924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 12 z 13 << < 9 10 11 12 13 >
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 24-09-2020 01:14
Jeszcze zdjęcie kilku ognisk korozji.
Auto ma 18 lat, za mojej kadencji zimy i soli nie widziało - ale przez pierwsze 10 lat było autem całorocznym. Jak widać sól zrobiła swoje.

Niniejszym ogłaszam (ponownie) koniec modyfikacji 996. No chyba, że simprez zrobi mi dobry barter na sportsitze smiley smiley smiley


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 24-09-2020 07:59
Co za egocentryzm! A gdzie empatyczna postawa do ludzi, ja się pytam????
Powinno być przecież: "Chyba, że zrobię simprezowi dobry barter na SportSitze..." smileysmileysmileysmiley

Śliczne te zaciski są smiley
BTW. ktoś przerabiał temat naprawy elektr sterowania foteli w 996/986? smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
ciachu
Administrator



Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 24-09-2020 10:57
Podziw, że Ci się chciało dokonać modyfikacji hamulców w 996. Musisz naprawdę lubić to auto smiley



924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
kondzi
Użytkownik



Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 24-09-2020 11:44
piterson napisał/a:

Zapytacie jaka różnica? Na razie żadna - przy spokojnej jeździe hamują jak dawniej smiley Ale gdy się ułożą, nie omieszkam solidnie ich przetestować. Zresztą największy problem tych hamulców to były właśnie "awaryjne" hamowania z prędkości autostradowych gdzie kilka razy miałem naprawdę gorąco. Zawsze miałem wrażenie, że w 944 S2 były dużo lepsze hamulce niż w 996.


Bo to właśnie w tym miejscu będzie różnica. Na małych prędkościach warunkiem brzegowym sprawności hamulca jest przyczepność do podłoża (rozmiar i typ opony, ciśnienie). To co jest najtrudniejsze, to zatrzymanie wirującej masy. Im większe koło i szersza opona tym trudniej, a to właśnie robi największą różnicę na dużych prędkościach.
Kiedyś na pelicanie albo rennliscie czytałem, że chłopaki sprawdzili, że Fuchsy w 911 poprawiały sprawność hamulców (są bardzo lekkie).

Ile to auto waży?


Pozdrowienia,
Konrad

--

'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 26-09-2020 03:35
ciachu napisał/a:
Podziw, że Ci się chciało dokonać modyfikacji hamulców w 996. Musisz naprawdę lubić to auto smiley


To 996. Jak można je lubić? smiley
Stwierdziłem, że skoro i tak zmieniam klocki i tarcze to przy okazji zmienię zaciski. Kamyczek ruszył lawinę smiley

Kondzi - u mnie w dowodzie jest 1560. Wczesna C2 waży trochę ponad 1300.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
vip3r
Użytkownik



Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06
Dodane dnia 26-09-2020 08:45
no i właśnie... moim zdaniem hamulce są super zawias super (szczegolnie 030), skrzynia w trybie manualnym i z wyłączonym PSM to jest to! - wszystko extra w cabrio tylko jedyne co bym w tym aucie zmienił to masę...

swoją drogę dzięki tym fotom ognisk rdzy bardziej zaczynam doceniać stan mojego auta smiley - dzięki - miałem małe zawahanie jakiś czas temu co do ew sprzedaży... ale trochę się rozejrzałem co ew można kupić i mi przeszło.

co do lubienia 996 - nie wiem... mi serio przednie światła zaczęły się już tak serio serio podobać... no a jeżdżą naprawdę nieźle... (no tylko ta masa..)

dziwi mnie modyfkacja hamulców bo nigdy nie przyszłoby mi do głowy żeby akurat to zmieniać.. prędzej wywalilbym tylne fotele zmieniarkę itp itd smiley


