924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Akumulator paliwa
Marcin
Użytkownik



Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16
Dodane dnia 23-10-2017 17:19
Kłaniam,

Podejrzewam, że mam problem z akumulatorem paliwa. Ale żeby uniknąć jakiegoś sugerowania, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć:
- po co to?
- jakie są objawy niedomagania?

Podziękował.


1989 944 2.7AT
Autor RE: Akumulator paliwa
rolo
Użytkownik



Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11
Dodane dnia 23-10-2017 19:03
Wyrównuje tętnienie, utrzymuje ciśnienie w układzie.
U mnie po wymianie aku auto zaczęło jeździć "bardziej gładko" - chyba tak bym to ujął.


924 '84 2.0 125 KM

Edytowane przez rolo dnia 23-10-2017 19:03
Autor RE: Akumulator paliwa
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 23-10-2017 21:09
nie masz akumulatora paliwa - 944 to nie K-Jet!
Jakie masz objawy? Problemy na deszczu? Może po stronie zapłonu (gdzieś wilgoć przebicia powoduje?)


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Akumulator paliwa
Marcin
Użytkownik



Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16
Dodane dnia 24-10-2017 15:38
simprez napisał/a:
nie masz akumulatora paliwa


Czyli to nie akumulator paliwa smiley dzięki.

Objawy mam takie, że:
- na zimnym silniku pali ładnie (pewnie uruchamia się jakieś ssanie, albo coś)
- na ciepłym niedługo po wyłączeniu też pali ładnie,
- na ciepłym zostawionym na jakieś 30 lub więcej minut pali za drugim, albo trzecim razem, z oporami.

Akumulator zdrowy, rozrusznik kręci mocno. Silnik uruchomiony pracuje ładnie, równo i fajnie.


1989 944 2.7AT
Autor RE: Akumulator paliwa
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 24-10-2017 16:41
Sprawdź regulatory ciśnienia paliwa


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Akumulator paliwa
Marcin
Użytkownik



Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16
Dodane dnia 26-08-2018 13:33
Odgrzewam temat.

@Michał, jak sprawdzić regulatory? Zmierzyć ciśnienie? Gdzie?

Mechanik nie specjalizujący się w Prosiakach zasugerował cofanie się paliwa i zaproponował założenie zaworu zwrotnego. Ale należało by to zrobić przy filtrze, czyli z tyłu, czyli jak się gdzieś cofa, to i tak się cofnie.....


1989 944 2.7AT
Autor RE: Akumulator paliwa
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 26-08-2018 13:45
Marcin napisał/a:
Odgrzewam temat.

@Michał, jak sprawdzić regulatory? Zmierzyć ciśnienie? Gdzie?

Mechanik nie specjalizujący się w Prosiakach zasugerował cofanie się paliwa i zaproponował założenie zaworu zwrotnego. Ale należało by to zrobić przy filtrze, czyli z tyłu, czyli jak się gdzieś cofa, to i tak się cofnie.....


Widze ze mechanik nie znalazl przyczyny ale zaproponowal poprawienie fabryki LOL


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: Akumulator paliwa
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 26-08-2018 16:46
Na froncie listwy paliwowej jest miejsce do podłączenia przewodu od zestawu
pomiaru ciśnienia paliwa.

Ustalcie co jest do wymiany i wymieniajcie. Tak jak pisze Nemo, nie dokładajcie
nic do układu. Nie ma on wad fabrycznych. Jest dobrze zaprojektowany.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Akumulator paliwa
Marcin
Użytkownik



Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16
Dodane dnia 28-08-2018 11:29
OK, dzięki.

Napisz proszę jakie teoretycznie powinny byc tam wartości. W moim przypadku najważniejsze jest chyba ciśnienie przed uruchomieniem silnika, bo po uruchomieniu wszystko działa wzorcowo.


1989 944 2.7AT
Autor RE: Akumulator paliwa
Marcin
Użytkownik



Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16
Dodane dnia 19-09-2018 18:20
Teraz może inaczej.

Skoro brak pomysłów jak do tego podejść wymyśliłem za pomocą głowy, że może zacznę od wymiany pompy paliwa z filtrem. Z filtrem nie ma problemu, ale z pompami owszem.

U Tomka w sklepiku zakładowym brak, w internecie jest wybór:
1. Bosch 944 608 102 03 - brak specyfikacji
944 608 102 04
944 608 102 06
2. Ridex 944 608 104 01 - ciśnienie 4 bar, wydatek 100l/h
3. Meat&Doria (brak numeru) - ciśnienie 4 bar, wydatek 100l/h
4. JP Group 944 168 102 01 - ciśnienie 7.6 bar, wydatek ???
944 168 102 03
944 168 102 04
944 168 102 05
944 168 102 06
5. Delphi 944 168 102 00 - ciśnienie 3 bar, wydatek ???
6. Stark 944 168 102 00 - ciśnienie ???, wydatek 130l/h

Jest tego w sumie jeszcze więcej, ciśnienia jeśli podane wahają się od 3 do prawie 8 bar, wydatki też od 100 do 130l/h....

Najdroższy Bosch (ponad 400), później JP (prawie 300), reszta w okolicach 200PLN.

Drogie Bravo, co wybrać?


1989 944 2.7AT
Autor RE: Akumulator paliwa
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 19-09-2018 20:25
To mechanik nic do tej pory nie ustalił czy robisz sam?
Najważniejsze to sprawdzić jak się zachowują ciśnienia paliwa w układzie, oczywiście
możesz po kolei wymieniać elementy, ale po co? smiley

Manual serwisowy w dłoń (Ty lub mechanik) i trzeba czytać, sprawdzać smiley

Ja obstawiam regulator lub tłumik na listwie, ale jakbyś pompę potrzebował to
też chętnie sprzedam - raczej polecam tylko Boscha. Z drugiej strony pompa jest
najtańsza w tym układzie, bo regulator i tłumik najtańsze nie są... Wszystko mam
jakby co smiley

Ja bym najpierw ustalił co potrzeba a potem dopiero wymieniał.

Zrób jeszcze test czy sterowaniem nie ucieka palio do kolektora ssącego, przez
co spada ciśnienie na listwie (nieznacznie) i "zalewa" dolot - co może powodować
utrudnione odpalanie.



924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl