Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 30-11-2018 13:42 |
|
|
no, jutro wielki dzień - trzymajta kciuki, będzie update
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 01-12-2018 23:45 |
|
|
Zmęczenie dopada, więc tylko w skrócie.
Wielkie dzięki dla Zbyszka, zrobił kawał dobrej roboty.
Dziś, po kilku latach....Turbina nawinęła na koła ponad 400km - bajka.
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 02-12-2018 08:16 |
|
|
SUPER
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
grzegorzn3
Użytkownik
Postów: 392
Miejscowość: Bielawa
Data rejestracji: 02.09.16 |
Dodane dnia 02-12-2018 13:33 |
|
|
Świetne auto. Gratuluję.
914 2.0 '74
951 piąte turbo '84
987 Cayman S '05 pojechał
924 S '86 pojechał do Brata
944 S2 '90 odjechał
931 '79 pojechał do Michała
944 '85 był |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 02-12-2018 15:51 |
|
|
Piękne auto !
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 02-12-2018 15:56 |
|
|
A co to tak na czerwono? czujnik klocków?
Jak dobrze widzieć że auto wróciło do życia.. podświetlenie zegarów indygo?
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
Tomek
Użytkownik
Postów: 559
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 02-12-2018 16:44 |
|
|
Hej,
wprawdzie krótki odcinek (400 km) ale jakie wrażenia, bo wcześniej nie jeździłeś Turbo ?
Co na plus, a co na minus?
Co Cię zaskoczyło pozytywnie i negatywnie?
TRANSAXLE - nowe części do Porsche
www.transaxle.pl |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 02-12-2018 17:48 |
|
|
No i jestem.
Czas na obowiązek kronikarski.
Auto hula i jeździ, na mój gust ma zrobioną najgorszą część (i chyba najdroższą ) przywracaniu mu blasku, moim zdaniem progres to 65%.
Zostało trochę rzeczy do ogarnięcia, ale cieszy fakt że po latach wrócił na drogi, tym bardziej że wysiłek finansowy był naprawdę spory - podsumuje to przy okazji.
Z rzeczy które przed autem, ale raczej po nowym roku - chyba że ktoś przejmie projekt, to :
- przegląd, konserwacja instalacji elektrycznej (stąd tak jak tsubasa zauważył palące się klocki), szyby stoją - więc pewnie przełączniki, zegarek ciekłokrystaliczny, czy choćby fotele które trzeba rozruszać.
Typowe bolączki auta które długo stało, niezbyt skomplikowane ale wymagające czasu i sprzyjających warunków pracy/atmosferycznych (do przywrócenia radia, oświetlenia czy targi wystarczyły tylko wymiany zaśniedzionych bezpieczników, pływak ożył po czyszczeniu baku etc - wdzięczne auto)
Trzeba zrobić zewnętrzny prawy próg, w środku jest ok, wymienić szybę pasażera prawą - porysowana.
Z finansowo większych rzeczy to lakier, bo auto jeździ zdecydowanie lepiej niż aktualnie wygląda.
Wnętrze to obszycie przednich foteli / lub całego wnętrza wedle uznania - chyba że trafią się jakieś Sporsitze.
Deska pęknięta, trzeba będzie wysłać do Krakowa.
I to właściwie tyle.
P.S.
Jeszcze żarówkę w przednim prawym halogenie, zmienić
Co się zmieniło od ostatniego wpisu?
Zostało ogarnięte sprzęgło/skrzynia.
Prace / części :
- wymiana łożysko oporowe / łożysko oporowe
- wymiana sprzęgła / sprzęgło
- wymiana łożyska podporowego / łożysko
- regeneracja wysprzęglika - łapki / bolec łapy = 2x łożyska łapy wysprzęglika
- wymiana zimmeringu na wale korbowym / zimmering
- wymiana przegubu półosi / przeguby x2
- konserwacja skrzyni - ukł. sterowania / olej + oringi
- wymiana rurki ukł. chłodzącego pod kolektorem / rurka
- naprawa wentylatora chłodnicy
- uruchomienie - przesmarowanie silników lamp przednich
- zabezpieczenie antykorozyjne metalowych elementów zawieszenia/przeniesienia napędu
- montaż brakujących osłon podwozia / 3x osłony w tym spoiler
- montaż opon zimowych
- wymiana siłowników maski przód / siłowniki
Z dodatkowych rzeczy, uzupełniłem trochę braków - niektóre jeszcze nie zamontowane.
I tak auto ma w końcu emblemat , jest też cały kierunek przedni, całe uchwyty daszków przeciwsłonecznych czy filt powietrza jeszcze u Tomka
Auto ma też świeży olej wspomagania.
Jest też 4 warstwowy pokrowiec na auto czy urocza trójramienna kierownica
Jest tego trochę,mam to rozpisane na kilku kartkach.
Auto prezentuje się póki co tak, pogoda dziś do zdjęć nie najlepsza ale niech będzie ->
P.S.
Widzę że Tomek się pojawił
400km było wczoraj, dziś dodałem kolejną 100.