968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503

911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460

FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 10-10-2020 00:28
Żeby nie było, że nic się nie dzieje, to na warsztat wróciło 997. Okazało się, że nowe wzmocnione części szybko powodują wysypanie się kolejnego najsłabszego elementu w całym układzie.
Po wymianie sprzęgła a następnie wspomagania sprzęgła pojawiła się dość nieprzyjemna usterka. Podczas normalnej jazdy drogowej wszystko było super, pedał mięciutki, sprzęgło zapinające idealnie. Natomiast po solidnym rozgrzaniu i podczas stania w korku gdzie często sprzęgła używamy, pedał zaczął robić się bardzo twardy i wciskanie go odbywało się z takim "przeskakiwaniem". Początkowo podejrzenia padły na pompę sprzęgła - po podmianie na sprawną problem pozostał. Zatem został ostatni możliwy winowajca czyli wysprzęglik. Zresztą miałem takie podejrzenia od samego początku, bo wszędzie jest wymieniany poza rurkami chłodzenia jako pięta achillesowa 997TT (tych z manualem oczywiście). Na forach polecają założenie aftermarketowego ulepszonego wysprzęglika albo kompletną zamianę całego układu hydraulicznego na taki z GT2 (ale tracimy wtedy wspomaganie i jest twardo).

Poza wysprzęglikiem doszły jeszcze dwa drobiazgi:
- podnośnik szyby pasażera wraz z blachą maskującą (irytujący problem z niemożliwością zamknięcia szyby - w jednym konkretnym punkcie szyba stawała i zjeżdżała w dół i żeby zamknąć trzeba się było "pobawić" z przyciskiem.
- wymiana łożyska koła prawy tył.

Niby drobiazgi a rachunek jak zawsze konkretny smiley - serwisowanie 911 jest jednak w innym wymiarze niż naszych transaxli (oczywiście tych "tanich" a nie 928 smiley ).

BTW dziś wieczorem miałem okazję pogonić trochę 997 nieco szybciej niż zazwyczaj (obiecany codrive) i powiem Wam, że jest moc! Przyspiesza i hamuje z taką brutalnością, że szok. Turbodziura jest IMHO nieco większa, ale jak już dmuchnie to jest straszny przeciąg. Niestety nadal uważam, że to są nienormalne auta na nasze drogi - a przecież każda kolejna generacja jest jeszcze mocniejsza i szybsza (aktualny seryjny 992 turboS ma 650 KM!).


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 09-11-2020 23:29
Kolejna część sagi z cyklu "co by tu jeszcze wykombinować w 996". Zakończona na szczęście happy endem.

Zachciało mi się foteli. Sportsitze miałem w planie od ładnych kilku lat więc gdy ostatnio trafiły się ładne, świeżo obszyte decyzja była niemal natychmiastowa.
Chodzi dokładnie o te z linku:
https://www.olx.pl/oferta/fotele-seats-porsche-911-996-hardback-leather-gt2-gt3-rs-turbo-CID5-IDD4p2l.html#f4795848e3

