Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 31-08-2018 20:21 |
|
|
2
Pumba dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 31-08-2018 20:21 |
|
|
3
Pumba dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 31-08-2018 20:24 |
|
|
I ostatnie.
Cholera, naprawdę pasuje I nawet wygląda dość obiecująco...
Niestety w związku z jakimś natłokiem dziwnych obowiązków i zbiegiem różnych okoliczności nie jestem w stanie zrobić wszystkiego w moim normalnym tempie, tak sobie "rzeźbię" z doskoku...
I nigdy nie mam porządnego aparatu pod ręką...
Z ciekawostek... Wrzuciłem w internetowy kalkulator przełożenia tej skrzyni. Przy standardowym rozmiarze koła w 924S, przy 6000 RPM na 6-stce teoretycznie mamy... 303 km/h
A tak poważnie - 3000 RPM przy 150 km/h. Jak dla mnie, bajka, szczególnie na dłuższe wycieczki.
Pumba dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Pumba dnia 31-08-2018 20:26 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 01-09-2018 21:17 |
|
|
Nie wiem czy ten silnik jest tak samo głośny jak 2.0, bo przy 3k w 924 to i tak jest
głośno
Ładnie to się wszystko posuwa do przodu
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 02-09-2018 20:01 |
|
|
Jestem pod wrażeniem.... że to tak pasuje
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 03-09-2018 12:27 |
|
|
pięknie, Panie pięknie
zamawiam przejażdżkę jak skończysz
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 03-09-2018 13:25 |
|
|
Kurde, skrzynia 6-stka w 924/944 bajka! A jak się ma reszta przełożeń?
Jak by co to ja bym na flanszę też był chętny, nigdy nie wiadomo czy się nie przyda )
A jak wychodzą półosie? Dzwon pasuje tak elegancko że tylko tigiem obspawać i można jeździć
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 03-09-2018 16:27 |
|
|
seler2 napisał/a:
Kurde, skrzynia 6-stka w 924/944 bajka! A jak się ma reszta przełożeń?
Jak by co to ja bym na flanszę też był chętny, nigdy nie wiadomo czy się nie przyda )
A jak wychodzą półosie? Dzwon pasuje tak elegancko że tylko tigiem obspawać i można jeździć
Jakiś GroupOn będzie??
To ja się pisze do kolejki!!!
A ze 2 bym chciał. Na razie
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 03-09-2018 19:22 |
|
|
Spokojnie, Panowie - spokojnie...
Prawdopodobnie nie będę w stanie na razie wykonywać już serii elementów - na 99% zmieniam miejsce pracy. Postaram się jednak jakiś warsztacik ogarnąć. No, i jeszcze jedna rzecz wypadła, więc trochę się wszystko opóźni.
https://tiny.pl/gvvzg - przełożenia
|
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 03-09-2018 19:55 |
|
|
Bosko nic tylko wykonać obudowę co to doszczelni łącznik wału i można śmigać
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 03-09-2018 20:26 |
|
|
Ale jak byś robił to daj mi znać... bo mnie korci
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 04-09-2018 13:41 |
|
|
Przypomniał mi inny temat - chętnie kupiłbym dwie sztuki poduszek do skrzyni do 924 w stanie byle-jakim - potrzebuję ich do przymiarek do nowej skrzyni i do wysłania do regeneracji... Ktoś-coś?
Edytowane przez Pumba dnia 04-09-2018 13:47 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 10-11-2018 19:03 |
|
|
Dwa miesiące minęły, a tu cisza...
Fakt jest taki, żem się po prostu w końcu z forsy wyprztykał, projekty mi się poprzeciągały i jesień uciekła. Co się jednak odwlecze, to nie uciecze.
Właśnie zleciłem przelew zaliczkowy na wykonanie lekkiej skręcanej klatki. Obejdzie się w takim przypadku bez malowania całego wnętrza znów, bo Concept Motorsport oferuje malowanie proszkowe w ramach palety RAL - będzie majonezowa klatka, a z racji konstrukcji skręcanej nie ucierpi zanadto "estetyka" wnętrza
Temat silnika i skrzyni powoli też ruszam z miejsca, ale że plan jest "gruby", to i budżet nie znajdzie się od razu, tym bardziej, że w planach jest jeszcze kilka elementów z laminatu, malowanie, Rendes... Cóż, po kolei.
Póki co, Hellmann's ciągle wozi moje cztery litery tam, gdzie świńska dusza zapragnie - dzień w dzień. 10 lat stania w krzakach i na podjazdach, a ten skurkowaniec, mimo wykonania jedynie jakiegoś szczątkowego serwisu po zakupie po prostu uparcie nie chce się zepsuć
|
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 11-11-2018 16:33 |
|
|
No to nic tylko się cieszyć
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 30-11-2018 22:15 |
|
|
Ciemno, zimno i wietrznie zrobiło się na Północy.
Hellmann's dostał miejsce w garażu, a zaraz potem zrobiło się tu -3 stopnie. Skutkiem tego, zamiast siedzieć w garażu i coś kombinować, siedzę w domu i coś piszę.
