924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | 911,944 i inne...
Autor 2.5 vs 2.7 do 944
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 19-11-2009 00:30
Od jakigoś czasu rozglądam się za jakimś prosiakiem dla siebie i mam pytanko. Najpopularniejszymi silnikami do 944 są 2.5. W związku z tym pownie nie ma problemu z częściami i są znane na wylot. A jak się sprawują silniki 2.7? Jakie są plusy i minusy tego silnika. Oczywiście poza mocą, bo to jest oczywiste.

pzdr
Andrew
1405874
Autor RE: 2.5 vs 2.7 do 944
igor
Użytkownik



Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 19-11-2009 03:21
2.7 to jest praktycznie to samo jesli chodzi o osprzet silnika.
kiedys slyszalem o tych silnikach, ze to najlepsze z serii silnika - bardzo trwale, trzymaja moc i sa malo awaryjne.
co do mocy - jest to 2ps (163ps ma 2.5, 165ps ma 2.7), takze roznica niewielka...


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: 2.5 vs 2.7 do 944
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 19-11-2009 07:13
Andrew75 napisał/a:Jakie są plusy i minusy tego silnika. Oczywiście poza mocą, bo to jest oczywiste.


igor napisał/a:
co do mocy - jest to 2ps (163ps ma 2.5, 165ps ma 2.7), takze roznica niewielka...


Nigdy jakoś specjalnie nie interesowałem się 944, ale przyznam, że taka różnica mocy (2PS smiley) między 2.5 a 2.7 wcale nie jest dla mnie taka oczywista. Myślałem Igor, że żartujesz, a to fakt smiley Przy pojemności większej o 200ccm, różnica 2PS, brzmi jednak jak kiepski dowcipsmiley

Andrew..może zainteresuje Ciebie 3.0? smiley :

http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=2510

ps.
huzar105 napisał/a:
Moc nie jest najważniejsza tylko Nm.


15Nm to nie jest jakaś kosmiczna różnica


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"

Edytowane przez Mammoth dnia 19-11-2009 07:49
Autor RE: 2.5 vs 2.7 do 944
huzar105
Użytkownik

Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09
Dodane dnia 19-11-2009 07:30
Moc nie jest najważniejsza tylko Nm, a silnik o większej pojemności będzie miał lepszą kulturę pracy.


smiley
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img]
Autor RE: 2.5 vs 2.7 do 944
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 19-11-2009 08:43
Mam prosiaki z silnikami 2.7 i 2.5 . Mimo małej różnicy mocy silnik 2.7 jest o wiele dynamiczniejszy ze względu na większy moment obrotowy . Prawdopodobnie moc maksymalna jednostki 2.7 jest ograniczona przez komputer , może specjalnie nie chcieli go wysilać żeby zwiększyć jego żywotność .
1714637
Autor RE: 2.5 vs 2.7 do 944
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 19-11-2009 09:02
Silnik 2.7 mimo "ladego papieru' jest o wiele dynamiczniejszy w praktyce daje spokojnie rade 2.5 16V w kazdych warunkach...bierzemy pod uwage auta po uplywwie dlugiego czasu od daty produkcji. Tak jak ktos pisal doskonale trzyma parametry. Bylem na hamowni razem z Marcinem Werno ..jego 2,7 mial ok 260tys a moje S2 180tys . W 2.7 brakowalo 2koni u mnie 17.. W trakcie jazdy ciezko bylo wyczuc roznicce.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: 2.5 vs 2.7 do 944
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 19-11-2009 10:14
2.7 to łakomy kąsek. Sam żałuję że takiego nie mam. O ile 2.5 8V ciężko konkurować ze zdrową 16V to zawsze podkreślano że 2.7 już spokojnie może (20Nm więcej momentu).
Autor RE: 2.5 vs 2.7 do 944
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 20-11-2009 17:08
Nie ukrywam, że to ma być trzecie autko, więc 3.0 też jest interesujące. Szukam 944, które musi spełniać 2 warunki: srebrny metalik i klima. Chociaż co do koloru mogę się trochę ugiąć.


