Autor |
[944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Elbląg
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 10-01-2018 15:39 |
|
|
Forumisie, ratujcie, bo już nie wiem co zrobić... Przeczytajcie proszę tą księgę żałości i rozpaczy poniżej i napiszcie czy coś Was może tknęło gdzie by mogła być usterka...
Zaczęło się tak, że postawiłem samochód w garażu w którąś grudniową sobotę po powrocie z warsztatu. W poniedziałek samochód nie chciał odpalić. To znaczy:
1. Rozrusznik kręcił a bendix łapał, co było słychać po silniku i widać na wskaźniku napięcia.
2. Za pierwszym silnik zapalił na ok. 2 sekundy, po czym gasł. Przy kolejnych już nie palił, rozrusznik kręcił na darmo
3. Żeby powtórzyć sytuację, tzn. zapłon za pierwszym razem na 2 sekundy, trzeba poczekać na oko 0,5 dnia
Z braku czasu i ze skąpienia* na lawetę, najpierw sam, a potem z zaprzyjaźnionym mechanikiem sprawdzałem co tylko mogłem u mnie w garażu, po kolei:
- Iskra jest na każdej świecy
- Świece czyściutkie, dobry odstęp, prawie nówki, oczyszczone
- Cewka zapłonowa sprawna, pomiary impedancji OK, kable OK, prawie nówki
- Pod kopułką styki OK, ten na środku trzeba było przeczyścić - to osobna sprawa poniżej
- Przekaźnik DME kupiłem zapasowy i nie pomogło
- Pompa paliwa zwarta bez przekaźnika DME działa, chociaż dużo głośniej niż przy odpalaniu kluczykiem
- Połączyłem dwa powyższe fakty i spróbowałem odpalić na zwartej pompie paliwa - tak samo nie pali
- Z przewodów paliwowych nic nie cieknie ani samo, ani po działaniu pompy
- Paliwo leje się obficie po otwarciu zaworu na szynie paliwowej (tego między wtryskami), ale ciśnienia nie sprawdzaliśmy
- Podobno jeśli ciśnienie paliwa jest za duże, można to stwierdzić odłączając jeden wtryskiwacz. Odłączyłem, nie pomogło
- Dolot sprawdzony organoleptycznie: przepływomierz i przepustnica odkręcone, obejrzane, pomacane. Są w porządku
- Do DME dochodzi napięcie z pompy paliwa
- Do DME dochodzi sygnał z czujnika prędkości wału, rezystancja jest poprawna wg Clark's Garage, ale nie mam oscyloskopu żeby sprawdzić kompletnie (w 16V jest tylko jeden czujnik i trzeba go sprawdzać oscyloskopem). Zakładam, że jest OK.
- Do DME docierają inne sygnały, które mogłem sprawdzić multimetrem na wyłączonym silniku, np. temperatura etc
- Do DME dociera sygnał położenia przepustnicy, ale z dżinksem: Styk "luz" działa OK, styk "decha" pokazuje zawsze przerwę. Nie drążyłem tematu głębiej, uznałem że to kwestia nowej, nie wyregulowanej linki gazu.
- DME serwisowane polecanym w USA sposobem - pięścią. Nie pomogło. Mam jeszcze młotek, ale czuję że to nie ten problem
W ostatnią sobotę sprawdziliśmy wszystko to, co powyżej i kapa, nie ma pomysłu co to może być. I teraz cuda na kiju: Pisałem wyżej, że ten główny styk na kopułce był lekko zabrudzony. Arek ze zrezygnowaną miną, ostatnim tchnieniem odkręcił kopułkę jeszcze raz, przeczyścił ten styk i nagle - czary mary - silnik odpalił!
Uradowany, w sobotę pojeździłem z 70 km, w niedzielę ze 100, przez miasta i wioski, pipidówy i autostrady. Dla uczciwości dodam, że:
- Zaraz po odpaleniu tankowałem z rezerwy do pełna i dodałem całą puszkę płynu Liqui Moly do czyszczenia wtrysków
- Zawory (to chyba właśnie zawory) klaszczą tak głośno że poniżej 80-100 km/h czy 3500-4000 RPM to najgłośniejszy dźwięk w kabinie
- Pedał gazu wydawał się zamulony gąbczasty, co może się wiązać z wymienioną przy okazji linką gazu - nowa jest dorabiana na sztukę, trochę krótsza od starej i nie wyregulowana
- Odpowiedź samochodu była zamulona i gąbczasta nie tylko z powodu linki, ale też w zależności od biegu. Im wyższy bieg, tym gorzej. Na piątce jak bym nie deptał, nie przekroczyłem 4200 RPM. Na S52 do Skoczowa pod górkę to nie był ten samochód który kiedyś pokochałem
- Po powrocie do garażu odpalałem go kilka razy i wszystko było OK.
