Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 21-04-2010 09:30 |
|
|
miniver napisał/a:
Olo924: Więcej oleju w misce nie może chyba skutkować wyższym ciśnieniem oleju - przecież wydajność pompy nie zależy od poziomu oleju (pod warunkiem, że cały smok zanurzony jest w oleju)... Chyba że chodzi o ciśnienie w skrzyni korbowej..
Ja też słyszałem, że nie powinno się zalewać za dużo oleju, bo po prostu wtedy poziom sięga tam, gdzie nie powinien.
ja nie wiem w jakich komorach to cisnienie rosnie ... ja tylko wiem ze mozna uszczelki stracic ... |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 21-04-2010 09:43 |
|
|
właśnie o ile wiem to ciśnienie w skrzyni korbowej rośnie i wywala simmeringi
stan oleju ma być na bagnecie ciut poniżej max.
tylko, że osoby bez świadomości czasem próbują się ścigać i męczyć auto, a oleju nie widać nawet na bagnecie...
Chodzi tylko o to aby sprawdzać czy mamy olej i jak go brak to nie cisnąć.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 21-04-2010 15:12 |
|
|
Nalanie oleju ponad stan maksymalny nie grozi zadnymi powaznymi usterkami - oczywiscie w granicach rozsadku. Zadne cisnienie w skrzyni korbowej nie rosnie - po to jest odpowietrzenie i odma by gazy mialy ujscie ze skrzyni korbowej. Trzeba by nalac na prawde aż pod cylindry zeby sie cos stalo. Cieknace uszczelniacze oznaczaja kres ich zywota a nie przelany stan - mogą sie pocic na postoju jesli olej siega do uszczelniaczy (simmering ma naciecia i lepiej uszczelnia podczas pracy silnika gdyz cofa olej) Ujemnym skutkiem przelania jest niewielki wzrost oporow wewnetrznych w silniku gdyz wal korbowy zaczyna uderzac w lustro oleju rozchlapujac go - jest lepsze smarowanie ale i zuzycie oleju moze sie nasilic gdyz tloki i pierscienie maja wiecej oleju do zgarniecia i czesc z niego moze sie przedostawac do komor spalania (oczywiscie niewielka czesc). Plusem jest wieksza odpornosc na zakrety gdyz w misce jest wiecej oleju i wieksza jego czesc przykrywa smok. Plusem jest tez wieksza pojemnosc cieplna samego oleju.
Takie moje zdanie. Jesli kontrolka zapala sie na zakretach to mniejszym zlem jest przelanie np litr oleju i pozniejsze jego upuszczenie niz zabijanie panewek, walka i szklanek brakiem smarowania. Albo trzeba sie liczyc z przyspieszonym zuzyciem jednostki napedowaj - raczej od razu nie padnie chociaz jak wal zlapie panewke to od razu bedzie "po ptokach"... znaczy po silniku.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 21-04-2010 15:13 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-04-2010 18:20 |
|
|
Ludzie ścigajacy się 944 w USA uważają że poziom oleju w 944 powinien być ok 3/4 znacznika na bagnecie. Nigdy mniej ale też nie powyżej max. Wprawdzie silnik inny ale myślę że ta zasada może być szeroko stosowana! |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 09-05-2010 22:30 |
|
|
Mam nadzieje ze qbak sie nie obrazi jak umieszcze fotke jego tarczy sprzegla, ale tak uszkodzonej jeszcze nie widzialem... Jeszcze troche a staloby sie z nia to samo co z tarcza od 944 na gumie - sprzeglo przestalo by istniec. Dodam, ze pekly 2 bolce z 3 - jeden juz sie rozszedl.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 09-05-2010 22:33 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-05-2010 23:38 |
|
|
Sprzęgło miało pewnie kilkanaście dobrych lat i moje starty w zeszłym roku może je
dobiły, choć już od kupienia docisk chodził bardzo ciężko a sprzęgło było prawie cały
czas załączone i biegi wchodziły ciężko. W Ułężu PCP je chyba dobiłem w tym roku,
bo R888 nieźle trzymają przy ruszaniu
Oby następne sprzęgło wytrzymało trudy tych startów i takiego kiepskiego kierowcę
jak ja. Mam zamiar założyć takie z tylko 4 dużymi sprężynami, bez żadnych takich
mniejszych jak tutaj. Jeszcze się znów popsują.
