924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 28-04-2008 21:19
Hola hola. Chciałem tylko powiedzieć, że ilość otworów w głowicy wcale nie odpowiada ilości otworów w oryginalnej uszczelce. Jest jakoś tak... Rozłożone. I WCALE wiercąc więcej otworów nie musicie poprawić chłodzenia!
To jest coś jak z tzw. "zładem" w domowych instalacjach CO. Im grzejnik bliżej kotła tym bardziej zdławiony (bo woda w układzie ma wyższą temp.) im dalej od kotła tym większy otwór (przepływ).
Mniej więcej na tej samej zasadzie projektuje się przepływ w głowicy i bloku

Co do nagaru, stare "szoferskie" praktyki polecają twarde drewno.
Ja osobiście stosuję normalny mały stalowy (ale bardzo elastyczny) nożyk.
Nie przesadzajmy z tymi ryskami. Minimalne nie zaszkodzą, a wbrew pozorom tłok nie jest taki mięciutki smiley
Co ciekawe silnik świeżo po remoncie (całkowicie pozbawiony nagaru) trochę gorzej zapala i pracuje na wolnych obrotach niż silnik lekko "zanagarowany". To zjawisko zauważyłem w trabancie, mercu, porszaku, wskach, shlkach, wfmkach, junakach, kosiarkach i w czym tam się jeszcze nie grzebałem smiley

A co do uszczelki powyżej, to nie wygląda na przepaloną. Chociaż przy pierwszym celindrze można by mieć wątpliwości...




Edytowane przez Damian dnia 28-04-2008 21:23
Damian
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 19-05-2008 14:35
Ciekawa sprawa! W książce serwisowej podana jest instrukcja dokręcania śrub głowicy. Dla starszego typu silników to 30st. a potem 100Nm. Dla modeli od 1980r. to 65Nm i potem o 180st.
Pojawil sie takie problem - nastwilem klucz dynamometryczny na 130Nm dla bezpieczeństwa i chciałem przekręcic o te 180st ale poprostu się nie da. Dokręcilem 90st i ani rusz dalej. No może mogę jeszcze włożyc w to dodakową siłę ale nie chce niczego zepsuć. Czy ktoś ma może podobne doświadcznia?
1363292
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 19-05-2008 17:07
Kurde, 65Nm dajesz na kluczu i dokręcasz (jeśli tak jest napisane). Jak klika to odkładasz klucz dynamometryczny na półkę, bierzesz zwykły i dokręcasz o 180st.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 19-05-2008 21:17
65???
jak skaladalem swoje 924 to bylo napisane 90Nm i 180 st. i dokrecic o iles po 1000 km.
nigdy nie dokrecaj dynamometrycznym stopni, nieda sie... on pracoje i nie bedzie dokladne. no i z warsztatu mam nawyk sprawdzania gwintu w bloku gwintownikiem, tak dla samego siebie , raz trafilo mi sie w dawie ze wlasnie ostatnia sruba miala zchzaniony gwint(nie sruba a otwor w bloku) i mialem dluuuga nocke do 4 rano skracalem gada bo musialbyc gotowy...


Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 20-05-2008 08:24
OK. Wyglada to tak, ze egzemlarze produkowane od 1980 roku przykreca sie najpierw do 65Nm a potem kreci o 180st. i w tych modelach nie ma juz koniecznosci dokrecania po 1000km - tak podaje manual. Chcialem sie tylko zorientowac czy wszyscy tak przykrecacie skoro przy przekreceniu o 90st moment jest juz wiekszy niz 120Nm a co bedzie przy przekreceniu do pelnych 180st.:o
1363292
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 21-05-2008 00:27
Skad wy wzieliscie te wartosci dokrecania glowicy??? W haynesie i wszedzie jest napisane "kluczem dynamometrycznym na zimno na 100Nm".
Po 1000km powtorzyc.
Ale ludzie przeciez 65nm + 180 stopni to poukrecacie sruby!!! Takim momentem to sie dociaga diesle!!!
31356497
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 21-05-2008 07:58
Jak na screenie.

Filip dodał/a następującą grafikę:

1363292
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 21-05-2008 10:04
Tylko raz próbowałem dokręcić jedną śrubę w sposób opisany po prawej stronie. Ponieważ po 1/4 obrotu szło już ciężko, to sobie odpuściłem, bojąc się o zerwanie gwintów. Potem sprawdziłem kluczem dynamometrycznym co osiągnąłem w ten sposób i klucz "ruszył śrubę" gdzieś w okolicy 180 Nm.
Nie wiem skąd się wziął ten opis z dokręcaniem o 180 st.
Każdą głowicę w 924 dociągam w sposób opisany po lewej stronie czylinapierw delikatnie każdą śrubkę w odpowiedniej kolejności a potem 100 Nm na zimno ma gotowo.