Tomku jeździłem wcześniej Turbo, więc pi razy drzwi wiedziałem o co chodzi.
Wrażenia na +, Zbyszek podniósł lekko doładowanie więc gitara.
Czy coś mnie zaskoczyło negatywnie?
Chyba tylko brud auta i zapach we wnętrzu, nie czyściłem go przed oddaniem do Zbyszka.
Z innych rzeczy....hmmm musze dorobić drugi kluczyk, bo swojego nie mogę znaleźć więc nie czuje sie komfortowo..i wymienić siłowniku klaposzyby.
Jak zimny przez sekundę potrafi niestabilnie popracować.
Z plusów?
Auto jest fajne, wydaje się zwarte - pewnie kwestia bezwypadkowości.
Zawias jest cichy, hamuje dobrze.
Charakterystyka bardzo na +, ale to indywidualne predyspozycje.
Mi się już nigdzie przysłowiowo nie śpieszy, więc długa 1 i 2 są dla mnie ok, po prostu auto nie wywiera na mnie presji żebym go kręcił żeby jechać. Ot...chce jechać spokojnie, to spokojnie mogę sobie te biegi zmieniać, przy krótkich na początku (przy ruszaniu) to bywa męczące.
Szczególnie w mieście.
Mi to odpowiada.
Chce go napędzić, wystarczy że potrzymam dłużej i mocniej na pierwszych biegach a auto zmienia przyjemnie swój charakter z leniwca na sportowca.
Mimo stosunkowo niskiej mocy, niech będzie 220PS - elastyczność jest bardzo fajna.
Pamiętajmy że auto ma 32 lata.
Tu jest moim zdaniem bardzo duża różnica na niekorzyść 2,5NA 163PS którego miałem wcześniej.
Czuć lekkość auta, połączoną z taką pewnością/przewidywalnością zachowania - daje to wrażenie auta pewnego i bezpiecznego.
Wcześniej miałem wnętrze przed liftem i tam dla mnie 188cm było tak sobie, pewnie to moje złudzenie...ale po lifcie, w nową deską ...wnętrze jakoś zyskuje.
Wydaje się być jakby obszerniejsze, bardziej przyjemne.
Kwestia indywidualna, mi się ono bardziej widzi.
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 02-12-2018 20:09 |
|
|
Bardzo ładne wczesne turbo.
Ech, mogłem mieć w podobnym kolorze ale turboS. Niestety T przegrało z TT (mogłem wybrać tylko jedno). Do dziś żałuję, bo jednak zdrowe 944T to takie mega przyjemne auto.
Widzę, że auto wymaga atencji w praktycznie każdym aspekcie. Podejrzewam, że zrobienie wszystkiego na cacy i robią się okolice 100k...
Kilka pytań: tam jest szpera? Prędkościomierz jakiś modzony? (bo powinno być w tym roczniku 260 km/h a fabryczna 300 km/h jednak jest trochę inna). Z ostrym hamowaniem trzeba uważać, bo hamulce już konkretne a ABS brak...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 02-12-2018 21:56 |
|
|
Piterson, to nie tyle że wymaga atencji w każdym aspekcie, co nie śpieszy mi się z tym autem i jeśli cokolwiek budzi choćby cień wątpliwości, to stopniowo "wylatuje".
Myślę że przy "normalnym" oddaniu auta do warsztatu - jakieś 75% rzeczy tutaj wyszczególnionych zostałoby zwyczajnie pominięte.
Do rozkodowania, proszę ->
...skrzynia ma chłodniczkę
Prędkościomierz to ...modyfikacja a może zapowiedź.
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
ad44m
Użytkownik
Postów: 36
Miejscowość:
Data rejestracji: 30.03.18 |
Dodane dnia 03-12-2018 18:21 |
|
|
Nie myślałeś może o wizycie na hamowni? Ja się od jakiegoś czasu wybieram ze swoim 951. Ciekaw jestem wyników.
P.S.
Limited Slip Differential (LSD) to kod 220. |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 03-12-2018 19:30 |
|
|
Fajne to turbo , poproszę o częste wpisy odnośnie prac (i nie tylko) .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 28-12-2018 23:28 |
|
|
w ramach kronikarskiego obowiązku...
Święta, święta i po świętach.
Obiecałem sobie zakończyć wydatki związane z Indygo na ten rok, na obietnicach się skończyło.
Zaczęło się niewinnie od trzykrotnego prania wnętrza - niestety zdjęć finalnych brak, tylko z prac w trakcie.
Zapewne dlatego iż w ostatnim stadium we wnętrzu zostały dwie wykładziny z tyłu, a reszta elementów była prana poza autem.
Wstępna rozbiórka...
...pierwsze pranie i 4 wiadra mułu później (jeszcze z wykładzinami na pokładzie)...
Finalnie wygląda to SPORO lepiej...ale już weny, siły i motywacji brakło.
Prałem całość z 2-3 dniowymi przerwami, dając szanse by chemia podziałała w tym 30 letnim brudzie.
Kolejnym etapem było wywalenie oryginalnych wykładzin, nowe już czekają na montaż.