Przyjechały do mnie i pierwszy efekt po rozpakowaniu - WOW. Bling po całości. Akurat miałem wolne popołudnie więc szybka akcja i montuję. I zaczęły się schody.
Po pierwsze okazało się, że są dramatycznie wysokie. Na tyle, że ledwo się mieściłem z kolanami pod kierownicą i z głową pod dachem (zgiętą). Po drugie - brak regulacji wysokości. Po trzecie brak jednej kostki (sterczące kable) a druga kostka kompletnie nie pasująca jeśli chodzi o piny. W dodatku gdy trochę w nich posiedziałem, okazało się, że trzymanie w zasadzie jest... identyczne co w moich wysiedzianych starych. Do cywilnego kubełka to im daaaaaleko.
Po ochłonięciu i dokładniejszych oględzinach okazało się, że regulacja wysokości jednak jest - tylko panowie zgubili rączki i zaślepili otwory po nich zaślepkami. W dodatku okazało się, że przełączniki pochylenia są popsute - nie odbijają. Sprawdziłem z ciekawości ceny nowych i cena za sztukę mnie powaliła (czterocyfrowa). Walczyłem długo z decyzją czy oddać czy podjąć się naprawy, ale jak policzyłem koszty i zobaczyłem jeszcze masę innych drobnych niedoskonałości (w stylu "polskim" - połamane plastiki, zaczepy, brakujące mocowania) to w zestawieniu z rozczarowującym trzymaniem podjąłem decyzję o zwrocie. Tu chwała dla sprzedawcy, bo zaakceptował zwrot bez zająknięcia i przysłał transport po fotele.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez piterson dnia 09-11-2020 23:31
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 09-11-2020 23:51
Tak więc zostaję przy swoich "komfortach". W sumie jakoś specjalnie na nie nie narzekałem, ale tak jak pisałem sporty miałem non-stop w głowie.
Z drugiej strony żal mi ich okrutnie bo skubańce były ładne i po montażu ze zdjętym dachem wyglądały kapitalnie. Klasyczny przykład że nie wszystko złoto...


BTW dziś auto odjechało na kolejny zimowy sen. Jeszcze miałem na sam koniec niemiłą przygodę, bo wjechałem przez przypadek (głupotę?) na słabo oznaczony kawałek remontowanej drogi. Ogólnie było mokro więc nie zauważyłem od razu, że sfrezowana nawierzchnia nie jest po prostu mokra, tylko spryskana tuż przed kładzeniem jednej z warstw asfaltu. Kilkadziesiąt metrów wystarczyło, żebym upierniczył całe progi, koła, nadkola, wydechy smołą.... Dwa dni mi to czyścili na zaprzyjaźnionej myjni smiley smiley smiley


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
ciachu
Administrator



Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 10-11-2020 12:40
Kojarzę te fotele - rónież zwróciłem na nie ostatnio uwagę ze względu na bardzo łądne "alkantarowe" tyły. Słyszałem jednak, że sportsitze w 996 niewiele się różnią, więc wygląda na to, że nie ma dla 996 ratunku jeżeli chodzi o komfort siedzenia. Gdzie te czasy, kiedy sportsitze to były prawdziwe głębokie fotele z fantastycznym trzymaniem boczno-lędźwiowym, montowanych między innymi w specjalnych wersjach 924, a potem w odświerzonej wersji w nowszych transaxlach i wiatrakach.


924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86

Edytowane przez ciachu dnia 10-11-2020 12:42
6925558 www.924.pl
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 10-11-2020 20:40
Niestety Ciachu - te sporty w 996 to takie pseudosporty. Doły są chyba identyczne, jedyna różnica to te poszerzenia na wysokości barków.
W młodszych GT wersjach są bardzo fajne fotele - takie cywilne kubły. Cena tylko jest abstrakcyjna - okolice 30-40 tys za parę...


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
kondzi
Użytkownik



Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 10-11-2020 21:10
Bo tak wyszło, że naprawdę wygodne fotele skończyły się w raz z końcem produkcji 964. IMHO.


Pozdrowienia,
Konrad

--

'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 20-04-2022 23:50
Rzuciłem okiem na wątek i co widzę - cały 2021 rok bez jednego posta! Ale w sumie poza okazjonalnym jeżdżeniem nic się nie działo więc i pisać nie było o czym. Poniżej jedna mała fotka z zakończenia sezonu.

Z racji małych przebiegów (2-3 tys km/rok) zdecydowałem, że typowy serwis będę robił co 2 lata (wypada w lata parzyste).

