Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 21-11-2019 11:24 |
|
|
Obrotomierz zaniża obroty chyba dziesiąciokrotnie
Licznik pokazuje prędkość, ale nie nabija kilometrów
Wskaźnik paliwa nie działa, tylko rezerwa się zapala
Nie działa połowa oświetlenia deski rozdzielczej
Nie działa dmuchawa
Nie działa rączka od sterowania lusterka
Wycieraczki po wyłączeniu nie wracają do pozycji startowej
Ale i tak jest super
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
kjubus dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 21-11-2019 12:11 |
|
|
ależ pięknie wygląda ...
teraz już tylko frajda z jeżdżenia autem została ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
gtszudi
Użytkownik
Postów: 94
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Data rejestracji: 03.12.18 |
Dodane dnia 21-11-2019 15:52 |
|
|
a gdzie herb ? |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-11-2019 20:53 |
|
|
W drodze
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 02-05-2020 18:29 |
|
|
924 znów się zbuntowało Chciałem wymienić jej wydech, a ona przestała odpalać
Obawy: kręci, ale nie odpala, jest iskra, brak napięcia na pompie paliwa, podłączona na krótko pompa paliwa daje ciśnienie za filtr paliwa, ale przed wtryskiem paliwa już nie ma.
Podmieniony przekaźnik pompy paliwa nie pomógł. Czy coś jeszcze odpowiada za napięcie przy pompie paliwa?
Czy jest jakaś zależność pomiędzy brakiem napięcia przy pompie paliwa, a brakiem paliwa na wtryskach?
Co to za czujnik przy rozdzielaczu? Za co odpowiada?
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
Edytowane przez kjubus dnia 02-05-2020 18:30 |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 04-05-2020 10:33 |
|
|
Pompa ożyła, działa po przekręceniu zapłonu, ale sam nie wiem jakim cudem i co sprawiło że ponownie działa.
Silnik wciąż nie odpala. Mam paliwo za filtrem paliwa, ale na przewodzie wypiętym z wtrysku nadal paliwa brak.
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 04-05-2020 18:17 |
|
|
Czujnik na rozdzielaczu - wykrywa otwarcie klapy. Ostatnio nad tym główkowaliśmy, w modelach wczesnych podpięty był do przekaźnika pompy.
Jeżeli chodzi o paliwo na wtrysku - próbowałeś "ręcznie" podnosić klapę, kiedy pompa była spięta na krótko?
|
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
gelo44
Użytkownik
Postów: 112
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 04-05-2020 20:51 |
|
|
Cześć.
Ten rocznik nie ma już czujnika na rozdzielaczu.
Do sprawdzania:
- iglica zablokowana w rozdzielaczu lub ciśnienie sterujące nie daję jej podnieść się.
- syf przytkał sitka na wyjściach z rozdzielacza do wtryskiwaczy (mało wiarogodnie)
- regulator ciśnienia na rozdzielaczu nie utrzyma odpowiedniego ciśnienia(4.9-5.2), przytrzymaj zwrotny wężyk do zbiornika i obserwuj wtryski czy pojawi się paliwo.
Jeszcze radzę zrobić tak jak Pumba radzi:
Odkręcasz wszystkie 4 nakrętki od przewodów do wtryskiwaczy na rozdzielaczu.
Obejrzyj sitka na wyjściach z rozdzielacza do wtryskiwaczy, jeżeli masz
Mostkujesz pompę paliwa na krótko, niech chodzi, ręcznie podnosisz klapę (łopatę) co jest za filtrem powietrza, delikatnie z wyczuciem, musisz wyczuć opór.
Jeżeli paliwo nie poleje się i nie wyczujesz oporu na klapie znaczy że paliwo nie dochodzi do iglicy.
Wina wtedy leży w ciśnieniu paliwa, ono po prostu za małe w dolnej kamerze rozdzielacza lub za wysokie nad iglicą.
Radzę sprawdzić drożność węża odpowiadającego za powrót paliwa do zbiornika, możesz go przedmuchać. Jeżeli jest przetkany to ciśnienie nad iglicą w rozdzielaczu jest za wysokie co nie pozwala jej podnosić się. Kiedy filtr paliwa był wymieniany?
