Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 15-09-2015 18:12 |
|
|
Dobra ostatnie pytanie, bo już też mi się nie chce rozbijać tego na atomy . To co teraz reguluję moim zdaniem nie ma żadnego wpływu na osiągi, jak dostanie mniej na przepustnicy, to i tak musi dostać więcej bypassem i na odwrót - więcej na przepustnicy, to mniej bypassem, żeby chodził na wolnych 900 rpm. A jak jest przepustnica zdrowo otwarta, to bypassem mało się przejmuje. Mieszankę ustawia i tak talerz, który widzi ile powietrza bierze silnik ogólnie tamtędy, więc mu to nie robi czy jest bypass bardziej otwarty, czy mniej.
Skoro przepustnica musi być trochę otwarta tylko dlatego, że się zakleszcza i bardziej zamknięta być nie mogła, gdy śrubka nic nie podpierała i ustawiłem zalecane mu 8 stopni od tego punktu (co jest więcej niż było przedtem), to zmniejszę mu to na bypassie i będzie chodził na 900rpm.
Ten bypass ma wpływ jeszcze na coś, czy chodzi mu tylko o puszczanie powietrza obok przepustnicy? Bo jeśli tak i moje powyższe spostrzeżenia są zgodne z prawdą, to wyreguluję mu obroty i sprawa zamknięta.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 15-09-2015 18:14 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 15-09-2015 18:35 |
|
|
Jeśli nie Masz mikroprzełączników jak w załączniku - zapomnij o całej sprawie z kątomierzem i "podeprzyj" przepustnicę na jakieś pół obrotu śrubki.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 15-09-2015 18:51 |
|
|
Czyli minimalna szczelina, byle nie kleszczyło. Ok, dziękuję, a te mikroprzełączniki ciekawe, a poczytam o tym .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 15-09-2015 19:50 |
|
|
By nie kleszczyła i podpierała się tylko na śrubce a nie ściance kanału. Całość zabawy oczywiście "na zimnym", a potem zabawa tylko śrubką na obejściu.
Mikroprzełaczniki - związane z pracą na bogatej mieszance przy rozruchu + sonda Lambda (US wersja). Te 8 stopni na przepustnicy - z tego co pamiętam - ją wyłączało.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 15-09-2015 19:59 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 09-10-2015 10:07 |
|
|
Awans na 15" felgi dobrałem do opon semi-slick, ale chyba kupię jeszcze jeden komplet w tym stylu dla opon ulicznych. Będę miał smutna minkę (taką ), jak po jakichś zawodach będę zmieniał z powrotem na 14".
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 09-10-2015 10:23 |
|
|
Lubię to.
ale powtarzać będę do znudzenia - rób tak, żeby móc wrócić do oryginału. ori 14tki też gdzieś "zarchiwizuj" w kącie, garaż masz spory.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 09-10-2015 16:29 |
|
|
Ładne fele i spory rant na spolerowanie
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-10-2015 21:38 |
|
|
Takie felgi mi cały czas po głowie chodziły jak jeszcze planowałem zostać na
standardowym zawieszeniu! Bardzo ładnie to wygląda. Tylko jakoś takie
auto wysokie
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 09-10-2015 21:53 |
|
|
slawek290 napisał/a:
Ładne fele i spory rant na spolerowanie
Nie przepadam za tym panem, ale tu ma 100% racji. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 10-10-2015 23:48 |
|
|
Zgadza się, polerować jest co . To są dokładnie takie same felgi jak ma nasz forumowy siłacz Vito. Swoją drogą mojemu "trendsetterowi" bardzo dziękuję za cenne informacje . Tak jak mówił Witek trzeba wywalić wypust na kapsel przy parze z przodu, bo nie mieści się dekielek piasty. Co więcej moje śruby nie mieszczą się w gniazda od tych felg. Ale tu sprawa prostsza, najzwyklejsze wiercenie. Decyzja zapadła, te koła stają się moimi kołami drogowymi . Stwierdzam, że te temperatury i tak nie pozwalają zbytnio szaleć na oponie semi-slick, a koła przyszły obute w opony 205/50 jakaś Fulda... wydaje się twarda, ale do jazdy na ulicach jak znalazł, żeby pocisnąć bokiem od czasu do czasu , no i niski profil. Przez zimę upoluję następne 15" dla semi, by na wiosnę stanąć w szranki na bydgoskim mistrzu. Biorąc pod uwagę słowa Jarzyny i własny zamysł z dużym naciskiem poluję na spiderweby, by choć jeden komplet był oryginalny - spidery poszłyby na drogowce z uwagi na swoją masę i oryginalność.