Szkoda że nie dałeś jeszcze fotki co się stało z dociskiem
Jutro jadę do mistrzów od sprzęgieł, zobaczymy co wymyślą
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 10-05-2010 08:32 |
|
|
wow ciekawe ile ma mm ma to sprzegielko ( 4-5 ? ). Minimalna grubosc wg.Porsche to 8.5mm...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 10-05-2010 08:38 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 10-05-2010 16:03 |
|
|
a co sie dzieje jak sie zepsuje sprzeglo ?
zawsze mnie to zastanawialo , zalozmy np ze mam wbitą jedynke i stoje na swiatlach na sprzegle ?
nagle rusze ?
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 10-05-2010 19:12 |
|
|
Jak masz wbitą jedynką i pęknie linka sprzęgła to auto ruszy, a raczej zgaśnie
Jeżeli sprzęgło się "skończy"/spali to będziesz puszczał sprzęgło a auto nie będzie
ruszało.
Dziś odebrałem koło zamachowe i tarczę sprzęgła. Zrobiłem tak jak polecaliście,
czyli pojechałem w kilkoma tarczami i wybrałem jedną do zrobienia. Koszt planowania
koła to 60zł, koszt rozebrania/złożenia tarczy i nabicie nowych okładzin firmy LUK
to też 60zł. Czas trwania tej operacji około 1 godziny. Szok! Szkoda że nie zrobiłem
tego rok temu jak robiłem silnik.
Mam nadzieje że teraz będzie już chodziło jak należy. Chyba wszystko co jest
związane ze sprzęgłem już wymieniłem/wymieniam teraz.
Muszę zrobić fotki, bo zestaw jaki odebrałem wygląda fantastycznie
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 11-02-2011 01:56 |
|
|
Zaległości są duże, postaram się nadrobić.
Na początek cofnę się w czasie, bo pierwszą imprezą w sezonie był Ułęż z PCP.
Dopiero potem zostało rozebrane sprzęgło. Kupiłem nowy docisk Sachsa u Tomka.
Razem ze zrobieniem sprzęgła został pospawany wydech, a raczej jego resztki.
Został środkowy, a z końcowego została wycięta ta mniejsza puszka. Alternator
został podmieniony na inny a tamten miał zostać zregenerowany. Trwało to jakieś
8 miesięcy, ale nie narzekam bo zastępczy był sprawny i cichszy.
Tak przygotowanym autem pojechałem na CA Ułęż
Okolicznościowa fotka z tej imprezy.
Potem była regeneracja pompy hamulcowej (wymiana gumek). Nie poczułem różnicy
w hamowaniu i pojechałem na zlot PCP w Tomaszowie Maz.
Szybko po tym zamieniłem koła przód z tyłem i wystartowałem na imprezie CA
w Nowym Mieście nad Pilicą. Przody zeszły mi szybciej na poprzednich zlotach
i świeża guma z przodu się przydała.
Na tej imprezie niestety puściły "portki" Dwururka odmówiła współpracy, została
zamontowana "nowa". Kupiłem także gumę i części do mocowania dwururki do
podwozia. Brak tych elementów najprawdopodobniej spowodował uszkodzenie tej
części wydechu. Zostały naprawione mocowania fotela u blacharza, bo fotel jak się
okazało trzymał się na dwóch śrubach Wiedziałem że jedna nie trzyma,
ale tego się nie spodziewałem. Z nowo zamontowanym fotelem (który jak się okazało
stoi teraz wyżej) pojechałem na ClassicAuto do Kielc. Fotka okolicznościowa:
To nie te opony, ale podobne stanęły mi tam na drodze... prawy błotnik trochę
ucierpiał. Ideał nie był i teraz tym bardziej nie będzie. Chyba przy okazji jeszcze
spadł mi wydech końcowy z obejmy, co poskutkowało kolejnymi obrażeniami, ale
już lekkimi. Przed kolejnym zlotem Porsche Club Poland w Poznaniu zostały
zregenerowane zaciski, dałem nowe klocki hamulcowe z przodu, nowe cylinderki
w bębnach, nowe przewody hamulcowe. Wymienione zostały także poduszki pod
zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Tak bojowo przygotowany pojechałem
na tor.