Ponieważ przednie fotele są jakie są, padła decyzja o ich wymianie,
Wariantów było kilka, jak zawsze :
a) szukamy oryginalnych
obszywamy oem materiałem
c) szukamy dedykowanych "sportów"
d) szukamy "jakichkolwiek sportów" i obszywamy
e) wariant który wygrał
Wytyczną przy szukaniu było znalezienie kompletu który gwarantowałby 100% wygodę, był "świeży" i miał jednolite kolory pasujące do czarnego wnętrza.
Obejrzałem kilka kpl. osobiście, następnych kilka zdalnie poprzez zdjęcia - w sumie sytuacja podobna jaką miałem w 928.
Większość foteli była albo przysłowiowo "wypierdziana" , albo posiadały większe bądź mniejsze uszkodzenia wymagające interwencji tapicera, były też trzy kpl. które kolorystycznie nie współgrały z resztą.
Ogólnie skórka za wyprawkę i przy takim wyborze jednak lepiej obszywać nowa skórą etc.
Wyjątkiem był jeden kpl. do polifta - bardzo ładny stan, nie mniej kolorystyka mnie nie przekonała.
Sęk w tym...że skoro i tak muszę coś obszywać, to czemu nie pójść krok dalej i zaadoptować jakiegoś ciekawego kpl. z Boxa I gen?
Większe szanse że fotel będzie jeszcze przyjemnie sztywny, świeży, większa też wygoda - a "zachodnie" fora pokazują że ilość przeróbek jest wręcz znikoma, żeby nie napisać zerowa.
I tak oto wygrał wariant "e" + "b"
Tył już zawieziony do sprawdzonego tapicera, będziemy nawiązywać przeszyciami do przodu - tak by całość była przyjemnie spójna.
Komfort siedzenia - mistrzowski !
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 27-01-2019 19:21 |
|
|
w ramach kronikarskich spisów.
Fotele są już w aucie, adaptacja banalna - wszystko pięknie chodzi
pozostało jeszcze poskładać resztę wnętrza i odebrać obszyty tył (na wzór przodu).
Nie mniej ze składaniem chwile poczekamy, auto ma już umówionego lakiernika.
Jeszcze przed wyjazdem zdoła dostać :
- nowe kable Beru
- nowe siłowniki klaposzyby
- nowy filtr powietrza
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 10-02-2019 16:52 |
|
|
Tydzień do lakiernika...
Dostał jeszcze nowe oczko, a co...
Cieszy też sprawność klaposzyby...
https://youtu.be/2Kx8uObPzmg
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 12-02-2019 15:27 |
|
|
Lajka napisał/a:
Ma ktoś górne i środkowe mocowania tylnej belki/dyfra na sprzedaż?
Można to gdzieś dostać?
Łajka Lajka ... można dostać ale albo tuning sztywne amenilininowe... z USA lub z północy europy
Jak nie to zgłoś się do Qbaka - regeneracja.
Ja kiedyś praktycznie dorobiłem aluminiowe, ale temat utknął, gdyż małe dziecko i życie zawodowe zamordowało czas na projekty...
do tego niskoseryjność powoduje, że zwrot kosztów inwestycji może nigdy nie nastąpić w naszym bardzo ograniczonym w PL świecie transaxle....
Do tego sam sobie... nie mam oporu, ale jednak jeśli coś by się rozpadło podczas jazdy komuś... mimo szczerych chęci... to jednak mocowanie zawieszenia do budy, a musisz uwierzyć podwykonawcy, że zastosował takie aluminium jak chciałeś, a nie słabsze.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
grzegorzn3
Użytkownik
Postów: 392
Miejscowość: Bielawa
Data rejestracji: 02.09.16 |
Dodane dnia 12-02-2019 16:55 |
|
|
Zapytaj Simpreza.
914 2.0 '74
951 piąte turbo '84
987 Cayman S '05 pojechał
924 S '86 pojechał do Brata
944 S2 '90 odjechał
931 '79 pojechał do Michała
944 '85 był |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 12-02-2019 19:51 |
|
|
pytał pytał
Ale ponoć już nieaktualne?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 14-02-2019 15:47 |
|
|
Dziś miałem przyjemność zobaczyć Indygo na drodze we Wrocławiu (ulica Hubska)
pozdro Łajka
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 944 "Indygo" Turbo |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 19-07-2019 23:22 |
|
|
Kronikarski update.
Auto wróciło od lakiernika - wygląda jak widać, do szczęścia naklejek brakuje.
Wnętrze poskładane, tapicerka zaadaptowana i zrobiona jak widać poniżej.
Koła odświeżone.
W sumie niewiele zostało do porobienia, jak to przy starszym aucie zawsze coś się znajdzie - fajny projekt, zjadł moje ostatnie półtora roku.
Niestety inne priorytety - więc dziś ląduje na ogłoszeniach.
Auto do sprzedania.
[img]https://images89.fotosik.pl/219/901186bcb53fcb22med.jpg[/img]
Prawdziwy nick -> Łajka |
|