Nie rozumiałem o co chodzi w temacie anonimowych felgoholików na tym forum, aż do momentu jak przyszły te felgi . Dzisiaj włożyłem Exipy jedynie na pierścień centrujący piasty (który też się nie zgadza ) by sobie powisiały i już wiem, że nie chcę 14" . Choć mają dla mnie ogromną wartość sentymentalną będę musiał pozbyć się wkrótce ATS Cup, na których kupiłem auto i przejeździłem kilometry. Z oponami, na których zjeździłem trochę po torach, zdobyłem puchar na CA, których nienawidzi Jarzyna, bo są pomalowane markerem do blachy . Nie bój się Tojki też będą pomalowane . Na szczęście ten wątek forumowy będzie pamiątką ATS-ów, które były na aucie przez 20 stron.
Qbak - spoooko sprężyny i drążki w planach
I zapodaję rant Exipów :
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 11-10-2015 17:09 |
|
|
Ja wszystko nawidzę, spoko oko. To, że śmieję się z Twoich Nascarowych zapędów to inna bajka
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 11-10-2015 21:17 |
|
|
Kawałek okrągłego metalu a robi różnicę
Prezencja grejtowa (ale Vitowa lepsza, bo jeszcze ze stripe'ami )
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 13-10-2015 20:54 |
|
|
designem te felgi sa stworzone do naszych aut
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 18-10-2015 14:22 |
|
|
Hejo! Prezentacja Vitowa lepsza nie tyle dlatego, że ze stripem, bo te koła jeszcze bardziej pasują do klapy bez spoilera. Mam koła założone, ale nie zapodaję zdjęć na tę chwilę, bo to wszystko we wczesnej fazie testów. Koła przerabiałem sam i nie są po tym jeszcze wyważone. Opony na nich są różnie zużyte spodziewam się, że będzie ciągnąć w którąś stronę. Do tego łożysko lewego przodu huczy. To bardzo wczesna faza testów.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 18-10-2015 14:31 |
|
|
Faktem jest, że te felgi bardzo pasują do 24, a ładnie wypolerowane i chlapnięte na czarno będą śliczne.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 18-10-2015 15:54 |
|
|
No dobra, nie ma co owijać, jechałem. Jest tak jak myślałem, koła biją przy 100km/h tak, że strach jechać szybciej. Faktem jest, że zdjąłem z nich sporo materiału mierząc to palcem, bez późniejszego ich wyważenia. Więc maja prawo bić. Dziś tego nie zrobię, no bo niedziela. Co z nimi zrobiłem? Będzie to brzmiało kontrowersyjnie, ale po tym jak mnie wpienili w wulkanizacji chcąc 200 zł od koła za ten zabieg stwierdziłem, że zaryzykuję dość dużo i zrobię to sam. Powiększyłem otwory śrub wiertarą bułgarską i poprawiłem dużym wiertłem stożki, bo były mocno zmęczone. Wypusty pod dekielki wywaliłem wiertarą bułgarską z frezem i "spore na mniej więcej równo" papierem dojechałem. Ludzie wokół stali, parzyli, czy wiertło równo idzie. Ja byłem skupiony na głębokości wiercenia, żeby mi nadgarstków nie połamało... okrutna machina... Będąc sceptycznie nastawiony do opinii, że koła centrują się na stożkach - biorąc pod uwagę jak te stożki były poprawiane zanabyłem pierścienie centrujące, żeby to najpierw wycentrować na piaście. Później stopniowe dokręcanie, popuszczanie lewarka, dokręcanie, popuszczanie, żeby się gniazda "uklepały" pod śruby. Opony