Żeby było jasne zdjęcie z oesu górskiego, nie z Toru Poznań
Na torze udało się złamać czas Ciacha, wykręciłem 2:05,387. Nie wiem czy brak hamulców
z powodu zagotowania płynu i zakatowania nowych klocków (oszczędności nie popłacają),
czy może R888 zrobiły swoje, ale udało się pod koniec sesji. Z radości nie miałem
nawet siły jeździć więcej nawet gdyby był czas. Zobaczymy czy w tym roku coś
się uda urwać. Położyłem cała imprezę na jednej próbie właśnie z powodu braku
sprawnych hamulców (próba odbywała się po przejazdach na torze). Poznań prawie
bez strat. Nie licząc nowych klocków i dygoczącej końcówki wydechu. Klocki musiały
zostać, a końcówka została wzmocniona i pospawana. Wyregulowane zostały szczęki,
prawa piasta dostała wreszcie osłonę, a akumulator wreszcie mógł przechodzić
badania kontrolne bez stresu. Trzyma się sztywno. W tym czasie zacząłem się
zastanawiać co hałasuje głośniej: mocno zużyte Toyo czy łożyska.
ClassicAuto Debrzno.
Impreza bez awarii, choć w drodze na kolejną jechałem już w stoperach, bo
łożyska niemiłosiernie współgrały z r888
Następna impreza w kalendarzu to Kamień Śląski z PCP. Na tej imprezie auto było
ważne, ale kierowca nie mniej. Tak wyglądała jedna z prób:
Były na szczęście też jakieś pachołki "porozrzucane" po lotnisku
Szczęśliwie znów bezawaryjnie. Po tej wyprawie było zakończenie sezonu z Classicauto,
zmieniłem opony na cywilne i okazało się że łożyska same z siebie potrafią dać popalić,
także z kolejną wizytą u Michała wymienione zostały łożyska przednich kół, wreszcie
stary-nowy alternator wrócił pod maskę. Ładowanie jak z fabryki = wielka radość!
I tym pięknym akcentem zakończyłem rok 2010.
W 2011 już też poczyniłem pewne wydatki. Zagościły w aucie EBC Green Stuff, nie
mogę napisać nic innego jak to że jest poprawa, choć jeszcze ich nie testowałem
"na 100%". Jak widać na zdjęciu niżej zakupiłem też nowe bolce i blaszki do zacisków.
Na korek wlewu paliwa powędrowała nowa uszczelka, może już w lewych zakrętach
przy sporej ilości paliwa nie będę go gubił Na lewej piaście wymieniłem zaślepkę.
Kupiłem surówkę kluczyka, już dorobiony. Po dwóch i pół roku jest para
Kolejnym zakupem była naba (na forum zresztą) i pasuje idealnie. Kierownica na razie
wypożyczona od Ciacha (dzięki!).
Plan przed sezonem to zrobienie zawieszenia. Z przodu gwint i twardsze sprężyny.
No właśnie pytanie jakie? Z tyłu powędruje drążek skrętny 25,5mm (175lbs). Ktoś
ma jakiś pomysł ile dać z przodu żeby było ok?
W międzyczasie zakupiłem używany przekaźnik pompy paliwa i temperature time
switch - na zapas. I na koniec jedna z najważniejszych rzeczy, Michał zregenerował
mi zamek klapy. Jak miło się jeździ z zamkniętą szczelnie klaposzybą Ostatecznie
przedmuchałem wszystkie odpływy w aucie. Jest ich aż 10 i jeden mnie zaskoczył
ilością syfu Wczoraj dostałem nowe zabawki, ale pochwalę się jak tylko zrobię
fotki
Jak ktoś dotarł do końca to gratuluje. Musze chyba częściej aktualizować
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 02-09-2013 20:31 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 11-02-2011 08:43 |
|
|
Bardzo przyjemna lektura, powinieneś częściej opisywać swoje "wspomnienia z torów".
Możesz rozwinąć temat hamulców? - Który etap napraw/modyfikacji przyniósł zauważalną poprawę i czy na koniec wymieniłeś same klocki EBC czy tarcze też?
|
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 11-02-2011 09:11 |
|
|
świetnie się to czyta, super jest przeplatanie zdjęciami ! Napisz coś więcej o zawieszce, co tam dokładnie ma wpaść i jakie są tego konsekwencje finansowe
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 12-02-2011 02:15 |
|
|
blaszki i szpilki zaciskow z intercarsa brales moze czy skads indziej?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 12-02-2011 17:42 |
|
|
Odnośnie hamulców mogę napisać, że w przypadku mocno zużytych części (tarcze/klocki/
szczęki/bębny) oczywiście różnica jest. Po regeneracji pompy hamulcowej nie czułem
znacznej poprawy. Po regeneracji zacisków i wymianie przewodów hamulcowych z przodu
poczułem lekką. Największą różnicę zrobiły klocki hamulcowe. Nie wymieniałem razem
z nimi tarcz, może to błąd. Mierzyliśmy je przy wymianie łożysk i wyglądały ok. Ideałem
byłoby założenie wierconych Zimmermanów, ale 660zł za komplet. Zobaczymy jak
zielone EBC spiszą się z tarczami ATE pod dwóch sezonach. Zapomniałem napisać, że
przed Poznaniem w 2010 roku zmieniłem klocki nie z zachcianki, ale z przymusu.
