924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 9 z 13 << < 6 7 8 9 10 11 12 > >>
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 23-09-2019 10:48
ciachu napisał/a:
W moim 996 biegi chodza dokladnie tak jak opisales dla 997, jak z shirtshifterem, wiec to moze poprostu zurzyty mechanizm.


Ale Ty masz zapewne w C4S taką grubą krótką gałkę - jak w turbo. W standardowym 996 jest wąska, dłuższa. Mam podejrzenia, że tam może być seryjnie fabryczny short. Qbak może to zweryfikujesz?

U mnie nie ma zużycia - luzów praktycznie brak ale skok lewarka jest długi i taki bez wyrazu.

Co do części - to jest chłodnica paliwa wpięta w układ klimatyzacji! Ustrojstwo to znajduje się zaraz za kompresorem klimatyzacji, nad silnikiem. W środku jest wężownica która chłodzi paliwo. Standard w 997TT, występuje też w 996TT ale nie we wszystkich (i jest niestety inna). U mnie rozszczelniła się na spawie i tam uchodził czynnik. Niestety w felernym miejscu niedostępnym do pospawania i trzeba było zamówić nową.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 23-09-2019 13:11
Dla 996 jest zestaw pod nr Tequipment: 000.044.700.26

Shortening of shift travel will shorten the shift travel by up to 35 %. This results in even more precise shift operations as well as an even sportier driving experience thanks to perfect shift control.
The setup for shortening the shift travel consists of a modified gearshift lever (precision milling part) and two new plastic bearings.

Różnica zwykłego i skróconego w 996 jest kolosalna!

Dla 997 nie była już taka duża

Dla 997 jest 997.424.983.00

NOT for vehicles with Tiptronic S (I-no. 249)/Porsche Doppelkupplung (PDK) (I-no. 250)
NOT approved for the 911 GT2 (997)/911 GT3 (997)/911 GT3 RS (997).
NOT approved for the 911 Carrera "Style Edition" (997).
NOT approved for the 911 Turbo S (997)/911 Turbo S "918 Spyder" (997).
Note:
The procedure for retrofitting the gearshift bracket for the short shifter is identical to the procedure for retrofitting the standard gearshift bracket.


Siem
browar
eS
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 23-09-2019 13:13
I prawdopodobnie same części mogą być już takie same dla 996 i 997 opcja XCZ (short shifter w 996 w PET zamienia się na 997 424 983 00


Siem
browar
eS
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
ciachu
Administrator



Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 23-09-2019 15:24
Nie kojarze zebym w VINie mial zapisaną sportową przekladnię ale moze faktycznie jest inna niż w zwyklym 996, bo od razu rzucila mi sie w oczy jako krotka i precyzyjna.


924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 23-09-2019 18:30
Browar - dzięki za jak zawsze konkretną wypowiedź.
Dokładnie te same odczucia względem różnicy miedzy 996 a 997TT.
A jesteś w stanie zweryfikować, czy 996TT i C4S wychodziło z fabrycznym shortem (i inną dźwignią)?

W przyszłym tygodniu montuję ten 983.00 i zobaczymy czy będzie tak samo precyzyjnie jak w 997 smiley


Taki mały OT dla Browara: 2 lata się zbliżają, prawie 50tys km więcej w SDieslu i transfer box nadal super śmiga. Ale bez wariacji, bez jazdy w terenie, bez mega ostrych startów. Olej zmieniałem, mam zamiar co rok zmieniać. Zobaczymy na ile wystarczy. Acha - padł mi właśnie zamek w jednych drzwiach. Po 5 latach smiley Ale to chyba standard w 970/92A smiley


