Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 07-11-2017 07:55 |
|
|
Poszukaj czy nie ma tłoka nadwymiarowego gdzieś. Wtedy fabryczna metoda robisz nadwymiarowe na uszkodzonym cylindrze. Nie wstawiaj żeliwnej tulejii...
Z wstępnego sprawdzenia w cenniku jest tłok 100,50mm do silnika M44.05/06 grupy tolerancyjnej 2. Cena w katalogu 1730 PLN
Siem
browar
eS
Edytowane przez browar dnia 07-11-2017 15:36 |
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 07-11-2017 19:09 |
|
|
^^^ Tak jak pisze Browar. Będzie taniej i zgodnie z fabrycznymi zaleceniami. Przy nadwymiarze 100.5 niczego nie trzeba zmieniać w oprogramowaniu silnika itp.
Tak na marginesie - niech mnie poprawi ktoś kto orientuje się lepiej - czy przypadkiem tulejowanie bloku żeliwnymi tulejami nie pociąga za sobą konieczności wymiany tłoków? Fabryczne tłoki do Alusilu nie są kompatybilne z żelinymi tulejami i vice versa?
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-11-2017 21:31 |
|
|
Plug and play nie są, ale działają. Widziałem kilka takich silników, ale chyba tylko S2.
Niekompatybilne są natomiast pierścienie które obowiązkowo trzeba wymienić.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 07-11-2017 23:46 |
|
|
A jak reszta cylindrów? tłoki nie pouszkadzane? Jaka owalizacja? Jakie pasowanie tłok/cylinder?
Jeśli pozostałe cylindry mieszczą się w tolerancji to można pójść 2 drogami:
-tulejowanie jednego cylindra na alu (pozostaje nominalny rozmiar, niższy koszt)
-zakup jednego nowego tłoka w ASO i rozwiert jednego cylindra na nadwymiar (trochę drożej lecz jest to dopuszczalna metoda naprawy przez porsche jak słusznie napisał Browar)
Jeśi pozostałe cylindry nie mieszczą się w tolerancji to chyba pozostają tylko tuleje aluminiowe - stalowymi raczej bym nie naprawiał choć na tyle już to dopracowali że działa ale to pod warunkiem że niski koszt ponad wszystko
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 08-11-2017 13:25 |
|
|
Więc sprawa ma się tak:
Tłoki wyglądają ładnie.
Owalizacja - nie wiem
Pasowanie - cylinder/tłok - nie wiem
Wstawienie aluminiowej tulei.
Rozmawiałem z krasnogrodzką, nie są wstanie wstawić już tulei aluminiowych, gdyż ich nie mają. W łodzi również żadna z firm z którymi rozmawiałem nie podejmuje się zrobienia tego. Wiem że takie rozwiązanie będzie najlepsze.
Nowy tłok nadwymiarowy.
Czy auto nie będzie pracowało nierówno jak jeden tłok będzie inny?
Pozostałe cylindry nie są złe ale mają 30 lat i może progu na nich nie ma to pod palcem jest wyczuwalne gdzie pierścień kończył pracować.
Ma ktoś może na sprzedaż taki tłok lub tłoki nadwymiarowe?
Czy fabryczna warstwa Alusil nie jest już dawno wytarta na pozostałych cylindrach?
Żeliwne tuleje w bloku aluminiowym -
Na krasnogrodzkiej mówią, że robią dużo bloków w ten sposób i wszystko chodzi bez problemu. Powiedzieli że jak zrobią pierścienie i tuleje to będzie na pewno dobrze. Rozumiem że w takim rozwiązaniu największy problem to różnica rozszerzalności między materiałem aluminiowym a żeliwem?
Dziękuje za opinie. Dzięki Michał za fachowe uwagi
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
Edytowane przez Przemek1234 dnia 08-11-2017 13:27 |
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 08-11-2017 15:57 |
|
|
Zdecydowanie aluminium z żeliwem nie ma szans na dłuższą metę pracować.. ale przecież nikt Ci nie powie kto to robi że to złe rozwiązanie bo to logiczne że sobie klientów odbiorą.. wydaje mi się że lepiej kupić używany blok tylko dobrze go prześwietlić przed zakupem..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 08-11-2017 17:08 |
|
|
tsubasa napisał/a:
Zdecydowanie aluminium z żeliwem nie ma szans na dłuższą metę pracować.. ale przecież nikt Ci nie powie kto to robi że to złe rozwiązanie bo to logiczne że sobie klientów odbiorą.. wydaje mi się że lepiej kupić używany blok tylko dobrze go prześwietlić przed zakupem..