Biłek mi regenerował zaciski i wyjmując klocki zobaczył, że są popękane. Mam je
chyba gdzieś, może nie zapomnę zrobić fotki. Klocki były firmy Raicam i nie wytrzymały
trudów współpracy z niewentylowaną tarczą, do tego jeszcze mocno obciążaną na
próbach sportowych. Miały prawie dwa lata i zaliczyły 10 zlotów. Także warto może
też czasem zobaczyć jak klocek się trzyma a nie tylko patrzeć na zużycie (było ich
jeszcze całkiem sporo).
Blaszki i szpilki do zacisków kupiłem w ASO, około 55zł dałem. Nie wiedziałem że
można kupić w IC, po ile tam są?
Co do zawiasu. Amortyzatory zostawiam dalej regulowane GAZy. Aktualnie jeden jest
rozebrany i czeka na nowy olej. Nie uda się naprawić wycieku przez regulację, ale
chyba będę musiał z tym żyć. Na tył idą drążki skrętne 25,5mm(175lbs), więc na
przód będzie musiała powędrować sprężyna przynajmniej 200lbs, może 220? Nie wiem
co będzie idealnymi proporcjami. Cichy i Gazik zamawiają drążki 30mm (335lbs)
przy sprężynach 400lbs na przód. Podobno jest to sprawdzony w USA setup.
Wychodzi że proporcja przód/tył to 1:0,84. Dla mnie sprężyna 210 daje podobne
proporcje. Oczywiście chciałbym więcej, ale nie dam 300lbs z przodu przy tych drążkach.
Już auto jest zbyt podsterowne (stabilizator przód 26,8mm; tył 16mm) a jeżeli jeszcze
utwardzę przód to będzie jeszcze bardziej. Plan jest też zmienić stabilizator tylny
na min. 18mm, chciałbym 20mm. Ktoś może powiedzieć czy lepsza jest regulowana 19
czy nieregulowana 20?
Co do samego gwintu. Chcę kupić same gwinty z półkami i założyć na te kolumny.
Przyspawać i tyle. Nie wiem nawet czy będę wycinał oryginalną półkę pod sprężynę.
Regulowanie wysokości jest fajne, ale nie wiem nawet czy będę auto specjalnie
podnosił na zimę. To co mnie cieszy z gwintów to możliwość szybkiego i taniego
doboru nowych sprężyn o innej charakterystyce i więcej miejsca w nadkolu co
pozwoli mi założyć szersze felgi. Koszta? Hmmm... gwint to 200zł, sprężyny po 22euro,
do tego helpery i górne półki, które trzeba będzie wytoczyć. No jeszcze przekładka
między sprężynami i robocizna.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 12-02-2011 17:48 |
|
|
Jesli chodzi o tylny stabilizator to najlepszy jest 20...regulowany
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 12-02-2011 18:05 |
|
|
tona napisz coś więcej, bo wszyscy wiedzą że jest 20 nieregulowana i 19 regulowana, wiec skad 20 regulowana ?
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 12-02-2011 18:13 |
|
|
Jest miejce zeby podfrezowac i przesunac otwory o 25mm co daje skrocenie ramion o 20% to chyba wystarczajca roznica.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 12-02-2011 18:20 |
|
|
Jak dobrze pamietam to ja za same szpilki z ASO z wyprzedazy dalem kiedys 55zl (do 944) wiec z blaszkami wydaje sie ze jest tanio...w IC napewno byly jakies blaszki i szpilki do 924/44 ale nei pamietam jaka cena i jesli dobrze pamietam dobieralo sie z jakiegos VW/AUDI.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 12-02-2011 19:17 |
|
|
Noooo, wreszcie Qbak trochę się postarał i napisał coś więcej Zacnie, zacnie.
Co do klocków to po prostu skandal że jeździłeś na jakichś noname
Do ścigania trzeba zakładać coś sprawdzonego, uznanych firm: Ferodo, Textar czy Ate (choćby jakieś podstawowe).
