Autor |
[I] 928 |
Krybar
Użytkownik
Postów: 130
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.04.16 |
Dodane dnia 22-03-2017 13:59 |
|
|
Pytanie na dzisiejszą chwilę trochę akademickie ale prośba o odp czym kierować się przy zakupie 928? jakie są słabe strony specyficzne dla tego modelu w aucie wieloletnim. Chodzi mi o opinie aktywnych użytkowników & serwisantow tego modelu poparta ich doświadczeniami. Odp. typu na cenę, na blachę, na kompletacje wnętrza, spalanie to znam))) Generalnie moje zainteresowania idą w kierunku pierwszej wersji w manualu z Europy i nie kwietnika do wskrzeszania tylko czegoś jezdnego. Np. myślę ze z deska może być taki sam problem jak z 924, jeśli ktoś to potwierdzi to prośba o parę słów czy np. to nie problem zrobić u Rendesa czy problem bo... itp. dziękuje z góry za odpowiedzi i te pozytywne i negatywne |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 22-03-2017 14:55 |
|
|
Ja mogę tylko z mojego doświadczenia. Na pewno kompletność jest ważna i mówię o detalach, na które możesz nie zwracać uwagi nie znając 928 - później możesz kompletować graty nie wiadomo jak długo. A jeśli czegoś brakuje, to nie skreślać tylko sprawdzić czy kupisz to bez problemu. Dużo rzeczy jest dostępnych, ale wiele innych nie.
Na korozję bardzo narażona jest klapa tylna - szczególnie w wersjach S z małym 3-częściowym spoilerem. U mnie wyglądało ok, a jak zdjąłem to wygrzebywałem błoto. Ale rdza i tak była raczej powierzchowna, więc blachy pancerne. Moim zdaniem tam jest odwodnienie trochę skopane, wiec pierwsze wersje (brak spoilera) lub późniejsz (duży spoiler) mają z tych chyba mniejszy problem.
Deska w Rendez to nie problem - zrobią w okolicach 1000zł, choć może to potrwać.
Przedni spoiler zerknij czy cały, ale znowu - w pierwszych wersjach w ogóle go nie było. Jak popękany, ale kompletny to pół biedy, da się zrobić. Gorzej jak połowy nie ma.
Fajnie jak działa elektryka cała.
Często powyginane są panele boczne, drzwi, podsufitka - ale to większość chyba ma ten problem.
Mechanicznie za wiele nie powiem - w sensie jakichś newralgicznych elementów.
Automat jeśli przeciąga to prawdopodobnie do roboty, ale jak szukasz manuala, to... powodzenia
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
Krybar
Użytkownik
Postów: 130
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.04.16 |
Dodane dnia 22-03-2017 17:18 |
|
|
to jeszcze nie etap poszukiwania tylko rozeznania, poprzednie fury kupowałem a potem się dowiadywałem o co chodzi i to nie najtańsza opcja co do detali to to jestem świadom, jakieś g... może się okazać droższe niż nam się wydaje zwłaszcza elementy tzw. galanterii, wnętrza, listwy etc. wiem ze z manualem nie będzie łatwo ale sadze ze jeśli kiedyś się uda zakupić 928 to i tak będzie to mój szczyt możliwości wiec nie chce iść na kompromisy może trochę rynek ostygnie bo na razie to każdy trup (nie mam tu na myśli 928 ma w ogłoszeniu status klasyka trzymanego pod kocem. Ostatnio widziałem 2-3 924 w takim stanie ze komuś chyba zera się popi....lily |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 22-03-2017 18:00 |
|
|
w tym roku nie ma co liczyć na upusty.. jak zacznie się fiesta w Porsche pod tytułem 928 40jahre alt to ceny znów pójdą w górę.. popatrz co w zeszłym roku się stało z 944 - a to było 40 lecie transaxli..
z 924 słusznie piszesz.. ale to nie tylko w tym wypadku ludziom odbiło.. za byle poloneza krzyczą po 10k jakby to było nie wiadomo co
ciekawe kiedy ta bańka youngtimerowa pryśnie
z perspektywy mojego zakupu 944 to teraz w przypadku 928 skupiłbym się głównie na zespole silnik-skrzynia-sprzęgło.. tam jest ukryty majątek..
resztę i tak musisz zrobić jak chcesz mieć spokój - zawieszenie, drążki, przekładnia, hamulce itp..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 22-03-2017 18:03 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 22-03-2017 18:47 |
|
|
Gdyby koś chciał auto gdzie wsiada przekręca kluczyk i jedzie i nie trzeba wymieniać gałek , drążków hamulców gumek uszczelek i innych pierdołów to moje 928 będzie do sprzedania ale cena z początku 1
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
libercourt
Użytkownik
Postów: 220
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 27.06.12 |
Dodane dnia 22-03-2017 20:39 |
|
|
Wysłałem priva w sprawie 928.
było 928S4 '90
jest Boxster S 981 '2012
928 S2 '86 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 22-03-2017 21:22 |
|
|
auto sławka290 znam i gorąco polecam! Jak z muzeum!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 22-03-2017 22:05 |
|
|
Pamiętam jak kiedyś przewiozłem człowieka który ma kilka 928 i kilkoma jeżdił niejakiego Marchewę i kolegę Testarose
Pierwsze słowa były "Kórwa ale to jedzie jak nowe ..... jakoś tak zwarcie "
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 22-03-2017 22:20 |
|
|
w połowie kwietnia się okaże czy moja S2 Manual będzie na sprzedaż.
