Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 17-01-2013 20:17 |
|
|
Czas na noworoczną aktualizacje.
Jak już uprzednio pisałem wymienione zostały uszczelki pompy oleju oraz kolo pasowe na pompie. Po rozłożeniu znalazłem na zębatkach punktowe oznaczenia no i pojawiło się pytanie jak to ma być złożone ?
Dzieki pomocy michala928 wiadomo ze kropki na kolach zębatych maja być po tej samej stronie - na zewnątrz. Poniżej fotka dość ciekawej (przynajmniej dla mnie ) pompy.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 17-01-2013 20:20 |
|
|
Kolejnym długo oczekiwanym momentem było zamontowanie wszystkich nowo pomalowanych elementów. Zaczęło sie od pokryw. Po ich odczyszczeniu z pozostałości po piaskowaniu wymieniłem wszystkie uszczelki - 2 uszczelki pokrywy, 8 uszczelek świec oraz 4 uszczelki na kolankach do odmy i zaślepkach na drugiej głowicy.
Poszły tez do wymiany uszczelkina śrubach mocujących pokrywy zaworów. Efekt dość przyjemny dla oka
Po pokrywach przyszła kolej na obudowę termostatów. Wymieniłem wszystkie uszczelki + termostat nabyty metoda kupna od simpreza. Przy montażu wlewu oleju znalazłem kopalnie pozostałości po piaskowaniu. Dobrze że tego nie zamontowałem bez czyszczenia.
Potem montaż osłon i delektowanie się efektem końcowym
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 17-01-2013 20:21 |
|
|
Przez przypadek, wymieniając węże od wody, znalazłem element odpowiedzialny za nieprzyjemne zachowanie w lecie - grzanie na maksa. To ten zawór na załączonej fotce który jak większość rzeczy sterowany jest podciśnieniem. Wynika ze podciśnienia brak i domyślnie jest on otwarty.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 17-01-2013 20:24 |
|
|
Trochę czasu zajęło przygotowanie elementów konsoli: alternatora i pompy. Zawalone to było okrutnie olejem.
Z ciekawych rzeczy to ta rura prowadząca do alternatora w której tkwi jakiś czujnik ( od klimy ???)
Dopełnieniem prac był montaż pompy powietrza z nowym filterkiem.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 17-01-2013 20:33 |
|
|
Ostatnim elementem tej aktualizacji jest przepustnica którą można zobaczyć na poprzednich fotkach. Teraz jest nieco czystsza
Poszły do wymiany uszczelki w miejscu wejścia przepływomierza oraz ta druga pomiędzy "kibelkiem" a obudową klapy przepustnicy.
Nowy jest też wąż od wolnych obrotów który jednak nie jest zbyt dobry bo się łamie. Trzeba kupić oryginał lub wstawić kolanko.
Ciekawą rzeczą było mocowanie przepustnicy do bloku silnika. Obraz zastany był taki że jej nic nie trzymało i była dociskana do bloku przez kolektor dolotowy. Wyglądało że tak ma być bo w bloku nie widać było żadnych miejsc do przykręcenia.
Okazało się że nie było widać bo oryginalne mocowanie po prostu się rozwarstwiło i jedna część została w bloku a ta druga z gumą przy przepustnicy. Na szczęście udało się wykręcić z bloku pozostałości i teraz przepustnica czeka na porządny montaż.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez czerni dnia 17-01-2013 20:35 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-01-2013 21:18 |
|
|
Z piaskowaniem trzeba bardzo uważać. Na racingforum opisywali kilka przypadków
kiedy po generalnym remoncie silniki się zacierały lub zaczynały przepalać dużo
oleju.
Piękne postępy - na sezon chyba się uda wyjechać?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 17-01-2013 21:44 |
|
|
Szacunek! Praca wre!
A u mnie, odkąd się widzieliśmy, sytuacja niemal bez zmian. Trza podkręcić tempo, bo sezon nadciąga
Cieszę się, że jakąś małą cegiełką mogłem wspomóc
Podciśnieniowy zawór sterowania to jest po prostu zmora w każdym nowszym 944/928. Pada membrana, nawala przewód podciśnienia, często zamiast oryginalnego są jakieś meksykańskie zamienniki (auta w specyfikacji US!). Do tego nowe są już niedostępne poza salonem (lub ebay.com, z tego co ostatnio miałem okazję się przekonać).
Jak masz już przepustnicę na wierzchu to polecam sprawdzić zarówno krokowca jak i czujnik położenia przepustnicy. Jakby co to na allegro są chyba nowe jakoś tanio dostępne (ale podejrzewam, że chińskiej proweniencji ).
To co? Można liczyć na wiosenne spotkanie?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 18-01-2013 13:26 |
|
|
Qbak napisał/a:
Piękne postępy - na sezon chyba się uda wyjechać?
Tak. To jest cel nadrzędny. Ignoruje pokusę odkręcania kolejnych części bo w ten sposób nie byłoby końca. Niestety czas który mogę poświęcić na zabawę jest dość ograniczony.
simprez napisał/a:
To co? Można liczyć na wiosenne spotkanie?