też są "bardzo średnie" wyglądają, jakby ktoś w nich uprawiał wyścigi NASCAR do tego jadąc pod prąd. Lewa strona jest niewspółmiernie zużyta do prawej. Dużo jeszcze przy tym cudowania, może nawet trzeba będzie zmienić opony, żeby to jeździło, a może po prostu moja praca była zbyt optymistyczna i "ręką" nie da się tego porządnie zrobić. O dziwo nie ściąga, ale kierownicy na spokojnie puścić nie można, bo co jakiś czas lubi nagle pociągnąć w którąś stronę. Efekt jakby miał zwaloną zbieżność, albo po prostu opony 205 łapią wszystkie nierówności z asfaltu. Ciąg dalszy nastąpi. Jak to będzie działać, to się zdziwię . Na razie można się nacieszyć widokiem, bo jeździć nie za bardzo się da. Jedyne odczucie z jazdy na plus, to układ kierowniczy stawia przyjemny opór podczas jazdy. Bo na suchym parkingu pewnie będą szły klątwy.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 18-10-2015 16:22 |
|
|
Nad lakierowaniem tego się zastanawiam, mam pewna koncepcję, która jest nietuzinkowa i jak mówię, to ludzie trochę nie potrafią sobie tego wyobrazić. Zrobię tego stosowny projekt, ale najpierw to to musi działać. I przyjdą opony bliżej standardowych - 205/55. A jak będzie się ciężko jeździć na 205 to nawet jakieś 195. To są felgi na ulicę. Kilka dni temu lecieliśmy do Płocka, kawałek autostradą to przy licznikowych 140, czyli tak naprawdę 120 km/h obroty prawie 3.5 tys. Przy tej temperaturze otoczenia ciśnienie oleju było cały czas spoko. Ale po co takie obroty. Chociaż po uszczelnieniu podciśnień regulatora zapłonu spalanie ku uciesze spadło i to dość dużo. Jeszcze nie liczyłem, ale policzę. No i dystans do tyłu .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 18-10-2015 18:31 |
|
|
ale to piszesz o aucie czy o felgach ?
co do felg to imho super sa srebrne, przynajmniej swoich nie ruszałem
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 18-10-2015 19:18 |
|
|
Auto zostaje szare, to przecież Szarak . Pisałem o kołach. Zrobię jakiś wirtualny projekt i się zobaczy. Jak będzie słabo, to zostają srebrne .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 20-10-2015 10:23 |
|
|
Ciąg dalszy historii jest taki, że 2 koła są krzywe, właśnie się prostują. Znalazłem niedaleko fajną wulkanizację - robią wszystko. Będą dobrane nowe śruby z racji tego, że te i tak są zbyt krótkie i będą dorobione w felgach pod nie stożki. Po zdjęciu koła okazało się, że moje stożki wcale nie uklepały się tak dobrze, jak sobie to wyobraziłem, stąd taka decyzja. Auto jest za szybkie, takie domowe rozwiązania jeszcze ze zbyt krótkimi śrubami są niebezpiecznie. W Sejciaku do roboty by to może zdało egzamin, ale jakby w Prośku koło odpadło... nie wybaczyłbym sobie tego. Zastanawiałem się nad dystansami do tyłu, ale tu nie ma co się zastanawiać . Mają tam na miejscu dystanse i od razu mogę dobrać odpowiednio długie śruby. Tutaj teraz zagwozdka jakie to mogłyby być. 15 mm, czy przesadzać? Jeśli ktoś z Was jeździ z tyłu na dystansach w 924 i zna ich grubość oraz ET felgi na pewno każda opinia będzie tu dla mnie pomocna . Pozdrowienia!
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|