Autor |
RE: Nitro |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 12-04-2007 20:56 |
|
|
dzis gosc mi proponowal nitro na mokro autorstwa Pana Grabowskiego (cala instalacja) za 1000 zl. nie wiem na ile jest dobre, ale zadzwon do niego: 515187572
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Nitro |
Kaczik
Użytkownik
Postów: 236
Miejscowość: Pruszcz Gdanski
Data rejestracji: 16.04.06 |
Dodane dnia 14-04-2007 18:18 |
|
|
Nie wiem czy panowie macie jakies doswiadczenie z nitrem ale pamietam jak kilka lat temu namowilem rodzicow na kredyt i kupilem Citroena Xsare 1.6. Prawie nowe auto, przebieg wynosil 20tys km. Zaczalem sie rozgladac za instalacja podtlenku azotu. Samochod mial seryjnie 110KM i jechal 220km/h na oponach 205/50 R 16. Padla decyzja o zalozeniu podtlenku w warsztacie u pana Andrzeja Goduli. Instalacja wyniosla mnie ok 3.5tys zl gdyz byla to jedna z pierwszych w polsce. Auto bylo ilustrowane w Auto-Moto sprzed kilku lat bez mojej zgody, pan Godula zrobil sobie reklame moim samochodem z czego nie bylem zadowolony. Po zalozeniu instalacji moc wzrosla do 144KM. Auto mialo fajnego buta... ALE... Podczas proby autostradowej samochod nie osiagal juz przedkosci wiekszej niz 190km/h. Wiec pojechalem do znajomego mechanika zeby zajrzec pod maske (nie otwieralem jej od czasu odbioru auta) To co zastalismy bylo przerazajace!! Wyciek oleju z kazdego mozliwego miejsca... Dekiel zaworowy, glowica, miska... Jakby auto mialo z 20 lat! Pan Godula zabral samochod do swojego warsztatu i zaczal naprawe gdyz wszystko bylo na gwarancji... po odbiorze samochodu wszystko bylo cacy, oczywiscie gwarancja fabryczna na silnik przepadla po zalozeniu instalacji Nitro. po kolejnym tygodniu uzywania nos-a znow wyrabalo uszczelke pod glowica. Mialem tego auta serdecznie dosyc. Wymontowalem podtlenek, wymienilem usczelke i sprzedalem to auto w cholere. Podtlenek sprzedalem stosunkowo niedawno, mialem pelny zestaw z duza butla, 2 selenoidy i wszystkie przewody, w butli jeszcze cos bylo. Byl to zestaw firmy HIGHPOWER i sprzedalem go na gieldzie za 1200zl. Z wlasnych doswiadczen odradzam montaz nitra, zdaje sobie jednak sprawe ze sa ludzie ktorzy uzywaja tego typu instalacji i ich silniki zyja ale trzeba do powierzyc ludziom z doswiadczeniem a nie Partaczom z podkrakowskich wsi. Pozdrawiam serdecznie
Tylna szyba, zderzaki USA, obrysowki... i mile wspomnienia... To wszystko co mi pozostalo... Woz niestety sprzedany, ale bedzie nastepny Prosiak... |
|
Autor |
RE: Nitro |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 14-04-2007 18:45 |
|
|
tez osobiscie nie jestem przekonany czy to dobry pomysl.. ten gosc co mi proponowal sprzedac mial w dwoch samochodach rozwalony przez to silnik... to nie znaczy ze instalacja byla zla, po prostu to jest zbyt mocna nagla dawka silnych obrotow... nie wiem na ile mnie nie wkrecal, ale mowil ze jak to dziala dluzej niz 15 sekund to juz po silniku ...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Nitro |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 14-04-2007 23:27 |
|
|
to wszystko zależy jak będziesz tego używał. Jeśli będziesz dawał np. do lepszego wyprzedzania, a nie katował pod każdymi światłami to silnik powinien przetrzymać. Nie wiem nic o twoim wozie, ale gdybym ja instalował podtlenek w swoim 924 to zapodał bym najpierw jakiś remont silnika, czy coś, żeby był perfekt. Co jak co, ale projekt popieram, zawsze coś innego
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: Nitro |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 15-04-2007 23:56 |
|
|
na zdrowy rozsądek biorąc to do tak starych silników to zły pomysł. Jabym chyba to dołożył do jakiejś Ski a nie jakieś wynalazki montował
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Nitro |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 16-04-2007 06:14 |
|
|
na poczatku sam tak mowilem, ale teraz zauwazam jedno: na tym forum za kazdym razem jak ktos wyskoczy z jakas ciekawa modyfykacja to od razu pojawiaja sie opinie - ee tam - doloz do Ski lub 944...