Od samego początku miałem w nim problemy z K-Jetem. Od początku odpalał "krokowo", im zimniej było na zewnątrz - tym gorzej. Póki było cieplutko, super. Wiosną i jesienią... Najpierw jeden gar, potem drugi, na koniec reszta, czyli całe pozostałe dwa. Nie była to wina wtrysków - po ich odpięciu było dokładnie widać, że problem leży w rozdzielaczu. Nie mogłem też z tego powodu skręcić mieszanki do poziomu, nazwijmy to "normalnego". Jak ustawić na bardzo bogato, odpalał normalnie, ale się wręcz przelewał w niskim zakresie obrotów. Jak ustawić tak, żeby pracował normalnie, odpalanie było udręką. Konsensusem było - "bogato", na poziomie 12 litrów w jeździe ekonomicznej. Rozdzielacza nie zamierzałem już ruszać - i tak ten archaiczny układ wtryskowy skazany był na banicję.
Inna sprawa, że taki stan mi odpowiadał - normalnie, 924 buja się jako-tako do 4500 obrotów, Hellmann's do odcinki ciągnie, a przy 4000 w zasadzie dopiero zaczyna dobrze oddychać. Licznikowe 230 osiągnięte na niebywale chińskiej, jak na niemieckie warunki autostradzie wydaje się wręcz niemożliwe ( opony mam bardziej niż wymiarowe - 215/45/R17 ), a jednak jest osiągalne. Wnętrze głowicy wyglądało po zakupie ślicznie, po wyregulowaniu 3 szklanek chodził sobie ładnie i cicho, może trochę nierówne jałowe były, ale to nie było ważne - szybszego "seryjnego" 924 nie prowadziłem, a ten miał jeszcze nowe, szerokie i szybkie w zakrętach opony.
A teraz przyjdzie mi ten silnik z wielkim żalem po prostu wyp...jąć i odsprzedać - bo u mnie by mógł tylko stanąć obok innego gołego, niegdyś pomalowanego na niebiesko, silnika 2.0 - za drzwiami "salonu". Nic na to jednak nie poradzę - 1.8t jest silnikiem po prostu dużo lepszym niż nasze 2.0 N/A - choćby mu nie wiem jak dogodzić. Lepiej przemyślane smarowanie, natrysk na denko tłoka w serii, korby z wymuszonym smarowaniem sworznia, 20 zaworów na dwóch wałkach, komora spalania w głowicy, kształt komory spalania, lekka konstrukcja tłoka, kształt kanałów ssących i wydechowych, hydrauliczne popychacze... - a wszystko to przygotowane do zastosowania elektronicznego wtrysku, z 4 cewkami zapłonowymi, czujnikiem położenia wału, położenia wałka rozrządu, spalania stukowego - i tak dalej. Im dłużej patrzę na to 1.8, tym bardziej wydaje mi się ta droga właściwa. W 944, logiczna wydaje się ścieżka Jarzyny - wziąć najlepsze elementy 2.5/3.0. 2.0 N/A?... cóż, exodus.
Rozebrałem 1.8t. Musiało należeć do kogoś, kto był zwolennikiem dolewania oleju, a nie jego wymian Szczęściem w nieszczęściu, panewki wału i korbowodowe wyglądają całkiem dobrze. Padnięte panewki wałka pośredniego w tym silniku się zdarzają i tak też jest u mnie, widać oznaki zużycia - sam wałek pośredni nie został jednak uszkodzony. Głowica - OK - tyko zawalona nagarem, podpory wałków rozrządu ładne. Swoją drogą strasznie to wszystko filigranowe, wręcz malutkie - zaworki, szklaneczki, taki bejbi-silniczek - a potencjał niby ma. Szklanki 3 do wyrzucenia, oba wałki rozrządu do naprawy/wymiany. A poza tym - norma - uszczelnienia, paski i ich napinacze, łańcuszki i ich napinacze, pomiary, dobór panewek i pierścieni...
Dodatkowo, przyszły kute korby ( najsłabszy element tego silnika - w serii wymiękają przy 300 koniach, seryjne tłoki do 400 dają radę ). K04-023 powinno dać radę osiągnąć 260-270 koni w tym silniku, ale jak mi się już taka "mizerna" moc znudzi, pewnie pomyślę o czymś innym. Wrzuciłbym zdjęcie, ale się nie da
North 1 out.
Edytowane przez Pumba dnia 30-11-2018 22:16 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 01-12-2018 05:04 |
|
|
Doszedłem do 2- zdania o k-dziecie i jest taka godzina,ze TERSA ORŁOWSKI jesze nie poszła spac.Mam nadzieje,ze PUMBA wykorzysta TERESĘ do wyżyn niemieckich możliwości (rda Teresie nowe serce i nogi do zagranie ponownie w najpoważniejszych scenach związanych z jej teatralnym życiemr1które w północnej Polsce przechodzi jedyną metamorfozę :tipsów ,rzęs ,brwi ,silikonów (nie obrażając 924 GT).Pomniejszy pojemność, da turbo, szpera,zawias, środek ,lekkie elementy zastąpi jeszcze lżejszymi (Tereska wolała duże ciężkie wypełnione ładunkiem 60 kg 98 etyliny) elementami .Kolor jest super.Marchewa żyjesz ?
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 01-12-2018 05:07 |
|
|
Jestem w 1/3 Teresa jest w ciężkim stanie
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 01-12-2018 05:09 |
|
|
3/5 wjeżdża turbo
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 01-12-2018 05:12 |
|
|
?Dlaczego jest nagar w głowicy
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 01-12-2018 05:12 |
|
|
?Niedbany olej czy niesogrzrwanie silnika
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy |
|