Autor |
1981 928S |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-12-2009 20:00 |
|
|
Mam nadzieję ,że mogę pokazać inny model niż 924
Porsche 928S z 1981 roku (WP0ZZZ92ZBS840644) czarny z czarną tapicerką.
Poj. 4664 ccm (według briefu 4604 ccm) r11; może ktoś wie z czego wynika różnica?
300KM (zostało około 280 KM), przebieg około 340000 km z czego 35000 km jest moje.
Z opcji dodatkowego wyposażenia to chyba tylko manualna skrzynia biegów i pełna skórzana tapicerka r11; czyli deska, itp.
W moim posiadaniu od 2004 roku (wcześniej znane czerwone 924S wersja US) ale dopiero od 2 lat jeżdżone normalnie r11; około 8000-10000 km rocznie.
Pierwszy właściciel w Polsce (wiem, bo sam go sprowadziłem), a według briefu trzeci.
I dla wszystkich rozważających zakup 928 spalanie, od 10,7 do 29,5 l/100 km, a średnio 14,2 l/100 km.
Trochę zdjęć na stronie www.aerotech.beep.pl
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl
juha dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juha dnia 19-12-2009 20:02 |
|
Autor |
RE: 1981 928S |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-12-2009 20:04 |
|
|
i jeszcze fotka z jakichś zawodów ulicznych
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl
juha dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 1981 928S |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 19-12-2009 20:28 |
|
|
na żywo wygląda jeszcze lepiej
Jedno z piękniejszych 928 w kraju!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 1981 928S |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-12-2009 20:30 |
|
|
i jeszcze wykres aktualnej mocy
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl
juha dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 1981 928S |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 19-12-2009 22:32 |
|
|
najwspanialszy dzwięk jaki słyszałem w życiu to własnie sprawa tego pojazdu
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: 1981 928S |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-12-2009 22:46 |
|
|
a ja cały czas myślę jakby go tu ściszyć
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl |
|
Autor |
RE: 1981 928S |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 03-01-2010 01:17 |
|
|
specjalnie dla tych, których prosiaki zimują w garażach
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl
juha dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 1981 928S |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 03-01-2010 01:19 |
|
|
szkoda tylko, że na oblodzonych dolnośląskich serpentynach jechałem z rodzinką
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl
juha dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 1981 928S |
grafffik
Użytkownik
Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09 |
Dodane dnia 03-01-2010 03:50 |
|
|
nie no przepiękny..... aż czasami pluje sobie w brode że zamiast brać kredyt na mieszkanie, mogłem wziąść kredyt na wypasione 928
|
|
Autor |
RE: 1981 928S |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 03-01-2010 12:27 |
|
|
łańcuchy to jest to!
A ja dzisiaj głupi 3 razy musiałem turbinką brać podjazd, zanim mi się udało
No i bez łopaty się nie obeszło Jakiej marki te łańcuchy? Koła z tyłu 225 czy 245?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 1981 928S |
GallardoFan
Użytkownik
Postów: 53
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 20.06.09 |
Dodane dnia 03-01-2010 14:13 |
|
|
Piękne auto i dźwięk też |
|
Autor |
RE: 1981 928S |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 03-01-2010 15:41 |
|
|
A propos łańcuchów - ostatnio spotkałem się osobiście z 'łańcuchami' materiałowymi.