No tak... prześwietlić - kupować i każdy wozić na mierzenie.
To nie VW Golf czy coś równie popularnego, albo się trafi albo nie.
Ile handlarzy pozwoli Ci zdejmować głowicę, ilu sprzeda sam blok.
Nie jestem mechanikiem, nie mam warsztatu - ale nie negowałbym ot tak sobie tego co mówią na Krasnogrodzkiej ...no chyba że Ty jesteś?
Wówczas Przemkowi nie pozostaje nic innego jak zlecić Tobie znalezienie dobrego bloku i całą mechaniczną operację
Więcej praktyki, mniej teorii.
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 08-11-2017 17:48 |
|
|
Nie trzeba być mechanikiem by wiedzieć że jak rozwiercisz blok by wstawić tuleję to znacznie obniżysz jego wytrzymałość
mnie wystarczy że mój mechanik mówi że w życiu by się nie podjął a tym bardziej pod tym nie podpisał.. ciekawe dlaczego po tulejowaniu większość aut idzie na sprzedaż..
poza tym skoro Przemek wsadził kupę czasu, pieniędzy i serca w swoje auto to nie bardzo sobie wyobrażam by na sam koniec zrobił sobie strzała w kolano tulejowaniem po taniości.. dlatego napisałem że już lepiej chyba poszukać bloku lub silnika..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 08-11-2017 17:50 |
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 09-11-2017 08:52 |
|
|
Po pierwsze i najważniejsze: zrób pomiary bloku. Jeżeli blok już jest na Krasnobrodzkiej to panowie łaski nie robią i dobrze wiedzą że od tego zaczyna się rozmowę. Na chwilę obecną jest to trochę akademicka dyskusja typu "co by było gdyby".
1. Niech zmierzą tuleje cylindrów zgodnie ze sztuką, od razu będzie wiadomo czy z tego bloku jeszcze coś będzie czy nie masz wyboru i szukasz nowego, ew. tulejowanie.
2. To samo dotyczy tłoków - pomiar średnicy przede wszystkim, mogliby też pomierzyć rowki ale te chyba rzadko gubią wymiar. Luz na sworzniu korbowód - tłok, to nawet na "czuja" można zmierzyć chociaż oczywiście lepiej rozłożyć i pomierzyć zgodnie ze sztuką.
Nie martw się o fabryczną warswą Alusilu - przywrócą ją do stanu fabrycznego przez wytrawianie pastą AN30, najważniejsze są wymiary. Z jednym tłokiem nadwymiarowym silnik będzie pracował normalnie, tak twierdzi producent w manualu i spierać się z tym raczej nie ma sensu.
Na wszystkie najważniejsze pytania dotychczas odpowiadasz "nie wiem" - panowie z Krasnobrodzkiej łaski nie robią i muszą Ci na nie odpowiedzieć. Wrzuć potem info na forum, na pewno ktoś ci pomoże.
Takiej samej podpowiedzi udzielił Ci wcześniej Michał, który jest raczej niekwestionowanym autorytetem na tym forum.
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy
Edytowane przez 951S dnia 09-11-2017 08:56 |
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 22-11-2017 16:36 |
|
|
Yyyy 1700 pln za jeden tłok ? A nie lepiej kupić komplet nadwymiarcyh kutych od Wossnera za 3000 ?
https://www.ebay.co.uk/itm/Porsche-944-2-5-10-6-1-Wossner-Forged-Piston-Set/322839210546
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 22-11-2017 16:36 |
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 22-11-2017 16:42 |
|
|
Dzisiaj przyszedł cały kompletny silnik. Głowica jest zdjęta i gładzie wyglądają, bardzo ładnie. Jutro jedzie do mechanika.