Pozdrawiam,
Olek
924, 1980, Mauritius Blue |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 04-05-2020 20:53 |
|
|
a do rozdzielacza paliwo dochodzi?
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
gelo44
Użytkownik
Postów: 112
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 04-05-2020 21:24 |
|
|
Kondzi, przeczesz kjubus napisał: Mam paliwo za filtrem paliwa.
Od razu za filtrem paliwa jest rozdzielać, czyli paliwo musi dochodzić.
A co było wcześniej grzebano w samochodzie? Czy przypadkiem nie zatankowałeś pod korek?
Ten układ sam nie psuje się, a jak psuje się to nie odrazu, zakładając że wcześniej nie było symptomów.
Pozdrawiam,
Olek
924, 1980, Mauritius Blue |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 05-05-2020 19:51 |
|
|
Pumba, gelo44 bardzo dziękuję za sugestie i pomoc
A więc tak:
- filtr paliwa jest nowy
- od odpalenia po zimowym postoju zrobiłem 10km i auto przestało odpalać, więc trudno mówić o symptomach
- wszystkie sitka są czyste
- powrót do zbiornika paliwa jest drożny
- po ręcznym podniesieniu klapy paliwo pojawiło się na wszystkich wtryskach
- wciąż znika napięcie na pompie paliwa
Co dalej? Gdzie jest iglica? Który to regulator ciśnienia?
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 05-05-2020 21:27 |
|
|
To może masa z tyłu przy lampach (przy lewej?)? Chwilę jeszcze dała radę po zimie,
ale potem już nie. Taki pomysł. Jak jest paliwo na wtryskach po podniesieniu
klapy to jest ok, układ działa. Może jeszcze wur troszkę psuć odpalanie, ale
w końcu powinno się rozgrzać i pracować normalnie.
Aha i ten czujnik od dołu na rozdzielaczu. Jeżeli ktoś przypadkiem zwarł ze
sobą te dwa przewody - uwierzcie zdarza się, to też auto nie będzie chciało
odpalać. Co ciekawe czasem, a czasem już chce - może się wtedy lekko
rozwierały, trudno powiedzieć
Kjubus, pamiętam o wycenie, dzisiaj do niej usiądę. Przepraszam za opóźnienie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 05-05-2020 21:30 |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 07-05-2020 10:17 |
|
|
Po raz kolejny tylko spokój mógł mnie uratować.
W sumie do końca nie jestem pewien co było przyczyną. Przy ręcznym podnoszeniu klapy bardzo mocno zalało świece, konieczna była ich wymiana, znalazłem też luźną wtyczkę WURa. Po poskładaniu wszystkiego auto zapaliło bez najmniejszego problemu.
Wydaje mi się, że problemem mogła być zacięta/zablokowana klapa w rozdzielaczu - czujnik nie widział zmiany położenia, więc pompa paliwa nie działała, Po podłączeniu pompy na krótko paliwo było za filtrem ale rozdzielacz nie puszczał go dalej. Gdy poruszyłem ręcznie klapę paliwo pojawiło się na wszystkich wtryskach w dużym nadmiarze i zalało świece co po ruszeniu klapy było nową przyczyną problemu z odpaleniem silnika.
Raz jeszcze dziękuję za pomoc, 924 znów porusza się o własnych siłach
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
kjubus dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez kjubus dnia 07-05-2020 10:19 |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 07-05-2020 11:53 |
|
|
ach ten widok
wczoraj 968 załatwiaęłm sprawy i też te jego światla fajne - ale jednak 924 i 944 ten widok zawsze senytment mocny będzie u mnie wywoływał - podobnie jak stara deska
fajnie że auto focha zaprzestało
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
gelo44
Użytkownik
Postów: 112
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 07-05-2020 13:28 |
|
|
Kjubus napisał:
(Wydaje mi się, że problemem mogła być zacięta/zablokowana klapa w rozdzielaczu - czujnik nie widział zmiany położenia, więc pompa paliwa nie działała)
Jestem ciekawy, jaki czujnik monituję położenie klapy? Proszę o zdjęcie tego czujnika
Klapa po prostu podnosi się a ramie, do którego jest przykręcana podnosi iglicę, która jest w rozdzielaczu. Jeżeli coś zablokowało się, to raczej iglica w rozdzielaczu a nie klapa.