Przykład: http://tuning.pl/_tuning_TRENDY__Tekstylne_lancuchy_sniegowe-gid_44_aid_3409_.html
Ostatnio mój Ojciec takie skądś wytrzasnął, innej marki chyba. Ponoć spisywały się bezbłędnie. Jak zakopał samochód bez łańcuchów, założył tylko ten materiał na górę opony, zamielił 2 razy i same się wciągnęły do końca. Trzymają się lepiej niż zwykłe łańcuchy, nie niszczą alufelg, bajka
|
|
Autor |
RE: 1981 928S |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 03-01-2010 16:55 |
|
|
rozmiar kół zimowych standardowy - 205/55 R16 i zwykłe łańcuchy w cenie około 80-100 zł (allegro) i jak na razie bez problemów
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl
Edytowane przez juha dnia 03-01-2010 16:55 |
|
Autor |
RE: 1981 928S |
mg83
Użytkownik
Postów: 280
Miejscowość: Nowa Sól/Rumia
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 03-01-2010 17:12 |
|
|
Juha a to nie ty jechales wczoraj w strone katowic na wysokosci opola? bo widzialem jakies czarne 28 ale tablice to to mialo bardzo nie wyrazna z tylu
chwilowy brak prosia.... |
|
Autor |
RE: 1981 928S |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 03-01-2010 20:17 |
|
|
Dolnośląskie drogi ostatnio są dość białe to łańcuchy faktycznie mogą się przydać Sam jeżdżę bez nich i jak na razie nie miałem problemów
Tak z ciekawości prosiaczka trzymasz w garażu czy pod chmurką? Chociaż w sumie chyba durne pytanie bo mając 928 logicznie nasuwa się posiadanie garażu, ale tak z ciekawości zapytam.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: 1981 928S |
majkeld
Użytkownik
Postów: 6
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 19.08.09 |
Dodane dnia 03-01-2010 21:50 |
|
|
fajnie,jak znajdziesz czas i ochotę może na kilka zdjęć wyskoczymy
|
|
Autor |
RE: 1981 928S |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 03-01-2010 22:54 |
|
|
Jeżeli około 15, to pewnie ja bo jechałem A4 w stronę Katowic.
Odkąd przywiozłem 928 do Polski to zawsze "nocuje" w garażu.
Na fotki bym się chętnie umówił ale musiałbym umyć auto, ponieważ teraz bliżej mu do białego niż do czarnego
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl |
|
Autor |
RE: 1981 928S |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-01-2010 01:59 |
|
|
Świetnie wygląda na śniegu. A co do dodatkowego wyposażenia, jedyne jakie
w 928 jest potrzebne (manual). Moc trzyma. Wydaje się idealnym autem
Napiszesz coś o eksploatacji przez ten czas. Od dwóch lat jeżdżone normalnie, a
przez 3 lata stało i się naprawiało czy jak? Też kiedyś chciałbym właśnie 928 do
codziennej eksploatacji (tak, tak, wiem, wiem). Nie przeraża mnie spalanie, tak
być musi, ale jakiekolwiek awarie, które pewnie pochłonęłyby mnóstwo czasu
i pieniędzy.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 1981 928S |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-01-2010 09:58 |
|
|
taaa... a awarie w 924/944 to akurat łatwe i nie kosztowne są
(sorry za wisielczy humor, ale odreagowuję choróbsko )
Z ciekawostek, ostatnio na allegro wypłynęło srebrne 928s manual z Francji, w sumie niedaleko Krk, więc jakby ktoś chciał się przyjrzeć, to mógłbym pomóc i oblookać ( z ciekawostek w licytacji bierze udział poprzedni właściciel szmergla - świat jest mały )
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 1981 928S |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 04-01-2010 11:34 |
|
|
Wcześniej też był jeżdżony ale bardziej sporadycznie (przebiegi 3000-5000 km rocznie) - pierwsza poważniejsza "wyprawa" to w 2005 roku Zlot w Poznaniu.
Co do awarii to tak:
po sprowadzeniu musiałem naprawić klimatyzację (wymiana chłodnicy, uszczelnienie systemu) oraz wyregulować K-jeta (długo stał, a to źle na niego wpływa).
Musiałem także wymienić synchronizatory 1 i 2 biegu (chyba wszystkie dog legi Porsche na to cierpią), bolesne finansowo ale o tym wiedziałem kupując auto.
Poza tym było dużo roboty z elektryką.
Na bieżąco problemy sprawia tylko elektryka (zresztą wszędzie o tym piszą), a to szyba nie chce działać, jakieś lampki gasną, przekźniki, itp, z poważnych to:
- panel sterowania klimatyzacją,
- wyświetlacz centralnego "komputera",
- cały zestaw wskaźników.
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl |
|