały lakier.
Nadal nie jest idealnie, niektóre szczeliny wymagają "głębszej" ingerencji w auto, żeby były prawidłowe. A polerownie nie tylko wyciągnęło z koloru głębię i blask. Także wszystkie niedoskonałości lakieru
Za jakiś czas należało będzie pomyśleć nad rozłożeniem auta, prawidłowym poskładaniem i polakierowaniem całości. Za kilka lat
Zdjęć brak, nie było mnie.
Edit: pogoda się zrobiła, to i zdjęcie po polerowaniu się zrobiło.
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Marcin dnia 20-09-2016 11:20 |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 17-09-2016 10:27 |
|
|
Mam za to inne zdjęcia.
Miałem źle wstawioną przednią szybę. Szpara między szybą a słupkiem A od strony pasażera była ciasna, a od strony kierowcy za duża. I nie było uszczelki.
Uszczelkę nabyłem drogą kupna, ale przez te nierówne szpary od strony kierowcy uszczelka załamywała się i wpadała między słupek a szybę
Próbowałem to ratować jakimiś masami uszczelniającymi, ale nic to nie dawało, a wyglądało kiepsko.
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 17-09-2016 10:33 |
|
|
Więc przyszedł czas na kawalerię.
Fachowcy wycieli szybę z auta i wstawili ją na nowo. Prosto i z uszczelką.
Przy okazji wyszło, że poprzednie wstawianie było trochę nie fachowe (z tym, że padły inne słowa). Szyba była trochę obsmarkana klejem, jak również ramka na aucie była trochę tym klejem pobrudzona. W nadziei, że się to połączy.
Nie połączyło się do końca. W wielu miejscach były szpary. Jak mi się woda do środka nie wlewała to w sumie nie wiem.
Teraz mam niby dobrze, a na pewno ładnie
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 17-09-2016 17:14 |
|
|
Temat wklejania szyby też przechodzilem. U mnie pierwszy warsztat tak wkleił szybę, że przez szparę pomiędzy szybą a slupkiem mogłem płacić karta na bramce na autostradzie
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 29-09-2016 10:12 |
|
|
Dzięki temu, że Jarzyna wreszcie garaż posprzątał mam wreszcie uczciwą kierownicę
P.S. Dlaczego niektóre kierownice mają na klaksonie napis PORSCHE, a ja nie mam???
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 29-09-2016 13:07 |
|
|
Jarzyna sprzedał Ci podróbe ...
może to wynika z tego że kolor tego klaksonu jest też inny niż reszty kierownicy, i może poprostu napis jest pod spodem ...
tapicer poszedl na skróty
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 11-10-2016 09:25 |
|
|
Prosiaczek mi się "roztykał" gdzieś z tyłu. Tykanie zależne od prędkości i naciskania na gaz, więc główny podejrzany to przegub.
Auto w górę, przeguby w dół. Wina podejrzanego została udowodniona, tykanie wyeliminowane.
Niby nic takiego i szkoda pisać, ale gumowe osłony przegubów mam w świetnym stanie i były prawidłowo założone. Weryfikacja "na oko" nie wskazywała na jakiekolwiek wady przegubów. A smarowidło wyparowało tylko sobie znanym sposobem.
Jeśli ktoś ma auto na podnośniku, warto tam zaglądnąć. Nie ma dużo pracy, a można uniknąć niespodzianki.
Dziękuję za wypowiedź :-)
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 05-12-2016 12:52 |
|
|
Oddałem Prosiaczka do mechanika w związku z dwoma problemami jeszcze jak zimy nie było. Nie poganiałem, bo dla mnie sezon właściwie się już skończył. Właśnie odebrałem i takie ładne zdjęcie mi się rano pstryknęło.
W Prosiaczku pocił się blok silnika. Niby wycieku nie było, ale blok ciągle olejem zabrudzony. Zostały usunięte potencjalne zagrożenia wycieków: przewód olejowy między skrzynią biegów a chłodnicą (sparciały), uszczelka pod czujnikiem ciśnienia oleju i coś tam przy filtrze oleju. Zapomniałem co
Druga sprawa to gubienie płynu chłodzącego. Pisałem już o tym w innym temacie. Ponieważ podejrzana była nagrzewnica (latem nie ubywało, jak się zrobiło zimno zaczęło ubywać) został rozgrzebany cały układ, łącznie z wyciąganiem nagrzewnicy i jej próbami ciśnieniowymi. Niestety (?) wszystko szczelne. Mały wyciek został zlokalizowany na pompie wody. Dzięki Tomkowi z Transaxle mam założoną nową pompę wody.
Testy na wiosnę, korzystając z pogody Prosiaczka wywiozę na zimowanie.
