924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Opony
MaxSax
Użytkownik

Postów: 56
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.07.17
Dodane dnia 23-10-2017 11:31
Cześć
Przymierzam się do wymiany opon i chciałbym was zapytać o opinię.
Samochód ma obecnie letnie opony w rozmiarze 205/60/R15.
Po zastanowieniu się w jaki sposób używam samochodu (wyłącznie rekreacja)
zdecydowałem się na zakup opon całosezonowych. W grę wchodzą dwa typy:
Michelin CrosClimate+ lub Continental AllSeasonContact. Problem polega na tym
Ze te opony nie występują w tym rozmiarze (chociaż dzisiaj pojawiło się Michelin -
w cenie trochę z kosmosu) Sprawdziłem tabele zamienników i wyszło że można
zastosować oponę w rozmiarze 195/65/R15. Czy uważacie że taka zmiana rozmiaru
to dobry pomysł ? Cenowo ten pomysł jest wręcz genialny..
Autor RE: Opony
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 23-10-2017 15:13
Podstawowe pytanie - jeździsz zimą? Jak użytkujesz auto?

Kupiłeś auto sportowe, doskonale się prowadzące i IMHO powinieneś kupić do niego najlepsze możliwe opony które zapewnią przede wszystkim dobre osiągi. W tym rozmiarze niestety nie zaszalejesz. Jeśli jeździsz w zimie to jednak proponowałbym zakup felg 16 cali z dobrymi oponami na lato a na zimę normalne zimówki na 15.
Na oponach wielosezonowych nie znam się kompletnie ale z założenia jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego smiley


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Opony
szczurek
Użytkownik



Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 23-10-2017 19:13
u mnie w czwórkach na zimę są właśnie opony 195/65/15 zimowe. Co do reszty to przychylę się do opinii Pitersona, szczególnie jeżeli chodzi o jazdę latem


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: Opony
MaxSax
Użytkownik

Postów: 56
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.07.17
Dodane dnia 23-10-2017 19:28
No właśnie dla tego pytam o opinię.
Interesowało mnie czy można zamienić rozmiar w zakresie o którym pisałem.
Całoroczne czy sezonowe to odrębny temat. Tam gdzie auto jest użytkowane
zima oznacza deszcz i temperatury +5 stopni. Auto nie jeździ i nie będzie jeździło sportowo, tak
samo jak nie przewiduje dużego jeżdżenia w deszczu.
Kolejna kwestia to jakość "ekonomicznych" sezonówek do "całorocznych" premium.
Autor RE: Opony
Blumen
Użytkownik

Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06
Dodane dnia 23-10-2017 20:17
Miałem kiedyś opony całoroczne w 2 autach, raz kupiłem świadomie, a innym razem kupiłem auto z takimi oponami. W obu przypadkach o ile było sucho to jakoś się jeździło, ale przy lekkiej wilgotności to już było kiepsko. Po założeniu "na szybko" zjechanych zimówek różnica była ogromna na + dla zimówek.

Jeśli już masz letnie, to dokup zimówki i ciesz się autem.


Jest MB i BMW smiley
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2
Autor RE: Opony
K_Tuono
Użytkownik

Postów: 313
Miejscowość: Tomaszów M.
Data rejestracji: 06.05.16
Dodane dnia 23-10-2017 20:26
Opony całoroczne jak dla mnie to do samochodów miejskich do dojazdu po bułki. Kolega założył w zeszłym roku do Meganki - rocznie robi może z 20 tyś km z czego 18 po mieście. Odradzałem mu zakup ale się uparł - właśnie szuka zimowych, zmądrzał ale potrzebował na to cały sezon.

Generalnie całoroczne nie lubią deszczu o śniegu już nie wspomnę. To tak jak by biegać w zimę w "adidasach" no dają radę i nawet jest ciepło puki nie zamokną albo śnieg nie jest powyżej kostki smiley

W naszych autach, napęd na tył, brak elektroniki - nawet przez myśl mi nie przechodzi całoroczna opona. Polecam zakup jakiś opon np "Koreańskich" - nie Chińskich. Tańsze a dają radę, ale nie całoroczne.


944.2 '85 2.5L
Autor RE: Opony
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 23-10-2017 21:06
"Nie będzie jeździło sportowo". Tiaaaaa...
W zakręt nie wjedziesz nigdy szybciej niż 20-25kmh ponad dozwolone? Na całosezonowych na pewno, nie (w sensie wjedziesz - tak, wyjedziesz - ?).
Dobre letnie opony. Nie będziesz żałował, tylko zyskasz. Na frajdzie z jazdy również. Rozważałbym nawet niższy profil (205/55?). Bridgestone Potenza S-02 (jeśli jest dostępne dla 15" ), Toyo T1-R, Conti SportContact, Dunlop SP Sport. Ciesz się trakcją tego auta, nie pogarszaj jej umyślnie!


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

Edytowane przez simprez dnia 23-10-2017 21:07
2716024
Autor RE: Opony
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 23-10-2017 23:29
Ja właśnie, znudzony lawirowaniem wśród 13tu kompletów kół, szorowaniem ich po każdej sezonowej wymianie itp. powiedziałem sobie dość. Do dupowozu w124 właśnie odnawiam 8loch felgi i kupywam całoroczne. Jeszcze nie wiem jakiej marki.
Co mnie zachęciło? Kolega ma te Miszlę kros klajmat na Insygnia(ch) władzy marki Opal. Auto ma zawirusowane i jeździ szybko, miasto i ałtostrata. I dość dużo (ja dla mnie) bo jednym autem 25000 do 30000km rocznie. Jechałem z nim i jego autem kilkukrotnie i... Nie czułem się "nerwowo", albo jakby nieśmiało. Chociaż na tor bym ich nie zapodawał. Do NORMALNEJ eksploatacji są extra!
Acha. Był na nartach w górach i też bezproblemowo.
Ja wiem, że to totalnie inne auto...większe, cięższe, ale... O zbliżonych do 44 osiągach, dużo wyższym chwila momencie obrotowym, czyli w rezultacie opony galancie dostają w d p.
Kij w mrowisko?
Damian