Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 20-05-2014 23:06 |
|
|
Takie mi się rozmazane sneak-photo zrobiło...
Pumba dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 21-05-2014 23:48 |
|
|
I kolejne...
Pumba dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 22-05-2014 23:01 |
|
|
Miesiąc do Koszalina. Zaczyna robić się gorąco.
Edytowane przez Pumba dnia 22-05-2014 23:01 |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 23-05-2014 07:19 |
|
|
ten niebieski to pasuje tam tylko do tej butli na gaz co stoi w garażu. Nie lepiej było to na czarno zrobić?
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 23-05-2014 07:22 |
|
|
Poczekaj, aż budę pomaluję
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 23-05-2014 09:47 |
|
|
No chyba że juz sie balem że ten kolor tu zostanie ; P
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 23-05-2014 10:58 |
|
|
Pewnie specjalnie pod butle malowane, ona też ląduje w aucie?
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 24-05-2014 19:56 |
|
|
Pumba napisał/a:
Poczekaj, aż budę pomaluję
To już rozumiem czemu dzisiaj odmówiłeś Biberowi rozmowy Szacun Alonso, szacun
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 24-05-2014 22:50 |
|
|
No tak, znowu mnie przez pracę i auto F1 ominęło i nie wiem o co chodzi
Uruchomiłżem dziś swą instalację elektryczną. Świeci, trąbi, dmucha wewnątrz i na zewnątrz... I nie spaliłem nawet jednego bezpiecznika... Myślałem, że to niemożliwe
Oprócz tego w końcu założyłem 500 lbs sprężynę z tyłu. Beton.
Swoją drogą, pokrętło do regulacji twardości amortyzatorów GAZ niemal doprowadziło mnie do szału... Poluzowało się, więc nie mogłem się oprzeć pokusie jego rozebrania. W pokrętle jest taka malutka kuleczka stalowa... Oczywiście natychmiast spadła mi do pojemnika na śmieci rozmaite... Z magnesem neodymowym przez 40 minut grzebałem w piachu, fragmentach zbitej świetlówki, różnych wiórach stalowych i wszelkim syfie z podłogi... Sama przyjemność.
Z ciekawostek, przyszły przepustnice motocyklowe z GSX-R 600 ( Danke, Marchewo! ), jest też EMU ( Danke, Jacku! ), cewka WN czeka, czujnik temperatury cieczy jest, czujnik położenia wału jest, MAP sensor jest, TPS też.
Słowem, rzeźbi się
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 25-05-2014 09:48 |
|
|
http://www.f1pulse.com/news/2014052454/alonso-too-busy-for-justin-bieber-in-monaco
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 29-05-2014 22:47 |
|
|
Jedziemy dalej - zasilanie paliwem:
I powietrze...
EDIT:
I jeszcze takie sweet-focie z Gremlinem:
oraz z Gremlinem, przyszłą pasztetową oraz cegłą w tle:
Edytowane przez Pumba dnia 29-05-2014 22:59 |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 31-05-2014 15:28 |
|
|
Mam pytanie o czarne końcówki przy listwie paliwowej. To są końcówki typu AN?
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 08-06-2014 17:46 |
|
|
Oficjalnie już mogę powiedzieć:
To jest chyba pierwsze w Polsce 924 na EMU, z zapłonem i wtryskiem elektronicznym, na ITB. Pali!
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 08-06-2014 22:24 |
|
|
@ Browar, czy możesz lepiej zdefiniować, co to są "końcówki typu AN"?
Sorki za późną odpowiedź...
Tak ot, żeby chociaż coś pokazać:
http://youtu.be/wEkityfy7Kw
Jak widać, jeszcze trochę mechanicznej pracy pozostało - zamocowanie cewki, regulatora ciśnienia paliwa, dorobienie jeszcze dwóch uchwytów listwy paliwowej i... Próby robiłem bez podpiętej sondy lambda ( jakiejkolwiek, szerokopasmowa zagości jutro ) z mapą paliwa i zapłonu ustawioną "na oko". Myślę, że jeszcze ze dwóch dni potrzebuję na ogarnięcie reszty szczegółów, a potem zostanie jeżdżenie i strojenie.
