Autor |
temperatura wylaczonego silnika |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 20-06-2006 14:04 |
|
|
No wlasnie - zauwazylem ze:
jak wylacze slinik a po 30 sekundach przekrece kluczyk (tak by sie wskazniki ruszyly) wskaznik temperatury mi pokazuje prawie pomaranczowe pole (jest okolo 2-3 m przed nim). Dzieje sie to tylko jak sa duze upału (jak teraz).
Natomiast jak temperatura jest okolo 20-25 stopni to wskaznik pokazuje tylko przedzialke wyzej niz na wlaczonym silniku.
Podczas jazdy temperatura krazy wokol srodkowej podzialaki ( wskazowka pionowo)
Czy to jest normalne i juz powoli zaczynam sie czepiac ???
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
ali
Użytkownik
Postów: 219
Miejscowość: Weissach(D)/Tychy(PL)
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-06-2006 14:31 |
|
|
ja mam podobnie, tyle ze troche inaczej u mnie kiedys bylo tak ze wentylator kręcil po przekroczeniu tej drugiej cienkiej kreski, natomiast ostatnio dopiero po przekroczeniu 3ciej cienkiej. Na wylaczonym zaplonie w ogole nie chodzi. Czy to czujnik temperatury?
"Ostatnim wyprodukowanym samochodem bedzie PORSCHE" (Ferry Porsche)
924 2.0 '77 było
C124 300E '90
W209 CLK200 '05 |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-06-2006 14:52 |
|
|
Nie pamiętam schematu inst. 924, ale chyba jest tak, że po wyłączeniu zapłonu podczas pracy wentylatora (gorący siknik) nie powinien się wyłączać do momentu schłodzenia płynu w chłodnicy. Sterowanie wentylatorem po wyłączeniu zapłonu jest przez obwód z rezystorem (montowany pod maską obok chłodnicy) - w efekcie wentylator kręci się wolniej i znacznie ciszej, po ponownym włączeniu zapłonu przyspiesza i daje 100% mocy.
Sprawdź, czy masz sprawny rezystor. Jeśli nie, efekt może być taki jak opisujesz - temp. wzrasta, bo pompa nie przepompowuje gorącego płynu z silnika i nic go dodatkowo nie chłodzi.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 20-06-2006 17:33 |
|
|
ja też tak mam: gasze silnik i po paru min. mam temp na czerwonym polu i nawet mi sie wentylator nie włącza, jak odpale to po pół min. jest normalnie. Wentylator normalnie działa także myśle że jak sie gasi silnik to woda przestaje być pompowana i chłodzi sie tylko w chłodnicy, tlyko że moje obiway mają sens jeśli czujnik temperatury (od wskaźnika) jest gdzie indziej niż czujnik odpowiadający za włączenie wentylatora, powiedzcie jak to jest.
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
wron
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Bydgoszcz / Chełmno
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 20-06-2006 18:46 |
|
|
z tego co mi wiadomo to termowłącznik wentylatora chłodnicy jest na chłodnicy a czujnik od wskaźnika w kabinie jest za blokiem silnika
Było 924 '84 ostała się kierownica
jest Renault Laguna 3 GT 204
był Rover 416 Tourer '95
był BMW e39 520i '99 |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 20-06-2006 22:55 |
|
|
no to to idealnie podtrzymuje moją tezę
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 20-06-2006 23:01 |
|
|
czujnik jest w głowicy z tyłu, jeśli mnie pamięć nie myli. |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
TOLEK
Użytkownik
Postów: 9
Miejscowość: Kielce
Data rejestracji: 26.04.06 |
Dodane dnia 21-06-2006 21:02 |
|
|
Może to być spowodowane tym,że po wyłączeniu silnika ustaje obieg płynu chłodzącego,w związku z tym czujnik sie bardziej rozgrzewa.W/g mnie jest to normalne i nie ma potrzeby sie stresować,ja sam jak zgasze silnik i potem włącze zapłon to wentylator potrafi mi się ze cztery razy załączyć. |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-06-2006 22:04 |
|
|
Fakt faktem, ze wentylator powinien chodzic na wylaczonym zaplonie do momentu ostudzenia gdzies do polowy skali
Jac
|
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-06-2006 22:09 |
|
|
Zwierz napisał/a:
Wentylator normalnie działa także myśle że jak sie gasi silnik to woda przestaje być pompowana i chłodzi sie tylko w chłodnicy, tlyko że moje obiway mają sens jeśli czujnik temperatury (od wskaźnika) jest gdzie indziej niż czujnik odpowiadający za włączenie wentylatora, powiedzcie jak to jest.
