Autor |
944 S '88 |
adam1201
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.09.12 |
Dodane dnia 30-04-2013 18:14 |
|
|
Witam,
Porsche 944 chodziło mi już jakiś czas po głowie, co jakiś czas pojawiają się nowe egzemplarze, ale ciężko znaleźć coś ciekawego.
Wybrałem się do Włocławka, żeby odwiedzić Łukasza i samochód bardzo przypadł mi do gustu. Chciałem nim od razu wrócić do domu, ale nie do końca wszystko było w porządku z papierami. Chodź pewnie Łukasz też w głębi nie chciał się pozbywać za szybko tego samochodu. Po ok. 2 tygodnia znowu wybrałem się do Włocławka, odwiedziliśmy mechanika i wróciłem samochodem do Warszawy.
Samochód prezentuje się bardzo dobrze, można się przyzwyczaić do tych spojrzeń do drodze. Jadąc innym samochodem, mam niedosyt!
Wizualnie samochód jest w idealnym stanie, co zawdzięcza nowy lakier.
Silnik jest suchy, nieduży przebieg, sprzęgło wygląda ok, rozrząd był robiony ok. 3 lat temu. Michał po majówce zajrzy sprawdzić rolki i naciąg paska.
Hamulce oraz tarcze się w db stanie.
Rzeczy, które zostały zrobione:
-dolanie oleju silnika (podczas powrotu zaświeciła się kontrolka o niskim stanie)
- wymiana oleju w skrzyni (było za mało)
- dolanie płynu hamulcowego (miarka była na min.)
- prawy kierunkowskaz nie świecił (przeczyszczenie styków)
- kontrolka o ręcznym na desce
Do zrobienia w krótkim czasie:
- wymiana całego płynu hamulcowego
- wymiana drążków kierowniczych (prawy i lewy)
- filtr paliwa (chyba nie wymieniany od nowości)
- skrzynia się poci, do wymiany prawy uszczelniacz
- przewody hamulcowe
- naprawa zamka (nie otwierają się drzwi kierowcy kluczykiem)
- uszczelki w maglownicy
- brakuje śróbek pod maską do zderzaka bocznego
Plan długoterminowy:
- zrobienie szpery w sprzęgle
- wstawienie rozpórki silnika
Samochód ma mi służyć na co dzień i czasami na imprezy. Pewnie dojdzie jeszcze trochę rzeczy, albo ubędzie po rozmowie z wami.
Dzisiaj pojechałem do wulkanizacji zmienić opony, bo kupiłem porsche na zimowych. Chciano mi wcisnąć "jak nowe" opony z 2006 roku. Po wymianie zdań z mechanikami, i utwierdzeniu ich w przekonaniu że za takie podziękuję udało się znaleźć dobre opony.
Zaciekawiło mnie jaki wiek i bieżnik posiadają zimówki, okazało się że nie są dużo młodsze od samochodu. Opony miały 18lat!!
Wybieram się do Kielc w piątek, nabyć trochę doświadczenia
Edytowane przez adam1201 dnia 01-05-2013 14:22 |
|
Autor |
RE: 944 Turbo '88 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 30-04-2013 20:41 |
|
|
zrobienie szpery w sprzegle?
Edit: witamy, witamy .. i skąd ta cenzura w samo****dzie?
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało..
Edytowane przez Jarzyna dnia 30-04-2013 20:42 |
|
Autor |
RE: 944 Turbo '88 |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 30-04-2013 20:49 |
|
|
Witam i gratuluje maszynki!
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: 944 Turbo '88 |
adam1201
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.09.12 |
Dodane dnia 30-04-2013 21:13 |
|
|
Kilka porsche już jedzi ze zrobioną szperą na forum, zastanawiam się nad tym tematem.
Kilka razy próbowałem to zmieniać i nic, wydocznie musi być odgórnie ocenzurowane
Porsche 944 S '88 |
|
Autor |
RE: 944 Turbo '88 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 30-04-2013 22:59 |
|
|
Witan Adamie i już na wstępie gratulacje.