Najgorsze, że muszę zamontować do testów seryjne reflektory bo jeszcze nie dojszły moje GTSy zza dalekiej wody
A do Koszalina niecałe 2 tygodnie. Znowu mi wszystko wychodzi na styk...
Edytowane przez Pumba dnia 08-06-2014 22:25 |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 08-06-2014 23:53 |
|
|
cholercia - a ja zapomnialem o lampie - jutro mnie nie bedzie przy Turbo, ale we wtorek najpozniej Ci przesle - jakby co - dzwon kolo 14tej zebym nie zapomnial znowu - ostatnio zarobiony jestem..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-06-2014 00:05 |
|
|
Nie mogę napisać nic innego jak tylko - zazdroszczę...
Świetny projekt. Napisz coś jak znajdziesz chwilę jak to było z montowaniem
wszystkiego i ze strojeniem jak już wykonasz ten krok. Powodzenia!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 10-06-2014 12:43 |
|
|
No to może na początek, lista elementów...
Cewko-moduł zapłonowy - Golf IV, Octavia ( via Michał928 ) - 0221 603 449: 150 zł
Przewody zapłonowe - 120 zł
czujnik położenia wału - Audi A3 1.8T - 0261 210 148 - 50 zł
Regulator ciśnienia paliwa - uniwersalny, regulowany. - 300 zł
Czujnik temperatury powietrza w dolocie: Bosch 0 280 130 039 - 72 zł
Czujnik temperatury cieczy: Bosch 0 280 130 037 - 80 zł
Przepustnice GSX-R 600 oraz ich TPS - barter
Wtryskiwacze Volvo 960 2,9 - Bosch 0 280 155 702 - były na półce
EMU w zestawie z kablami do wiązki oraz sondą szerokopasmową Bosch LSU4.2 - ~2k zł
Przewody w ekranie do czujnika położenia wału/czujnika stuku. - się znalazły
Filtry stożkowe - 100 zł
Klej do alumnium - 25 zł
Przewód silikonowy fi45 - 100 zł / metr ( mniej się kupić nie dało )
Wtyczki:
Boschowskie 2 pinowe - 7 kompletów ( wtryski, czujniki temperatury, stukowy )
Boschowska 3 pinowa komplet - 1szt - TPS
3 pinowa 2,8 Audi - 1szt.
4 pinowa 2,8 Audi - 1szt.
6 pinowa 2,8 Audi - 1szt.
Wszystko jakieś 80 zł ( kupowałem z zapasem ).
Razem około 3k złotych na samych zakupach.
Z rzeczy, które trzeba sobie zrobić:
Koło zębate dla czujnika położenia wału ( służę dxf-em do wycięcia wodą/laserem w razie potrzeby, stal - grubość 4mm )
Wspornik pod czujnik położenia wału ( u mnie kątownik aluminiowy 50x50, długość 70 mm, przykręcony śrubami pompy oleju )
Podkładki dystansowe pod koła pasowe pompy wody oraz alternatora,
Płyta kolektora dolotowego - u mnie z kwasówki 8mm - polecam tą grubość, nawet jeżeli się trochę przy spawaniu wygnie, przy dokręcaniu kolektora się ładnie dociągnie i uszczelni. Tu również mam dxf-a, ale muszę go dopracować.
Rury kolektora to 42,4x2, do tego 4 kolanka 45 stopni.
Sama listwa wtryskowa wykonana jest z profilu 20x20x2 ( nierdzewka ), do tego trzeba dodać zaślepki z przodu i tyłu, u mnie grubości 6mm, potem nawiercone i nagwintowane.
W listwę wspawane toczone gniazda pod wtryskiwacze, w głowicę wkręcone dolne gniazda pod wtryskiwacze. Złączki miałem w komplecie z regulatorem ciśnienia, więc nie musiałem dorabiać.
Zaślepka gniazda starego aparatu zapłonowego.
Tulejki dystansujące przepustnic, tulejki dystansujące cewkę zapłonową od karoserii...
Z montażu...