No i to jest kwintesencja logicznego myslenia! |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-06-2006 00:53 |
|
|
łooooo, pierwszy raz ktoś mnie zacytował, jak powiem mamie to padnie. Tylko zachodze w głowę co miało znaczyć OBIWAY i dopiero teraz wymyśliłem że chodziło o "objawy" ale chciałem napisać "teza" albo "hipoteza" (ciągle zapominam różnicy)
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 22-06-2006 12:25 |
|
|
A moze to mialo byc OBI WAY KENOBI? Moze jakies wyzsze sily? Jedi - te klimaty...
A swoja droga to po wylaczeniu silnika pompa wodna napewno nie dziala jednak woda itak ma szanse ostudzic sie calkowicie gdyz jak wiadomo z fizyki wystepuje roznica temperatur wody w chlodnicy (chlodzonej wentylatorem) i w silniku co z kolei wymusza delikatny przeplyw wód ustrojowych
Edytowane przez ElastiC dnia 22-06-2006 12:28 |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-06-2006 14:18 |
|
|
oczywiście że tak (na tej zasadzie działąją niektóre układy centralnego ogrzewania w domach) nie mniej jak sam powiedziałeś ten przepływ jest o wiele wolniejszy niż wymuszony pompą i dlatego dzieją sie tkaie jazdy
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-06-2006 07:14 |
|
|
no i jescze jedno male pytanie w tym temacie
wczoraj przejrzalem elektryke przy wentylatorze i okazalo ze rezystor jest walniety ma okolo 20KOhm co wedlug mojej wiedzy za duzo.
Jaki powinien byc prawidlowo ??? Ile Ohm i ile wat ??
Narazie mam go na krotko ale chcialbym zrobic prawidlowo.
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 23-06-2006 12:40 |
|
|
napisz pan gdzie to sie patrzy we aucie to zleze i przeczytam co ja mam
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 23-06-2006 13:09 |
|
|
Ogranicz prąd do ok 1A. Rezystor ok. 12 Ohm. Potrzebny rezystor dużej mocy - 15W. Ceramiczny.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
Ketchup
Użytkownik
Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 24-06-2006 10:30 |
|
|
dzieki za odp.
w pon ruszam na polowanie rezystora.
Rezystor znajduje sie nad chlodnicą po prawej stronie tuz pod maska taki okrągły walec o srednicy okolo 5 cm i wysokosci 2 cm, z dwoma stykami. Tak przynajmiej jest w moim roczniku.
Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup |
|
Autor |
RE: temperatura wylaczonego silnika |
ali
Użytkownik
Postów: 219
Miejscowość: Weissach(D)/Tychy(PL)
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 26-06-2006 11:11 |
|
|
ja sie dowiedzialem, ze jeleli mi wentylator na wylaczonym nie chodzi to bardzo mozliwe ze to przekaznik, bo na wylaczonym prad leci przez niego i w 924 ta przypadlosc jest znana. Da rade gdzies dostac nowy czy takich rzeczy sie juz nie produkuje i jestem skazany na jakis 20letni ktory znow nie wiadomo ile pochula??
"Ostatnim wyprodukowanym samochodem bedzie PORSCHE" (Ferry Porsche)
924 2.0 '77 było
C124 300E '90
W209 CLK200 '05 |
|