Auto po lakierze, nowe wnętrze, silnik i mechanika po przeglądzie.
Ahaaa i cena nie będzie z "1" na przedzie.
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 22-03-2017 22:48 |
|
|
U mnie nie trzeba lakierować... lakier Ori . Wnętrza też nie trzeba było robić bo jest jak nowe silnika i mechaniki nie trzeba było przeglądać .... to pewno z tego powodu ta różnica
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 22-03-2017 23:09 |
|
|
Sławek
19000?
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-03-2017 23:10 |
|
|
slawek290 napisał/a:
Gdyby koś chciał auto gdzie wsiada przekręca kluczyk i jedzie i nie trzeba wymieniać gałek , drążków hamulców gumek uszczelek i innych pierdołów to moje 928 będzie do sprzedania ale cena z początku 1 No Sławek takie auto poniżej 20koła
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 22-03-2017 23:39 |
|
|
slawek290 napisał/a:
U mnie nie trzeba lakierować... lakier Ori . Wnętrza też nie trzeba było robić bo jest jak nowe silnika i mechaniki nie trzeba było przeglądać .... to pewno z tego powodu ta różnica
S4 automat to moim zdaniem najgorszy z możliwych wyborów z 928, dlaczego ?
- skomplikowany w porównaniu do 16v, elektryka i elektronika
- gorszy dźwięk niż w 16v
- wizualnie mniej charakterny niż wersje przed liftem, z nowszych to tylko GTS się bronią
- automat, który jest lepszy (tylko w sensie szybkości, osiągów) od wcześniejszego 3 biegowego - ale nadal kastruje auto z frajdy używania momentu
- w silnikach 32v skrzynia jest przyczyną zacierania się silników (zaleca się częste sprawdzanie ugięcia flex plate)
- najbardziej popularna wersja
Z wersji S4 sensowne są tylko manuale z wnętrzem sportsitze - ale Prixowy
Gdybym miał układać ranking to :
1) S3 manual - patrz Czerni
Z wad tylko to że silnik jest limitowany i pojawiają się większe problemy z dostępnością części niźli w pozostałych wersjach.
Stara buda z nowszą mechaniką - trochę unikat.
2) S2 manual
Wad w sumie nie widzę.
Prosty silnik, prosty wtrysk, stara buda, super brzmienie.
Optymalnie z Brembo.
3) GTS Manual
Wady, elektronika, skomplikowany, drogi etc
4) S4 manual / GT - wady jak wyżej, do tego wizualnie i produkcyjnie słabiej wypada.
5) S manual
- jak S2, wada to K-jet, większe spalanie, problemy z regulacją
6) 4,5 manual
stara klasyczna buda bez spoilera - czyste piękno.
Wada, silnik trochę za słaby.
...
..
.
długo nic i AUTOMATY które zmieniają oblicze tego auta
.
..
...
7) GTS
8) S2
9) S
10) S4
...
Prawdziwy nick -> Łajka
Edytowane przez Lajka dnia 23-03-2017 00:03 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 23-03-2017 07:49 |
|
|
Przynaję, że byłem dość rozczarowany automatem - strasznie mułowaty, dodatkowo rusza z dwójki, co skutecznie psuje frajdę z ruszania spod świateł. Chyba że wciśnie się opór od razu, ale zdarza się że i tak ruszy z dwójki - ale nawet jak z 1. to przy oporowym traktowaniu gazu, nie wytrzymuje trakcja i ruszanie bywa głośne - a ja lubię szybko, ale niekoniecznie piszcząc przy tym. W Csi jest automat ZF i to po prostu inny świat, wkręca się świetnie, jest tryb S, jak się przesiadam z 928 to od razu jest efekt "wow". ALE...
... ok. roku zajęło mi nauczenie się jak automatem w 928 jeździć tak żeby mieć fun. I można
Otóż, trzeba jeździć w trybie półautomatycznym i okazuje się, że całkiem sporo osób tak jeździ jak poczytałem (nie wiem może ja tylko długo byłem łosiem). Mianowicie, mamy 3 tryby: D,3,2. Stajemy na światełkach, dajemy "2" i ogień. Auto rusza jak dzikie z 1. Albo idziemy oporowo (ooo tak), wtedy przełącza się samo na 2. bieg przy czerwonym. Albo w dowolnym momencie przestawiamy na "3" i zaraz wracamy na "2". Wtedy skrzynia przełącza się z 1. biegu na 2. i zostaje na 2. (żadnego skakania, wszystko ładnie, płynnie) dopóki nie wrzucimy na "3" lub "D". Brzmi to dziwnie, ale naprawdę działa. Lewarek chodzi lekko, nie ma się wrażenia, że coś tam na siłę się dzieje. Radość z możliwości przytrzymania autka na dwójce i dociśnięcia... - co wam będę mówił
Czułem się jakbym odkrył Amerykę jak to ogarnąłem - całkiem niedawno w sumie
Co nie zmienia faktu, że pewnie wziąłbym manuala Ale jak sie nie ma coś lubi to się lubi co się ma, więc absolutnie nie skreślałbym automatu!