Na pierwszy ogień poszła tym razem 996. Przebieg 241 tys km.
- oczywiście klasycznie olej Millers CFS 10W50 NT+, filtry oleju, powietrza, kabinowy.
- nowy akumulator smiley . To już chyba 5 sztuka za mojej kadencji. Aktualnie był Banner 80Ah. Nie mam już zdrowia do niszczenia akumulatorów przez 996. Pilnowałem go w miarę - ściąganie klemy przy dłuższym postoju, wyciąganie z auta na zimę. Ale i tak w ubiegłym roku w wakacje rozładował się konkretnie. Dał się naładować, pojeździłem jeszcze jesienią bezproblemowo. Ale tej zimy już nie przeżył (mimo wyciągnięcia z auta i naładowania). Przełożyłem tam identyczny akumulator wyciągnięty z 997 (a do niego kupiłem Moll 85Ah) - wolę ryzykować starszym akumulatorem a nie nówką. Ale decyzja podjęta - zakupiłem i zakładam hebel i będę po każdej jeździe odłączać akumulator. Będzie to trochę upierdliwe z noszeniem powerbanka (nieszczęsne otwieranie maski w polifcie) ale co zrobić...

Wyszła jedna rzecz do zrobienia - subwoofer BOSE chyba dokończył żywota. Tam jest bardzo specyficzny subwoofer, który wykorzystuje owalny głośnik niskotonowy skierowany w dół do podłogi auta - one lubią z czasem korodować/rozpadać się a z racji bardzo nietypowego rozmiaru zapewne są ciężkie do dostania. Zastanawiam się nad dorobieniem customowej obudowy wykorzystującej jakieś klasyczne rozwiązanie.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez piterson dnia 20-04-2022 23:52
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
szczurek
Użytkownik



Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 22-04-2022 06:29
Ktoś mi kiedyś powiedział że do aut, tak sporadycznie używanych, to akumulator najtańszy bo i tak za dwa lata do wymiany. Niestety sprawdza się smiley


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata

Edytowane przez szczurek dnia 22-04-2022 06:29
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
Duke
Użytkownik

Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14
Dodane dnia 22-04-2022 10:06
Nie wiem czy w 997.1 jest to już wymagane, ale może trzeba zakodować nowy akumulator, żeby nie był przeładowywany? Wiem, że tak trzeba choćby w moim S4, jak nowego akumulatora nie zakodujesz, to Ci niedługo padnie.


In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)

Edytowane przez Duke dnia 22-04-2022 10:07
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 22-04-2022 19:36
szczurek napisał/a:
Ktoś mi kiedyś powiedział że do aut, tak sporadycznie używanych, to akumulator najtańszy bo i tak za dwa lata do wymiany. Niestety sprawdza się smiley


Zapewne masz rację... Ostatni raz kupiłem drogi akumulator smiley

Duke - w 997 nie ma kodowania aku.

997 jest właśnie na serwisie i jednej z finalnych modyfikacji (jest czad smiley ).

Wydech wrócił do MG na poprawki bo aktualnie jest jednak kompletnie nieakceptowalny. Próbowałem z nim żyć ale przy spokojnej jeździe w okolicach 2-3 tys rpm tak rezonuje i buczy że kompletnie zabija przyjemność z jazdy smiley


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 16-09-2022 20:01
Znów trochę wody w Wiśle upłynęło, więc muszę zaktualizować dziennik.

Po 996 na serwis trafiło 997. 104 tys km.
- olej jak zawsze Millers CFS 10W50 NT+, filtry oleju, powietrza, kabinowy.
- nowy akumulator Moll 85Ah
- no i najlepsze - sportsitze smiley smiley Trafiły się pod Wieliczką w bardzo dobrym stanie i cenie smiley Wprawdzie z Caymana ale pasowały w 99% bez przeróbek (jeden pin w kostce do przełożenia). Nie są w pełni elektryczne ale nie ma co narzekać. Trzymają świetnie - w przeciwieństwie do sportów z 996/986 są głębsze (również siedzisko) i lepiej wyprofilowane.
- Wydech wrócił z MG po poprawkach. Wymienili cały środek. Jest lepiej ale niestety nadal buczy - choć teraz przynajmniej do wytrzymania smiley


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez piterson dnia 16-09-2022 20:03
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 16-09-2022 20:19
997 od pewnego czasu cierpiało na problemy z trakcją. Nie pomagały teoretycznie dobre ale już rocznikowo stare opony (Michelin Super Sport), w dodatku cały czas miałem wrażenie, że przy tej mocy pasowałoby założyć coś szerszego niż fabryczne 235/305.