P.S. Szpera znajduje się wewnątrz skrzyni biegów. Wszystko przyjdzie z czasem. Masz blisko do Michała więc tak długo jak on będzie się opiekował Twoim autem nie zginiesz nawet jeśli będziesz chciał dołozyć szperę (zgaduję, że mechanizm torsena bo jest jeszcze szpera płytkowa ale bardzo trudna do zdobycia)
Moje pytanie dlaczego w temacie umieściłeś Turbo???
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 01-05-2013 10:34 |
|
Autor |
RE: 944 Turbo '88 |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 01-05-2013 09:11 |
|
|
Czy nie chodzi o czarne TS ktore stalo u Palucha?
Edit faktycznie w watku o 944s autkiem Palucha odjechal " Adam"
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Edytowane przez michal951 dnia 01-05-2013 09:14 |
|
Autor |
RE: 944 Turbo '88 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 01-05-2013 09:39 |
|
|
Gratulacje
Niech cieszy nowego właściciela!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 Turbo '88 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 01-05-2013 13:37 |
|
|
to musi byc inny Adam.. autko Palucha to zdecydowanie nie bylo turbo..
chyba ze rzeczywiscie chodzi o ten szary egzemplarz... ale o ile pamietam on mial szpere..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało..
Edytowane przez Jarzyna dnia 01-05-2013 13:38 |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
adam1201
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.09.12 |
Dodane dnia 01-05-2013 14:28 |
|
|
Już poprawiłem tytuł, w całym ferworze trochę się zagalopowałem. Rozmawiałem z Michałem, myślę o mechanizmie torsena. Na pewno będę chciał bardziej zagłębić się w temat i zobaczymy co będzie z tego.
W ciągu najbliższych 2 tygodni postaram się podjechać na hamownie, zobaczymy na co stać to maleństwo
Porsche 944 S '88 |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 01-05-2013 18:30 |
|
|
Ale zawsze mozna napisac Turboluk
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
Paluch Lakiernik
Użytkownik
Postów: 656
Miejscowość: Włocławek
Data rejestracji: 17.12.11 |
Dodane dnia 01-05-2013 19:51 |
|
|
Adamowi mogę pogratulować decyzji, bo to na prawdę super maszyna.
Dziwne uczucie czytać o swoim (byłym) aucie z tej perspektywy. Jeszcze teraz jak wyglądam rano za okno to widzę jak stoi pod domem ale nie ma go tam Mój powrót do Porsche to kwestia czasu bo głupio się czuję teraz w innych samochodach.
Uważaj Adam z terminami technicznymi, bo tu sami mechanicy są Chciałbym jednak zauważyć,że na początku każdy z nas był zielony...
Uściskaj Eskę ode mnie i wyglądaj na przesyłkę pocztową.
|
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-05-2013 20:34 |
|
|
Gratuluję i życzę wiele frajdy z auta!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
adam1201
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.09.12 |
Dodane dnia 06-05-2013 17:54 |
|
|
Porsche bardzo cieszy oko, jazda uzależnia! Łukasz uściskam eskę od Ciebie, jak tylko będę jechał na północ to wpadnę i będziesz miał okazję samemu to zrobić.
Będę uważał z terminami, turboluk też dobrze brzmi!
Porsche 944 S '88 |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 07-05-2013 10:34 |
|
|
może 'S', może 'turbo' - Freud by stwierdził, że to podświadome fantazjowanie o... turboS
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
Alan
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 22.01.13 |
Dodane dnia 07-05-2013 11:29 |
|
|
Ooo, też S i też 88 No to mam nadzieję że kiedyś będzie okazja porównać autka! Również gratuluję!
944 S
Edytowane przez Alan dnia 07-05-2013 11:29 |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
adam1201
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.09.12 |
Dodane dnia 09-05-2013 23:27 |
|
|
Nie mówię nie, turboS musi ładnie brzmieć
Na pewno kiedyś uda się lepiej przyjrzeć obu egzemplarzom
Porsche 944 S '88 |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
adam1201
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.09.12 |
Dodane dnia 16-09-2013 22:19 |
|
|
Dawno nic w tym wątku się nie działo do czasu...
