Autor |
944"S" |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 30-03-2011 20:43 |
|
|
Witam
Po 5 latach dosc niespodziewanie pozegnalem się ze swoim 924. Tydzien temu zajechałem do Porsza na male dlubanie swojej 24 i przyznałem się, że powoli noszę się z zamiarem kupna 944. Trochę rozmów, wycieczka do komisu, w którym stalo Porszowe auto i są efekty Dziś nabylem pędzone gazem, tknięte agro tuningiem 944S bez S Auto jest z roku 1984 (zarejestrowane jako skladak 1993). Blacha pomijając troche obitą morde jest super, mechanicznie igła choc po calej zimie pod chmurką trzeba je troche objeździć co czynię ze szczerą przyjemnością. Z dodatkowego wyposażenia w auto ma el. szyby, lusterka i fotel, wspomaganie kierownicy. Ale czemu 944S bez S? Prosta sprawa - pod maską siedzi 2.5 16V Po 190km spodziewalem się czegoś większego, bo z 3k na 4k rpm auto wkręca się ospale, ale powyżej tych obrotów dostaje strzał jak z turbiny. Trzeba to najpewniej rozjeździć, bo po kupnie silnik zaczął normalnie pracować po przejechaniu kilku kilometrów i z każdym następnym pracowal coraz chętniej. Nie obyło się jednak bez przygód. Jak juz wczesniej wspomnialem auto ma w sobie kilka "fajnych" pamiątek po poprzednich wlascicielach, a "najciekawszą" z nich jest alarm z funkcją odpalania auta z pilota. Wpadło mi do glowy co by poskromić to ustrojstwo i przed jego usunięciem chociaż nauczyć się jego obsługi. Całe to zapoznawanie się z elektroniką sprawiło, że rozrusznik odmowił współpracy przy odpalaniu z kluczyka. Po krótkiej walce udalo mi sie uruchomic silnik z pilota. Kilka minut jazdy i 944 trzeba bylo na chwilę zostawić na parkingu po czym za żadne skarby nie chciał zapalić. 15 minut manewrowania pilotami (są 2...) w połączeniu z nie do końca cenzuralnymi zaklęciami zaskutkowaly totalnym obrażeniem się na alarm i problem odpalania się skończył
To w skrocie tyle. Podsumowując auto zrobilo na mnie na prawde bardzo pozytywne wrazenie i... co więcej? Nie mogę się doczekać aż znow siąde za kierownicą
Fotki zarzucę w sobotę po umyciu auta
Pozdrawiam.
Michał
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą
Edytowane przez sliwa dnia 30-03-2011 21:23 |
|
Autor |
RE: 944S bez S |
Czezary
Użytkownik
Postów: 102
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 24.12.08 |
Dodane dnia 30-03-2011 20:51 |
|
|
"w połączeniu z nie do końca cenzuralnymi zaklęciami" rozbawił mnie ten tekst, jak z Pratchetta
A poza tym gratuluje, ja chyba nie miałbym odwagi sprzedaż, co najwyżej dokupiłbym następne
Fotki!
924 '85 2,0 5b, Targa
X-Type '03 2.5 4x4 |
|
Autor |
RE: 944S bez S |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 30-03-2011 21:12 |
|
|
Skoro ma 16V to czemu piszesz że to 44S bez S?
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: 944S bez S |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 30-03-2011 21:19 |
|
|
bo z fabryki wyjechał z 2,5 8v i ma swap na 2,5 16v z 44S
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą
Edytowane przez sliwa dnia 30-03-2011 21:21 |
|
Autor |
RE: 944S bez S |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 30-03-2011 21:20 |
|
|
To to jest 944 z S a nie 944S bez S poka foty i mów za ile go zakupiłes 5 cyfr czy udało się dogadać na 4 cyfry ?)