az teraz zaczynam odrozniac: sa 2 rodzaje tego typu postow: 1. ludzie ktorzy chca zwiekszyc moc; 2. ludzie ktorzy chca zrobic cos oryginalnego i fajnego w swoim 924... przy okazji zwiekszenia mocy dlatego sam przestalem tak mowic
zgadzam sie ze ryzykowne, ja u siebie bym nie zamontowal... ale jakbym byl pewien co do stanu mojego silnika i przeczytalbym tony dokumentacji technicznej itp itd to moze.... moze....
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 16-04-2007 06:23 |
|
Autor |
RE: Nitro |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 16-04-2007 06:56 |
|
|
ogolnie silnik mam caly zrobiony. glowica ktora nie byla nigdy ruszana wymaga wymiany uszczelniaczy. na dniach to bedzie robione. odnosnie kondycji silnika to jestem pewny ze jest dobrze. ja np do prosiaka nigdy bym gazu nie zalozyl ( no chyba ze do eski ).
w kazdym badz razie wiem ze bede dazyl do celu, w niedziele moze sprzedam jedengo z mb.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Nitro |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 16-04-2007 08:56 |
|
|
podtlenek został wprowadzony do aut chyba głownie za srpawa wyscigów na 1/4 mili, bo żaden normalny silnik nie zniesie wzrostu mocy tak znacznego bez głębszych modyfikacji. Żeby go używać bezpiecznie powinno sie mieć kontrolę nad temperaturą spalin i pewnie nad składem mieszanki żeby tłoków nie stopić. W PL większość firm robi po Polsku- czyli tanio... a czy bezpiecznie to inna bajka. Jak Pamiętam to kiedys ktorys z Pl tunerow stosował zwykłe przewody gumowe z opaskami zaciskowymi...
nie trzeba mówić, że to dość niebezpieczne w razie pożaru w aucie :-)
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Nitro |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 17-04-2007 01:03 |
|
|
eemm igor, a co ze mną który neguje wszystkie przeróbki i chce miec oryginalnego (w sensie że w stanie fabrycznym) youngtimera ??? ja wiem ze jestem spaczony z racji zainteresowań i związanej z tym pracy sezonowej, ale NOS zawsze mi sie będzie kojażył z 1/4 mili. Nie chce nikogo obrażać ale pomylką było nazwanie tego sportem. Porównując 1.4 mili z innymi konkurencjami to nie wiele tam trzeba umieć, no chyba że mówimy o 1500 konnych mutantach to już trzaba i umiec jeździć i zbudowac takie coś. JA mówię o tym co sie pokazuje w TV w relacjach z MP na 1/4. Mam nadzieje że nikogo nieobraziłem, jak tak proszę to powiedzieć
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Nitro |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 17-04-2007 06:45 |
|
|
nie no.. ja nadmienilem o TEGO TYPU POSTACH... a no i sa ludzie co chca doprowadzic do oryginalu... ale tacy to po Marszalkowskiej z pistoletami biegaja
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Nitro |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 17-04-2007 06:52 |
|
|
a czas reakcji ? a zmioana biegow ?