Samochód sprawował się bardzo dobrze do środy, dał o sobie znać w najlepszym momencie, czyli w moje urodziny. O 8 rano po odpaleniu szybko zgasł i nie chciał zapalić, po kilku próbach pchania nie pozostało nic tylko wezwać wsparcie.
Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy to na pewno coś z rozrusznikiem. Szybki telefon do Michała, diagnoza przez telefon musi być problem z rozrządem. Szczęście w nieszczęściu znajdowałem się kilka kilometrów od Michała i samochód po 30min rozstał doholowany do warsztatu.
Po kilku oględzinach Michała wiedziałem, że z pasek nie pękł, łańcuszek jest w dobrym stanie. Samochód jak nie odpalał tak nie odpala. Nie pozostało nic innego jak rozebrać cały rozrząd i sprawdzić w czym jest problem.
Po weekendzie Michał do mnie zadzwonił, żebym do niego podjechał bo jest grubsza sprawa. Przed chwilą wróciłem do Michała i trochę mnie ogarnęło przerażenie. Rozrząd wbrew zapewnieniom sprzedającego nie był wcale robiony, pasek został obrany z zębów i spowodowało to duże spustoszenie w silniku. Łatwiej byłoby wymienić to co nie trzeba robić niż odwrotnie. Do zrobienia jest cały rozrząd, regeneracja wałków rozrządu, wymienić 8 zaworów, popychacze zaworowe, ślizgi. Nie wspominając o prowadnicy i wszystkich uszczelkach, uszczelniaczu pokrywy na górze. Dojdzie to tego regeneracja pompy wody i rzeczy z tym związanych.
Duże zdziwienie mnie ogarnęło po wymieniu tych wszystkich rzeczy do zrobienia, chodź nie wszystko udało mi się spamiętać. Po pytaniu czy coś jeszcze będzie trzeba zrobić na gwałt dowiedziałem się, że to jeszcze nie koniec.
Sprzęgło jest do zrobienia, tarcza jest na gumie. Lista rzeczy rosła powiększając się o regeneracje wahaczy, drążki kierownicy, przewody hamulcowe.
Udało mi się spisać najważniejsze rzeczy z pamięci, chodź mogłem coś przeoczyć lub z braku doświadczenia źle ująć.
Naprawa wszystkich rzeczy może wynieść połowę ceny, którą zapłaciłem za samochód. Cena nie mała, ale nie ma wyboru. Jedyne czego można było uniknąć to szybsze zajęcie się rozrządem jeszcze przed tym jak dał o sobie znać, chodź po zapewnieniach nie spieszyło mi się z tym strasznie.
Przesłanie do przyszłych kupujących, że lepiej nie szukać okazji na już i cierpliwie sprawdzić wszystko nie zgadując oraz nie żałując na mechaników przed zakupem, bo później może wszystko wrócić jak bumerang ze zdwojoną siłą.
Porsche 944 S '88 |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 16-09-2013 22:45 |
|
|
- trzymaj się. pociesz się ze ma tylko 4 cylindry
jak połowę to jeszcze przynajmiej nie musisz się zastanawiać czy jest sens i będziesz wiedział co masz i na lata Ci zostanie
trzymam kciuki za sprawną kurację
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 16-09-2013 23:30 |
|
|
To ja napisze cos od siebie.
Z paska ze starości zeszły zęby co spowodowało zatrzymanie rozrządu i kolizje zaworow z tłokami... Wałki prawie na wszytkich krzywkach maja wżery - mam nadzieje ze uda się je zregenerować... Na szczęście zęby są wszystkie. Do tego pompa wody do regeneracji i wycieki do uszczelnienia.
Sprzęgło jest na gumie a raczej można napisać, że kiedyś było bo z gumy nic nie zostało...
Szkoda tylko, ze była podana informacja o rzekomo zrobionym rozrządzie... Gdyby nie to to zajrzało by się w niego i można było uniknąć grubej usterki i znacznej części kosztów...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 16-09-2013 23:40 |
|
|
Ja pierniczę, znów to samo...
A tyle się trąbi o kontroli rozrządu... Głos wołającego na puszczy
No nic, trzymam kciuki. Ważne że jak wszystko zrobisz to będziesz miał kilka lat spokoju...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|