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: 944"S" |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 30-03-2011 21:25 |
|
|
zmienione 4 cyfry bo dołożyłem 924 Foty w sobote
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 30-03-2011 22:00 |
|
|
Yassem, masz kolegę z bliźniaczym przypadkiem
Powodzenia życzę, choć akurat mnie pozbywanie się dziwnych patentów i wiejskiego tuningu zawsze bawiło Na zasadzie " ! Jak to miało prawo działać? "
Foty!
|
|
Autor |
RE: 944"S" |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 30-03-2011 22:12 |
|
|
Błogosławieni którzy nie widzieli, a uwierzyli Gratuluję odważnej decyzji, a o walce z patentami myślę, że forumowicze mogliby wydać niejedno opasłe tomisko Też miałbym w nim własny rozdział
Edytowane przez Cyryl dnia 30-03-2011 22:13 |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-03-2011 22:28 |
|
|
Gratulacje!
Nigdy nie widziałem Twojego 24, a teraz pewnie zobaczę u Porsza?
Natomiast to 944 widziałem, całkiem nieźle się z zew. prezentowało.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 31-03-2011 07:21 |
|
|
Gratuluję zmiany. Napisz coś więcej o wrażeniach z przesiadki. Ja pamiętam jak pierwszy raz się przejechałem 944 to nie mogłem uwierzyć, że są tak różne. 944 jest dużo bardziej "cywilizowanym" autem - jest ciszej, zawieszenie mniej się buja, a jednocześnie jest takie mniej twarde. Hamulce działają prawie tak skutecznie jak w nowych autach. Silnik też zupełnie inny - czuć, że mniej się męczy z autem, jest cichszy i elastyczniejszy. Generalnie 944 jest wyraźnie bardziej pokorne od 924 - mógłbym to porównać do piesków - 24 to taki szczeniaczek ciągle skory do zabaw i szaleństw, a 44 to już taki dojrzalszy piesek, który potrafi ugryźć, ale nie szczeka na każdego dookoła.
No i co do zamiany to jeszcze raz gratulację - też pewnie za jakiś czas zmienię swoje 924 na 944.
|
|
Autor |
RE: 944"S" |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 31-03-2011 09:02 |
|
|
i ja gratuluję, ale nie czekaj zbyt długo na sprawdzenie stanu łańcuszka rozrządu.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 31-03-2011 10:31 |
|
|
bluebird napisał/a:
też pewnie za jakiś czas zmienię swoje 924 na 944.
Czemu? Mam nadzieje że jednak większość nas tutaj nie ma takich planów...
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 31-03-2011 13:34 |
|
|
Qbak napisał/a:
bluebird napisał/a:
też pewnie za jakiś czas zmienię swoje 924 na 944.
Czemu? Mam nadzieje że jednak większość nas tutaj nie ma takich planów...
a czemu tak myślisz że nikt nie chce zmieniać
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 31-03-2011 15:25 |
|
|
Mam wrażenie że jak sprzedamy 924 w niewłaściwe ręce, to nie będzie ich za 10 lat
Te auta wymagają coraz większych nakładów finansowych, zrobienie blacharki (kompletne)
to już sumy bardzo duże.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944"S" |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 31-03-2011 16:58 |
|
|
Jest jeszcze druga opcja ,zostawienie sobie 924 i dokupienie 944 .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 944"S" |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 31-03-2011 21:38 |
|
|
sliwa gratulacje!
Ale w te 190 KM w S-kach to nie wierz. To tak jak z 240 kucami w 968 - urban legend!
Mój też muli(ł). Jak skończyły mi się pomysły co z tym zrobić to postanoiwłem przywyknąć ( i zakopać dziada )
Możesz próbować podmienić przepływkę (to do tego silnika Porsz szukał jej kiedyś?)
Nie masz coś tam patentowanego przy zasilaniu wtrysków? Tak coś mi się z fotek na allero kojarzy, że jakaś dziwna kostka się po pokrywie wałków bujała
Wiele frajdy z auta!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944"S" |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 31-03-2011 21:57 |
|
|
Qbak - Tak, moje ex 924 stoi u Porsza do oglądania, macania i na co tam jeszcze nowy wlasciciel pozwoli
Bluebird - Moim zdaniem aut nie da się tak latwo porównać. Do 944 mam duzo większe zaufanie jeżeli chodzi o mechanikę. 924 zbieralo się z dołu, 944 woli wysokie obroty, w 924 miałem doglega więc skrzynia b. krótka, w 944 jest zas dluga. Sprzęgło, hamulce, zawieszenie - wszystko inaczej. Moim zdaniem na plus wychodzi tu 944. Jak dla mnie 24 bylo swietnym autem do zabawy. Miało jaja. 44 jest bardziej cywilizowane. Takie auto typu "do pracy i na tor".
