Autor |
Opony |
MaxSax
Użytkownik
Postów: 56
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.07.17 |
Dodane dnia 23-10-2017 11:31 |
|
|
Cześć
Przymierzam się do wymiany opon i chciałbym was zapytać o opinię.
Samochód ma obecnie letnie opony w rozmiarze 205/60/R15.
Po zastanowieniu się w jaki sposób używam samochodu (wyłącznie rekreacja)
zdecydowałem się na zakup opon całosezonowych. W grę wchodzą dwa typy:
Michelin CrosClimate+ lub Continental AllSeasonContact. Problem polega na tym
Ze te opony nie występują w tym rozmiarze (chociaż dzisiaj pojawiło się Michelin -
w cenie trochę z kosmosu) Sprawdziłem tabele zamienników i wyszło że można
zastosować oponę w rozmiarze 195/65/R15. Czy uważacie że taka zmiana rozmiaru
to dobry pomysł ? Cenowo ten pomysł jest wręcz genialny.. |
|
Autor |
RE: Opony |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 23-10-2017 15:13 |
|
|
Podstawowe pytanie - jeździsz zimą? Jak użytkujesz auto?
Kupiłeś auto sportowe, doskonale się prowadzące i IMHO powinieneś kupić do niego najlepsze możliwe opony które zapewnią przede wszystkim dobre osiągi. W tym rozmiarze niestety nie zaszalejesz. Jeśli jeździsz w zimie to jednak proponowałbym zakup felg 16 cali z dobrymi oponami na lato a na zimę normalne zimówki na 15.
Na oponach wielosezonowych nie znam się kompletnie ale z założenia jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Opony |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 23-10-2017 19:13 |
|
|
u mnie w czwórkach na zimę są właśnie opony 195/65/15 zimowe. Co do reszty to przychylę się do opinii Pitersona, szczególnie jeżeli chodzi o jazdę latem
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Opony |
MaxSax
Użytkownik
Postów: 56
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.07.17 |
Dodane dnia 23-10-2017 19:28 |
|
|
No właśnie dla tego pytam o opinię.
Interesowało mnie czy można zamienić rozmiar w zakresie o którym pisałem.
Całoroczne czy sezonowe to odrębny temat. Tam gdzie auto jest użytkowane
zima oznacza deszcz i temperatury +5 stopni. Auto nie jeździ i nie będzie jeździło sportowo, tak
samo jak nie przewiduje dużego jeżdżenia w deszczu.
Kolejna kwestia to jakość "ekonomicznych" sezonówek do "całorocznych" premium. |
|
Autor |
RE: Opony |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 23-10-2017 20:17 |
|
|
Miałem kiedyś opony całoroczne w 2 autach, raz kupiłem świadomie, a innym razem kupiłem auto z takimi oponami. W obu przypadkach o ile było sucho to jakoś się jeździło, ale przy lekkiej wilgotności to już było kiepsko. Po założeniu "na szybko" zjechanych zimówek różnica była ogromna na + dla zimówek.
Jeśli już masz letnie, to dokup zimówki i ciesz się autem.
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: Opony |
K_Tuono
Użytkownik
Postów: 313
Miejscowość: Tomaszów M.
Data rejestracji: 06.05.16 |
Dodane dnia 23-10-2017 20:26 |
|
|
Opony całoroczne jak dla mnie to do samochodów miejskich do dojazdu po bułki. Kolega założył w zeszłym roku do Meganki - rocznie robi może z 20 tyś km z czego 18 po mieście. Odradzałem mu zakup ale się uparł - właśnie szuka zimowych, zmądrzał ale potrzebował na to cały sezon.
Generalnie całoroczne nie lubią deszczu o śniegu już nie wspomnę. To tak jak by biegać w zimę w "adidasach" no dają radę i nawet jest ciepło puki nie zamokną albo śnieg nie jest powyżej kostki
W naszych autach, napęd na tył, brak elektroniki - nawet przez myśl mi nie przechodzi całoroczna opona. Polecam zakup jakiś opon np "Koreańskich" - nie Chińskich. Tańsze a dają radę, ale nie całoroczne.
944.2 '85 2.5L |
|
Autor |
RE: Opony |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 23-10-2017 21:06 |
|
|
"Nie będzie jeździło sportowo". Tiaaaaa...
W zakręt nie wjedziesz nigdy szybciej niż 20-25kmh ponad dozwolone? Na całosezonowych na pewno, nie (w sensie wjedziesz - tak, wyjedziesz - ?).
Dobre letnie opony. Nie będziesz żałował, tylko zyskasz. Na frajdzie z jazdy również. Rozważałbym nawet niższy profil (205/55?). Bridgestone Potenza S-02 (jeśli jest dostępne dla 15" ), Toyo T1-R, Conti SportContact, Dunlop SP Sport. Ciesz się trakcją tego auta, nie pogarszaj jej umyślnie!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 23-10-2017 21:07 |
|
Autor |
RE: Opony |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 23-10-2017 23:29 |
|
|
Ja właśnie, znudzony lawirowaniem wśród 13tu kompletów kół, szorowaniem ich po każdej sezonowej wymianie itp. powiedziałem sobie dość. Do dupowozu w124 właśnie odnawiam 8loch felgi i kupywam całoroczne. Jeszcze nie wiem jakiej marki.
Co mnie zachęciło? Kolega ma te Miszlę kros klajmat na Insygnia(ch) władzy marki Opal. Auto ma zawirusowane i jeździ szybko, miasto i ałtostrata. I dość dużo (ja dla mnie) bo jednym autem 25000 do 30000km rocznie. Jechałem z nim i jego autem kilkukrotnie i... Nie czułem się "nerwowo", albo jakby nieśmiało. Chociaż na tor bym ich nie zapodawał. Do NORMALNEJ eksploatacji są extra!
Acha. Był na nartach w górach i też bezproblemowo.
Ja wiem, że to totalnie inne auto...większe, cięższe, ale... O zbliżonych do 44 osiągach, dużo wyższym chwila momencie obrotowym, czyli w rezultacie opony galancie dostają w d p.
Kij w mrowisko? |
|