Jeżeli chodzi o podpięcie EMU, to instrukcja pod tym kątem jest napisana dość sensownie, przynajmniej w przypadku takiej konfiguracji, jaką ja budowałem ( za wielu elementów jednak nie ma )
Trochę wkurzające było opisywanie wtyczek - w instrukcji każda wtyczka i jej wyjścia były opisywane w systemie od 1 do 24, natomiast fizycznie sama wtyczka zamiast takich samch oznaczeń, miała opisy w rzędach od A do C i wersach od 1 do 8. Niby nic, ale przy wtykaniu dwudziestu kabli można się łatwo pomylić.
Pierwsze kółko do czujnika położenia wału zrobiłem za duże i wadziło o pompę oleju... Kółko w systemie 36-1, ustawione tak, że punktem referencyjnym jest drugi ząb, po czym odmierzane jest 60* ( 6 zębów ) do górnego martwego. Wyszło bardzo ładnie, sprawdzałem zapłon lampą - jak EMU ma ustawione 0 stopni, jest 0 stopni.
Listwa paliwowa jest do poprawki, bo przy ciśnieniu roboczym 3 bar i zaczepieniu jej jedynie na śrubach pokrywy wałka rozrządu wypycha mi wtryskiwacze. Muszę dospawać ucha i przykręcić ją również do kolektora dolotowego. Nie pomyślałem o tym, ale wystarczyło zaprojektować tulejki wtryskiwaczy trochę inaczej ( zrobić kołnierzyk taki, jak w listwie 924S/944 ) i zastosować blaszki, które by te wtryski trzymały... No trudno, może później zrobię wersję drugą...
Przepustnice GSX-R 600 mają dwa komplety "motylków", jeden od samej przepustnicy, drugi komplet podłączony do silnika krokowego. Drugi komplet trzeba usunąć, a otwory zaślepić. Otwory na oryginalne wtryskiwacze też zaślepiłem. W sumie, to zakleiłem, użyłem dwuskładnikowego kleju epoksydowego.
W jednym z otworów drugiego kompletu klapek nagwintowałem M12x1,5 i wstawiłem weń czujnik temperatury powietrza. Rozstaw przepustnic trzeba było zwiększyć o 15mm, zamiast standardowych śrub zastosowałem pręt gwintowany M6, tulejki dystansujące wytoczyłem, natomiast "uszy" otwierające kolejne przepustnice zostały przedłużone przez dospawanie kawałka blachy do oryginalnego elementu.
Docelowo zrobię ładne, cięte laserem blaszki przypominające oryginał.
Czujniki temperatury cieczy chłodzącej zazwyczaj mają gwint M12, ten którego numer podałem ma M14, więc pasuje do oryginalnego otworu.
Ciekawym problemem było podciśnienie - z każda z przepustnic ma 2 wyjścia podciśnienia, każde małej średnicy. Z jednego z wyjść każdej przepustnicy pociągnąłem po skolektorowaniu przewody do wbudowanego w EMU MAP Sensora oraz regulatora ciśnienia paliwa. Z drugiego z wyjść, po skolektorowaniu wszystkich, pociągnąłem wąż do serwa hamulców. Ciekaw jestem, czy będzie mi brakowało wspomagania...
Po wczorajszym dniu do rozpracowania pozostała mi już tylko linka gazu. Reszta to już kosmetyka, którą sobie w wolnych chwilach odprawię.
Jak dobrze pójdzie, wykulam się nim dziś lub jutro... Więc za jakiś czas napiszę coś o strojeniu.
Aha. Do tego może dodam, że od momentu odebrania auta od "klatkowania", czyli 20kwietnia, nie było dnia, w którym spędziłbym w garażu mniej niż 4 godziny. Zazwyczaj 6, w weekendy 12. Aż mi się nie chce tych roboczogodzin liczyć...
Edytowane przez Pumba dnia 10-06-2014 12:51 |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 10-06-2014 19:11 |
|
|
Imponujące!!! |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
skorzak
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.06.10 |
Dodane dnia 12-06-2014 20:34 |
|
|
Będziesz sprawdzać na hamowni? Jestem ciekaw
PS: Jak tak patrze to jestem 100% pewny ze prosiaczka jeszcze kupie Ciągnie
Edytowane przez skorzak dnia 12-06-2014 20:40 |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 12-06-2014 23:12 |
|
|
Lubię gościa. Pozdrawiam
928s '86 |
|