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 21-05-2008 10:50
Czekałem właśnie na taką wypowiedź bo przyznam szczerze: coś mi mocno śmierdziało z tym 180stopni. Dokręciłem 120Nm i myslę, że to wystarczy.
1363292
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
topcio1
Użytkownik



Postów: 150
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 23.01.08
Dodane dnia 21-05-2008 19:03
Filip napisał/a:A co do wymiany to chodzi teoria, że nalezy przy wymianie szlifowac glowicę. Co Wy na to? Zawsze się to robi czy tylko w miarę potrzeb?


jak to mówią- szkłem się du.. nie podciera. Masz zdjętą głowice to ją zrób (planowanie + 8 zaworów to jakieś 120 pln) problem całkowicie z bani, a w sumie góra zdjęta to zrzuć michę z zmień pierścienie. Motorek masz cacy i już się nie zastanawiasz.


marcinlipert@tlen.pl 5785390
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 25-05-2008 12:51
Silnik złożony. Przy okazji usunąłem kilka przetarć na kablach i zwarcie kabla alternatora. Na kole zamachowym ustawiłem 0st. na kole wałka rozrządu punkt pokrywa się z "muszką" z pokrywy rozrządu, aparat zapłonowy ustawiony mniej-więcej na zero.Próbuję odpalić i... kręci jakieś 10 sekund, niby zaczyna zaskakiwać i nagle coś słabo wybucha w silniku - jakby strzał do kolekatora ale przecież kolektor jest zimny...
Powiedzcie mi Moi Drodzy, czy to poprostu proces odpowietrzania się układu wtruskowego?
1363292
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
wlochaty
Użytkownik

Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07
Dodane dnia 25-05-2008 14:44
A wałek rozrządu ustawiłeś na kropke nabitą od przodu auta czy nabitą od tyłu, ja kiedyś tak walczyłem a okazało się, że to wina rozrządu była i też strzelał, prykał. A jak nie to to ustaw zapłon na -10 na kole zamachowym.


[img]http://images39.fotosik.pl/1187/26e50ccba677541em.jpg[/img]
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatemsmiley -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częscismiley
944 '86 sprzedanesmiley
924 '77 smiley szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232
7707863
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 25-05-2008 15:48
Kropka jest oczywicie od strony silnika. A są 2 kropki? smiley

Co do tego 10 stopni to rozumiem, ze chodzi o ustawinie wału korbowego w stosunku to aparatu zapłonowego.
1363292
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 26-05-2008 10:24
Kropka nabita od strony silnika pomiędzy zębami. Ta z przodu jest o 4,5 zęba "do przodu" na "pełnym zębie"( u mnie jakiś p...ny tuman tak przestawił...a zastanawiałem się czemu mi autko tak troszkę dziwnie pracowało na początkusmiley Dobrze, że mi się nie spotkały zawory z tłokamismiley. Na szczęście wszystko się okazało przy wymianie paska rozrządusmiley )


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 26-05-2008 10:55
No to jeszcze można założyć koło rozrządu odwrotnie (znaczy frontową stroną do silnika) - też będzie pracować, ale kropki odjadą w ogóle w kosmos.
A jesteś pewny, że prawidłowo podłączyłeś kable do świec? Bo, coś tak mi to wygląda...

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 26-05-2008 14:00
Z tymi kablami zaplonowymi to jest pierwsza rzecz ktora zamierzalem sprawdzic jeszcze raz jak tylko bede w garazu. Rozumiem, ze te numerki na pokrywie rozrzadu to kolejnosc zaplonu w poszczegolnych cylindrach. Jesli chodzi o zalozenie kola paska rozrzadu to jest raczej dobrze zalozone bo onaczej nie byloby w jednej linii z rolka napinacza i kolem pasowym na wale korbowym.
To, co mnie zastanawia to proces odpowietrzania przewodow prowadzacych do wtryskiwaczy. Jak on przebiega? Domyslam sie, ze uklad wtryskowy poprostu wypycha powietrze paliwem i gotowe. Czy tak to dziala?
1363292
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 26-05-2008 18:10
Tak - kolejność zapłonów opisana jest na pokrywie.
Koło paska rozrządu - u mnie akurat założone nieprawidłowo jest w linii, a założone prawidłowo nie jest. Nie wiem jak u innych ale u mnie tak po prostu jest.
Odpowietrzaniem przewodów wtryskiwaczy się nie przejmuj - zrobią to same.

Jadak - silnik 2.0 w 924 jest bezkolizyjny - możesz śmiało zdjąć pasek rozrządu i kręcić wałem (no chyba, że mocno go doprężałeś).

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: Wymiana uszczelki głowicy - kilka pytań
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 28-05-2008 08:07
Ale wstyd. Totalnie porąbałem kable zapłonowe - chyba jakiś nieprzytomny byłem. Juz miałem odpalać silnik ale zacząłem szukać przyczyny dziwnego zjawiska jakie zdarzyło się przy poprzedniej próbie odpalenia - dziwnie puknęło i w górę poszła chmurka jakiejś cieczy. Wczoraj wieczorem zacząłem poszukiwania - okazało się, że przewód doprowadzający paliwo do 2go wtryskiwacza się rozwalił - pewnie ze starości. Więc potrzebuję...
1363292
Strona 2 z 2 < 1 2