Wczoraj chciałem sobie zrobić szybką wieczorną przejażdżkę i zonk, problem ten sam co przez ostatni miesiąc. 2 sekundy silnik pali, potem wcale. Można kręcić starterem do zaj***nia.
Zastanawia mnie też czy to może mieć coś wspólnego z wodą. W grudniu wjeżdżałem do garażu przez głęboki śnieg, teraz w niedzielę byłem na myjni z myciem podwozia. Ale gdzie podwozie, gdzie odpływy z auta, a gdzie kopułka? Na pewno była sucha jak ją zostawiałem.
Nie mam pomysłu, pomóżcie proszę, bo już padam ze zgryzoty...
*Z tą lawetą to nie do końca skąpstwo. Po prostu gdybym mojego ukochanego prosiaczka zobaczył na lawecie, to serce by mi pękło :/
Edytowane przez Stefan dnia 10-01-2018 16:50 |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
gonzacz
Użytkownik
Postów: 309
Miejscowość: Trzcianka
Data rejestracji: 06.07.09 |
Dodane dnia 10-01-2018 16:21 |
|
|
jestem laikiem ale po objawach na mysl przychodzi mi przestawiony rozrzad. nie chce wprowadzac w blad, najlepiej niech wypowie siek ktos w wiekszym doswiadczeniem.
zycze powodzenia w przywracaniu do stanu jezdnego.
944 US '83
S4 '87 automat
E46 M54B30 |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
K_Tuono
Użytkownik
Postów: 313
Miejscowość: Tomaszów M.
Data rejestracji: 06.05.16 |
Dodane dnia 10-01-2018 17:31 |
|
|
Na tej całej długiej liście brakuje mi czujników położenia wału. Generalnie u mnie jak padł to przestał odpalać i już. Ale może się poluzowała albo coś z przewodami.
Kurde nie doczytałem ze sprawdzałeś.
944.2 '85 2.5L
Edytowane przez K_Tuono dnia 10-01-2018 17:34 |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Elbląg
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 10-01-2018 18:00 |
|
|
Jeśli dobrze rozumiem o co chodzi, to w wersjach 16V (czyli S i S2) jest tylko jeden czujnik, który wysyła do DME stały sygnał przemienny prędkości z okazjonalnym pikiem położenia.
O tu widać:
[img]http://www.9ss1.dk/porsche944/garage/vol1a/d24-28-24-2.gif[/img]
http://www.9ss1.dk/porsche944/garage/vol1a/vol1a.html
Mogłem sprawdzić tylko rezystancję tego czujnika i ona jest OK.
Wygląda na to, że muszę szykować manometry i oscyloskop, a po 3 tygodniach i tak się okaże że jakaś łasica uwiła tam gniazdo i sabotuje silnik kiedy jej się podoba |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 10-01-2018 20:54 |
|
|
1. Dziwi mnie, że przy odpiętych od listwy przewodach paliwowych nie leci z przewodu zasilania paliwo po zwarciu pompy? Jakim cudem?
2. Pompa od nowości? Może czas wymienić? Sam wymieniłem swoją jakiś czas temu (i oprócz innych prac przy przywracaniu auta do życia) być może ta właśnie pomogła mu odzyskać wigor. Stara może kręcić, ale niekoniecznie dawać wystarczające ciśnienie (znaczy i tak wystarczajace do uruchomienia auta, ale nie aż tyle paliwa, by cieszyć się z pełni jego osiągów).
3. Teoria z wodą. Trzebaby zdjąć plastikową osłonę i sprawdzić od spodu profilaktycznie gdzie woda się zbiera i z czym może mieć styczność (czujnik położenia wału? kable altka?)
4. Może to nie zawory słyszysz tylko popychacze? Długo auto stało?
5. Do wiązki elektrycznej wtrysków jest przy błotniku pasażera koło McPhersona przymocowana paczka rezystorów balastowych. Jeśli te rezystory są uskodzone, to wtryskiwacze będą źle/nie-działały. Do sprawdzenia.
6. Podmienić przepływkę. Może stara ma już dość? Ta kwestia tyczy się osiągów. Bo na umęczonej przepływce silnik i tak by (chyba?) odpalił.