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Nitro |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 17-04-2007 08:35 |
|
|
wydaje mi sie ze czas reakcji i zmiana biegow to w kaszdej konkurencji ma znaczenie a jechac po prostej to i malpe da sie nauczyc-przeciez juz w kosmos lataly.
. |
|
Autor |
RE: Nitro |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 17-04-2007 11:08 |
|
|
dokładnie tak. Wg mnie całą sztuką jest pokonywanie zakrętów i walka na torze i wtedy szybka zmiana biegów staje się tylko jedną z wielu rzeczy jaką trzeba umieć.
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
Edytowane przez Zwierz dnia 17-04-2007 11:09 |
|
Autor |
RE: Nitro |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-04-2007 19:59 |
|
|
Osobiście uważam nitro za najgorszy sposób tuningu silnika. Pewnie wrażenie jest niesamowite gdy nagle auto zaczyna jechać jakby miało 2 x więcej KM pod maską, ale jest to tylko krótkotrwałe, dość kosztowne w eksploatacji i grozi w przypadku nadużywania zrobieniem małego BUM. Jeśli moc to tylko taka dostępna zawsze i wszędzie - czyli albo dłubanie wolnossącego albo kompresor albo turbo. Oczywiście nie biorę pod uwagę swapu (czyli finansowo najkorzystniejszej opcji).
- tuning wolnossącego to temat do popisu dla pilatusa, trochę było już na forum
-turbo imho bez sensu, bo jest już opcja fabryczna więc po co wyważać otwarte drzwi.
-kompresor - to jest interesująca droga. Jeśli robić coś w Polsce po raz pierwszy to chyba tylko to.
Oczywiście zrobisz co będziesz chciał. Jeśli wsadzisz nitro, to będę jednym z pierwszych którzy poproszą o przejażdżkę i zrobienie pssst |
|
Autor |
RE: Nitro |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 18-04-2007 20:31 |
|
|
ja drugi
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Nitro |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-04-2007 21:34 |
|
|
też bym obczaił... w sumie trzeba poznać wroga
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Nitro |
meewosh
Użytkownik
Postów: 213
Miejscowość: Ogrodzieniec
Data rejestracji: 31.10.06 |
Dodane dnia 19-04-2007 08:36 |
|
|
Zwierzu co spojrzę na twój avatar to mam ochotę postrzelać
I ja i ja też będę chciał zrobić pssst, albo wziuu
niegdyś '87 944 2.5 N/A S2 Look
Peżot 406 z gazem |
|
Autor |
RE: Nitro |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 19-04-2007 08:47 |
|
|
Panowie, wydaje mi się, że jak chodzi o 1/4 mili nie doceniacie wyczucia i szybkości jaką trzeba mieć w tych zawodach.
Wystartować umie każdy, ale mówimy o refleksie w milisekundach i bardzo krótkim odcinku drogi, gdzie nadrobić utracony dystans jest niemożliwością bez zapasu mocy... czytaj np. nitro :-)
w wyścigach torowych, które także dla mnie są znacznie ciekawsze utraconą jedną pozycję możemy nadrobić na kilkunastu czy kilkudziesięciu kolejnych okrążeniach, co daje nam zapas czasu...
Jednak szczerze ? uważam że jedne z najwiekszych jaj trzeba miec uczestnicząc w rajdach... prędkości rzędu 150 -200 kmh las, szutr, snieg...
wariactwo :-)
Zadziwiają mnie też umiejętności panowania nad poślizgami japońskich drifterów :-) tymbardziej że nie mają klatek w autach zazwyczaj... :-)
istny kosmos.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 19-04-2007 08:49 |
|
Autor |
RE: Nitro |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-04-2007 12:12 |
|
|
z rajdami zgodze się, lubię ten sport ale takjak powiedziałęs, 200km/h przez las to nie dla mnie, ja jestem torowiec i tak pozostanie
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Nitro |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 19-04-2007 21:25 |
|
|
igor niedlugo wejdzie ci w nawyk jazda cudzymi autami a slyszalem ze twoja S juz sie na ciebie obrazila
. |
|