Autor |
RE: 928s 86.5 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 27-02-2012 13:32 |
|
|
ja bym raczej powiedział że ten kolor przeżywa drugą młodość - przez kilka dobrych lat był postrzegany nieco negatywnie - a teraz znowu bardzo modny.. ja bym brązu nie chciał, ale to kwestia gustu, a poza tym autko bardzo bardzo ładne. gratuluje zakupu!
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 27-02-2012 14:42 |
|
|
A czy to nie jest przypadkiem Tabac Brown?
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 10-03-2012 18:37 |
|
|
Dzięki za miłe słowa. Mam nadzieje że spotkamy się w sezonie 2012 gdzieś w Polsce.
Co do koloru to jest to "nutmeg brown metallic". Ciężko było odczytać to z naklejki (bo wygląda jak poniżej) ale przesłałem VIN do porsche.de i otrzymałem poniższą informacje mailem:
enginetype M28/45 Number 89g01XXXX
gearboxtype G28/10 Number 11G0XXXX
color S1=nutmeg brown metallic (492)
Interior VL=leatherette brown,seats leather brown
delivered Feb.'86 to 116=Mahag,Munich (german dealer)
options 026=with activated charcoal canister
139=seatheating left
261=electric mirror right
298=preparation for unleaded fuel
340=seatheating right
650=sliding roof
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 27-03-2012 22:59 |
|
|
Wymiana rozrządu rozpoczęta
Części w większości zostały zamówione u Tomka z Transaxle.pl i powoli nadchodzą. W międzyczasie rozbieram. Co do reszty części to okaże się w trakcie co jest potrzebne.
Na dzień dzisiejszy:
- auto na kobyłkach
- spuszczony płyn z chłodnicy i bloku. Była walka ze śrubami w bloku ...
- wytargany wentylator z osłonami
Po zdjęciu paska z pompy powietrza zauważyłem luz na łożyskach. To było źródło lekkiego popiskiwania przy uruchomionym silniku. Simon dał mi namiar na firme http://www.g-pompy.pl/. Zapytam może coś da się zrobić.
Druga sprawa to wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym. Kręci się zaraz po uruchomieniu. Jak jest u was ? Czy przy zimnym silniku powinien się obracać ?
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 27-03-2012 23:07 |
|
|
Nie zapomnij o łancuszkach... Slizgi tylko serwis.
Pompa jest nietypowa - kiedys obilo mi sie o uszy ze nie chca ich robic. Ja doswiadczen nie mam. Bez problemu mozna ja usunac.
Wentylator bedzie sie krecil zaraz po uruchomieniu silnika - to normalne. Ale powinien krecic sie wolnie niz silnik. Dopiero po osiagnieciu pewnej temperatury jest spinany na sztywno. Chyba ze masz zrobiona wiskoze na sztywno.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 27-03-2012 23:10 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 28-03-2012 11:26 |
|
|
Zgadza się. Łańcuszki już leżą na półce. Trzeba zamówić ślizgi. Są dostępne w PCK ale musza sprowadzić.
Tu jest mała zagadka bo taką propozycje dostałem z PCK:
92810550901 cena: 52 zł brutto jest to jedynie górny ślizg napinacza
94410594900 cena: 456 zł brutto jest to zestaw naprawczy dwóch ślizgów napinacza, na jedna głowicę
Zastanawia mnie co wchodzi w skład zestawu że jest prawie 10x droższy niż górny ślizg.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
Edytowane przez czerni dnia 28-03-2012 11:28 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 28-03-2012 12:17 |
|
|
To troche podrozaly,czasami jest tak ze nie trzeba wymieniac dolnego slizgu i wtedy jestes sporo do przodu. W sklad dolnego za 10 krotnosc ceny dostaniesz....srubki
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 28-03-2012 19:00 |
|
|
U siebie też wymieniałem tylko górny.
Swoją drogą ciekawe, czy ktoś mógłby się podjąć wyrobu zamienników?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 28-03-2012 21:08 |
|
|
Był taki pomysł ale to spore ryzyko jak taki pęknie. Trzeba by testować
namiętnie, a kto teraz zrobi 100k km specjalnie po to żeby dwa ślizgi sprawdzić?