P.S. Nie podnosi się klapę z załączoną pompą paliwa bez wyjmowaniem wtrysków lub odkręcania połączeń paliwowych do nich, tylko doświadczeni osoby tak robią i to krótko z wyczuciem.
Przeczesz pisałem:
Odkręcasz wszystkie 4 nakrętki od przewodów wtryskiwaczy na rozdzielaczu.
Obejrzyj sitka na wyjściach z rozdzielacza do wtryskiwaczy, jeżeli masz.
Mostkujesz pompę paliwa na krótko, niech chodzi, ręcznie podnosisz klapę (łopatę) co jest za filtrem powietrza, delikatnie z wyczuciem, musisz wyczuć opór.
Musisz znaleźć przyczynę, bo to może powrócić w samym nie odpowiednim momencie i nie koniecznie pod domem
Pozdrawiam,
Olek
924, 1980, Mauritius Blue
Edytowane przez gelo44 dnia 07-05-2020 13:43 |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 07-05-2020 13:36 |
|
|
K-Jet potrafi nieźle psiknąć paliwskiem. Trzeba było sprawdzić od razu czy wszystkie 4 równo psikają. A jak paliwo jest za filtrem, to nie znaczy, że jest na rozdzielaczu przecież... No ale było minęło, wątpliwość rozwiana.
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
gelo44
Użytkownik
Postów: 112
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 07-05-2020 14:06 |
|
|
Kondzi,
Wysłałem Ci maila.
Dopóki przyczyna nie będzie znaleziona wątpliwość nie będzie rozwiana.
Po to piszemy tu, żeby pomagać nawzajem.
Auto samo nie naprawi się
Pozdrawiam,
Olek
924, 1980, Mauritius Blue
Edytowane przez gelo44 dnia 07-05-2020 14:08 |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 07-05-2020 14:59 |
|
|
Im dłużej nad tym myślę tym jestem głupszy Amator ze mnie, faktycznie głupoty napisałem, nie ma tam żadnego czujnika położenia klapy tylko elektrozawór - mój błąd. Najwyższa pora się dokształcić, znalazłem dwie książki o układzie wtryskowym i zamierzam przestudiować to ustrojstwo od podstaw.
Wciąż nie wiem gdzie znajduje się iglica i jak się do niej dostać
Odpięty WUR mógł być przyczyną?
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
Edytowane przez kjubus dnia 07-05-2020 15:17 |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 07-05-2020 16:42 |
|
|
Wtyczka na WUR powoduje nagrzewanie bimetalu zamontowanego w nim, a on jest po to, aby jak odpalisz była bogatsza mieszanka. Podobnie jest z zaworem dodatkowego powietrza. Oba te elementy razem dają taki efekt, że zimne auto dostaje więcej paliwa i powietrza, tzw. ssanie Jak była zdjęta wtyczka, to bimetal się nie nagrzewał i dużo dłużej zubożała się mieszanka na zimnym silniku. Jak silnik nagrzany, to wtyczka nic nie robi.
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
gelo44
Użytkownik
Postów: 112
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 07-05-2020 17:49 |
|
|
Nie, nie podpięta wtyczka od WUR nie była przyczyną.
Radzę przeczytać ten wątek:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=11235#post_165195
W ostatnim poście zamieściłem schemat K-jetronica, na którym widać jego zasady działania.
Kjubus, radzę, bez wiedzy podstaw i zasad działania ustrojstwa nie grzebać po omacku.
Super że sam naprawiasz (poznajesz) swoje auto, ale najpierw teoria, później naprawa.
Pozdrawiam,
Olek
924, 1980, Mauritius Blue |
|