7. Masz alarm porszowski z dodatkową stacyjką za drzwiami kierowcy?
Alarm jest zarządzany osobnym komputerkiem mocowanym obok DME. Komputerek odpowiada m.in. za odcięcie zapłonu. Jak komputerek padnie, to nie odpalisz auta.
8. Wrócę do teorii z wodą. Na myjni woda mogła dostać się w okolice aparatu gdy pod cisnieniem myłeś maskę, nosek.
A głęboki śnieg mógł być np. zaciągnięty przez pasek rozrządu (jeśli obudowa osłony gdzieś pod spodem jest pęknięta np.).
9. Palec zapłonowy! Sprawdzany/odkręcany?
10. Znów odskocznia w kierunku osiągów, nie mająca (chyba) wpływu na odpalanie auta: linka gazu.
Rozważ, czy na pewno chcesz tracić nerwy z dorabianą linką, i to jeszcze nie do końca zgodną wymiarowo z poprawną. Sam wiesz, że akurat w 944S jej konstrukcja (z kołowrotkiem!) jest paskudna i wredna w regulacji.
Swoją wymieniłem na oryginalną.
Mam jeszcze jedną nówkę w zapasie.
Jakby co
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 11-01-2018 11:59 |
|
|
Jśli podcas pracy silnika slyszesz hałasy z glowicy a auto ma muła jak jedzie, to sugestia gonzacza na temat rozrżadu jest bardzo sluszna. Biorąc pod uwage że walki do s-ki kosztuja majątek i sa niezdobywalne sugerowalbym zajrzeć pod dekiel i na pasek czy wszystko jest ok. A potem szukać dalej
A propos odpalania i nieodpalania to jakiś czas temu miałem podobnie z 944 nieby wszystko było a nie odpalał - nie otwieraly sie wtryski a przyczyna był brak masy na wtryskiwaczach - jest osobnym przewodem przykręcona do dzwonu sprzęgla. Wyczyscić i dokrecic na pewno nie zawadzi.
Powodzenia w naprawach! |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Elbląg
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 11-01-2018 13:01 |
|
|
Dzięki chłopaki, załatwiliście mi zajęcie na weekend <3
A z oryginalną linką to się odezwę
EDIT:
simprez napisał/a:
4. Może to nie zawory słyszysz tylko popychacze? Długo auto stało?
Nie wiem, bo patrzyłem tylko z góry i słuchałem z kabiny. Hałas jest ogromny. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Nie potrafię dokładnie stwierdzić czy problem się pojawił po dolaniu czyścika do wtrysków, ale jeśli dobrze pamiętam to nie. Po prostu zwróciłem na to uwagę dopiero w sobotę. W każdym razie trzaska równo
Auto stało bardzo długo. We wrześniu 2016 zacząłem sam kręcić przy elektryce, odpaliłem dopiero w październiku 2017. Od tamtej pory jeździłem mniej więcej raz na miesiąc.
To chyba inna kwestia niż brak zapłonu, ale co to może być za problem, jakie konsekwencje i jak to sprawdzić?
Edytowane przez Stefan dnia 11-01-2018 16:18 |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 11-01-2018 22:50 |
|
|
marchewa napisał/a:
Jśli podcas pracy silnika slyszesz hałasy z glowicy a auto ma muła jak jedzie, to sugestia gonzacza na temat rozrżadu jest bardzo sluszna. Biorąc pod uwage że walki do s-ki kosztuja majątek i sa niezdobywalne sugerowalbym zajrzeć pod dekiel i na pasek czy wszystko jest ok. A potem szukać dalej
A propos odpalania i nieodpalania to jakiś czas temu miałem podobnie z 944 nieby wszystko było a nie odpalał - nie otwieraly sie wtryski a przyczyna był brak masy na wtryskiwaczach - jest osobnym przewodem przykręcona do dzwonu sprzęgla. Wyczyscić i dokrecic na pewno nie zawadzi.
Powodzenia w naprawach!
Albo nie ma zasilania na wtryski. Sprawdź czy jest. Widziałem kilka przypadków gdzie kable idące do wtryskiwaczy mają zgniłe połączenie w miejscu gdzie zbiegają się w jeden kabel.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Elbląg
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 14-01-2018 16:02 |
|
|
Posprawdzałem wczoraj zapłon i zasilanie wtrysków. Pod kopułką OK, do tego oczyściłem wszystkie styki aż błyszczą. Uziemienia OK. Za to wtryski...