Swoją drogą nie wiedziałem że było kilka rodzajów kolektorów nowszego typu.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 29-03-2012 09:58 |
|
|
wydawało mi się że kiedyś ślizgi były do kupienia na ebay.de
ale jakoś teraz nie mogę trafić....
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 29-03-2012 23:13 |
|
|
Co do slizgow to jeszcze może się trafić coś takiego m.rennlist.com/rennforums/showthread.php?t=422097&page=2
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
Edytowane przez czerni dnia 29-03-2012 23:14 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 29-03-2012 23:24 |
|
|
Slizgi sa sprzedawane w ten sposob ze gorny jest tani a komplet jest drogi - nie da sie kupic samego dolnego. Aha - terminologia "slizg gorny i dolny" w przypadku 928 jest nieadekwatna - obydwie glowice maja je ustawione dolkadnie odwrotnie i na lewej glowicy dolny slizg jest napinajacym.
Ja zawsze kupuje komplet - 94410594900. Te slizgi potrafia pekac ze starosci wiec nie ma co oszczedzac - roznica biorac pod uwage łączne koszta jest niewielka a perspektywa powtornego rozbierania nieprzyjemna.
Kup od razu w PCK wszystkie uszczelnienia na okolo ktore wiazą sie ze zdjeciem walkow.
Aha - pomylka w ustawieniu rozrzadu moze byc bolesna...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 29-03-2012 23:27 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
stavros
Użytkownik
Postów: 22
Miejscowość:
Data rejestracji: 20.03.12 |
Dodane dnia 30-03-2012 07:48 |
|
|
Świetne auto w bardzo fajnym kolorze! |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 25-05-2012 23:27 |
|
|
Długo nie było żadnych newsów z mojej strony więc postaram się nadrobić. Niestety ilość wolnego czasu nie pozwala na spektakularny postęp, aczkolwiek systematyczność powinna doprowadzić do celu
Po zdemontowaniu wentylatora poszły w ruch osłony które odsłoniły koła pasowe oraz napinacz ... oraz generalnie silnik upaprany olejem.
Co do oleju to wkrótce wyjaśnienie.
Napinacz na pierwszy rzut oka wyglądał OK.
Koła pasowe mają widoczne zużycie. O ile w przypadku kół na wałkach można je tolerować (tak mi się wydaje) to na wale i pompie oleju są znaczne. Na forach z USA zalecają wymianę wszystkich kół. Ja skłaniam się raczej do wymiany kół na wale i pompie. Chętnie zasięgnę tu rady bardziej doświadczonych forumowiczów.
Poniżej koło pompy oleju
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 25-05-2012 23:28 |
|
|
a tu koło na prawym wałku
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 25-05-2012 23:32 |
|
|
W trakcie prac przyszła paczka z blokadą koła zamachowego oraz narzędziem do pomiaru naprężenia paska. Pomiar naprężenia pokazał że wszystko jest OK. Pasek po późniejszym zdemontowaniu był w bardzo dobrej kondycji.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 25-05-2012 23:39 |
|
|
W trakcie demontażu kolektora dolotowego wyszło na jaw skąd wycieka olej. Elementy kolektora w modelu 86.5 są łączone takimi gumowymi tulejkami. Niestety zostały one zastąpione gumowym wężem który był na tyle gruby że opaski nie były w stanie go dobrze dościsnąć i tam sobie troszkę kapało.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 25-05-2012 23:43 |
|
|
kolejnym miejscem wycieku były wszelakie rodzaju węże. Część z nich była przetarta. Część przeciekała na opaskach.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 25-05-2012 23:47 |
|
|
Efekt koszmarny- pomiędzy głowicami było 1,5cm olejowego szlamu.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 25-05-2012 23:50 |
|
|
Przepustnica również w oleju. Dodatkowo piasek w sprężynie powodował nieprofesionalne zgrzytanie
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|