Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 26-03-2020 20:22 |
|
|
Lakierowanie Porschkowe
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 26-03-2020 20:25 |
|
|
Układ hamulcowy w miejscach par ciernych został niepomalowany, ponieważ rdza jest tam wskazana. Rdza się kulkuje i zapewnia smar "suchy" podczas współpracy par ciernych hamulców - czyli tam gdzie jest wysoka temperatura.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 26-03-2020 20:27 |
|
|
Pomalowałem nowe części jeszcze raz, żeby zabezpieczyć NA PEWNO przed korozją. Na wszystkie powierzchnie napylę rozpuszczony smar miedziany, bo producenci oszukują i tylko malują sprejami, a to w ogóle nie zabezpiecza antykorozyjnie.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 26-03-2020 20:30 |
|
|
Zabezpieczyłem też profile zamknięte wahaczy, bo wahacz zawsze zżerany jest od środka! Kto ma głowę na karku co roku zabezpiecza wahacze w środku. Już raz widziałem jak koło urwało się i weszło pod budę ... nie chciałem być w skórze kierowcy.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 26-03-2020 20:36 |
|
|
A teraz na poważnie ... ciekawe kto uwierzył ? Malowałem nowe elementy jeszcze raz, bo fabryki tną w ch... i wszystko jest rude po roku (jeśli ktoś użytkuje zimą) - przeżyłem, widziałem na własne oczy. Układ hebli był odizolowany od farby w miejscach par ciernych, bo nienawidzę zabawy z papierkiem ściernym, czy pilnikiem - dostaną dobry smar, a auto i tak będzie używane sezonowo. Wypsikałem wahacze od środka, bo miałem preparat konserwujący - a czemu nie?
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 26-03-2020 20:39 |
|
|
Szarak Maryjusz napisał/a:
Lakierowanie Porschkowe
Kochanie! Idę wywieśić pranie!
Ładnie wyszło
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 26-03-2020 20:52 |
|
|
No tak, jeszcze wypadałoby napisać czemu czarny. Zanim ktoś pomaluje zaciski od 944 na czerwono warto się zastanowić co widać przed tarczą hamulcową. Otóż w tych pięknych hamulcach widać tylko kawałek jarzma i klocek hamulcowy pod felgą. Świat przyzwyczaił się do wielkich czerwonych hamulców - (tak, hamulców, to jest poprawna forma, a nie hamulcy), których w 944.1 nie widać. Bebech siedzi za tarczą. No i lepiej, większa masa nieresorowana leży na krótszym ramieniu xD - kiedyś się zastanawiałem po co tak zrobili - i taką teorię wymyśliłem. Dałem kolor stonowany. Po głowie chodził mi złoty, ale to by trzeba było już na poważne na oryginalnie walić w jakąś galwanizerię. Został czarny ... do końca świata kolorowy na tym samochodzie będzie tylko znaczek i czerwone pole obrotomierza.
Za wszelkie rady dziękuję Wujkowi Długiemu, który przez telefon podał mi cenne wskazówki. Serdecznie dziękuję.
Maloniakowi, DPZ dziękuję za wsparcie wiedzą i mentalne.
Jak zwykle Pumbie za wsparcie wszelakie - DZIĘKUJĘ!.
Qbak - te części są piękne jak zawsze .
Coraz bardziej widzę, że to chyba auto wspólnoty, a nie tylko moje. Chyba kiedyś usiądę i policzę ludzi, którzy dorzucili cegiełkę do tego auta .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 27-03-2020 04:26 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 27-03-2020 08:49 |
|
|
Będziesz zakładał nowe tłoczki ? Bo na fotach są pomalowane i mogą nie działać już tak dobrze jak kiedyś
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 27-03-2020 10:10 |
|
|
Oczywiście, że nie. Stare tłoczki daję na tokarkę, żeby tokarz zebrał warstwę farby , a potem prysnę je po prostu epoksydem i nasmaruję smarem suchym
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 27-03-2020 12:04 |
|
|
Szarak Maryjusz napisał/a:
Oczywiście, że nie. Stare tłoczki daję na tokarkę, żeby tokarz zebrał warstwę farby , a potem prysnę je po prostu epoksydem i nasmaruję smarem suchym
-> 924 Targa EU'78
-> 944 Targa US'84
-> 95B S EU'14
https://porscheworld.pl |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 28-03-2020 07:16 |
|
|
DpZ już się na to nie nabiera, bo mnie zna dobrze. Ponadto w Toruniu są ludzie bardziej inteligentni, niż na pozostałej części planety... albo bardziej inteligentni, niż w Bydgoszczu? Już nie pamiętam jak to było . Z resztą ma Passata! Nie dość, że inteligentny, to jeszcze rozważny.