PIeszczoH - Porsz zajął się rozrządem i plynami
Wiejsko tuningowy alarm dal dzis znów o sobie znać. Historia sie powtórzyła. Auto nie chcialo zapalic z kluczyka. Chwila zabawy "pilotami" i silnik zagadał. Znam juz dokladnie procedure jego palenia z tego tego czegos. Wtedy dzialal tylko z tym diabelstwem, a jakąś godzię temu wszystko działało prawidłowo oprócz... wycieraczek Zaczęły wycierać przy skręcaniu. Dalo by się przeżyć przez kilka dni gdyby nie to, że prawa nie ma zaczepu i pióro potrafi się przesunąć. A poza tym to silnik pracuje juz o wiele lepiej niz wczoraj, "skaczący" prędkościomierz przestał "skakać", jest jeszcze ciszej i lepiej hamuje. Dalej mi się podoba i nie moge się doczekać soboty. Kilka godzinek sam na sam z autem. Pobieżne przejrzenie tego, co tam się dzieje, umycie i wogole - obcowanie z autem
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 01-04-2011 00:18 |
|
|
No musisz uważać na takie dziwne rzeczy z elektryką bo auto dość długo stało nie używane. Ja odkąd sprowadziłem się na Tarchomin to auto już stało w komisie a to już prawie 2 lata. Nawet oglądałem go bo cena była spoko ale odstraszył mnie ten silnik bałagan w papierach i instalacja gazowa na którą mam uczulenie i właściciel komisu który sprawiał wrażenie jak by nie chciał auta sprzedać chyba mu się spodobało |
|
Autor |
RE: 944"S" |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 01-04-2011 05:13 |
|
|
marko....najpierw sprawdźmy ,potem mówmy ,auto jest w moim psiadaniu rok i 2 miesiące ,z czego w komisie stało od wakacji ,tak żę albo tobie czas inaczej płynie albo mnie gdzieś rok uciekł a rejestrowanie na składaka auta kiedyś niestety było normą ,auto zarejestrowane na mnie tak więc gdzie tu bałagan w papierach ?niespodzianki elektryczne po długim staniu można rzec że się zdarzają ,a gaz ..rzecz gustu ja nie uważam gazu w porsche ,ale to nie mój wymysł,tzw dobrodziejstwo inwentarza,a auto całkiem ogarnięte ,zawias poprawione co było marne i rozrządy porobione ,
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść
Edytowane przez porsz dnia 01-04-2011 05:18 |
|
Autor |
RE: 944"S" |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 02-04-2011 14:59 |
|
|
Obiecane fotki auta. Jak narazie od kupna do auta doszlo tylko radio (miałem je w 924). Po umyciu ani mysli zapalić. Poczekam kilka godzin z nadzieją że jak dobrze przeschnie to mu sie zachce. A juz zacząłem się dogadywać z tym "alarmem"...
Fotki:
[img]http://img703.imageshack.us/img703/3023/dscf2990i.th.jpg[/img][img]http://img508.imageshack.us/img508/2066/dscf2991.th.jpg[/img][img]http://img859.imageshack.us/img859/3342/dscf2992.th.jpg[/img][img]http://img864.imageshack.us/img864/5710/dscf2993rvqz.th.jpg[/img]
[img]http://img855.imageshack.us/img855/9379/dscf2994.th.jpg[/img][img]http://img857.imageshack.us/img857/8787/dscf2996.th.jpg[/img]
Edit 16:14 - Odpala z kluczyka i z pilota
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą
Edytowane przez sliwa dnia 02-04-2011 15:17 |
|