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7 |
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 22-02-2018 20:38 |
|
|
Witam, składnie silnika już się kończy, niebawem to wszystko opiszę, a tymczasem napotkałem na dziwne problemy z pompą wody. Jeśli można prosić o wsparcie
Z nowym silnikiem na części który zakupiłem, wpadła mi w ręce orginalna pompa wody z 82r (stary typ, ). Okazuje się, że do nowego typu pompy wody, którą miałem u siebie, obudowa rozrządu musi być ręcznie przycięta tak aby nowa pompa się zmieściła, gdyż ma inne wymiary. Obudowa z mojego starego silnika była dość amatorsko i niedbale docięta. Z uwagi na fakt, że taka stara pompa z 82r to niezły raryras i nie wymaga docinania obudowy postanowiłem ją regenerować i wykorzystać, a na półkę odłożyć moją pompę nowego typu.Z silnikiem dawcą dostałem obudowę rozrządu w super stanie, bez pęknięć i docinania. Mam natomiast pewne problemy:
- gdzieś przeczytałem że w starej pompie jest inny termostat niż w nowej? (nowy: 944 106 129 05 stary:944 106 019 00) planuje zamontować mój termostat(z pompy nowego typu) do pompy starego typu. Czy one są zamienne? Czym się różnią? Mogę tak zrobić?
- Kupiłem taki czarny uszczelniacz (951 106 155 00 )na gardło pompy wody, który zakłada się za termostatem. Okazuje się że był produkowany w jednym rodzaju a do pompy 82r nie pasuje.!!! Jest zbyt duży i się nie mieści w otwór. Czy w związku z tym nie było tam uszczelniacza? Wygląda, że chyba nie było uszczelniacza?
Podsyłam zdjęcie otworu gdzie powinien być czarny uszczelniacz. W pompie nowego typu jest taka pionowa grodź i szerszy otwór, w pompie 82 otwór jest mniejszy i nie ma pionowej grodzi.
Będę wdzięczny za uwagi w tym temacie.
Pozdrawiam, niebawem fotorelacja z odbudowy silnika
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
Edytowane przez Przemek1234 dnia 22-02-2018 20:42 |
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 22-02-2018 20:38 |
|
|
stary typ '82
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
Przemek1234 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 22-02-2018 20:39 |
|
|
nowy typ
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
Przemek1234 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 22-02-2018 21:20 |
|
|
biuletyn techniczny odnośnie różnic w termostatach i ich uszczelnieniach w różnych wersjach pomp wody od 944
(z podziękowaniami bodajże dla czerniego )
Inne różnice w temacie pomp:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=4376&rowstart=20
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
simprez dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 25-02-2018 11:12 |
|
|
a tak odnośnie naprawy silnika na jeden nadwymiarowy tłok. Porsche dopuszczało tą metodę ponieważ nadwymiarowy tłok porsche miał tę samą wagę co nominał. To również powoduje, że silnik ma pracować równo, a jego wyważenie ma pozostać stałe.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 21-03-2018 23:53 |
|
|
Hej
Wracam do relacji, z uwagi że jutro będziemy próbowali uruchomić silnik. Wracam do ostaniej dyskusji, żeby przybliżyć co się działo przez ostatnie miesiące.
Ponieważ nie mogłem dostać dobrego bloku w polsce. Nikt nie chciał sprzedać mimo że kilka było dostępnych, postanowiłem wymienić tuleje. Wszyscy odradzali ten pomysł. Tuż przed wymianą tulei na żeliwne, dostałem kontakt do gościa z anglii gdzie trzymał u siebie silnik z 82 roku.
Silnik wygląda strasznie, ktoś wspominał aby takiego złoma nie wkładać do auta itd.
Właściciel zdjął głowicę i twierdził że gładzie są w super stanie i blok można wykorzystać. Kupuiłem cały silnik.
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
Przemek1234 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Przemek1234 dnia 22-03-2018 10:37 |
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 22-03-2018 00:00 |
|
|
2
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
Przemek1234 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 22-03-2018 00:00 |
|
|
3
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
Przemek1234 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Białe 944 Łódź - odbudowa |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 22-03-2018 00:05 |
|
|
Silnik z zrzuconą głowicą zaniosłem do mechanika, który strasznie narzeka nawet na nowe części . Spodziewam się że strasznie będzie krytykował nowego dawcę części.
Okazuje się, że po rozebraniu mechanik dzwoni do mnie i mówi że dostałem naprawdę dobry egzemplarz. Gładzie są w świetnym stanie, tłoki i wał korbowy również bez większych śladów zużycia. Stan lepszy niż moje orginalne 86
CDN.
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
Przemek1234 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Przemek1234 dnia 22-03-2018 10:38 |
|