Zaczęły się poszukiwania szerszych felg w 19 calach (zwłaszcza z 12 calami z tyłu), co nie jest łatwym zadaniem. Najbardziej chciałem dorwać fabryczny zestaw z 997 GT2 ale oczywiście na rynku nie było niczego (może dokładniej - niczego w sensownej cenie). Z pomocą przyszedł Krzysztof (Kimbex), oferując mi komplet OZ Ultraleggera w kolorze.... czarnym smiley Cena była bardzo dobra więc decyzja była szybka.

Oczywiście kolor felg to rzecz nabyta, więc z pomocą jak zawsze świetnych chłopaków z Authenticcars czarny zmienił się na White Gold.
Na koła trafiły szersze nowe opony Michelin Pilot Sport 4S w rozmiarach 245/35 i 325/30.
I to jest to czego to auto potrzebowało. Zniknęło nieprzyjemne myszkowanie przy pełnym otwarciu przepustnicy, prowadzi się bardzo pewnie i klei w zakrętach tak jak powinno.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez piterson dnia 16-09-2022 20:22
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 16-09-2022 20:37
Oczywiście żeby nie było zbyt różowo, awaria musiała się trafić. Tuż po założeniu nowych kół zauważyliśmy, że przednie prawe koło jest całe jest w smarze. Okazało się, że strzeliła gumowa osłona przegubu. Radwański ogarnął temat kompleksowo - demontaż obu półosi, nowe osłony i smar (zero luzów). Roboty przy tym trochę jest bo trzeba rozpinać całe przednie zawieszenie.

W międzyczasie auto trafiło jeszcze do lokalnego detailera specjalizującego się w Pasjowych Prosiakach czyli Łukasza z Warsztatu Czystości - ogarnął kosmetycznie auto z zewnątrz i od środka (zdjęcie jeszcze na starych felgach).


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 17-09-2022 00:26
996 odbyła w tym roku swoją najdłuższą wycieczkę. Prawie 3000 km w doborowym towarzystwie świetnej ekipy i 20 Prosiaków czyli Roadtrip Rumunia PP. Mimo prawie 250 tys km na karku, upałów i wymagających dróg podróż zniosła świetnie. Niezapomniany wyjazd.
Zepsuć się dobre autko postanowiło dopiero po powrocie - nagle coś zaczęło szurać i głośno strzelać w układzie napędowym. Winna okazałą się ... sprężynka szczęk ręcznego, która najpewniej została źle założona przy wymianie hamulców.
Przy okazji wymieniony został gumowy przegub wału napędowego - guma dokonała żywota.

Używany akumulator przełożony z 997 dokonał żywota w tempie ekspresowym. Wjechał nowy (już nie zliczę który) - tym razem Premium Silver 85Ah. Ponieważ auto było na serwisie, poprosiłem o sprawdzenie poboru prądu. Okazało się, że u mnie wynosi 0,4A zamiast maksymalnego dopuszczalnego 0,04A. Winowajca został znaleziony dość szybko - okazało się że to uszkodzony moduł poduszki lędźwiowej w fotelu kierowcy! Dzięki pomocy Miłosza udało się odseparować ten moduł przy zachowaniu pełnej funkcjonalności fotela. Naprawa wymagałaby rozprucia fotela więc gra raczej niewarta świeczki. Zobaczymy czy to rozwiąże problem szybko padających akumulatorów - mam taką nadzieję.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez piterson dnia 17-09-2022 00:31
Strona 12 z 13 << < 9 10 11 12 13 >