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977
Edytowane przez kubao dnia 23-03-2017 07:58 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 23-03-2017 09:00 |
|
|
No dokładnie tak jest jak piszecie jak połowa koni spod maski spieprzyła z biegiem czasu . Ja jak jadę to w automacie mam problem żeby zapanować nad samochodem w czasie ruszania bo dupą rzuca na boki .
Kubao jak masz mułowaty automat jedz na pomiar bo pewno z tych koni co powinny być to połowy już nie ma .
Lajka a najlepsza wersja 928 to wiesz jaka jest ?
To moim zdaniem taka gdzie wsiadasz przekręcasz kluczyk i w miarę bezproblemowo jedziesz, a nie naprawiasz kilka lat i z jazdy ch.... i bąbelki.
Sumarycznie jest 3724;-)
Edytowane przez slawek290 dnia 23-03-2017 09:03 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
gonzacz
Użytkownik
Postów: 309
Miejscowość: Trzcianka
Data rejestracji: 06.07.09 |
Dodane dnia 23-03-2017 09:13 |
|
|
to czy dana wersja 928 jest najlepsza czy najgorsza niestety nie pokrywa sie z cenami na mobile czy autoscoucie.
ja mam S4 w automacie i nie czuje sie tym jakos specjalnie pokrzywdzony chociaz moja wersja zajmuje ostatnie miejsce w rankingu. mam szpere wiec dwa czarne slady jak ruszam spod swiatel to raczej norma, tylem przy tym telepie jak swinia we worku, o czym pisal Slawek jezeli chodzi o przyspieszenie to w zakresie 160-240 km/h na autostradzie musi znalezc sie kozak typu M, AMG albo RS zeby pogonic za rekinem.
rozumiem, ze reklama dzwignia handlu ale mieszanie S4 w automacie z blotem jest nie na miejscu.
944 US '83
S4 '87 automat
E46 M54B30 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 23-03-2017 09:24 |
|
|
Gonazacz- też masz takie odczucie że największym problemem S4 ze sprawnym silnikiem i automatem to nad nim zapanować ?
W terenie zabudowanym daję dzwignię na 2 i mam następujące problemy
1) Policja
2) 2 łapy na kierownicy i maksymalne skupienie - jakoś ciężko mi sobie wyobrazić jeszcze aby zmieniać biegi i oderwać jedną łapę od kiery przy ostrej jeżdzie ...... rajdowcem nie jestem .
Podejrzewam iż 99 % osób nie jest w stanie w pełni wykorzystać ani nie umie -mocy która drzemie w SPRAWNYM 928 S4 w automacie.
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 23-03-2017 09:32 |
|
|
zgadzam się ze sławkiem - ja bardzo chetnie bym przytuloł teraz właśnie S4 w automacie.
automat pozwala skupić się na kierowaniu
a ruszanie z 1 jakos mnie nie kreci, jak rusza z 2 tez jest moc, jest bulgot jest wszystko. jedna przewaga wczesniejszych silników to lepszy dzwięk ale i tak wybrałbym teraz S4 w automacie. (szkoda tylko ze tyle kasy na sławkowe to nie mam , (a szczerze jakbym nawet miał to nie wiem czy umiałbym wydać na 928... coż takie czasy i tak dlugo te auta były za bezcen oddawane)
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 23-03-2017 10:04 |
|
|
Każdy - widać jak na dłoni - swój ogonek chwali
Mi osobiście nie bardzo podoba się buda S4 - GTS jak najbardziej, ale S4 wygląda jak skastrowany GTS. Ale przyznam, że przez spory okres czasu w ogóle nie dostrzegałem różnicy, więc to już naprawdę czepianie się S4 też ładne, żeby nie było. Powiem wiecej, polifty są obiektywnie ładniejsze, ale brakuje im wizualnego pazura i charakterności przedliftowych.
U mnie z mocą wszystko gra, a skrzynia praktycznie jak nowa teraz. To są po prostu moje indywidualne odczucia co do automatu w 928, jak widać podzielane przez niektórych, a przez innych nie. I o to chodzi Jak ręcznie oporządzam się z biegami to 220-konne Csi wydaje się być zabawką przy 928.
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 23-03-2017 10:06 |
|
|
Vip3r ale Sławek powiedział że u niego z przodu 1 czyli będzie poniżej 20k ... to chyba warto ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|