Temat zawieszeń jest mi bliski więc i ja dodam moje 0,03
Ponieważ nasze auta są wyważone niemal 50-50 to tak samo powinno być ze sprężynami/drążkami. Ale utarło się tak że zazwyczaj przód jest ciut twardszy. Na twoim miejscu spokojnie dałbym 250 przód + gruby stabilizator z tyłu - powinno być ok. Co do stabilizatora to jeśli chcesz po prostu kupić i założyć to tylko 19. Jeśli chcesz się pobawić to dokładnie tak jak napisał tona (otwór ma 10mm więc materiału spokojnie wystarczy).
Jeśli chodzi o amortyzator - może warto jednak domówić tę jedną sztukę tak aby wszystko było ok? |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-06-2011 17:52 |
|
|
Pora na mały update. Niestety nie było mi dane przetestować żadnej nowej zabawki
w tym sezonie jeszcze. Zacznę od łączników tylnego stabilizatora którymi miałem się
pochwalić.
Zostały już dawno zamontowane. Z resztą zawieszenia nie poszło tak łatwo. Drążki
tylne już działają sobie w tylnej belce, ale przód nadal w lesie. Wszystko przez firmę
FKAutomotive (nie wiem w sumie czy powinienem ich tu reklamować). Zamówienie
złożyłem na 2 tygodnie przed Poznanie. Oczywiście nic nie przyszło. Okazało się, że
nie mają jednej części (przekładek sprężyna-helper, czy jak to się tam nazywa).
Ceny mieli dobre, nigdzie indziej nie znalazłem tego co chciałem. Dopiero tydzień
temu zakończyłem z nimi wszystkie sprawy. Skończyło się na zwrocie pieniędzy za to
czego nie wysłali. To co przyszło, szło chyba 1,5 miesiąca. Żenada, bo to z Niemiec
i miało iść kurierem 2-3 dni. Sprężyny kupiłem ostatecznie FK2064 (200mm i 40N/mm).
Przekładki już dorobiłem u tokarza. Trzeba było jeszcze dorobić górne mocowania
kolumny, oryginalne są za szerokie i mają nieodpowiedni kształt. Niestety wszystko
nadal jest w pudełkach a ja jeżdżę nadal na seryjnych sprężynach. Głównym powodem
całego tego zamieszania (oprócz FKAutomotive) są niesprawne hamulce, ale o tym
za chwilę. Poniżej zdjęcie półproduktu, ostatecznie dolne mocowanie oryginalnej
sprężyny będzie obcięte.
Hamulce hamują, ale nie tak jak trzeba. Kiedy złożyliśmy auto po zabawach z zawiasem,
trzeba było odpowietrzyć hamulce (zdejmowanie belki to wymusiło). Kupiłem 1l nowego
wyścigowego płynu hamulcowego EBC 307+ DOT4. Już przy odpowietrzaniu czułem,
że jakoś lżej pracuje pedał hamulca. Po wyjeździe z garażu miałem już pewność.
Pedał hamulca wpadał w podłogę, dopiero na samym końcu skoku hamuje.
Pierwsze podejrzenia padły na pompę hamulcową (regenerowaną rok temu w maju),
ale pewności że to coś innego nie miał nikt, więc imprezę w Poznaniu oglądałem
z pozycji pasażera. Następne podejście do pompy hamulcowej pokazało że wciskanie pedału
hamulca powoduje uciekanie płynu do zbiorniczka. Myślę sobie na 100% pompa.
Pompę zdjąłem (nie bez problemów) i pojechałem do Michała. Okazało się, że
wszystkie gumki są ok. Na płaszczyznach też nie zauważyliśmy jakiś zarysowań,
sam nie wiem. Teoretycznie to pompa, praktycznie nie widzę dlaczego. Macie
jakieś pomysły. Oczywiście wiem że najlepszym jest zakup nowej pompy (550zł).
Wspomniałem o problemach przy wyciąganiu pompy hamulcowej. Ku mojej radości
pod maską zagościła aluminiowa rozpórka kielichów
Na deser (choć może jeszcze coś mi się przypomni) zostawiłem sobie najciekawszy
kąsek. Rurowy kolektor wydechowy 4-1 Przyjechał zza morza. Przymierzany
był już pod autem i powinien bez większych problemów pasować. W końcu
dedykowany do 924. Jest zadziwiająco lekki, postaram się go zważyć. Na zdjęciu
poniżej próbna przymiarka do głowicy.
Po drodze kupowałem jeszcze jakieś uszczelki, nowe śruby, poduszki skrzyni biegów,
filtry, świece, nowy olej, simmeringi i oringi
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 07-06-2011 18:08 |
|
|
|
|