Na piątek podałem sobie coś łatwego:
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 28-03-2020 07:23 |
|
|
na 2 foto zniknęła butelka! A gdzież ona??
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 28-03-2020 08:41 |
|
|
Ładnie Panie... co do koloru zacisków to o tym nie myślałem i pomalowałem na czerwono w Smerfie
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 28-03-2020 09:45 |
|
|
Znaczy się ja teraz tu nie mówię, że jak czerwono to brzydko. Tylko po prostu przy tej
konstrukcji zacisku nie do końca może wyjść to czego oczekiwaliśmy.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 28-03-2020 10:28 |
|
|
Chyba rzeczywiście musimy zacząć pić po skajpie, bo Ty tam masz jakieś srogie zielsko chyba, a że ja i tak zielska nie lubię to chociaż się pośmieję
Gościu, Tyś byś to auto najpierw odchudził, bo teraz wagowo żeś tyle samo farby napitolił, co wagi wymianą fotela zrzuciłeś I to jeszcze masa nieresorowana!
Ja to się zawsze zastanawiam, za co Ty mnie tak dziękujesz, wszak przez większość czasu albo drę łacha albo krytykuję
Ech, a ja tak bardzo stoję z Hellmann'sem, że aż wstyd... Ale co poradzić, jak przymus bezpośredni w postaci zlotów zniknął, a kapustę pochłaniają inne projekciki... To zazdrość przemawia musi.
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 28-03-2020 12:00 |
|
|
Mysle, ze ten lakier to jest wersja light, super lekka
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 29-03-2020 16:27 |
|
|
Pewnie, że to farba lightweight - na bazie drobinek stopu aluminium-magnez, innej nie stosuję .
Czasami darcie łacha jest cenniejsze, niż 1000 pochwał. Ego tak wielkie, że generuje wyczuwalne swoje własne pole grawitacyjne przez przypadek robi dobrą robotę .
Miałem w weekend ruszyć ze składaniem zacisków, a czyszczenie pozostałości i papierkowanie i czyszczenie elementów po piachu pochłonęło całość godzin weekendowych. Zabawa z ręcznym w najlepsze. Po spotkaniu z myjką ultradźwiękową część elementów przejawiło chęć powrotu na swoje miejsce i współpracy, ale część chce wrócić do komory piaskowniczej, po czym odbyć stosunek z lakierem proszkowym i piecem. Fajnym rozwiązaniem byłby jakiś ocynk, ale moja zaprzyjaźniona galwanizeria w tych trudnych czasach zawiesiła działalność, więc muszę polegać na powłokach lakierniczych i inhibitorach korozji dobrych smarów.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 29-03-2020 18:54 |
|
|
Mariusz ciesz się ze nie musisz czegoś dokupować z tej galanterii.... Ceny kosmosu i ciężko dostać, Kuba robi co może
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 30-03-2020 11:40 |
|
|
Szarak Maryjusz napisał/a:
Pewnie, że to farba lightweight - na bazie drobinek stopu aluminium-magnez, innej nie stosuję .
Czasami darcie łacha jest cenniejsze, niż 1000 pochwał. Ego tak wielkie, że generuje wyczuwalne swoje własne pole grawitacyjne przez przypadek robi dobrą robotę .
Pamiętaj żeby zetrzeć trochę pora i dorzucić do farby. Porowata będzie lżejsza.
Dziwnym trafem mimo tego EGO i jego własnego przyciągania, podobno mam właściwości odpychające
Edytowane przez Pumba dnia 30-03-2020 11:40 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 02-04-2020 11:39 |
|
|
Szarak Maryjusz napisał/a:
Oczywiście, że nie. Stare tłoczki daję na tokarkę, żeby tokarz zebrał warstwę farby , a potem prysnę je po prostu epoksydem i nasmaruję smarem suchym
A tak serio to tłoczki nowe są dostępne ? Jeśli tak to może i niegłupi pomysł malowanie tego z tłoczkiem w środku. Zawsze jest problem z zabezpieczeniem czegoś takiego przed piaskowaniem i malowaniem.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|