Postów: 3476 Miejscowość: Jelenia Góra Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 18-08-2014 20:42
slawek290 napisał/a:
Panowie mam pytanie w 924 turbo jest czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym - dochodzi do niego jeden przewód .
W jaki sposób ten czujnik wpływa na ciśnienie sterujące w głowicy K-jeta ?
Gdzie idzie kabel od niego ?
Ile kosztuje taki nowy czujnik ?
Czy da się zreperować stary ?
Jest to czujnik nadciśnienia (czyli przeładowania) i rozłącza on masę przy ciśnieniu przekraczającym 1Bar czy coś tam ponad to... tym samym odłącza przekaźnik pompy paliwa, zatrzymując silnik (prawie). Uszkodzenie może objawiać się szarpaniem podczas jazdy, ewentualnie niemożnością odpalenia auta bo pompa paliwa się nie włączy. Można ten jeden kabelek zetknąć na stałe do masy i sprawdzić czy jest poprawa.
Naprawić się nie da... można założyć nowy - w serwisie wiem, że są dostępne ale chyba nieco kosztują (bo te same szły do 930 bodajże). Także może to być nawet do kilku setek... Może jakies zamienniki są tego nie wiem.
Wpływ na ciśnienie w głowicy k-jeta ma takie, że paliwo przestaje płynąć czyli ciśnienie spadnie do wartości gdy wtryski przestaną się otwierać. Ale ciśnieniem sterującym nic nie rusza (to robi tylko warmup).
Kabelek idzie do wiązki silnika a potem gdzieś w układ przekaźnika pompy paliwa (trzeba by poszukać w schemacie do turbo jak to idzie dokładnie).