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 06-12-2016 00:22 |
|
|
gdzieś to chyba było, ale wrzucę raz jeszcze - auto 7 lat temu ->
[img]http://www.petrolhearts.pl/wp-content/uploads/2011/02/4.jpg[/img]
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 03-11-2018 19:18 |
|
|
Dawno mnie tutaj nie było, także tytułem kronikarskiego obowiązku:
- Prosiaczkowi przybyło trochę lat i prawie 20 tys. km. W zasadzie bezawaryjnie, rok temu jakiś czujnik temperatury się ze starości rozpadł na pół i auto zaczęło przerywać. Ale wystarczyło trytytką spiąć to w jedną całość i dojechać do warsztatu. Czujnik typowy, z robocizną 80PLN ;-)
- oryginalna kierownica, co to się ją przed chwilą chwaliłem mocno drżała (tzn. przycisk klaksonu drżał). Więc przy okazji nabyłem drogą kupna Nardi Torino. Już nie jest oryginalnie, ale za to jest cicho,
- usunąłem te dodatkowe światła do jazdy dziennej, co tyle kontrowersji wzbudziły. Mi też nie pasowały LEDy do klasyka, ale chciałem być legalny. Teraz mam moduł co to światła drogowe zapala na 30% i te udają światła DRL. Legalnie już nie jest, ale jakoś tak chyba lepiej
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 03-11-2018 19:26 |
|
|
Już na poprzedniej fotce widać, popełniłem też zbrodnię w postaci radia 2DIN. Wyciągnąłem takie z moich zapasów nienaruszalnych. Epoka się trochę rozjeżdża, ale nie dużo - auto mam z 1989 roku, radio jest 2000 - któryś, ale początek.
Jest bluetooth, nawigacja trochę (bardzo) nieaktualna i milion ustawień podświetlenia, także w miarę do reszty Prosiaczka dopasowałem.
Zimą mam plany na regenerację deski, bo jest popękana.
A poza tym to jeżdżę, nawet więcej niż zakładałem przed kupnem. Taki sobie daily car z Prosiaczka zrobiłem - nadaje się
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 03-11-2018 19:55 |
|
|
Kierownica fajna radio już nie
944 jako daily car? mnie już by było szkoda pewnie dlatego że za dużo nowych części powsadzałem i obniżyłem, ale przy standardowym zawieszeniu to jest bardzo wygodne auto.. no i 20tys km nalotu - szacunek
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 03-11-2018 20:32 |
|
|
To jest ori kierownica Nardi ? wygląda na jakąś kombinacje...
-> 924 Targa EU'78
-> 944 Targa US'84
-> 95B S EU'14
https://porscheworld.pl |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 03-11-2018 21:47 |
|
|
Jeżeli pod przyciskiem klaksonu w oryginalnej kierownicy są połamane tulejki
i dlatego drży to łatwo je wymienić i nie są drogie Oczywiście to tak na półkę,
bo teraz jak masz drugą to mniej potrzebne.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 04-11-2018 12:11 |
|
|
Qbak ma rację, nie idźcie tą drogą
Kierownica - nie, radio - nie.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 04-11-2018 12:55 |
|
|
tsubasa napisał/a:
944 jako daily car? mnie już by było szkoda pewnie dlatego że za dużo nowych części powsadzałem i obniżyłem, ale przy standardowym zawieszeniu
Ja też dużo części wstawiłem, właśnie po to żeby można było z Prosiaczka daily cara zrobić. Na starych się nie da.
A zawieszenie... Podoba mi się to Twoje. Miałem nawet takie myśli żeby Cię zaatakować jak to osiągnąć, ale rozchodziłem to. Zostawiam standard żeby minimum komfortu zachować.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 04-11-2018 13:46 |
|
|
Marcin napisał/a:
tsubasa napisał/a:
944 jako daily car? mnie już by było szkoda pewnie dlatego że za dużo nowych części powsadzałem i obniżyłem, ale przy standardowym zawieszeniu
Ja też dużo części wstawiłem, właśnie po to żeby można było z Prosiaczka daily cara zrobić. Na starych się nie da.
A zawieszenie... Podoba mi się to Twoje. Miałem nawet takie myśli żeby Cię zaatakować jak to osiągnąć, ale rozchodziłem to. Zostawiam standard żeby minimum komfortu zachować.
Nie ma szans na odrobinę komfortu przy tym zestawie.. auto jeździ genialnie ale na co dzień już się nie nadaje niestety..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 05-11-2018 09:54 |
|
|
DpZ napisał/a:
To jest ori kierownica Nardi ? wygląda na jakąś kombinacje...
Kupiłem wprawdzie nówkę, w pudełku, z jakimiś akcesoriami, ale na rynku wtórnym. Więc po Twoim poście zacząłem się zastanawiać.
Pogrzebałem trochę i jest tego dużo, np tutaj: https://sg.carousell.com/p/nardi-torino-original-steering-wheel-113450438/
Chyba oryginał....
1989 944 2.7AT |
|