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 23-09-2019 22:53
Ciachu według katalogu ma standardowy wybierak, może ktoś coś zmienił?
Czyli C4S i 996T nie wychodziły w standardzie z shortem. To była opcja XCZ tak jak
Browar napisał lub dokładany później tequipment.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 27-09-2019 23:27
Odebrałem dziś 997 TT.
Dla porządku lista zrobionych rzeczy:
- wymienione intercoolery na większe z 997.2 GT2
- założone brakujące osłony turbosprężarek
- naprawa szpilek i nakrętek przy turbosprężarkach - stare nakrętki praktycznie przestały istnieć i każdą trzeba było dosłownie rozkuwać
- wymieniona chłodnica paliwa
- założone nowe nadkole z przodu po prawej (w starym kiedyś wyrwało się jedno mocowanie przy prędkościach niemieckoautostradowych i opona przetarła dziurę).
- naprawiony przycisk PASM (nie działał od chwili zakupu, PASM można było włączyć tylko przyciskiem Sport) - okazało się, że po wyjęciu i wyczyszczeniu zaczął działać
- ustawione światła mijania (świeciły bardzo nisko)
- zrobiona pełna geometria (kolejny raz, bo po poprzednich ustawieniach auto przy ostrej jeździe prowadziło się niepewnie). I tu po prostu pełen szacunek dla Pana Radwańskiego, bo auta po jego geometrii prowadzą się niesamowicie. Ostatnio zrobiłem 996, teraz 997 i to jest szok jak po drobnych korektach zmienia się zachowanie samochodu.

Dziś pogoniłem po obwodnicy i jest dobrze. Nie ma jeszcze zrobionego programu ale w trybie Sport idzie jak huragan. Na tyle dobrze, że na 5 biegu z butem w podłodze niestety sprzęgło zaczęło się ślizgać. Wiedziałem, że mnie to czeka ale wygląda że już muszę kompletować części.
Wejdzie na pewno mocniejszy docisk i nowa tarcza. A ponieważ cała operacja wiąże się ze zrzuceniem silnika, trzeba będzie zająć się sławnymi rurkami cieczy chłodzącej (największa bolączka tego silnika).
Ale to już w przyszłym roku. Neverending story, ech smiley

Wielkie podziękowania dla jak zawsze niezawodnego Qbaka za załatwianie części z szybkością błyskawicy i w dobrych cenach smiley


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

Edytowane przez piterson dnia 27-09-2019 23:40
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
tsubasa
Użytkownik



Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16
Dodane dnia 28-09-2019 07:05
Ten czarny 997tt co był na podnośniku miał już te rurki cieczy chłodzącej obspawane.. z drugiej strony dziwne że nie przemyśleli konstruktorzy tego tematu i powielili ten problem w kolejnych silnikach (Panamera)

A Twoje 997TT prezentuje się pięknie choć obiektywnie rzecz ujmując Gemballa bardziej przyłożył się do konstrukcji i brzmienia wydechu niż MG smiley


Cayenne Classic smiley 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 02-10-2019 08:17
Short zamontowany i wreszcie jest tak, jak powinno być od samego początku. Ze ja nie wpadłem na to wcześniej! O wiele krótsze prowadzenie drążka, zero luzów, wkładanie biegów wymaga wprawdzie więcej siły (zwłaszcza na zimnej skrzyni) ale ogólnie odbiór jest mega! Korciło jeszcze, żeby założyć gałkę z 997 ale póki co stwierdziłem, ze to za duża ingerencja w design i została stara. Będę chyba szukał opcjonalnej grubszej z 996 - ta oryginalna jest jakaś taka bezpłciowa.

Ale ogólnie bardzo polecam przeróbkę wszystkim posiadaczom 9x6 i 9x7 - zwłaszcza tym z 8 w środku co lubią poganiać po zakrętach i pomachać biegami.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
ciachu
Administrator



Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 02-10-2019 10:55
W kontekście wymiany gałki - ja się chyba stałem totalnym purystą oryginalności, ponieważ nie zamieniłbym już nic w aucie, co nie jest zgodne z VINem. Właśnie z powodu takich zmian, wiele 924 nie ma nic wspólnego z konfiguracją, z jaką wyjechały z fabryki, a szkoda, ponieważ w przypadku 924 wolałbym mieć oryginalnego "golasa" niż wypasionego składaka.

Oczywiście po wymianie gałki na ozdobną auto nie stanie się od razu składakiem, ale wiesz jak to jest z grosikiem do grosika - tu konsola, tam gałeczka i leci smiley

ps. No dobra, bypass a'la PSE tłumików mnie kusi smiley


924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86

Edytowane przez ciachu dnia 02-10-2019 10:57
6925558 www.924.pl
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 17-10-2019 09:56
Sezon powoli się kończy, więc jeszcze na sam koniec jesienna fotka smiley
Fajnie było trochę zszorstkować opony w super towarzystwie.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez piterson dnia 17-10-2019 09:57
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
szczurek
Użytkownik



Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 17-10-2019 16:58
Fotka jak z folderu reklamowego. Super!


