| | |
Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
Synchronizator dogleg 931 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 28-09-2009 21:00 |
|
|
Dalej wałkuję skrzynię biegów... i tym razem pytanko o ten nieszczęsny synchronizator 2-iego biegu.
Michał - przerabiałeś remont skrzyni więc może wypowiesz się co dokładnie tam się uszkadza itp... bo jak na razie nie mogę tego draństwa wymęczyć.
Dorwałem kilka fotosków przedstawiających problematyczne elementy...
Dogteeth
[img]http://img181.imageshack.us/img181/3686/53400050.jpg[/img]
Synchronizator (może jestem ślepy ale nie bardzo widzę różnicę między uszkodzonym a nowym )
[img]http://img196.imageshack.us/img196/4250/1stg.jpg[/img]
No i wszystko razem:
[img]http://img35.imageshack.us/img35/1258/53400053.jpg[/img]
Rozważam naprawienie tego 2-giego biegu póki jeszcze nie mam z tym poważnych problemów. Ale jakieś konkretne informacje ciężko wykopać, a wymieniać wszystko to też bez sensu. Może byłbym w stanie dorobić w pracy taki synchronizator... ale najpierw muszę wiedzieć co się uszkadza i jak wygląda gdy jest dobrze.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Synchronizator dogleg 931 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 28-09-2009 21:09 |
|
|
Może chodzi o to, że to ten sam synchronizator? I że ten od 951 jest na przykład
o wiele tańszy? Choć wszystko zależy przecież z jakiego materiału został zrobiony,
ale taki do 951 to chyba też z dobrego, który z 931 powinien spokojnie wytrzymać.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Synchronizator dogleg 931 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 28-09-2009 21:22 |
|
|
Synchronizator to wlasnie ten pierscien ze zdjecia ktore umiesciles. Jego uszkodzenie polega na wytarciu krawedzi wspolpracujacej z przesuwka biegow. Synchronizatora raczej nie dorobisz gdyz jest zerobiony chyba z jakis spiekow (?). Jest sprezysty i dziwnie porowaty. Gdy zaczyna on ulegac coraz wiekszemu zuzyciu biegi wchodza ze zgrzytem i wycina sie "wzebnik" biegu (fot 1 - tu akurat jedynki). Koszt samego pierscienia synchronizatora to ok 500zl (raczej tylko serwis). Czasami do wymiany jest rowniez przesuwka wlaczajaca bieg (ok 1000zl) i ten wlasnie "wzebnik" (dorobienie ok 750 bo nie wystepuje jako czesc zamienna). Do tego dochodza uszczelki nakretka itd. Ja bym skrzynie rozebral i sprawdzil - moze obejdzie sie tylko na wymianie pierscienia synchronizatora?
Aha - na drugim foto pokazane sa pierscienie synchronizatora 1 biegu - chodzi tu o to ze ten pierwszy jest zdjety z auta (uszkodzony) i nie wystepuje on juz w ofercie porsche. Zastepuje sie go podobno synchronizatorem z 911 z prawej strony foto z podanym numerem katalogowym.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 28-09-2009 21:24 |
|
|
|
|
|
| |