Autor |
Planowanie bloku silnika |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 28-06-2006 14:54 |
|
|
Witam
Jaka jest bezpieczna i sprawdzona ilość mm, którą można zdjąć z bloku ?
Jak poznać czy np. ktoś tego nie zrobił już przede mną na tym bloku (tak żebym ja nie przesadził...).
Facet znaczy ślusarz powiedział mi, że nie splanuje mi 3mm tak po prostu, że muszę dać blok do frezowania a potem on to wyrówna po frezowaniu. Tak to się robi ?? Jeśli tak to pytanie ile trzeba zfrezować żeby potem zostało na wyrównanie. |
|
Autor |
RE: Planowanie bloku silnika |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 28-06-2006 15:11 |
|
|
orientowałem się w tej sprawie. Pilatus (nasz profesor od tuningu mechanicznego ) stwierdził, że bezpieczna wartość to 1mm. Koszt to jak pytałem w zakładzie ok. 200zł. Ale o frezowaniu a poźniej planowaniu to nie słyszałem. Może dlatego, że nie wnikałem. Jeśli chodzi o to, czy ktoś już tego przed Tobą nie robił można sprawdzić obliczając stopień sprężania. Trochę upierdliwe i nie wiem czy wykonalne, ale w teorii jak najbardziej
|
|
Autor |
RE: Planowanie bloku silnika |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 28-06-2006 18:14 |
|
|
Coś mi się zdaje, że 1mm to nie jest. Czekam na dalsze typy. |
|
Autor |
RE: Planowanie bloku silnika |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 29-06-2006 11:17 |
|
|
Moim zdaniem 1 mm to dużo.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Planowanie bloku silnika |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-06-2006 13:38 |
|
|
No jeżeli 1mm jest dla was wart 200pln to ja wymiękam z tej modyfikacji...
Kojarzy mi się, ze Piłatus i Ciachu mają 3 albo 4mm ale głowy nie daję.
ps. Dlaczego twoim zdaniem to dużo ? 924 ma niski stopień sprężania (9,3 jest).
|
|
Autor |
RE: Planowanie bloku silnika |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 29-06-2006 13:48 |
|
|
Z głowicy to można zdjąć więcej. Ale z bloku ? Kolizja tłoka z głowicą !
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Planowanie bloku silnika |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-06-2006 13:58 |
|
|
Problem właśnie w tym, że w 924 nie można z głowicy zdjąć nic i dlatego zdejmuje się z bloku.
A fiacie 126p np było fajnie - planowało się głowicę o kilka milimetrów. Jeśli dobrze kojarzę to ok 3mm. I wszyscy rajdowcy to robią. Ale w 924 po prostu się nie da. Bo zawory są na płasko z powierzchnią głowicy praktycznie.
|
|
Autor |
RE: Planowanie bloku silnika |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 29-06-2006 14:22 |
|
|
Czemu 1 mm to zła wartość? Co chcesz osiągnąć Juras, jak st. sprężania - od Tego musisz wyjść z wszelkimi obliczeniami. Żeby było zabawniej, to bezpiecznego stopnia sprężania dla 924 chyba nikt Ci nie poda, bo to czy zacznie się spalanie detonacyjne czy nie, zależy od wielu czynników.
W jednym z artykułów w 911&Porsche przeczytałem, że autor jakiejś tam przeróbki silnika splanował blok o zwyczajowy 1 mm "tak jak wszyscy ścigający się 924"
Tyle też ma Ciachu. Ja ma nieco więcej (nie piszę dokładnie ile, bo w tej chwili nie pamiętam). U Ciacha nie ma żadnego problemu ze spalaniem stukowym na fabrycznym wyprzedzeniu zapłonu. U mnie, wydaje mi się, że zbliżyłem się już do tej granicy, bo czasem przy gorącym silniku, na wyższych obrotach "dzwoni". Jest jednak możliwość , że dzwoni mi w uszach , albo ja źle interpretuję ten dźwięk - jeśli ktoś ma doświadczenie w wyłapywaniu spalania detonacyjnego, to chętnie powożę go moim samochodem.
Dla ścisłości - planując blok zmienia się też położenie wałka rozrządu względem wału korbowego, a co za tym idzie zmienia się też kąt wyprzedzenia zaponu. Znaki +/-10 na kole zamachowym już nie znaczą dokładnie tych wartości. Wynika to z "przysunięcia" do siebie kół rozrządu na wale i w głowicy bez zmiany długości paska.
U siebie celowałem w st. sprężania 10,4-10,5. Czytałem, że są tacy co mają w okolicach 12 w 924, ale nie przy seryjnych wałkach.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Planowanie bloku silnika |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-06-2006 15:14 |
|
|
Tak mi się wydawało, że mieliście splanowane więcej więc mi nie pasowało coś z tym 1mm. Ale skoro mówisz, ze tak to ok.
Zdaje sobie sprawę z przekręcenia w tył wałka. Ale chyba ten 1mm nie robi tak dużej różnicy (?). Szkoda tylko, że otwarcie zaworów będzie wcześniej a nie później.
Stopień sprężania 12 - to chyba nie tyle mają znaczenie inne wałki (?) tylko inne paliwo, prawda ?
ps. Nie wiem co chcę osiągnąc tj. jaki stopień sprężania - chodziło mi o to jaka wartość jest bezpieczna i sprawdzona.
Edytowane przez juras dnia 29-06-2006 15:15 |
|
Autor |
RE: Planowanie bloku silnika |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 29-06-2006 17:24 |
|
|
Wałek oczywiście nie ma bezpośredniego wpływu na stopień sprężania, ale.... istnieje coś takiego jak ciśnienie sprężania, a to zależy już zarówno od stopnia sprężania, jak i od wałków (ich czasów) oraz wielu innych czynników. Im bardziej "sportowy" wałek tym większy stopień sprężania powinno się zastosować. Z resztą co ja będę pisał - zerknij na forum streetracing.pl
pzdr |
|
Autor |
RE: Planowanie bloku silnika |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 29-06-2006 18:14 |
|
|
ciśnienie sprężania, a tym bardziej stopień sprężania nie zależą od paliwa, z tego co wiem wałek też jak ma wpływ to niewielki
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Planowanie bloku silnika |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 03-07-2006 12:09 |
|
|
To zrobiłem 1mm jak koledzy radzili. Wkrótce się okaże co z tego wyszło. |
|
Autor |
RE: Planowanie bloku silnika |
Wojciek
Użytkownik
Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 03-07-2006 20:52 |
|
|
jaka cena?
|
|
Autor |
RE: Planowanie bloku silnika |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 03-07-2006 22:41 |
|
|
60pln |
|
Autor |
RE: Planowanie bloku silnika |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 04-07-2006 09:47 |
|
|
juras napisał/a:
60pln
Bardzo uczciwa cena. |
|