Na schemacie zasilanie wtryskiwaczy przez rezystorki pokazuje proste połączenia, a tymczasem na multimetrze przyłożonym do poszczególnych końcówek wyszło bajabongo. Jeden wtryskiwacz ma połączenie z każdym rezystorem, pozostałe nie mają żadnego, etc, etc. No masakra po prostu. Nie wiem jak to się mogło tak nagle spieprzyć albo jak to mogło działać w zeszłą niedzielę.
Trzebaby to wszystko rozpiąć, sprawdzić i połączyć na nowo, ale trochę mam opory przed wytargiwaniem głównej wiązki Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 14-01-2018 16:34 |
|
|
Ale same rezystory sprawdziłeś? Ich wtyczkę?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Elbląg
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 14-01-2018 19:41 |
|
|
Tak, na wtyczce każdemu wyszło 6-6,1 Ohm. Dobry wynik? |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 14-01-2018 19:50 |
|
|
W 8V wszystkie kable wtryskiwaczyvzbiegaja się w jeden kabel i to jest na bank to miejsce. Raczej będziesz miał tam zielono i raz jest przejście raz nie. Kable od wtrysków musisz poszukać. Łącza się zanim wejdą do grodzi ale troszkę w wiązce. Musisz mieć podłączoną aparaturę i majtac wiązka dla testu. Nie wiem dokładnie jak to jest w 16V zł ja musiałem pogrzebać kilka centymetrów w peszli. Na schemacie zobaczysz ze jest punkt laczeniowy.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 14-01-2018 19:59 |
|
|
https://rennlist.com/forums/924-931-944-951-968-forum/573842-where-are-the-solder-points-in-the-fuel-injector-harness.html
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Elbląg
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 14-01-2018 20:31 |
|
|
|
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Elbląg
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 29-03-2018 00:48 |
|
|
Delegacja w Szwecji nie pomaga w zajmowaniu się prosiaczkiem, ale dzisiaj w końcu mi się udało trochę pogrzebać.
Udałem się do garaży z ostrymi narzędziami w celu naruszenia głównej wiązki, ale postanowiłem jeszcze raz dokładnie pomierzyć. Bajabongo poprzednim razem wzięło się stąd, że mierzyłem bez zrozumienia. Teraz działałem systematycznie i wyszło:
- Rezystorki poprawnie, 6 Ohm
- Wtryski poprawnie, 2,3-2,4 Ohm
- Wszystkie, ale to wszystkie połączenia kablowe rzędu 0,1-0,2 Ohm
- Rezystancja pomiędzy poszczególnymi przewodami min. 2 MOhm ale częściej w ogóle poza skalą.
Jedyna nietypowa wartość to rezystorki mierzone pomiędzy wtyczką wtrysku a przekaźnikiem DME - tam mi wyszło 7,5 Ohm na każdym i przy takiej "dokładności" pomiarów to jest raczej poprawna wartość
Dobre jest to, że nie rozwaliłem wiązki bez potrzeby. Dobre jest też to, że jedno z potencjalnych źródeł problemu jest wyeliminowane. Złe jest to, że problem jak był tak jest dalej
PS, Posklejałem sobie kiedyś w AutoCAD-zie schematy elektryki do formatu A1 i tak sobie pomyślałem że mogłyby się komuś przydać Link poniżej, mam tylko MY '87.
https://wetransfer.com/downloads/1ad12baf9aa568a24e86f4c28d53509f20180328223320/f1a199 |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 29-03-2018 20:06 |
|
|
Mogą być też zimne luty w ECU.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Elbląg
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 30-03-2018 14:48 |
|
|
Racja, jest taka możliwość.
Ale weź nie strasz |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-03-2018 19:43 |
|
|
To chyba akurat jeden z prostszych tematów do zrobienia
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
Stefan
Użytkownik
Postów: 48
Miejscowość: Elbląg
Data rejestracji: 09.03.15 |
Dodane dnia 31-03-2018 13:30 |
|
|
W sumie, jeśli nie trzeba szukać po świecie DME na wymianę to jest całkiem prosto.
Tak czy inaczej, dzisiaj po święceniu jajec mam w planach zrobić test lutów DME wg Clarks Garage: Przekręć kluczyk i pier***nij pięścią
Wesołych Świąt panowie! |
|
Autor |
RE: [944S] Ratunku, pomocy, świniak nie pali! |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 31-03-2018 15:05 |
|
|
Jeżeli będą zimne luty w DME, to trzeba poprawić połączenia lutowane. Nie musisz
szukać nowego komputera.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|