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 24-03-2020 16:26
Coraz cieplej, sezon się zaczyna więc o serwisie trzeba myśleć. Miła odskocznia od panującej zarazy...
Sprzęgło skompletowane - do auta wjedzie zestaw Sachs Performance - wg producenta powinien wytrzymać do 900 Nm.
Cały zestaw jest bardzo lekki, mam wrażenie że 2 razy lżejszy niż do 944.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez piterson dnia 24-03-2020 16:28
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 24-03-2020 18:33
możesz podać nr katalogowe z pudełka? Kupowałeś jeden kit, czy osobno każdy z elementów? Łożysko oporowe?


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 25-03-2020 16:43
Kupowałem oddzielnie. W PL zestawów nie ma. Łożyska jeszcze fizycznie nie mam i numeru nie znam.
Numery:
docisk 883082999764
tarcza (bez sprężyn) 881864001098


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 25-03-2020 17:20
hehe smiley Mam dokładnie ten sam set. Gdzieś na półce smiley
Kupowałem jako dedykowany do 968 smiley Potem sprawdzałem, że do 964 i 993 też wejdzie. I do 996tt i 997tt też smiley
Łożysko oporowe to chyba będzie standardowe: 950 116 080 08 / SACHS: 3151 000 464.
Jakby co, chyba ma jeszcze jedną szt. tego łożyska smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

simprez dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez simprez dnia 25-03-2020 17:22
2716024
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 26-03-2020 01:14
Łożysko oporowe jest inne. Czyli pewnie Sachs coś w nim zmienił, żeby było trwalsze
przy większym obciążeniu. Numeru też pod ręką nie mam, ale powinno być na dniach,
więc pewnie Piterson też się pochwali smiley
Co ciekawe to łożysko aktualnie mogę taniej zaoferować niż to standardowe,
dodatkowo akurat standardowego dostępnego nigdzie nie widzę.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 30-03-2020 11:49
Doszło i łożysko - Sachs numer 3151 227 001
Próbowałem znaleźć, czym się różni od tego 000 464 ale nie mogę na nic konkretnego wpaść.

Patrząc na stronę FVD widzę tylko, że w standardowych zestawach jest to z końcówka 646 a w tych mocniejszych 001 - czyli pasowałoby, że jest wzmocnione.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 30-03-2020 12:04
dasz radę kiedy wziąć je do roboty?
zrobilibyśmy oględziny porównawcze smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 31-03-2020 23:25
I dokonaliśmy testu porównawczego smiley
5 fotek.
3 pierwsze z góry to po lewej moje, po prawej Pitersona.
2 u dołu do wszystko moje smiley

I tak.
Moje łożysko 950 116 080 08 / 3151 000 464 to standardowe łożysko do 996tt/997tt/964/993 - przeznaczone do zestawów z tarczami sprzęgieł z tłumikami drgań / sprężynami.
Są one wyższe od tarcz bez tych tłumików.

Łożysko Pitersona to 3151 227 001. Znane też jako 944 116 080 01.
Było w: 968 (tak!), oraz modelach serii GT w 996 i 997 (gt3, gt2). Prawdopodobnie też w 964/993 RS unsw.
Oczywiście w tych autach montowano tarczę sprzęgła bez tłumików drgań.

Podstawowe różnice:
- "nóżki" łożyska są wyższe w 3151 227 001 niż 3151 000 464
- bieżnia wewnętrzna łożyska w 3151 227 001 jest gładka, a w 3151 000 464 ma kilka frezów wzdłuż
- średnice łożysk są (najprawdopodobniej) te same

Czy są współzamienne? No chyba raczej zgaduję że wątpię smiley

Ponieważ łożysko Pitersona wydawało mi się z wyglądu znajome. To wróciłem do domu. Poszukałem. I znalazłem takie samo.... smiley

(szukać musiałem też cichego wydechu do czerwonego wiatraka, bo mnie wypędzili za hałas sprzed dwóch OSKP smiley , ech... )

Piotrek, wrzuć potem fotki starego sprzęgła po demontażu. Chcę zobaczyć ten błękit spieczonego docisku! smileysmiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

simprez dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez simprez dnia 31-03-2020 23:25
2716024
Strona 9 z 13 << < 6 7 8 9 10 11 12 > >>