Oczywiście Minimum to czwartkowe spotkanie w Plazie.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 18-01-2013 13:40 |
|
|
Bardzo łądnie, ciągle nie mogę sobie darować tego egzemplarza |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 18-01-2013 14:38 |
|
|
Ex_lajka napisał/a:
Bardzo łądnie, ciągle nie mogę sobie darować tego egzemplarza
true
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 18-01-2013 15:11 |
|
|
simprez napisał/a:
U siebie też wymieniałem tylko górny.
Swoją drogą ciekawe, czy ktoś mógłby się podjąć wyrobu zamienników?
chciałem nawiązać do tego co napisał Simprez i może nie wszyscy wiedzą, ale są zamienniki ślizgów.
http://www.shark-motorsport.de/download.php?file=SM_928_101_01_001_Wartungssatz%20Kettentrieb.pdf
Zestaw składa się z górnego i dolnego ślizgu i wzmocnionego łańcucha.
W cztero zaworowych silnikach Porsche 928-944 ślizgi napinacza łańcucha podlegają zużyciu jak i spowodowanemu warunakami środowiska starzeniu, co sprawia, że tworzywo staje się kruche.
Łańcuch (jakiegoś tam typu) posiada wyższą wytrzymałość w stosunku do oryginalnego rolkowego łańcucha, nieznacznie wzrósł poziom hałasu.
Łańcuch i ślizgi należy zastąpić w odpowienim czasie, uniemożliwiając (pęknięcie łańcucha)
górny ślizg - odpowiednik części Porsche nr 928 105 509 01
dolny ślizg - hartowane i żarowytrzymałe wysokiej wydajności tworzywo Murylon ® HT o dobrej odporności na starzenie cieplne i wysokiej odporności na ścieranie w temperaturach
do 155 ° C.
Łańcuch Simplex w wymiarach oryginału łańcucha rolkowego, ze wzmocnionymi stawami/zawiasami.
Zestaw: ślizg górny, ślizg dolny, łańcuch, śruby mocujące
Cena o ile wiem jest zbliżona do 100Eur
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 18-01-2013 15:11 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 18-01-2013 18:19 |
|
|
PIeszczoH - dzięki za info!
Shark sprzedaje to na ebay'u:
http://www.ebay.de/itm/Wartungssatz-Kettenspanner-chain-tensioner-kit-passend-Porsche-944-928-/150830179785?pt=DE_Autoteile&hash=item231e2de5c9
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 18-01-2013 19:10 |
|
|
Za oryginał zapłaciłem 78eur + łańcuch 50 zł więc w zamienniku można jedynie szukać zwiększonej wytrzymałości, przynajmniej dopóki dostępny jest oryginał
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 25-01-2013 09:46 |
|
|
Trochę leżenia pod autem i nowa uszczelka slave cylindra zamontowana. Nie jest to do końca tak jak być powinno bo nie wymieniłem uszczelki wewnątrz, ale postanowiłem to zrobić przy innej okazji - jak będę zagladał do sprzęgła.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 21-02-2013 23:42 |
|
|
Montaż układu paliwowego już na ukończeniu. Wkrótce fota.
Na załączonym obrazku ciekawy problem dotyczący zestawu naprawczego do wtryskiwaczy. Zestaw taki składa się s plastikowego kapelusza oraz kilku gumowych uszczelek.
Jak widać na zdjęciu, kapelusze nieco się różnią. Inna wysokość oraz mniejszy kąt stożkowatego otworu. Po zmontowaniu niby to samo a jednak różnica jest.
Inna też jest uszczelka pod kolektor dolotowy - nowa gumowa jest grubsza i ma nieco inny kształt (inny owal) który jednak nie koliduje z wtryskiwaczami oraz nie blokuje dolotu.
Zakładam że będzie lepiej nie poprzednio - popękane kapelusze i prawie brak uszczelki.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 21-02-2013 23:43 |
|
|
inny kształt otworu
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez czerni dnia 21-02-2013 23:50 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 21-02-2013 23:44 |
|
|
inna uszczelka
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 21-02-2013 23:47 |
|
|
gotowa listwa
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 21-02-2013 23:55 |
|
|
był jakiś konkretny powód demontażu listwy, wtryskiwaczy?
Ich rewizji?
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 22-02-2013 00:10 |
|
|
Rok temu przerabiałem wymianę oringów i kapturków we wtryskach:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=7&thread_id=1811&rowstart=140
Twoje wtryski wyglądają jak nowe! Może są nowe? Czy to efekt czyszczenia?
W swoim aucie dodatkowo musiałem wymieniać konektory wiązki elektrycznej do zasilania wtrysków. Stare się rozleciały.
Zdaje się wymieniłem na coś w stylu takich:
http://allegro.pl/wtyk-kostka-czujnik-wtryskiwacz-wtrysk-gniazdo-i2974284864.html
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|