Mammoth napisał/a:
Andrew75 napisał/a:Jakie są plusy i minusy tego silnika. Oczywiście poza mocą, bo to jest oczywiste.


igor napisał/a:
co do mocy - jest to 2ps (163ps ma 2.5, 165ps ma 2.7), takze roznica niewielka...


Nigdy jakoś specjalnie nie interesowałem się 944, ale przyznam, że taka różnica mocy (2PS smiley) między 2.5 a 2.7 wcale nie jest dla mnie taka oczywista. Myślałem Igor, że żartujesz, a to fakt smiley Przy pojemności większej o 200ccm, różnica 2PS, brzmi jednak jak kiepski dowcipsmiley

Andrew..może zainteresuje Ciebie 3.0? smiley :

http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=2510

ps.
huzar105 napisał/a:
Moc nie jest najważniejsza tylko Nm.


15Nm to nie jest jakaś kosmiczna różnica



Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: 2.5 vs 2.7 do 944
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 20-11-2009 18:07
Andrew75, to są dwa najgorsze warunki jakie mogłeś napisać smiley smiley
Lepiej nie wybieraj stosując te kryteria. Jak będzie auto w dobrym stanie,
to kolor nie ma znaczenia, klima już większe, ale piszesz że to auto nie będzie
do codziennego użytku.

Powodzenia w poszukiwaniach smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 2.5 vs 2.7 do 944
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 20-11-2009 22:33
Dlatego napisałem,że do koloru mogę się ugiąć, ale klima jest istotna. Zwłaszcza, że autko będzie głównie eksploatowane latem. Zresztą jak człowiek złapał trochę luksusu jeżdżąc od kilku lat tylko autami z klimą, to ciężko się przestawić.

Komancz pisze, że ma jakiś koniakowy 2.7 z '89. Może go ktoś z Was widział?


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: 2.5 vs 2.7 do 944
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 21-11-2009 16:04
Andrew75 napisał/a:
Zresztą jak człowiek złapał trochę luksusu jeżdżąc od kilku lat tylko autami z klimą, to ciężko się przestawić.


Też mi się dawniej wydawało że klima to zbędny gadżet. Ale odkąd jeżdżę autami z klimą to bardzo cierpię jeśli muszę wsiąść w upalny dzień do auta bez niej. Tym bardziej że wnętrza 944 solidnie się nagrzewają.

Natomiast co do auta - jeśli nie zależy Ci na super osiągach i chcesz mieść doskonale prowadzące sie autko na wypady za miasto - wystarczy 2.5/2.7. Jeśli natomiast lubisz spore przyspieszenia i nie chcesz żeby byle TDI objeżdżał cię na prostej - kup S2 albo turbo.
Autor RE: 2.5 vs 2.7 do 944
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 22-11-2009 23:10
To będzie mój pierwszy prosiak, więc sądzę, że zwykłe 2.5/2.7 w zupełności wystarczy. 165KM w standarcie to i tak dużo jak na początek. Zresztą więcej niż 120KM nigdy nie prowadziłem przez dłuższy czas.


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: 2.5 vs 2.7 do 944
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 23-11-2009 01:26
3 tygodnie i będziesz już rozglądał się za tematami typu "jak podnieść moc". ta moc wciąga smiley


5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: 2.5 vs 2.7 do 944
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 23-11-2009 02:00
grafffik napisał/a:
3 tygodnie i będziesz już rozglądał się za tematami typu "jak podnieść moc". ta moc wciąga smiley


924 miałem jakieś 8 lat i nie robiłem nic aby zwiększać moc. Jeździłem różnymi autami (także dużo mocniejszymi) i żadne nie dawało takiej frajdy z jazdy jak zwykłe seryjne 924.


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Autor RE: 2.5 vs 2.7 do 944
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 25-11-2009 16:41
Nie szukam auta do sportów ekstremalnych. Uważam, że takie 944, które wyszło ze stajni Porsche zwłaszcza w latach '80-tych było obliczone na taką moc jaką powinno mieć i być bez awaryjne. Zresztą to były lata, kiedy projektowało się auta na bezawaryjność. Teraz projektuje się tak, żeby wytrzymało gwarancję, bo serwis musi zarobić.



Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874