Autor |
Akumulator paliwa |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 23-10-2017 17:19 |
|
|
Kłaniam,
Podejrzewam, że mam problem z akumulatorem paliwa. Ale żeby uniknąć jakiegoś sugerowania, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć:
- po co to?
- jakie są objawy niedomagania?
Podziękował.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Akumulator paliwa |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 23-10-2017 19:03 |
|
|
Wyrównuje tętnienie, utrzymuje ciśnienie w układzie.
U mnie po wymianie aku auto zaczęło jeździć "bardziej gładko" - chyba tak bym to ujął.
924 '84 2.0 125 KM
Edytowane przez rolo dnia 23-10-2017 19:03 |
|
Autor |
RE: Akumulator paliwa |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 23-10-2017 21:09 |
|
|
nie masz akumulatora paliwa - 944 to nie K-Jet!
Jakie masz objawy? Problemy na deszczu? Może po stronie zapłonu (gdzieś wilgoć przebicia powoduje?)
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Akumulator paliwa |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 24-10-2017 15:38 |
|
|
simprez napisał/a:
nie masz akumulatora paliwa
Czyli to nie akumulator paliwa dzięki.
Objawy mam takie, że:
- na zimnym silniku pali ładnie (pewnie uruchamia się jakieś ssanie, albo coś)
- na ciepłym niedługo po wyłączeniu też pali ładnie,
- na ciepłym zostawionym na jakieś 30 lub więcej minut pali za drugim, albo trzecim razem, z oporami.
Akumulator zdrowy, rozrusznik kręci mocno. Silnik uruchomiony pracuje ładnie, równo i fajnie.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Akumulator paliwa |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 24-10-2017 16:41 |
|
|
Sprawdź regulatory ciśnienia paliwa
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Akumulator paliwa |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 26-08-2018 13:33 |
|
|
Odgrzewam temat.
@Michał, jak sprawdzić regulatory? Zmierzyć ciśnienie? Gdzie?
Mechanik nie specjalizujący się w Prosiakach zasugerował cofanie się paliwa i zaproponował założenie zaworu zwrotnego. Ale należało by to zrobić przy filtrze, czyli z tyłu, czyli jak się gdzieś cofa, to i tak się cofnie.....
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Akumulator paliwa |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 26-08-2018 13:45 |
|
|
Marcin napisał/a:
Odgrzewam temat.
@Michał, jak sprawdzić regulatory? Zmierzyć ciśnienie? Gdzie?
Mechanik nie specjalizujący się w Prosiakach zasugerował cofanie się paliwa i zaproponował założenie zaworu zwrotnego. Ale należało by to zrobić przy filtrze, czyli z tyłu, czyli jak się gdzieś cofa, to i tak się cofnie.....
Widze ze mechanik nie znalazl przyczyny ale zaproponowal poprawienie fabryki LOL
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Akumulator paliwa |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-08-2018 16:46 |
|
|
Na froncie listwy paliwowej jest miejsce do podłączenia przewodu od zestawu
pomiaru ciśnienia paliwa.
Ustalcie co jest do wymiany i wymieniajcie. Tak jak pisze Nemo, nie dokładajcie
nic do układu. Nie ma on wad fabrycznych. Jest dobrze zaprojektowany.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Akumulator paliwa |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 28-08-2018 11:29 |
|
|
OK, dzięki.
Napisz proszę jakie teoretycznie powinny byc tam wartości. W moim przypadku najważniejsze jest chyba ciśnienie przed uruchomieniem silnika, bo po uruchomieniu wszystko działa wzorcowo.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Akumulator paliwa |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 19-09-2018 18:20 |
|
|
Teraz może inaczej.
Skoro brak pomysłów jak do tego podejść wymyśliłem za pomocą głowy, że może zacznę od wymiany pompy paliwa z filtrem. Z filtrem nie ma problemu, ale z pompami owszem.
U Tomka w sklepiku zakładowym brak, w internecie jest wybór:
1. Bosch 944 608 102 03 - brak specyfikacji
944 608 102 04
944 608 102 06
2. Ridex 944 608 104 01 - ciśnienie 4 bar, wydatek 100l/h
3. Meat&Doria (brak numeru) - ciśnienie 4 bar, wydatek 100l/h
4. JP Group 944 168 102 01 - ciśnienie 7.6 bar, wydatek ???
944 168 102 03
944 168 102 04
944 168 102 05
944 168 102 06
5. Delphi 944 168 102 00 - ciśnienie 3 bar, wydatek ???
6. Stark 944 168 102 00 - ciśnienie ???, wydatek 130l/h
Jest tego w sumie jeszcze więcej, ciśnienia jeśli podane wahają się od 3 do prawie 8 bar, wydatki też od 100 do 130l/h....
Najdroższy Bosch (ponad 400), później JP (prawie 300), reszta w okolicach 200PLN.
Drogie Bravo, co wybrać?
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Akumulator paliwa |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-09-2018 20:25 |
|
|
To mechanik nic do tej pory nie ustalił czy robisz sam?
Najważniejsze to sprawdzić jak się zachowują ciśnienia paliwa w układzie, oczywiście
możesz po kolei wymieniać elementy, ale po co?
Manual serwisowy w dłoń (Ty lub mechanik) i trzeba czytać, sprawdzać
Ja obstawiam regulator lub tłumik na listwie, ale jakbyś pompę potrzebował to
też chętnie sprzedam - raczej polecam tylko Boscha. Z drugiej strony pompa jest
najtańsza w tym układzie, bo regulator i tłumik najtańsze nie są... Wszystko mam
jakby co
Ja bym najpierw ustalił co potrzeba a potem dopiero wymieniał.
Zrób jeszcze test czy sterowaniem nie ucieka palio do kolektora ssącego, przez
co spada ciśnienie na listwie (nieznacznie) i "zalewa" dolot - co może powodować
utrudnione odpalanie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|